Strona 243 z 244 PierwszyPierwszy ... 143 193 233 241 242 243 244 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,841 do 4,860 z 4877
Like Tree6729Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #4841
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Było takie coś W Złotych Tarasach, ze 2 -3 lata temu, umarło jakoś tak po kilku miesiącach
    Było, było. Trochę bagaży tam nadałem. Fajna opcja w sytuacji gdy przyjeżdżałem pociągiem i korzystałem z autobusu na lotnisko. Pociągu na Chopina wtedy nie było.

  2. #4842

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Tak się składa, że moja żona od kilku miesięcy wraca co tydzień z Warszawy do Poznania pociągiem (do Warszawy lata, bo początki tygodnia są przewidywalne, w odróżnieniu od ich końców). I nie zdarzyło się jej jeszcze ani razu, żeby pociąg - a różne bywają w użyciu: IC, EC, TLK - przyjechał do Poznania punktualnie; najmniej 30 minut spóźnienia. A trasa jest świeżo po dwuletnim totalnym remoncie, który kosztował jakieś obłędne pieniądze i wymuszał objazdy przez Inowrocław i Gniezno (szczytem wszystkiego był czasowy objazd objazdu: przez Toruń). Więc jak ktoś zaczyna mi opowiadać o różnych cudach, które się osiągnie za pomocą komponentu kolejowego CPK, to ja to odbieram w kategoriach nieśmiesznych żartów i całkowitego odklejenia się od rzeczywistości.
    Na dworcach w Gliwicach i Katowicach na tablicach przyjazdów i odjazdów na 4 wyświetlane w danej chwili pociągi IC zwykle 3 są spóźnione - często po 60, 100, 120 minut (a bywały i lepsze czasy ). Jak to się dzieje - nie wiem. Zwłaszcza, że te pociągi nie zatrzymują się na większości stacji i mają pierwszeństwo przejazdu przed pociągami regionalnymi. W dodatku taktowanie... powala. Często puszczane są 2-3 pociągi dziennie na danej trasie... no mnie to średnio zachęca do wyboru kolei zamiast samochodu. Dla porównania Koleje Śląskie w godzinach szczytu puszczają do 4 pociągów na godzinę w jedną stronę - oczywiście tylko na najbardziej obleganych odcinkach. IC nawet nie próbuje z nimi konkurować Chciałabym, żeby pociąg był podstawowym środkiem transportu na dłuższych trasach wewnątrzkrajowych, marzą mi się bilety łączone PKP-LOT, ale jeśli PKP się nie zmieni, nic z tego nie będzie. Niestety znam faceta pracującego w PKP. Sprzedał mi kilka historyjek. Można je podsumować krótko - PKP to beton, beton i jeszcze raz beton Z taką mentalnością dużo się nie zdziała.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  3. #4843

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Powyższe obserwacje kolegów odnośnie "działań kolejowych" wszelkiej maści z różnych stron Polski dokładnie oddają to, co napisałem - to nie ma prawa zadziałać. Najpierw musiałby być wyraźny sygnał, że ktoś "ogarnia" połączenia kolejowe, dopiero później budujemy "system" z CPK.

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Dyrekcję poznańskiego węzła to już dawno powinno coś zaorać
    Niestety - to nic nie zmieni. Możesz "zaorać" wszelkie dyrekcje wszelkich węzłów kolejowych i na ich miejsce przyjdą następne, podobne. To jest problem mentalności i podejścia. Patrz "beton" w wypowiedzi wyżej.

    Naprawdę - chciałbym ujrzeć pięknie zintegrowany z koleją port lotniczy, ale niestety, takiej wiary w możliwości moich rodaków nie posiadam.

    OK - przestaję (najpewniej na czas jakiś tylko - do kolejnej wywołanej przez jakiś wywiad dyskusji na temat kolejowych "szprych" i tysięcy kilometrów torów) pastwić się nad tym tematem, bo cóż tu więcej język strzępić .

    Adam
    Omega98 and szymonk2 like this.

  4. #4844
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Chcesz może powiedzieć że za 20 mld zł na 2 mln pax rocznie możesz kupić każdemu z tych pax za gotówkę sprawny, jeżdżący samochód za 10 000 PLN i dumnie wręczyć mu kluczyki aby sam dojechał nim do "CPK"?
    I to jest słuszna koncepcja. Wystarczy jak choćby jeden pax stwierdzi, że "nie pojedzie rzęchem za 10 tysi" i już jesteśmy do przodu.

    A na poważnie. Temat zaczął Rafciooo77 tekstem o kolejowej odnodze lufy. Słabo to się wiąże z CPL i nie tylko dlatego, że tamte rozwiązanie jest regionalne, a jego historia jest mało optymistyczna, a przede wszystkim dlatego, że wszystko tam się działo i dzieje na istniejącej i wykorzystywanej infrastrukturze. A CPK to inwestycja od podstaw. I pytanie o zwrot z takiej inwestycji jest chyba zasadne. Jeśli to ma być rzeczywiste zwiększenie obszaru oddziaływania CPL, to ilu i jakiej kategorii paxów skorzysta z niego zamiast z lotniska regionalnego (czyli zapełni dziurę jaką widzą Serafin i Zaremba w tekście zalinkowanym kilka dni temu). Widać, że bez dużego udziału targetu w postaci paxów p2p lotnisk regionalnych zwrot z komponentu kolejowego wyjdzie marnie. Czyli wydamy 10 mld na lotnisko dla Warszawy i 20 mld, by LOT mógł wykonać razwietkę bojem w konkurencji o paxów p2p linii obsługujących regiony (LCC dominują). Tak to wygląda o ile spółka CPK nie zaskoczy nas pozytywnie prezentując wreszcie prognozę ruchu z sensowniejszymi założeniami plus wyliczy kto poza CPL i ile skorzysta na komponencie kolejowym.

    Piotr

  5. #4845

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Jeśli dobrze pamiętam to coś takiego kiedyś było w Złotych Tarasach oraz było lub miało być na dworcu głównym w Gdańsku.
    Od sierpnia 2008 do września 2016 był w Gdańsku Terminal Miasto przy ul. Heweliusza.
    Była prowadzona sprzedaż biletów i odprawa biletowo bagażowa.

  6. #4846
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

  7. #4847

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Zaczynam mocno wątpić w ten projekt, ale dokumentacyjnie wypowiedź MW:
    Nowe lotnisko potrzebne „od zaraz” - wGospodarce.pl
    Moją uwagę zwrócił terminal general aviation. Zakładałem, że jednak będzie na Okęciu, a to raczej sugeruje zaoranie Okęcia
    Dwie równoległe drogi startowe o długości 4000 metrów każda, do tego drogi kołowania, płyty postojowe, terminale: pasażerski, cargo i general aviation, a jednocześnie najważniejsza stacja kolejowa Rzeczypospolitej, dostosowana do obsługi kolei dużych prędkości, które połączą na nowo największe polskie miasta. Tak będzie wyglądał etap pierwszy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Planowana lokalizacja Portu Lotniczego Solidarność to obszar 3 tys. hektarów znajdujący się 37 km na zachód od Warszawy – wzdłuż autostrady A2, na skrzyżowaniu kolejowych linii dużych prędkości: Warszawa-CPK-Łódź i przedłużenia Centralnej Magistrali Kolejowej w stronę Płocka, Grudziądza i Trójmiasta.

  8. #4848
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    O generał aviaton mówi się tez w kontekście lotniska w Sochaczewie.

    Nie wiem czemu ale jakoś mam przeczucie że epwa będzie dalej żyła a wszystko w około będzie w marginalnym stopniu wykorzystywane. Choć pewnie lot przymusza do przejścia na CPL. To jeśli inni europejscy przewoźnicy zostaną w Warszawie ludzie po prostu oleją narodowego przewoźnika i wybiorą innych. Czasy patriotyzmu w lataniu już dawno się skończyły

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    n3l15 and amnesia like this.
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  9. #4849

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    O generał aviaton mówi się tez w kontekście lotniska w Sochaczewie.

    Nie wiem czemu ale jakoś mam przeczucie że epwa będzie dalej żyła a wszystko w około będzie w marginalnym stopniu wykorzystywane. Choć pewnie lot przymusza do przejścia na CPL. To jeśli inni europejscy przewoźnicy zostaną w Warszawie ludzie po prostu oleją narodowego przewoźnika i wybiorą innych. Czasy patriotyzmu w lataniu już dawno się skończyły

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    To byloby genialne. Ale zbyt dobre by było prawdziwe. To też zwyczajnie zabiłoby lot. Rządzący zdają sobie z tego sprawę i dlatego nie dopuszczą do tego.

  10. #4850

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Na lotnisku w Sochaczewie stacjonuje bateria rakiet ppl takze mrzonki o GA mozna sobie wsadzic w buty.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/37_Soc...ny_Powietrznej
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  11. #4851
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    O generał aviaton mówi się tez w kontekście lotniska w Sochaczewie.

    Nie wiem czemu ale jakoś mam przeczucie że epwa będzie dalej żyła ....
    Moje przeczucia raczej skłaniają się do likwidacji EPWA jako lotniska cywilnego ale z zostawieniem jednej drogi startowej dla lotniska wojskowego. Sorry, nie wierzę by nasi politycy sami z siebie zrezygnowaliby z darmowego transportu na koszt podatnika niemalże spod pracy.
    Do tego zostawi się UPS i DHL aby politycznie i pod publiczkę mówić suwerenowi że nie jest to lotnisko tylko dla wojska. Nie generują dużego ruchu, a będzie podkładka aby zostawić Okęcie że względu na "bezpieczeństwo narodowe" gdzie słowo narodowe jest to słowem kluczem.
    amnesia and przemo-19 like this.

  12. #4852
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Na lotnisku w Sochaczewie stacjonuje bateria rakiet ppl takze mrzonki o GA mozna sobie wsadzic w buty.
    Newa-SC jest samobieżna, więc nie jest przywiązana do lotniska w Sochaczewie. Przeszkodą bardziej jest sam fakt, że lotnisko należy do wojska .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #4853
    Awatar Rocko Silento

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Between EPMI & EPSC

    Domyślnie

    fb: Wydawnictwo Ojców Franciszkanów Niepokalanów


  14. #4854

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rocko Silento Zobacz posta
    fb: Wydawnictwo Ojców Franciszkanów Niepokalanów
    Ja myślę że wszyscy jednak zdajemy sobie sprawę czyjego imienia będzie to lotnisko. I nie będzie to Maria Curie.

  15. #4855
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rocko Silento Zobacz posta
    fb: Wydawnictwo Ojców Franciszkanów Niepokalanów
    "Katolicki" bełkot, pod którym sam Kolbe by się pewnie nie podpisał

  16. #4856

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez n3l15 Zobacz posta
    Ja myślę że wszyscy jednak zdajemy sobie sprawę czyjego imienia będzie to lotnisko. I nie będzie to Maria Curie.
    A teraz coś zupełnie na poważnie. Niedaleko od Chicago znajduje się Lewis University Airport (kod IATA: LOT), który, jak sama nazwa wskazuje, ma związek z nieodległym (a w zasadzie bardzo bliskim) Lewis University. Uniwersytet ten (do dziś katolicki!) powstał w początkach lat 30 ubiegłego wieku (jako szkoła techniczna) z inicjatywy miejscowego biskupa. Były to czasy Wielkiego Kryzysu, który skutkował pauperyzacją znacznej części populacji Wietrznego Miasta, a co za tym idzie schodzeniem pozbawionej perspektyw młodzieży na ścieżkę konfliktu z prawem. Aby temu zaradzić i wyrwać ową młodzież z miejskich slumsów, biskup ów zorganizował szkołę wraz z internatem na tyle daleko od miasta, że wszelkie złe miazmaty zostały wyeliminowane.

    Był to też kilka lat po transatlantyckim locie Charlesa Lindbergha i biskup trafnie przewidział, że w lotnictwie przyszłość. Zaraz znaleźli się darczyńcy, którzy ofiarowali ziemię (zbudowano hangar i pas startowy), inni sfinansowali szkole samolot (Ryan NYP - ten sam model, którym leciał Lindbergh), a jeszcze inni sypnęli hojnie kasą. Szkoła (Lewis Holy Name School of Aeronautics) przekształciła się w latach 70 w "wielobranżowy" uniwersytet, którego nadal najbardziej cenionym wydziałem jest Department of Aviation and Transportation Studies. Lotnisko, oprócz bycia zapleczem uczelnianym, obsługuje samoloty GA. Stoi na nim w charakterze eksponatu 737-200 ofiarowany 20 lat temu przez United (była rejestracja N9024U).

    Więc z tymi lotniczymi planami Kolbego, to akurat ciekawe, bo to mniej więcej te same czasy.
    prz, myszygon, aaben and 8 others like this.

  17. #4857

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Może Chopin mógłby obsługiwać jedynie ruch biznesowy, a największym dopuszczalnym statkiem powietrznym samolot regionalny - np. E-jet.

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    amnesia likes this.

  18. #4858

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Co to znaczy jedynie biznesowy? GA?

  19. #4859
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Kolega ma chyba na myśli coś jak w LIN, tylko bardziej...

  20. #4860
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie


    Polecamy

    "Gdyby Bog chcial, zeby czlowiek latal dalby mu skrzydla" - tak kiedys gadali i niech sie tego trzymaja. Swoich pierdoletow z glowy niech nie wypuszczaja. Pamietam jak na lekcji religii katechetka mowila, ze "internet to szatan", po kilku latach za 5zl mozna sie wyspowiadac przez internet...
    saab900 and Danny like this.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •