Strona 269 z 272 PierwszyPierwszy ... 169 219 259 267 268 269 270 271 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 5,361 do 5,380 z 5431
Like Tree7948Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #5361
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Tylko dlaczego PPL nie chce oddać Modlina w sytuacji....
    Bo te "może pora aby PPL pozbył się udziałów w regionalnych lotniskach" to tylko taka politnawijka aby uzasadnić sens istnienia i Horały i Sp. z o.o. Tylko gadka, zero konkretów.

    Piotr

  2. #5362
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Proszę pana, ja to mam bardzo dobre połączenie z Warszawy do Madrytu

    Jak można zobaczyć na poniższej mapie, Warszawa miałaby być połączona bezpośrednim kursem z Kijowem, Moskwą, Budapesztem czy Innsbruckiem. Korzystając z sieci nocnych kolei możnaby się jednak dostać z przesiadką nawet do Paryża czy Madrytu.
    Rozwinięta sieć nocnych kolei ma być alternatywą dla mało ekologicznego transportu lotniczego. W swojej strategii przedstawiciele partii podkreślają, że obecnie międzynarodowy ruch lotniczy korzysta z ogromnych przywilejów podatkowych i by transport kolejowy był atrakcyjny cenowo dla obywateli Europy, koleje muszą móc konkurować z branżą lotniczą na równych zasadach.
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/nocnym-pociagiem-z-warszawy-do-madrytu-musicie-zobaczyc-te-mape/gf6e3h8?fbclid=IwAR3BoAVtZG0WJKiL60onYltYtOylLbxSY s0RC7dEl0H1SHu1KCkMJrlj-BY

    Nawet do Paryża czy Madrytu, coś podobnego. Tylko po co polski cham miałby jechać na salony do Paryża? Zbierać szparagi do Niemiec czy pomidory w Holandii to tak ale do Madrytu? Pytam się po co
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  3. #5363

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Tylko po co polski cham miałby jechać na salony do Paryża? Zbierać szparagi do Niemiec czy pomidory w Holandii to tak ale do Madrytu?
    Leczenie kompleksów i niskiej samooceny za pomocą budowania CPK to bardzo droga terapia. Może najpierw warto spróbować farmakologicznie jakoś? Generyki prozaku można za dwie dychy w każdej aptece kupić.
    megaloman, worn22, Tusha and 6 others like this.

  4. #5364

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Na tym forum zawsze mozna liczyc na porady domoroslych psychiatrow

    Glos rozsadku MOLa
    https://www.onet.pl/turystyka/onetpo...m6rkq,07640b54
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  5. #5365

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    https://next.gazeta.pl/next/7,151003...ju-czapka.html
    Do wypowiedzi spółki Ryanair i jej prezesa nawiązał na Twitterze prezes CPK Mikołaj Wild.

    Na złodzieju czapka gore. CPK w odróżnieniu od Ryanair nie uzyskał nigdy nielegalnej pomocy publicznej. Zamiast rezygnacji z CPK polscy podatnicy powinni zaoszczędzić, rezygnując z dotowania lotów Ryanair z portów regionalnych" - napisał.

    Na odpowiedź Wild nie musiał długo czekać.

    "Miliardy złotych marnowane na "CPK - zamek na piasku" to pomoc publiczna w sytuacji, gdy CPK nie prowadzi działalności, nie ma pasażerów ani linii lotniczych" - zareagował Ryanair na Twitterze.

    "Te miliardy mogłyby pomóc sfinansować straty Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w związku z Covid lub zostać wydane na polskie szkoły, szpitale, nauczycieli i pielęgniarki. Ryanair nie otrzymał ani złotówki od polskiego rządu, ani od polskich podatników, podczas gdy CPK marnuje miliardy złotych" - podkreśliła spółka.

    Wdawanie się w naszczekiwanie na twitterze to dokładnie to, na co liczy MOL. Poza tym "marnowanie pieniędzy na CPK" to akurat szczera prawda. Wild powinien był spojrzeć na swój pasek wypłaty zanim zabrał głos.

  6. #5366

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Wdawanie się w naszczekiwanie na twitterze to dokładnie to, na co liczy MOL. Poza tym "marnowanie pieniędzy na CPK" to akurat szczera prawda. Wild powinien był spojrzeć na swój pasek wypłaty zanim zabrał głos.
    Przeciez to nie jego pieniądze to po co ma się pluć o wydawanie ich bezcelowo?

  7. #5367

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Tym razem taka koncepcja ogromna, centralna, komunikacyjna i portowa:

    https://www.wnp.pl/logistyka/potezna...wy,495570.html

  8. #5368
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Już ewidentnie widać, że ten projekt robią na siłę by uratować swoje posady w CPK...

  9. #5369

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Wdawanie się w naszczekiwanie na twitterze to dokładnie to, na co liczy MOL.
    Pan MOL powinien wy...rzucic z roboty swoich macherow od twitterowego cwierkania lol
    https://mobile.twitter.com/roman_pal...802984449?s=21

    Dawanie kasy Ryanair Sun to wyrzucanie pieniedzy w bloto
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  10. #5370

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MatSi Zobacz posta
    Już ewidentnie widać, że ten projekt robią na siłę by uratować swoje posady w CPK...
    Zamiast BER, będziemy mieli LEJ.

  11. #5371
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin75 Zobacz posta
    Tym razem taka koncepcja ogromna, centralna, komunikacyjna i portowa:

    https://www.wnp.pl/logistyka/potezna...wy,495570.html

    Ruch cargo "oczkiem w głowie władz spółki". Ale kto go będzie wytwarzał? Jedyny duży samolot cargo z polską rejestracją lata daleko od Polski a narodowy przewoźnik nie posiada osobnych samolotów cargo. Czy jest jakiś duży gracz na rynku przewozów cargo który nie miałby w Europie swojego hubu?

  12. #5372

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin75 Zobacz posta
    Tym razem taka koncepcja ogromna, centralna, komunikacyjna i portowa:

    https://www.wnp.pl/logistyka/potezna...wy,495570.html
    Pamiętam, że na początku tego projektu CPK miało się samofinansować między innymi ze sprzedaży gruntów po Okęciu. W tym wywiadzie jest mowa o pozostawieniu Okęcia jako lotniska do ruchu wojskowego/państwowego, bez ruchu cywilnego. To już oficjalne, czy w każdym wywiadzie i dokumencie jest inaczej?
    Trooper85 likes this.

  13. #5373

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Utrzymywanie całego okęcia tylko po to żeby wojsko tam lądowało (już widze zadowolone buźki jak tam będą gwizdać dzien i noc jakieś Fy (swoja droga nie lepiej mają w takim mińsku niż na okęciu? Gdzie raz są w miescie dwa mają modlin, babice i docelowo CPK z trzech stron.)). Albo ruch państwowy - jakby go tyle było. Nie kojarzę żadnego lotniska w centrum miasta które jest zamkniete dla ruchu cywilnego i wykorzystywane tylko dla wojka i vipów. Tendencja jest raczej do zamykania takich (tegel, tempelhof). A to że CPK mógłby się obronić jako hub cargo to nie głupi pomysł... musieliby tylko znaleźć linię która by chciała tu zbazować swoje samoloty. Chyba że lot powywala siedzenia z embraerów i beda tak latac ;]

  14. #5374
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Utrzymywanie całego okęcia tylko po to żeby wojsko tam lądowało (już widze zadowolone buźki jak tam będą gwizdać dzien i noc jakieś Fy (swoja droga nie lepiej mają w takim mińsku niż na okęciu? Gdzie raz są w miescie dwa mają modlin, babice i docelowo CPK z trzech stron.)). Albo ruch państwowy - jakby go tyle było. Nie kojarzę żadnego lotniska w centrum miasta które jest zamkniete dla ruchu cywilnego i wykorzystywane tylko dla wojka i vipów. Tendencja jest raczej do zamykania takich (tegel, tempelhof). A to że CPK mógłby się obronić jako hub cargo to nie głupi pomysł... musieliby tylko znaleźć linię która by chciała tu zbazować swoje samoloty. Chyba że lot powywala siedzenia z embraerów i beda tak latac ;]
    Ale, ale, ale... jakie gwizdanie, jakie eFy? W praktyce to wygląda jako pomysł zrobienia z Okęcia lotniska pod prawie wyłączne użytkowanie przez 1BLT. Osobny VIP-airport, na bogato.

  15. #5375
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Ale, ale, ale... jakie gwizdanie, jakie eFy? W praktyce to wygląda jako pomysł zrobienia z Okęcia lotniska pod prawie wyłączne użytkowanie przez 1BLT. Osobny VIP-airport, na bogato.
    Teraz trzeba tylko czekać na informacje, że wzorem np. Turcji, Maroka, Egiptu 2x 737BBJ zostają zamienione na 2x 748BBJ
    Trooper85, Mateusz Janiec and Ztof like this.

  16. #5376
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    I najlepiej zamówienia tylko jednej sztuki, żeby czasami nie spełnić warunku dla korzystania z tych samolotów przez Vipów.

  17. #5377
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez R.R.R Zobacz posta
    Pamiętam, że na początku tego projektu CPK miało się samofinansować między innymi ze sprzedaży gruntów po Okęciu. W tym wywiadzie jest mowa o pozostawieniu Okęcia jako lotniska do ruchu wojskowego/państwowego, bez ruchu cywilnego. To już oficjalne, czy w każdym wywiadzie i dokumencie jest inaczej?
    Jeśli by rzeczywiście Okęcie zostawało dla 1blt to pewnie można by okroić do jednego pasa, terminale pasażerski i cargo niepotrzebne, podobnie całe połacie płaszczyzn i hangary obsługowe. Ale ja bym nie traktował wypowiedzi ludzi z CPK jakkolwiek wiążąco, ten projekt nie jest robiony tak by go zrobić, tylko żeby ciągle robić
    Trooper85, Ztof and myszygon like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #5378

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Mieszkań i tak nikt tam nie wybuduje, jeśli pozostawione będzie lotnisko wojskowe.
    Biura są ostatnio w odwrocie, ale nawet gdyby to niezbyt wysoko da się budować.
    Pozostaje jakaś logistyka itp.

  19. #5379

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    Mieszkań i tak nikt tam nie wybuduje, jeśli pozostawione będzie lotnisko wojskowe.
    Biura są ostatnio w odwrocie, ale nawet gdyby to niezbyt wysoko da się budować.
    Pozostaje jakaś logistyka itp.
    lepiej zostawić WAW dla ruchu short haul, a logistykę wyrzucić na CPK, jeśli już planowane jest pozostawienie WAW. coś w stylu Linate + Malpensa.

    zostawienie WAW dla 1btl czy cargo bez ruchu pasażerskiego mija się z celem.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #5380
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    coś w stylu Linate + Malpensa.
    To jest akurat przykład jak nie należy tego robić
    Babilas and Ztof like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.



Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •