Strona 270 z 272 PierwszyPierwszy ... 170 220 260 268 269 270 271 272 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 5,381 do 5,400 z 5431
Like Tree7948Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #5381
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    A może jak Ciampino czyli wojsko plus LCC? MOL z Varadim byliby najgorętszymi orędownikami CPK
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  2. #5382

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    a logistykę wyrzucić na CPK
    Miałem na myśli, że na tym terenie można będzie postawić logistykę, Panattoni tp. Nie, że cargo

  3. #5383
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    Mieszkań i tak nikt tam nie wybuduje, jeśli pozostawione będzie lotnisko wojskowe.
    Nie ma takiej działki, której polski deweloper nie da rady zabudować, ani mieszkania tak złego i w złej lokalizacji, żeby się nie sprzedało.
    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    ten projekt nie jest robiony tak by go zrobić, tylko żeby ciągle robić
    Żyje się z projektów prowadzonych, a nie ukończonych.

  4. #5384

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    lepiej zostawić WAW dla ruchu short haul [...] jeśli już planowane jest pozostawienie WAW. coś w stylu Linate + Malpensa.
    No cóż, (z zupełnie innego powodu) BA realizowało (teraz to już chyba jakieś ogryzki im tam zostały?) część operacji short haul drugiego lotniska londyńskiego i te przesiadki pomiędzy LHR a LGW to raczej niekoniecznie były szczególnie wygodne i dogodne. Rozdzielenie ruchu short haul i long haul zabije (skądinąd już i tak jak mawiają Anglicy stillborn) koncepcję CPK jako hubu. Nota bene, zamiar pozostawienia Okęcia dla ruchu "państwowego" jest dobitną deklaracją niewiary w CPK.
    Ztof and pasazernagape like this.

  5. #5385

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A jest taki zamiar? Dyskusja rozpoczęła się bo ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem.

  6. #5386

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Jeśli by rzeczywiście Okęcie zostawało dla 1blt to pewnie można by okroić do jednego pasa, terminale pasażerski i cargo niepotrzebne, podobnie całe połacie płaszczyzn i hangary obsługowe. Ale ja bym nie traktował wypowiedzi ludzi z CPK jakkolwiek wiążąco, ten projekt nie jest robiony tak by go zrobić, tylko żeby ciągle robić
    Pozostawienie WAW bez ograniczeń to strzał w LOT,bo inne linie pozostaną w centrum. Pozostawienie WAW wyłącznie dla polityków będzie zapewne bardzo źle odebrane. Swego czasu zastanawiałem się czy WAW pozostanie i będzie pracowało w formule czegoś podobnego do LCY lub RKV - ruch biznesowy, rządowy, loty krajowe, wszak CPK oddalone o 40 km od centrum Warszawy może zupełnie zabić sens krajówek (sory, ale w 15 minutowy dojazd z centrum Warszawy nie wierzę). Lot mógłby nawet pozostawić część floty dedykowanej dla ruchu krajowego (Q400?), ale przecież jest to sprzeczne ze szprychami kolejowymi i wymagałoby utrzymywania lotów z regionów na dwa różne lotniska...

  7. #5387

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    A jest taki zamiar? Dyskusja rozpoczęła się bo ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem.
    https://www.wnp.pl/logistyka/potezna...wy,495570.html

    Facet nazywa się Michał Czarnik i jest opisany jako dyrektor wykonawczy w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. I tenże Czarnik mówi w powyższym wywiadzie tak:
    - Zakładamy w Polityce lotniczej do 2030 roku, że lotnisko im. Chopina dla ruchu cywilnego, czyli także cargo, zostanie zamknięte. Jeżeli tam pozostanie jakikolwiek ruch, to będzie to tylko ruch o charakterze wojskowym bądź państwowym. Jednak te decyzje nie są jeszcze przesądzone.

  8. #5388

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dzięki, już myślałem że coś się zmieniło przez te trzy lata od kiedy ten temat został tu poruszony i faktycznie jakieś zamiary zostały zadeklarowane.

  9. #5389
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    ani mieszkania tak złego i w złej lokalizacji, żeby się nie sprzedało
    IMNHO to jest taki sam wał jak ten cały CPK...
    To co ma i kiedy być odrolnione albo jak zagospodarowane to często temat wspólny władz i deweloperów przy wódeczce.
    To jeszcze z pół wieku żeby coś się zmieniło w temacie, albo w ogóle, bo młodzież jest jeszcze bardziej materialistyczna w podejściu...

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    zamiar pozostawienia Okęcia dla ruchu "państwowego" jest dobitną deklaracją niewiary w CPK.
    Pan raczy żartować, Panie Feynman...
    Żeby polityk miał dojeżdżać te nawet pół godziny szybko kolejo na swojego vip jeta?
    To byłby skandal...
    MDA, Babilas, myszygon and 2 others like this.

  10. #5390

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    No cóż, (z zupełnie innego powodu) BA realizowało (teraz to już chyba jakieś ogryzki im tam zostały?) część operacji short haul drugiego lotniska londyńskiego i te przesiadki pomiędzy LHR a LGW to raczej niekoniecznie były szczególnie wygodne i dogodne. Rozdzielenie ruchu short haul i long haul zabije (skądinąd już i tak jak mawiają Anglicy stillborn) koncepcję CPK jako hubu. Nota bene, zamiar pozostawienia Okęcia dla ruchu "państwowego" jest dobitną deklaracją niewiary w CPK.
    W przypadku BA operacje na trzech lotniskach miały sens przed pandemią - LHR obsługiwało kierunki pod wysokopłatny ruch biznesowy/przesiadkowy, LGW było głównie dla ruchu bucket & spade, czyli turystyka, LCY było bazą short haul dla City. Pandemia ograniczyła ruch na tyle, że w tej chwili BA nie opłaca się działać na dwóch lotniskach (LHR i LGW), stąd skoncentrowali shorthaul na LHR, long haul turystyczny nadal został na LGW. BA ogłosiło niedawno, że planuje uruchomienie niskokosztowej spółki na LGW, ale związki zawodowe pilotów chyba im pokrzyżowały plany, więc nie wiem, co IAG teraz zrobi - może Vueling UK?

    mówiąc o pozostawieniu WAW dla ruchu short haul miałem na myśli wszystkie linie, bez LOT. LOT od dawna dąży do bycia linią głównie przesiadkową i średnio dba o pasażera rodzimego, więc niech sobie robi przesiadki przez CPK
    Babilas and pasazernagape like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #5391

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    https://www.pasazer.com/news/460387/...,powaznie.html

    Rzecznik prasowy spółki CPK odpowiadając na ostry atak O'Learego stwierdził - dość ogólnie, że jest to inwestycja dobrze przemyślana. Niestety, nie poinformował opinii publicznej, gdzie można znaleźć wyniki tych przemyśleń. Nieco bardziej konkretny był minister Horała. Na spotkaniu w Gdańsku stwierdził, że dzięki CPK zagramy w pierwszej lidze światowego systemu transportu oraz, że skoro Europie Środkowo-Wschodniej nie ma hubu transportowego, to my go wybudujemy.

    W czasach PRL-u stworzono pojęcie woluntaryzmu gospodarczego. Nie bacząc na realia ekonomiczne „my” przekujemy nasze zamierzenia i plany w „nową rzeczywistość”. A jeżeli obecna im nie sprzyja tym gorzej dla niej. Teraz wszystkie realia rynkowe wskazują, że po prostu nie ma miejsca, ani potrzeby tworzenia w Europie nowego wielkiego hubu przesiadkowego. A dodatkowo nie ma żadnej wielkiej linii lotniczej, która mogłaby go obsługiwać. LOT walczy o przeżycie. Już od roku 2023 będzie musiał spłacać gigantyczne raty z tytułu zaciągniętego kredytu. Później, dodatkowo, LOT czeka spłata znacznej części kwoty, o jaką został podwyższony jego kapitał zakładowy. To raty zdecydowanie większe od zysków LOT-u w najlepszych latach przedcovidowych. Gdzie znajdzie środki na ogromne inwestycje rozwojowe?
    O iluzji "pustki rynkowej" w naszym regionie, o rzekomym braku hubu przesiadkowego, który mógłby go obsługiwać pisaliśmy kilkanaście razy. Takie huby już istnieją. Główne to bazy Lufthansy: Frankfurt i Monachium. Wspomagane przez Wiedeń i Zurych. [...]

    Podsumowując: z czwartku na niedzielę stworzono koncepcję nowego modelu biznesowego CPK. Bez jakichkolwiek analiz. Tak po prostu, bo rynek frachtowy się rozwija. I choćby ten nagły zwrot pokazuje, jaką iluzją były opowieści o tym, że poprzednią koncepcję CPK oparto na rzetelnych analizach uwzględniających aktualne realia. CPK bez żalu żegna dawne iluzje – i natychmiast wita nowe.

    Ztof and przemo-19 like this.

  12. #5392
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Jeśli Serafin chce "dyskutować poważnie", to litości - na poważnie. Przecież mowa o tekstach z wywiadu z okazji jakiegoś kongresiku sektora państwowego. Takie imprezy to hobby tego sektora i okazja coby zaistnieć w mediach. CPK Sp. z o.o. przy okazji podobnej imprezy przygotowała kiedyś tam logo lotniska co jak do tej pory jest literalnie jedynym konkretem w tej inwestycji. Jak teksty z takich imprez można traktować poważnie?

    Piotr
    Kazor likes this.

  13. #5393
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Rzecznik prasowy spółki CPK odpowiadając na ostry atak O'Learego stwierdził
    I z artykułu:

    https://www.pasazer.com/news/460373/...y,na,stol.html

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Najostrzej zareagował prezes CPK Mikolaj Wild, który stwierdził, że na złodzieju czapka gore i przypomniał, że Ryanair otrzymał nielegalnie pomoc publiczną, co zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem
    , jakiś leszcz, który nie ma żadnych osiągnięć i działa w "biznesie" dotowanym, wypomina problemy tygrysowi biznesu [z czym chyba każdy się zgodzi, że MOL wymiata]...


    OT:
    Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Prawa Amerykańskiego przy Uniwersytecie Warszawskim oraz University of Florida oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu Fryderyka Wilhelma w Bonn (roczne stypendium w ramach programu Magister Iuris Comparitivi)[3].
    Czy tylko ja mam wrażenie, że większość tych stypendiów nie znaczy totalnie nic, i są tylko jakby efektem ubocznym globalizacji/współpracy uczelni, i właściwie każdy może się załapać?
    Kiedyś trzeba było mieć sporo oleju w głowie, żeby uczelnia wypchnęła kogoś na Zachód, teraz to bardziej turystyka?
    OT2:
    W przypadku prawników to już w ogóle słabe jest...
    MDA and Valdi like this.

  14. #5394
    MDA
    MDA jest nieaktywny
    Awatar MDA

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    niedaleko od ETNU

    Domyślnie

    Ile czasu trwa projekt CPK? Co zostało zrobione? Ile to kosztowało?
    Niestety po raz kolejny powiem, że "to jest miś na miarę naszych możliwości".

    HUB Cargo? Jest już Lipsk i Liege (w Belgii).

    Kto rozsądny będzie szukał następnego, bez gwarancji, że zadziała?

    To są tylko mokre sny ludzi biorących tłustą kasę w CPK.
    megaloman, ligus, Ztof and 1 others like this.
    Posiadasz odbiornik ADS-B? Dołącz do społeczności adsbexchange i podziel się danymi.
    https://www.adsbexchange.com/how-to-feed/
    Jedyna strona o zasięgu globalnym nie filtrująca danych.
    Zapraszam na naszego Discorda: https://discord.gg/n9dGbkTtZm

  15. #5395
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Może CPK jednak to dobry pomysł.
    Podobno została już podpisana pierwsza umowa z przewoźnikiem.
    Baltia Air Lines chce latać na 747 do Nowego Jorku
    Trooper85 likes this.

  16. #5396
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Baltia Air Lines
    USGlobal Airways

  17. #5397
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Baltia Air Lines chce latać na 747 do Nowego Jorku
    No, niech już grzeją silniki
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  18. #5398

  19. #5399

  20. #5400
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Kiedy się ogarniemy i pójdziemy na tych matołów z widłami?
    Plują nam w oczy i mówią, że deszcz pada...
    tango fox, hds.147 and djzybi like this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •