Strona 3 z 355 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 103 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #41

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Ten nie jest biały nawet.

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Mile widziana byłaby dyskusja merytoryczna na temat studium, póki co jest wyłącznie emocjonalna.

    Grunty pod Okęciem to łakomy kąsek wyceniany na 1,2 mld euro.
    Kto jest właścicielem gruntów pod Okęciem: Skarb Państwa czy Miasto Stołeczne Warszawa?

    Zgodnie z analizą rozbudowa Okęcia, aby było w stanie sprostać rosnącemu popytowi na usługi lotnicze, kosztowałaby 2,8 mld euro. Budowa nowego portu – 3,1 mld euro.
    Ma ktoś pomysł jak by miała ta rozbudowa Okęcia wyglądać, biorąc pod uwagę, że równoległy pas koliduje z planowaną obwodnicą?

    Jakiej długości mógłby być równoległy pas, aby pogodzić go z obecnie planowanym przebiegiem obwodnicy?

    Da się w którąkolwiek stronę płytę postojową poszerzyć gdyby pas 11-29 zamknąć?

  3. #43
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Tam jest napisane cuś takiego - ,,partnerstwo publiczno-prywatne,,. A przecież spółki niewyobrazalnie bogatych panów od kilku lat nie dostały zadnych rzadowych kontraktów. Informatyzowanie ZUSu sie kończy, ile razy mozna podpuszczac na giełdzie gawiedż, że ropa tusz, tusz ,a to woda tryska. A mocodawcy chca kasy...

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jakiej długości mógłby być równoległy pas, aby pogodzić go z obecnie planowanym przebiegiem obwodnicy?
    Żeby jakakolwiek rozbudowa miała sens (w sensie równoległy pas = niezależne operacje) oprócz długosci musi jego oś być oddalona od równoległej drogi startowej o co najmniej 1000 stóp.
    A tyle miejsca nigdzie nie ma albo pas miałby wielkość lotniskowca

    Według mnie wygospodarowanie miejsca na dwa równoległe pasy wymagałoby przeniesienie terminali na stronę obwodnicy. Ułatwiłoby to dojazd samochodów, a paxy z miasta bądź dojeżdżający od północy mogliby byc dostarczani koleją. Tyle, że to i kosztowne, a przede wszystkim nierealne.
    Ostatnio edytowane przez lelek7 ; 23-03-2011 o 09:56 Powód: dopisanie

  5. #45
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Według mnie wygospodarowanie miejsca na dwa równoległe pasy wymagałoby przeniesienie terminali na stronę obwodnicy. Ułatwiłoby to dojazd samochodów, a paxy z miasta bądź dojeżdżający od północy mogliby byc dostarczani koleją. Tyle, że to i kosztowne, a przede wszystkim nierealne.
    A dlaczego nierealne? Jak najbardziej następne ,,terminale,, powinno sie budować od strony Raszynia.Własnie dla dobrego jak mówi Adrian pan -skomunikowania.
    A o tym równoległym pasie to słysze odkąd zaczołem rozrózniać ptaki od samolotów.

  6. #46

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    A dlaczego nierealne? Jak najbardziej następne ,,terminale,, powinno sie budować od strony Raszynia.Własnie dla dobrego jak mówi Adrian pan -skomunikowania.
    A o tym równoległym pasie to słysze odkąd zaczołem rozrózniać ptaki od samolotów.
    Los lotniska centralnego zostanie zdecydowany nie na podstawie rozważań lotniczych ale na podstawie roważań dot. nieruchomości: 1) Nowa metoda dystrybucji środków rozwoju regionalnego (wiecej na duże miasta => Warszawa urośnie ludnościowo i terytorialnie) 2) absolutna niemożność kolejnej rozbudowy Okęcia (zdobycie pozwolenia na budowę/decyzji środowiskowej), 3) rosnąca cena gruntów w Warszawie (ile jest/będzie warty grunt Okęcia - np. za 10 lat?)...

  7. #47
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Prokjar to niech zbudują nowe lotnisko dla WAWy, a nie CPL !!! Niech rozbudują Modlin.

  8. #48
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    (w sensie równoległy pas = niezależne operacje)
    na co nam niezalezne operacje?

  9. #49
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    to niech zbudują nowe lotnisko dla WAWy
    A jakie ma to znaczenie czy nowe lotnisko dla Warszawy będzie się nazywało Centralny Port Lotniczy Warszawa czy Warsaw Airport?

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Niech rozbudują Modlin
    Tylko po co?
    Dla mieszkańców Warszawy i Ciechanowa?
    O mgle i terenach podmokłych nie wpominając.

    Lokalizacja pomiędzy Warszawa a Łodzią jest jak najbardziej sensowna.
    Pozdrawiam, Airliner

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    na co nam niezalezne operacje?
    Dla bezpieczeństwa i ułatwienia Wam pracy, może być

  11. #51

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Mieszkam dosyć długo w Oslo i z Fornebu było trochę inaczej - dyskusja (mniej lub bardziej intensywna) gdzie zbudować nowe lotnisko trwała jakieś 30 lat a całość została całkiem nieźle przemyślana. Nie oznacza to, że Gardermoen nie ma wad (o wszystkim tutaj decydowała polityka a nie wolny rynek), ale z pewnością jest lepiej niż było na Fornebu. Do tego mam przyjemność pracować w terminalu starego FBU i to, co tutaj zrobiono, pokazuje, że wcale nie trzeba równać wszystkiego z ziemią - wystarczą tylko drobne zmiany, aby budynek mógł dalej funkcjonować i spełniać swoje (nowe) zadania. Siedziby w tym budynku i kilku okolicznych mają takie firmy jak Aker Solutions, Telenor, norwegian.no, Hewlett Packard, BMW, Ventelo i wiele, wiele innych.

    Problemem nie jest sama budowa CPL, gdyż moim zdaniem powinno powstać takie lotnisko i przy odpowiednio dobrym zarządzaniu ma rację bytu. Problemem jest to, że nawet w obecnych propozycjach widać brak kompleksowego myślenia:
    1) Liczenie, że kolej Y połączy lotnisko z Łodzią i Warszawą, lecz nie branie w ogóle pod uwagę budowy CPL podczas planowania tej kolei. Identyczna sytuacja z autostradą, chociaż łatwiej wybudować kolejny kawałek drogi i podpiąć do niej lotnisko.
    2) Niemoc LOTu i liczenie na to, że budowa nowego lotniska przekona inne linie do lądowania na nim ("hej, patrzcie, jakie fajne lotnisko!")
    3) Kto miałby zarządzać takim portem? Bo jeśli ci sami ludzie, co zarządzają WAW, to raczej pomysł w ogóle nie wypali.
    4) Nie ma ani słowa o Berlinie (oprócz tego, że jest budowany) i jego wpływie na pozostałe porty lotnicze.
    5) Optymistyczne liczby latających Polaków w 2035 roku. Czy nie miało nas wtedy być o 8 milionów mniej?
    6) Skąd informacja, że w 2035 roku loty do Azji będą stanowić 11%, a do Ameryki Płn. 5% całego ruchu w tym porcie lotniczym?
    7) Na sam koniec - gdzie dokładnie takie lotnisko miałoby powstać? Wtedy można tak naprawdę zacząć jakąkolwiek analizę zalet i wad danej lokalizacji, bo teraz to jest wróżenie z fusów.

  12. #52
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Dla bezpieczeństwa i ułatwienia Wam pracy, może być
    Do tego wcale nie musza byc niezalezne, wystarczy ze beda rownolegle.

  13. #53

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    A jakie ma to znaczenie czy nowe lotnisko dla Warszawy będzie się nazywało Centralny Port Lotniczy Warszawa czy Warsaw Airport?
    Akurat jest to kluczowe w tym wszystkim. Tak jak nazwanie stadionu Narodowym a nie Miejskim. Forsa popłynie z budżetu centralnego ku chwale wszystkich Polaków!

  14. #54
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    Akurat jest to kluczowe w tym wszystkim. Tak jak nazwanie stadionu Narodowym a nie Miejskim. Forsa popłynie z budżetu centralnego ku chwale wszystkich Polaków!
    Ano właśnie nie, ponieważ budżet państwa nie ma tutaj nic do gadania.
    To inwestor zewnętrzny ma pokryć wszystkie koszty z własnej kiesy.
    Pozdrawiam, Airliner

  15. #55
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Ano właśnie nie, ponieważ budżet państwa nie ma tutaj nic do gadania. To inwestor zewnętrzny ma pokryć wszystkie koszty z własnej kiesy.
    Może w Krakowie tak jest .Może .Tu chodzi żeby wycyckać budzet na jak najwiecej ,nie budując przypadkiem nic. O ,Nowolazurowa cześć tej obwodnicy idącej przy lotnisku .Zawrotne 2600 metrów ulicy za niewielkie 123 000 000 złotych polskich. I mozna partnerować ? Można. A że droga z nikąd do nikąd ?

  16. #56

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Ano właśnie nie, ponieważ budżet państwa nie ma tutaj nic do gadania.
    To inwestor zewnętrzny ma pokryć wszystkie koszty z własnej kiesy.
    To wręcz dziwne, że już nie budują
    Bez publicznej kasy i/lub gwarancji nikt tam nawet łopaty nie wbije. 12 miliardów!

  17. #57
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    To wręcz dziwne, że już nie budują
    Ponieważ żaden inwestor nie wyda ani złotówki i nie wbije łopaty do momentu gwarancji ze strony rządowej.

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    Bez publicznej kasy
    Bez

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    gwarancji nikt tam nawet łopaty nie wbije
    Dokładnie, co wiecej nikt także nie zainwestuje gdy nie będzie gwarancji równoczesnego zamknięcia Okęcia.

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    12 miliardów!
    A skąd się wzieła taka kwota ?
    Pozdrawiam, Airliner

  18. #58

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Ponieważ żaden inwestor nie wyda ani złotówki i nie wbije łopaty do momentu gwarancji ze strony rządowej.
    Gwarancje to też są realne pieniądze! I dlaczego rządowej?
    Jeśli Warszawa z Łodzią mają taką potrzebę to niech sobie nawet Heathrow wybudują. Ale nie udajmy, że to dla całego kraju, Centralnie przecież!

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Dokładnie, co wiecej nikt także nie zainwestuje gdy nie będzie gwarancji równoczesnego zamknięcia Okęcia.
    Biorąc za przykład umowę dotyczącą A4 to bym się nie zdziwił jakby obiecali zamknięcie wszystkiego w promieniu 200km, nawet lotnisk aeroklubowych.

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    A skąd się wzieła taka kwota ?
    Choćby z prezentacji w pierwszym poście. 3,1 mld EUR!

  19. #59
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    Gwarancje to też są realne pieniądze! I dlaczego rządowej?


    A jak to sobie wyobrażasz? Inwestują gigantyczną kasę nie mając gwarancji?

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    Biorąc za przykład umowę dotyczącą A4 to bym się nie zdziwił jakby obiecali zamknięcie wszystkiego w promieniu 200km, nawet lotnisk aeroklubowych.


    Ponieważ taka inwestycja to niewypał utrzymując równocześnie Okęcie.
    W Montrealu skończyło się to porażką utrzymywanie dwóch lotnisk, natomiast pozostałe nowe porty jak Monachium, Oslo czy nowo powstające BBI w Berlinie równocześnie determinują zamykanie starych lotnisk.

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    Choćby z prezentacji w pierwszym poście. 3,1 mld EUR!


    Teraz już wiem, nie napisałeś waluty o jaką chodzi.
    Pozdrawiam, Airliner

  20. #60

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    A jak to sobie wyobrażasz? Inwestują gigantyczną kasę nie mając gwarancji?
    Nie wiem jak ty to sobie wyobrażasz, ale zwykle nikt firmom nie daje gwarancji na inwestycje. Każdy działa na własne ryzyko.
    W inwestycjach publicznych robi się za to różne dziwne sztuczki, żeby wypchnąć dług poza budżet. Stąd koncesje na drogi, umowy publiczno-prywatne, itp.

    Poza tym dyskusja była na trochę inny temat. Najpierw piszesz, że 'Centralny' w nazwie nie ma znaczenia, a zaraz później domagasz się gwarancji rządowych.


    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Ponieważ taka inwestycja to niewypał utrzymując równocześnie Okęcie.
    W Montrealu skończyło się to porażką utrzymywanie dwóch lotnisk, natomiast pozostałe nowe porty jak Monachium, Oslo czy nowo powstające BBI w Berlinie równocześnie determinują zamykanie starych lotnisk.
    BBI jest inwestycją lokalną!

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Teraz już wiem, nie napisałeś waluty o jaką chodzi.
    mmmch, pewnie zawsze wszystko liczysz w euro...

Strona 3 z 355 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 103 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •