Strona 32 z 32 PierwszyPierwszy ... 22 30 31 32
Pokaż wyniki od 621 do 634 z 634
Like Tree343Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #621
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie


    Polecamy

    Polska to duży kraj, więc nawet jeśli LOT kiedyś w końcu upadnie, to "natura nie znosi próżni". Stawiam flaszkę, że w ciągu 2 lat operowałby z portu lotniczego "nowy LOT" odrodzony z popiołów niczym Alitalia lub Brussels Airlines po Sabenie. Albo Lufthansa lub ktoś inny coś wyczaruje i stworzy mini hub. Popyt na połączenia bezpośrednie do USA i Kanady jest zbyt duży.

    W Budapeszcie od upadku Malevu ruch pasażerski wzrósł o 15%. Co prawda zniknęły połączenia długodystansowe i hub, ale też kraj mniejszy i za granicą mniej Węgrów niż Polaków.
    Optymista likes this.

  2. #622
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    W Budapeszcie od upadku Malevu ruch pasażerski wzrósł o 15%. Co prawda zniknęły połączenia długodystansowe i hub, ale też kraj mniejszy i za granicą mniej Węgrów niż Polaków.
    Ale też brak konkurencji ze strony innych lotnisk w kraju - obszar ciążenia rozłożony praktycznie na cały kraj + ogromne zainteresowanie turystyczne Budapesztem. Wydaje mi się, że upadek LOT (o ile połączony z otwarciem rynku dla linii spoza UE) przesunąłby część pax do portów regionalnych - zakładam, że pojawiłyby się tam np. TK, Pegasus i szerzej UIA. Zapewne zwiększyłoby się też oferowanie LH i innych linii tradycyjnych.

    Z drugiej strony można zakładać, że PPL byłby bardziej skory do negocjacji np. z Ryanairem czy easyJetem, które weszłyby na kilka mocnych kierunków z WAW.


  3. #623

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Temat upadku LOT w kontekście połączeń z WAW był kilkakrotnie wałkowany.

    Moim zdaniem spółki z grupy Lufthansy zwiększą oferowanie z WAW, być może regionów w zasiegu oddziaływania WAW celem dowożenia do swoich hubów na dalsze połączenia, a te kilka połączeń które opłaca się realizować bezpośrednio z WAW np. WAW-LHR, WAW-BRU zostaną albo przejęte przez jakieś Lufthansa subsidiaries albo zagospodarowane przez LCC.
    Odnośnie tych kilku opłacalnych longhauli z WAW to albo interes zwęszą linie w modelu AirCanada rouge (bardziej ogólnie longhaulowe LCC) i kilka razy w tygodniu zwiną PAX na TATL ale większość ruchu wezmą spółki z grupy LH przez HUBy FRA, MUC, VIE, ZRH. Nie wykluczone, że jakiś fragment tego tortu weźmie też BA, AF i KLM przez swoje HUBy i zwiększenie oferowania na potrzeby dowozów.

    Lufthansa na rynku polskim jest mocna pod własną marką, z tego też względu nie jest już zainteresowana LOTem i nie musi tworzyć żadnych lokalnych oddziałów aby efektywnie wysysać rynek.
    konrad777, Rafox and michastrain like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  4. #624
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Ale też brak konkurencji ze strony innych lotnisk w kraju - obszar ciążenia rozłożony praktycznie na cały kraj + ogromne zainteresowanie turystyczne Budapesztem.
    Jednak to ma znaczenie głównie dla zwiększenia oferowania tras europejskich. Wpływ atrakcyjności turystycznej na połączenia długodystansowe nie jest aż tak duży (przynajmniej przy kalibrze Warszawy/Budapesztu). Połączenia LOT do NY, Toronto, Chicago mają rację bytu (i dość duży popyt) nie ze względu na atrakcyjność Warszawy/Polski.

  5. #625
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Ten Warszawo-centryzm w tym wątku zaczyna być zabawny.

  6. #626

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Specjalnie stronę temu podałem przykład Aten, ale nikt nie podtrzymał tematu. Jesteśmy teraz w tym samym miejscu w którym Ateny były 15-20 lat temu. Mamy sieciowego przewoźnika z ambicjami i który z trudem utrzymuje się na powierzchni i dla niego chcemy budować lotnisko daleko od miasta bo to miejskie się zapycha. Na miejscu naszych "analizatorów" spytałbym się Greków czy im się to opłacało, a oni powiedzą że oczywiście.

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Ten Warszawo-centryzm w tym wątku zaczyna być zabawny.
    Nie wiem czy zauważyłeś ale ponad połowa tego tematu dotyczy troski o skomunikowanie lotniska z resztą kraju.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 06-10-2016 o 00:01

  7. #627

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Specjalnie stronę temu podałem przykład Aten, ale nikt nie podtrzymał tematu. Jesteśmy teraz w tym samym miejscu w którym Ateny były 15-20 lat temu. Mamy sieciowego przewoźnika z ambicjami i który z trudem utrzymuje się na powierzchni i dla niego chcemy budować lotnisko daleko od miasta bo to miejskie się zapycha. Na miejscu naszych "analizatorów" spytałbym się Greków czy im się to opłacało, a oni powiedzą że oczywiście.


    Nie wiem czy zauważyłeś ale ponad połowa tego tematu dotyczy troski o skomunikowanie lotniska z resztą kraju.
    W Atenach tego "sieciowego przewoźnik z ambicjami" już nie ma. Olympic upadł, a pamiątki po wielkich ambicjach zostały(Airbusy 340 i terminal satelita).

    Sytuacja w Atenach mocno różniła się od obecnej w Warszawie, m. in. brak drugiego lotniska(WMI), brak rezerw gruntowych jkie mamy na Okęciu pod dalszą rozbudowę terminali. Ateny z lotniskiem Ellinikon rzeczywiście dusiły się, Warszawie jest jeszcze bardzo, bardzo daleko do tego.
    Stoarn and Maruś like this.
    „Oceniam, że szanse powodzenia pana misji są zaledwie na poziomie 1%. Dziękuję.”
    - Henryk Zimakowski, były Dyrektor PLL LOT ds. ekonomiczno-handlowych,
    do Sebastiana Mikosza, Prezesa PLL LOT SA, 20.02.2013, Komisja Skarbu Państwa

  8. #628

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dlatego przywołałem to jako case - lotniska wybudowanego dla przewoźnika który niedługo potem zniknął.
    Owszem, to "daleko" to 5-10 lat.
    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    rezerw gruntowych jkie mamy na Okęciu
    O.O

  9. #629

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    O.O
    Na lotnisku Ellinikon nie było miejsca nawet na dodatkowe hardstands, na Okęciu (z trzecim pasem lub bez) można spokojnie zbudować cały nowy terminal po drugiej stronie lotniska, lub terminal satelitę, lub przedłużyć jeden z pirsów, naprawde jest jeszcze dużo możliwość zanim Okęcie "zużyje się".

    Jest jeszcze Modlin jako lotnisko odciażajace.
    „Oceniam, że szanse powodzenia pana misji są zaledwie na poziomie 1%. Dziękuję.”
    - Henryk Zimakowski, były Dyrektor PLL LOT ds. ekonomiczno-handlowych,
    do Sebastiana Mikosza, Prezesa PLL LOT SA, 20.02.2013, Komisja Skarbu Państwa

  10. #630

  11. #631
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    W ramach Forum odbędzie się debata, którą poprowadzi prof. dr inż. Wojciech Suchorzewski na temat: „Duoport czy Centralny Port Lotniczy” Wstęp wolny
    Rok 2016 | Zapraszamy do udziału w CXXIX Forum Komunikacyjnym w dn. 20 października 2016r. | Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Warszawie
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #632

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    http://warszawa.onet.pl/prezes-lotni...omyslem/mmy4ye

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
    lasser likes this.

  13. #633

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Sopot/EPGD
    Pozdrawiam
    Mariusz

  14. #634
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    a nasi sąsiedzi mogą dołożyć do CPLa taki oto bonusik:


    Ograniczenia lotów w nocy
    W ostatnich tygodniach pojawił się kolejny problem, który perspektywicznie może w poważnym stopniu zredukować atrakcyjność lotniska. Otóż premier kraju związkowego Brandenburgii, Dietmar Woidke, powrócił do dyskutowanej w ubiegłych latach idei ograniczenia operacji lotniskowych w nocy. Zgodnie z aktualną regulacją prawną lotnisko BER będzie obowiązywał pełen zakaz lądowania i startowania od północy do 5:00 oraz ograniczenie do średnio 77 operacji w godzinach 22-24 i 5-6.
    PRTL.pl - wiadomości z rynku lotniczego

Strona 32 z 32 PierwszyPierwszy ... 22 30 31 32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •