Strona 33 z 355 PierwszyPierwszy ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 641 do 660 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #641

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gajowymarucha Zobacz posta
    Ja myśle, iż byłby nawet całkiem sprawnym hubem. Proszę nie brać pod uwagę obecnej infrastruktury. Nowy, drugi pas ILS III, nowy duży terminal/ wzór Wrocław, albo Gdańsk/. I całkiem sprawnie by działało. I bliżej WAW ni ż w jakiejś piździwsi 100km od Waw.
    Nie był by. Przede wszyskim ze względu na to, że nie ma tam jak sensownie dojechać z kądklowiek. Nie chodzi już nawet o samo lotnisko.
    Stoarn likes this.

  2. #642

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Modlin i jego area of catchment to najsłabsza ekonomicznie część Mazowsza, nie mówiąc już o tym, że CPL jeśli ma być tym, czym sobie go marzą, to musi leżeć na wylocie z Warszawy w kierunku dużego miasta.

    Jeśli chodzi o infrastrukturę drogową i kolejową, tak się składa że okolice Baranowa/Wiskitek oprócz obsługi aglomeracji warszawskiej, leżą "przelotowo" w kierunku na Poznań, Wrocław, Łódź, Kraków i Katowice, koleją także na Bydgoszcz, Toruń i Szczecin

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Michal_K and Tupungato like this.

  3. #643
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    okolice Baranowa/Wiskitek oprócz obsługi aglomeracji warszawskiej, leżą "przelotowo" w kierunku na Poznań, Wrocław, Łódź, Kraków i Katowice, koleją także na Bydgoszcz, Toruń i Szczecin
    Szczecina proszę w to nie mieszać. Od nas wszędzie daleko. Wolę krajówkę LOTu niż PKP czy podróż autem.
    jarekch likes this.

  4. #644

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale pociągi do Szczecina jechałyby pod CPL, tak by się rozkład układał...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  5. #645

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    CPL powstanie niezależnie od ekonomii, logiki, logistyki... Dla obecnej władzy ma to znaczenie ideowe. Druga Gdynia albo COP. Wszelka merytoryczna debata na temat nie ma większego sensu gdy w grę wchodzi "przejście do historii". Więc przyzwyczajajmy się do myśli, że Centralny Port Lotniczy im.LKaczyńskiego powstanie, chyba, że ekipa rządząca się zmieni.
    Osobiście, wierzę w potencjał rozbudowy Modlina ale, jakie to ma znaczrnie, gdy w grę wchodzą sprawy natury symbolicznej?

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  6. #646

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Modlin ma naprawdę kiepski mikroklimat... Przypominam że od lat nie udało się CAT III wdrożyć w Warszawie, to jest inwestycja która się ciągnie latami.

    Co do którejś infografiki z Rzeczypospolitej - Modlin tak samo jak Radom i Łódź mają swój rynek i będą funkcjonowały dalej obok CPL, dla Modlina i Radomia to nawet lepiej. Perspektywa otwarcia portu w 2022 już teraz jest nierealna, taka inwestycja będzie trwała w warunkach UE dłużej, ambitny cel to 2027 o ile podejmiemy decyzję o budowie w tym roku. Przez ten czas zwrócą się wszystkie dotychczasowe inwestycje na WAW łącznie z zapleczem usługowym, a WAW o ile LOT będzie dalej funkcjonował będzie już totalnie zapchana, tak jak teraz/niegdyś Tegel, Ellinikon, Portela, Ataturk itp.

    Co do komunikacji kolejowej z resztą kraju - byłoby super, ale podejrzewam że perspektywa czasowa jest jeszcze bardziej odległa.

  7. #647

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Powinni publicznie ogłosić kto gdzie kupił działkę i dopiero wtedy lobbowac.
    Btw. Wszystko już wykupili?

    Tapnięte..
    Stoarn likes this.


  8. #648
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ale pociągi do Szczecina jechałyby pod CPL, tak by się rozkład układał...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Dzień w którym do Szczecina dotrze Pendolino będzie będzie wtedy gdy będę już długo na emeryturze a mam do nie jeszcze trochę czasu.

  9. #649

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    CPL powstanie niezależnie od ekonomii, logiki, logistyki... Dla obecnej władzy ma to znaczenie ideowe. Druga Gdynia albo COP. Wszelka merytoryczna debata na temat nie ma większego sensu gdy w grę wchodzi "przejście do historii". Więc przyzwyczajajmy się do myśli, że Centralny Port Lotniczy im.LKaczyńskiego powstanie, chyba, że ekipa rządząca się zmieni.
    Osobiście, wierzę w potencjał rozbudowy Modlina ale, jakie to ma znaczrnie, gdy w grę wchodzą sprawy natury symbolicznej?

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
    Obawiam się właśnie takiego myślenia o tej inwestycji, ale póki co to na szczęście bajania. Na CPL potrzeba ogromnych pieniędzy, budżet państwa tego raczej nie udźwignie.
    Tak jak napisał Stoarn, przez lata zrobiono wiele aby Okęcie nie mogło się rozwijać, chociaż obiektywnie rzecz ujmując, jego lokalizacja choć bardzo komfortowa do dojazdów z miasta, nie daje ogromnych możliwości (hałas, podejścia nad obszarami silnie zurabnizowanymi). Inna sprawa, że zanim o projekcie CPL zaczniemy mówić poważnie, trzeba odpowiedzieć na wiele pytań, między innymi:
    -> co dalej z lotniskami w: WAW (wiele w nie zainwtowano, jest podpięte do sieci kolejowej), WMI, LCJ (już teraz z dużymi problemami, dojazd do WAW dzięki A2 i obwodnicy jest dość wygodny), RDO (tu odpowiedź wydaje mi się oczywista)?
    -> kto pociągnie CPL, jaka będzie przyszłość LO?
    -> co z projektem KDP? Te zamierzania były kiedyś połączone, ale to też ogromny wydatek, co więcej przeprowadzenie tej inwestycji wymaga wiele czasu.
    -> jak finansować ten projekt, jaka powinna być jego wstępna przepustowość, jakie rezerwy na przyszłość?
    + wiele, wiele innych.
    Bez solidnych analiz, jeżeli CPL powstanie może być źródłem wielu problemów, a nie istotnym elementem systemu transportowego. Zresztą, w Polsce nie ma nawet solidnej strategii rozwoju lotnictwa komunikacyjnego...
    Kończąc moim zdaniem teraz trzeba i tak podjąć szybką decyzję o rozbudowie Okęcia. CPL (jeżeli powstanie) nie będzie gotowy szybciej niż za 10 lat, a ruch w WAW dynamicznie rośnie.

  10. #650
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Dzień w którym do Szczecina dotrze Pendolino będzie będzie wtedy gdy będę już długo na emeryturze a mam do nie jeszcze trochę czasu.
    Dotrze czy nie dotrze - moim zdaniem bardzo wątpliwe, że kiedykolwiek będzie to sensowna alternatywa dla samolotu.
    W linii prostej Szczecin-Warszawa to 454km. To dalej niż Paryż-Amsterdam, Frankfurt-Monachium, Frankfurt-Berlin. Nawet jeśli zostanie zrobiona super fantastyczna szybka kolej i będzie rozwijać na trasie prędkość 250km/h, to i tak raczej niemożliwe jest, żeby zejść poniżej 2h30m na tej trasie. Bardziej realne jest, że za 20 lat będziemy się cieszyć, że osiągnęliśmy 3h30m. Przy takiej odległości to połączenie nie będzie też tanie, co najmniej 250zł w jedną stronę.

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    Więc przyzwyczajajmy się do myśli, że Centralny Port Lotniczy im.LKaczyńskiego powstanie, chyba, że ekipa rządząca się zmieni.
    Jeśli CPL będzie realizowany równie sprawnie jak przetarg na helikoptery, ekipa rządząca zmieni się jeszcze dwa razy zanim położony zostanie kamień węgielny i sześć razy zanim lotnisko zostanie otwarte.
    Zresztą, jak bardzo by się nie starali nadać jakiegoś imienia lotnisku, zawsze można je zmienić.
    pasazernagape likes this.

  11. #651
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie Jakby postanowione

    Powstanie wielkiego lotniska jest już przesądzone. Projekt ma pełne wsparcie Jarosława Kaczyńskiego i Mateusza Morawieckiego.

    W najbliższych dniach Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zatwierdzi decyzję o budowie lotniska centralnego — ustalił „PB” w trzech niezależnych źródłach. Potem Ministerstwo Infrastruktury oficjalnie o niej poinformuje. W ciągu dwóch miesięcy działający w tym resorcie zespół ds. centralnego portu lotniczego (CPL) przedstawi efekty pracy. Prawdopodobnie dopiero wtedy poznamy lokalizację i dokładne plany budowy wielkiego lotniska. Wiadomo, że powstanie od zera, a nie na miejscu Modlina, zapewne między Warszawą a Łodzią. ...
    Źródło

    W samą porę KERM zatwierdzi, dobrze byłoby móc teraz ogłosić jakiś sukces. Choćby i przyszły.
    For every solution there is a problem.

  12. #652
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Kto bogatemu zabroni....
    Na lotnisko w Gdyni UE nie dała pieniędzy więc jakaś tam szansa jest że skończy się to na planach. "Ot,tak tu będzie lotnisko" Jak w "Alternatywy 4". Coś w stylu : "Panie dyrektorze ale tutaj jest jezioro? Nie da się zbudować domów. - No to przesunie się jezioro. O tutaj a tu będą domy"

  13. #653
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Zanim się rozpędzicie w tym temacie, to Was trochę przyhamuje. Hamowanie zaczynam od siebie

    § 6.6 Szanujemy poglądy polityczne oraz religijne użytkowników forum. Nasze forum jest ściśle apolityczne przez co nie uznajemy publikowania treści politycznych, partyjnych, antypartyjnych oraz treści religijnych na łamach lotnictwo.net.pl. Osoby nie stosujące się do tej zasady będą podlegały zasadom opisanym w § 6.2 a w ostateczności zostaną wykluczone z uczestnictwa w życiu tego serwisu.



  14. #654
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Przyjmuję i będę się hamować.
    Puls Biznesu cytuje Ernst&Young które daje w sumie 17 lat na uruchomienie lotniska. W projektowanie trwające 3 lata wierzę. Po pierwsze mam w domu architekta a po drugie i na poważnie projektowanie "na skróty" lotniska ma swój ciągle budujący się pomnik niedaleko Szczecina w postaci BBI w Berlinie

  15. #655

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Zanim się rozpędzicie w tym temacie, to Was trochę przyhamuje. Hamowanie zaczynam od siebie
    Z wykluczeniem awatarów i podpisów

  16. #656

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    CPL prędzej czy później i tak musi powstać, WAW jest ograniczone przez(moim zdaniem ) błędy przy budowie S2.
    A jednocześnie samo S2/A2 uważam także za pewne ryzyko, ponieważ raz korki, dwa częste wypadki. Jak planować długoterminowo to razem z CPL powinna być planowana "duża" obwodnica Warszawy. Nie porównywał bym BBI czy Gdyni, jednak trochę sie boję że nie podołamy takiemu przedsięwzięciu. Ale mimo wszystko uważam to za umiarkowanie dobry pomysł. WAW sie zatka niedługo, duoport to marzenie czysto teoretyczne.
    WAW pozostawiłnym jako coś na styl LCY

  17. #657
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    A w Lizbonie z ichnim CPL-em to tam się dzieje coś ?. Piję w kontekście naszych mocarnych planów.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  18. #658

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W Lizbonie plany porzucone

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    pol574 likes this.

  19. #659

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że jeżeli CPL powstanie, to stanie się to w dość odległej przyszłości. Pomijając wykupy gruntów, projekty, decyzje środowiskowe i finansowanie to wydaje mi się, że nie istnieje jeszcze całościowa wizja czym ma być CPL - następcą WAW, LCJ, WMI i RDO? A może cześć z nich dalej będzie działać? Co z kolejami wysokich prędkości? Czy autostrada A2 zapewni odpowiedni dojazd (biorąc pod uwagę korki i wypadki)?
    Oczywiście jaka będzie kondycja LO trudno dziś nawet przewidzieć.
    Jednocześnie mam nadzieję, że wizja budowy wielkiego hubu nie zablokuje rozbudowy lotniska Okęcie, bo ta jest pilnie potrzebna. Niestety obawiam się paraliżu decyzyjnego i ograniczonych działań w tym zakresie właśnie z uwagi na rozwój koncepcji CPL i strach przed posądzeniami o niegospodarność. Tymczasem flota LO się zwiększa, ruch regularnie rośnie, a centralny port lotniczy nie powstanie szybciej niż za 10-15 lat.

  20. #660
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Niestety obawiam się paraliżu decyzyjnego i ograniczonych działań w tym zakresie właśnie z uwagi na rozwój koncepcji CPL i strach przed posądzeniami o niegospodarność.
    To mnie rozbawiłeś
    AdamT likes this.

Strona 33 z 355 PierwszyPierwszy ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •