Strona 37 z 355 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 721 do 740 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #721
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez juice Zobacz posta
    To, ze lotnisko zostaje nie jest sprawą FR tylko projektu nowego lotniska, które miało być jedyne, ale projekt nie uwzględnił takiego wzrostu PAX i TXL zostaje.
    Z tego co mi wiadomo, TXL ma być zamknięte po otwarciu BBI.
    Choć część mieszkańców chce utrzymania tego lotniska.
    Pozdrawiam, Airliner

  2. #722

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Moje szybkie przemyślenia.

    1. Rozbudowa Okęcia m.in. o równoległą DS do DS33 to temat cały czas otwarty, choć utrudniony w związku z obwodnicą w ciągu drogi ekspresowej S2.

    2. Mówi się, że przeszkodą w rozwoju Okęcia są uwarunkowania środowiskowe (normy emisji hałasu) ale w polskich realiach problem ten pojawia się wszędzie, więc nie zaprzątałbym sobie tym głowy. Z logicznego punktu widzenia normalne jest, że ktoś kto żyje na wsi chce mieć spokój okupiony trudniejszą komunikacją, a ktoś kto żyje w mieście jest narażony na hałas, ale ma łatwy dojazd/dolot. Nie wynośmy zatem lotniska na wieś tylko dostosujmy prawo do elementarnych zasad logiki.

    3. Spójrzmy na wypełnienie samolotów na trasach krajowych, które pełnią zarówno funkcję dowozową do hubu w WAW jak i przewożą PAXów docelowo do Warszawy. Większość tych połączeń jest nierentowna, a po wyjęciu którejkolwiek z grup pasażerów będzie jeszcze gorzej. Nie wyobrażam sobie samolotu np. POZ-CPL (dowożenie tranzytowych PAX) i POZ-WAW (dla businessu latającego do Warszawy). To samo dotyczy wielu innych lotnisk w Polsce (choćby Szczecin).

    4. W kontekście rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych latanie do CPL i dalej do Warszawy jest nieopłacalne czasowo na rzecz transportu samochodowego, obecnie jedyne sensowne krajówką jest KRK-WAW (za dwa lata gdy skończą budowę wielu odcinków S7 to będzie nieaktualne), GDN-WAW (podobnie, z fragmentami S7, a do tego już obecnie jadąc A1 i A2 można ten odcinek szybko pokonać) i SZZ-WAW (S3 i A2 to nadal 5 godzin jazdy, a na budowę S10 się nie zanosi - to i tak dużo nie zmieni). Likwidacja Okęcia (działki po tym lotnisku to prawdopodobne źródło finansowania CPL) pozbawi nas efektywnego krajowego transportu lotniczego. (Dojazd na lotnisko 30 minut, z lotniska 30 minut, 30 minut na odprawę i godzina lotu. Łącznie 2:30 - przy obecnej sieci dróg ekspresowych i autostrad w tym czasie można dojechać do Warszawy z wielu miejsc, a sieć ta się rozbudowuje o kolejne drogi ekspresowe).

    5. Położenie Polski jest takie, że CPL może służyć tylko jednej linii - LOTowi. Każdy inny przewoźnik może dowozić pasażerów z każdego zakątka Polski do swoich HUBów i nie ma potrzeby tworzenia HUBu w CPL. Uzależnienie lotniska od jednego przewoźnika, którego kondycja jest nadal bardzo niepewna to ... słów mi brakuje.

    6. Przewoźnicy wybierają lotniska blisko swojego klienta (czyli możliwie blisko centrów miast, legacy carriers) lub tam gdzie jest tanio (low cost). Czasami jest to balans pomiędzy kosztem operowania na danym lotnisku, a możliwościami finansowymi klienta (np. LCY vs. LHR).

    7. W przypadku braku ekspansji LOTu (o upadku nie wspomnę) po CPLu będzie hulał wiatr. Przewoźnicy nie będą wysyłali A380 do CPLu aby dowieźć PAXów do MUC, FRA czy CPH tylko CR9 do portów regionalnych aby dowieźć ich niemalże spod domu.

    8. Podobno jeśli Rosjanie nas zaatakują (wg strategii obronnej USA Polska jest państwem frontowym) to w optymistycznym wariancie polskim siłom zbrojnym uda się odeprzeć atak na linii Wisły i utrzymać zachodnią część kraju. Zwracam uwagę na słowo OPTYMISTYCZNYM. W związku z tym może jednak warto mieć HUB trochę dalej od granicy/frontu. To jedyna zaleta CPLu jaką widzę.
    kasmar00, Jerry and 1x2lupus like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  3. #723
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    Przegrałem niniejszym armagnac rocznik 1974
    Na razie jeszcze nie przegrałeś. Niech najpierw zbudują.
    Ale Armagnac kupuj powoli, bo będzie coraz droższy.
    A jak następna ekipa rządząca postanowi wstrzymać
    budowę i zainwestować zaoszczędzoną kasę w
    gender studies, to będziesz mógł otworzyć flaszkę :-)

    W samej obwodnicy tez problemu nie widze. Zawsze mozna ja przebudowac pod ziemie by zrobic miejsce na drugi pas startowy.
    Odważne myślenie!
    Niestety, u nas jak już zbudowali drogę, to pewnie niektórzy będą jej bronić.
    A na to, żeby zaryzykować przebudowę drogi, budowę tunelu lub coś podobnego, potrzebne są dwie rzeczy:
    -umiejętność liczenia
    -odwaga
    pozdrawiam

    jtf2



  4. #724

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    Gatwick 38 mln.
    Tak, ale Gatwick musi dyktować innym swoje godziny o której mogą wylądować/ wystartować Jak nie pasuje to wynocha, chętnych i tak ma więcej niż może przyjąć.
    Okęcie jak tak powie Emiratom, itp. to przeniosą się do Pragi, Helsinek, Wiednia, Berlina.

    Jeśli chodzi o bieżący problem Okęcia, to nie jest tylko kwestia pasa startowego. Już w tym roku terminale przyjmą więcej osób niż zostały zaprojektowane. Wymaga dobudowy pirsu na co są obecnie plany. Ale za trzy/cztery lata będzie potrzebował także nowego terminala z nowymi pirsami bo obecne ktoś tak zaprojektował, że nie ma ich jak rozbudować. I konieczne są decyzje co dalej z tym bo w zasadzie całe lotnisko wraz z częścią techniczną wymaga nie rozbudowy o marne 500mln zł tylko gruntownej przebudowy by to ogarnąć.

  5. #725
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jtf2 Zobacz posta
    Odważne myślenie!
    Niestety, u nas jak już zbudowali drogę, to pewnie niektórzy będą jej bronić.
    A na to, żeby zaryzykować przebudowę drogi, budowę tunelu lub coś podobnego, potrzebne są dwie rzeczy:
    -umiejętność liczenia
    -odwaga
    W tym kraju "mozgow" do liczenie akurat nie brakuje.
    Nie znam kosztow takiego przedsciewziecia ale wydaje mi sie to tansze niz budowanie lotniska od zera w polu...

    Ponadto rzadzacy w ich pomysle zapomnieli chyba o tysiacach osob ktorym lotniska Chopina obecnie daje prace. Dla wielu z nich bedzie to oznaczalo wzrost kosztow i przedewszystkim czasu dojazdu do pracy!

  6. #726

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dusseldorf świetnym przykładem, lotnisko z chyba najostrzejszymi ograniczeniami nocnymi i pasem który można wykorzystywać przez 56 godzin w tygodniu.

  7. #727

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta

    3. Spójrzmy na wypełnienie samolotów na trasach krajowych, które pełnią zarówno funkcję dowozową do hubu w WAW jak i przewożą PAXów docelowo do Warszawy. Większość tych połączeń jest nierentowna, a po wyjęciu którejkolwiek z grup pasażerów będzie jeszcze gorzej. Nie wyobrażam sobie samolotu np. POZ-CPL (dowożenie tranzytowych PAX) i POZ-WAW (dla businessu latającego do Warszawy). To samo dotyczy wielu innych lotnisk w Polsce (choćby Szczecin).
    No i Lufa wozi całą Polskę do swojego Monachium i Frankfurtu bardzo rentownymi połączeniami? Moim zdaniem po kosztach, a zarabia dopiero na lotach międzykontynentalnych.

    4. W kontekście rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych latanie do CPL i dalej do Warszawy jest nieopłacalne czasowo na rzecz transportu samochodowego, obecnie jedyne sensowne krajówką jest KRK-WAW (za dwa lata gdy skończą budowę wielu odcinków S7 to będzie nieaktualne), GDN-WAW (podobnie, z fragmentami S7, a do tego już obecnie jadąc A1 i A2 można ten odcinek szybko pokonać) i SZZ-WAW (S3 i A2 to nadal 5 godzin jazdy, a na budowę S10 się nie zanosi - to i tak dużo nie zmieni). Likwidacja Okęcia (działki po tym lotnisku to prawdopodobne źródło finansowania CPL) pozbawi nas pozbawi nas efektywnego krajowego transportu lotniczego.
    (Dojazd na lotnisko 30 minut, z lotniska 30 minut, 30 minut na odprawę i godzina lotu. Łącznie 2:30 - przy obecnej sieci dróg ekspresowych i autostrad w tym czasie można dojechać do Warszawy z wielu miejsc, a sieć ta się rozbudowuje o kolejne drogi ekspresowe).
    To znaczy co pozbawi nas efektywnego krajowego transportu lotniczego? CPL czy drogi i autostrady?


    5. Położenie Polski jest takie, że CPL może służyć tylko jednej linii - LOTowi. Każdy inny przewoźnik może dowozić pasażerów z każdego zakątka Polski do swoich HUBów i nie ma potrzeby tworzenia HUBu w CPL. Uzależnienie lotniska od jednego przewoźnika, którego kondycja jest nadal bardzo niepewna to ... słów mi brakuje.
    Każdy może wozić do swoich Hubów, ale Lot do swojego nie może...... też mi słów brakuje na taką argumentację. To, że każdy inny może do swoich hubów to jest ok, a jak Lot to źle .......
    Rzeczywistość jest taka że BA, AF, LUfa ograniczają obcych na swoich rewirach.

    6. Przewoźnicy wybierają lotniska blisko swojego klienta (czyli możliwie blisko centrów miast, legacy carriers) lub tam gdzie jest tanio (low cost). Czasami jest to balans pomiędzy kosztem operowania na danym lotnisku, a możliwościami finansowymi klienta (np. LCY vs. LHR).
    Oraz tam, gdzie mają zapewnioną infrastrukturę, bo przewoźnicy lotnisk z reguły nie budują. (ale mają wpływ)
    Michal_K likes this.

  8. #728

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Rozbudowa Okęcia to temat zduszany w zarodku przy każdej analizie, zapewne dlatego, że ta opcja nie pozwoli zarobić nikomu poza wykonawcami prac budowlanych.

    A CPL... Wykup gruntów, analizy, doradztwo i projekty w tylu aspektach i branżach, potem jeszcze zaoranie Okęcia i zagospodarowanie terenu po nim... Tyle publicznych pieniędzy do ugryzienia, takiej okazji nikt raczej nie przepuści 😁

    PS kto ma domek pod ścieżką podejścia projektowanego 15R-33L, i kto lobbował za przebiegiem S2 tak aby budowę tegoż uniemożliwić, pamiętają? 😉 No

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta

    8. Podobno jeśli Rosjanie nas zaatakują (wg strategii obronnej USA Polska jest państwem frontowym) to w optymistycznym wariancie polskim siłom zbrojnym uda się odeprzeć atak na linii Wisły i utrzymać zachodnią część kraju. Zwracam uwagę na słowo OPTYMISTYCZNYM. W związku z tym może jednak warto mieć HUB trochę dalej od granicy/frontu. To jedyna zaleta CPLu jaką widzę.
    Buu, a ja się do Radości przeprowadziłem ledwo co 😭

  9. #729
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Rozbudowa Okęcia to temat zduszany w zarodku przy każdej analizie, zapewne dlatego, że ta opcja nie pozwoli zarobić nikomu poza wykonawcami prac budowlanych.

    A CPL... Wykup gruntów, analizy, doradztwo i projekty w tylu aspektach i branżach, potem jeszcze zaoranie Okęcia i zagospodarowanie terenu po nim... Tyle publicznych pieniędzy do ugryzienia, takiej okazji nikt raczej nie przepuści 

    PS kto ma domek pod ścieżką podejścia projektowanego 15R-33L, i kto lobbował za przebiegiem S2 tak aby budowę tegoż uniemożliwić, pamiętają?  No


    Dokładnie i tutaj jest clue całego zamieszania
    Danny likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  10. #730

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Proszę Cię! Czy nie szukasz uzasadnienia dla działań rządu?
    Kompletnie mi nie po drodze tak z obecnym jak i z poprzednim rządem, więc nie. Po prostu nie wierzę w realną możliwość rozbudowy Okęcia (m.in. z powodów wymienionych powyżej. Które moim zdaniem akurat są uniwersalne dla każdej partii polityczniej).

    EDIT: z ciekawości jeszcze zapytam czy ktoś ma dane ile wynosi maksymalna liczba operacji/godzinę na Gatwik lub w Dusseldorfie? Bo to chyba będzie lepszym wyznacznikiem niż liczba obsłużonych pasażerów.

  11. #731
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Jako autor wczorajszego postu o CPLu w KTW przepraszam wszystkich za tą małą prowokację i wsadzenie kija w mrowisko. Nie mam nic wspólnego z KTW ani nigdy na nim nie byłem - nie moje rejony Polski. Pomimo czytania iluś tam postów wstecz trudno było przeanalizować ponad 600 postów tym bardziej że cześć była pisana w poprzedniej sytuacji politycznej

    Mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe. Oczywiście Polska to nie Niemcy gdzie jest duża dywersyfikacja urzędów i instytucji centralnych. Frankfurt: Bank Centralny i giełda. Karlsruhe: Trybunał Konstytucyjny, Federalna Prokuratura. Kolonia, Wiesbaden, Bonn czy chociażby małe Dessau z Federalną agencją ochrony środowiska. Czy jest to dobre czy złe jest wiele zdań ale nie jest to tematem tego forum.

    Wracając do CPLu. Poza odżegnaniem mnie od czci i wiary dyskusja w wątku oprócz uporządkowania informacji które wiedziałem przyniosła też takie nad którymi się zastanawiam. Zgadzam się że istnienie CPL i Okęcia razem jest bez sensu. Skończyłoby się tym że mieszkańcy stolicy i okolic by polecieć w świat LOTem musieli by dojechać do CPLu co zajmuje czas a ci którzy wybrali by np. LH wygodnie polecieliby do FRA prosto z Okęcia. Wniosek: zamykamy WAW. Tutaj pojawia się jednak rzecz o której żaden forumowicz nie wspomniał czyli Wojskowy Port Lotniczy Skąd lataliby nasi wybrańcy CASĄ do domu czy innym rządowym samolotem w świat? Modlin czy CPL? Posłowie i Senatorowie również skąd będą latać do domów? Nie chcę krakać i proszę mnie z tym nie łączyć ale kto bogatemu zabroni by np. zostawić Okęcie jako Wojskowe Lotnisko? Zmieni mu się nazwę na Narodowe Lotnisko Wojskowe i git. Podatnicy i tak zapłacą.

  12. #732

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A norweskie VIPy skąd latają?

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  13. #733
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Podobno jeśli Rosjanie nas zaatakują (wg strategii obronnej USA Polska jest państwem frontowym) to w optymistycznym wariancie polskim siłom zbrojnym uda się odeprzeć atak na linii Wisły i utrzymać zachodnią część kraju. Zwracam uwagę na słowo OPTYMISTYCZNYM. W związku z tym może jednak warto mieć HUB trochę dalej od granicy/frontu. To jedyna zaleta CPLu jaką widzę.
    Byliśmy i będziemy państwem frontowym; to nieuniknione; tak było w 1920, 1939 i później. Natomiast, jeśli nas zaatakują, to nie z uwagi na strategię USA, a raczej jej wbrew.
    Zaś biorąc pod uwagę nasz stan obrony przeciwlotniczej, to czy centralne lotnisko będzie w Olsztynie czy w Szczecinie, nie ma większego znaczenia.

  14. #734
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wszystkich zainteresowanych zapraszam do słuchania w poniedziałek 20.03 o 11.00 TOK FM gdzie będziemy z redaktorem Łasiczką rozmawiać o CPL
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  15. #735
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A norweskie VIPy skąd latają?
    Pewnie OSL ale przyznam się że nie wiem. Stawianie na jednej linii polskich i norweskich VIPów jest ryzykowne. W krajach o ugruntowanej demokracji ministrowie potrafią skorzystać z metra, pociągu. Nawet rower nie uwłacza powadze urzędnika. Natomiast w naszym kraju pani premier stwierdziła że nie może jeździć pociągiem ponieważ BOR musiałby sprawdzić cały pociąg. Jeśli nadal będą jeździć tak jak chociażby w Oświęcimiu, to droga Warszawa-CPL do bezpiecznych należeć nie będzie. Nasze VIPy lubią szybkie samochody.
    flugzeugwerke and 12wit like this.

  16. #736

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Do Olsztyna to nasi sąsiedzi Iskandery dorzucą z łapy. Do Baranowa w 6 minut. Ale wtedy nie będzie miało już większego znaczenia gdzie CPL leży. To żadna pociecha ale Sheremetyevo też starci na znaczeniu

    A ja uważam, że nas nie stać na CPL. Za kilka lat zmniejszą się dotacje UE na inwestycje a zwiększy wkład budżetowy i samorządowy. I będzie klops w tym temacie. Tzw. "obszar ciążenia" dla CPL wydaje się optymalnym dla lokalizacji między WAW a LDZ ale po co gdy w Baranowie już jest lądowisko znanego producenta wiatrakowców Ciekaw jestem jego miny? Z tego co wiem Chopinowi można jeszcze śmiało zwiększyć przepustowość i pojemność. Głównym ograniczeniem jest, wspomniany gdzieś wyżej, hałas i w konsekwencji ograniczenie ruchu w nocy. Modlin zaś ma potencjał do drugiego równoległego pasa i zrobienia tam T.Cargo-24h z tym, że jak mi mówiono w spółce gdy tam jeszcze można było na popękanym pasie bączki kręcić w zimę, to projekt na 3020 rok.

  17. #737
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Spokojnie jeśli CPL w ogóle powstanie to za jakieś 17 lat, to do tego czasu minister wojny zapewni im nówki sztuki VIP helikoptery
    Ostatnio edytowane przez Airliner ; 14-03-2017 o 22:52
    Pozdrawiam, Airliner

  18. #738

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Witek Z@ To może energicznie odgrzej tę rozbudowę Okęcia i porwij umysły?

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  19. #739
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    (..) Tutaj pojawia się jednak rzecz o której żaden forumowicz nie wspomniał czyli Wojskowy Port Lotniczy Skąd lataliby nasi wybrańcy CASĄ do domu czy innym rządowym samolotem w świat? Modlin czy CPL? Posłowie i Senatorowie również skąd będą latać do domów? Nie chcę krakać i proszę mnie z tym nie łączyć ale kto bogatemu zabroni by np. zostawić Okęcie jako Wojskowe Lotnisko? Zmieni mu się nazwę na Narodowe Lotnisko Wojskowe i git. Podatnicy i tak zapłacą.
    Może nie tylko podatnicy- mogłoby pełnić też rolę lotniska przemysłowego dla zakładów Airbus DS.
    AB

  20. #740
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Witek Z@ To może energicznie odgrzej tę rozbudowę Okęcia i porwij umysły?

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

    Twoja przenikliwość nic nie straciła na ostrości! Toż taki jest plan!
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

Strona 37 z 355 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •