Strona 41 z 174 PierwszyPierwszy ... 31 39 40 41 42 43 51 91 141 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 801 do 820 z 3462
Like Tree3875Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #801

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Poza tym wszystko co państwowe jest dużo gorzej realizowane i zarządzane niż prywatne.
    Wszystko pięknie, tylko z lotniskami w EU z nie państwowością kiepsko wygląda:

    Za to w większości prywatne są lotniska w Rosji ...

    Ja powiem tak: Prywatny inwestor i wolny rynek jest lepszy, jeśli chodzi i perspektywę czasową 5-10 lat.
    Tego co będzie za 20- 30 lat nie ogarnia, o ile nie pomogą mu w tym długoterminowe instrumenty finansowe z wcześniejszą opcją skup/sprzedaj.
    A takie instrumenty to kredyty hipotetyczne/ obligacje itp, wykup spekulacyjny gruntów pod przyszłe lotnisko .
    A polityk? To zależy czy w ogóle zdobędzie się na więcej niż swoja kadencja.
    popo78 and kubag like this.

  2. #802

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    CPL i Trójmiasto: gdyby port lotniczy był w Baranowie, najkrótszy czas przejazdu z Gdańska Głównego do CPL wyniósłby ok. 2:45 min - po realizacji planowanych modernizacji na E65 i z wykorzystaniem nowej linii przelotowej z Wawy przez CPL.

    Do CPL dojeżdżałoby się wtedy Pendolinami tymi samymi co do Warszawy i Krakowa/Katowic.

    O pociągach dalekobieżnych spoza WAW jadących tylko do CPL a omijających Warszawę należy zapomnieć bo nie osiągną nigdy odpowiedniego wypełnienia raczej

  3. #803
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    A kto powiedział ,żeby pociągiem docierać na CPL ? Wręcz przeciwnie. Myślę, że autokar w cenie +-50 zł osoba byłby zdecydowanie lepszą alternatywą niż LOTowski regional za +-200-300 zł.
    Nic nie przeczytałeś co napisał tigga, prawda?
    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Też bym Wizz przeniósł na Modlin
    Małe info: to przewoźnik wybiera na jakie lotnisko lata, a nie zarządzający lotniskiem, nie możesz "sobie przenieść" Wizza .
    pasazernagape likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #804

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nic nie przeczytałeś co napisał tigga, prawda?
    Małe info: to przewoźnik wybiera na jakie lotnisko lata, a nie zarządzający lotniskiem, nie możesz "sobie przenieść" Wizza .
    Dając atrakcyjne stawki linię można zachęcić

  5. #805

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    ktoś nie uważnie czyta Inter


  6. #806
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    A kto powiedział ,żeby pociągiem docierać na CPL ? Wręcz przeciwnie. Myślę, że autokar w cenie +-50 zł osoba byłby zdecydowanie lepszą alternatywą niż LOTowski regional za +-200-300 zł.
    A autokary to się teraz na Okęciu nie mieszczą, czy jak?

    Co do reszty - nie wolno rozciągać studenckich podróży PB do Modlina w pogoni za biletami za naście złotych na loty transkontynentalne. No chyba że nam tu dla beki piszesz.
    Marek. and Drzemi like this.

  7. #807

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Dając atrakcyjne stawki linię można zachęcić
    Czyli chciałbyś jednej linii lotniczej dać lepsza stawkę niż innym? Wiesz ile teraz wynosi stawka na epwa a ile na epmo?
    Pisałeś tez wcześniej, że hałas z lotniska nie przeszkadza okolicznych mieszkańcom. Pochwalisz się gdzie mieszkasz?

  8. #808

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Ja bym chętnie kupił mieszkanie (w dobrej cenie ;-) z widokiem na ścieżkę podejścia do lądowania samolotów, blisko lotniska. Mógłbym w wolnej chwili po pracy obserwować lądujące samoloty :-) A wiem że niektórzy takie mieszkania posiadają. Pozdrowienia dla takich osób
    Stoarn and Omega98 like this.

  9. #809

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Zapraszam do przeczytania krótkiej analizy dostępności czasowej kilku potencjalnych lokalizacji CPL.



    Link do analizy: Centralny Port Lotniczy - jaka lokalizacja?

    Pozdrawiam

  10. #810

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    3) Zanieczyszczenia. Oddalenie portu o jakies 50-60km od centrum WAW z pewnością by poprawiło chociaż częściowo jakość powietrza, która i tak już jest poniżej jakichkolwiek norm.
    Ten argument byłby prawdziwy, gdyby w miejscu lotniska miał być posadzony las. Jednak tam pewnie powstanie teren mocno zabudowany, będą tam wjeżdzać i wyjeżdzać dziesiątki tysięcy samochodów codziennie, budynki będą musiały mieć ogrzewanie, a podejrzewam, że nie ma wystarczająco wydajnej instalacji ciepłowniczej/wodociągowej itp.
    Airliner likes this.

  11. #811

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Ja uważam, że Kolej Dużej Prędkości przy takim położeniu lotniska pomiędzy Łodzią (w końcu trzecie miasto w Polsce), a Warszawą ma fundamentalne znaczenie z kilku powodów.
    - szybka kolej zrekompensuje większą odległość, dla mnie jest wręcz warunkiem powodzenia inwestycji, bo samochodziarze i tak będą zadowoleni z dużej dostępności parkingowej.
    - Spowoduje, że Łódź także będzie mogła traktować ten port lotniczy także jako swój, (Bliskość Okęcia od początku drenuje lotnisko Łódzkie)
    - Budowa od podstaw jednego i drugiego w podobnym czasie pozwoli na wzajemne dopasowanie i uniknięcie przestojów.
    - Kolej przelotowa pomiędzy Łodzią a Warszawą będzie generatorem dużej częstości kursów do lotniska.
    Przy czym uważam, że na CPL powinny się zatrzymywać wszystkie kursy bezpośrednie pomiędzy Łodzią i Warszawą, ale tylko niektóre relacji dalekobieżnych. Przy położeniu w okolicach Błonie albo pomiędzy Baranowem a Błoniami przez CPL mogłyby przejeżdżać także pociągi z przedłużonej CMK.

    Link do proponowanej lokalizacji w okolicy Warszawy KDP z 2011 roku. http://www.siskom.waw.pl/komunikacja...ieckie_rys.pdf

    Natomiast lokalizacja koło Mszczonowa jest fatalna dla Łodzi - mieszkańcy zostaną pozbawieni praktycznego połączenia koleją z CPL .
    Dziwię się marszałkowi woj. Łódzkiego, że właśnie za tym wariantem lobbuje, CMK przecież nie przebiega przez Łódź.
    Być może zrobią dojazd przez Koluszki, ale to taki, że będzie jeździć rzadko.

    Dla mnie najlepsza jest lokalizacja pomiędzy Baranowem a Błoniami, dokładniej Izdebno-Kościelne z koleją przelotową bezpośrednią przy terminalu tak jak w porcie lotniczym Oslo w Norwegii, ale wtedy KDP ze studium powinna być skorygowana około 1,5 km na południe od Błoń.
    Michal_K likes this.

  12. #812

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dromader Zobacz posta
    budynki będą musiały mieć ogrzewanie, a podejrzewam, że nie ma wystarczająco wydajnej instalacji ciepłowniczej/wodociągowej itp.
    Nowe budynki są ogrzewane gazem i pompami ciepła, więc to akurat nie jest problem. Chyba, że masz na myśli kominki, które są montowane dodatkowo jako atrakcja i moim zdaniem powinny być zakazane, tak samo jak w Krakowie.

  13. #813

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dromader Zobacz posta
    ...... budynki będą musiały mieć ogrzewanie, a podejrzewam, że nie ma wystarczająco wydajnej instalacji ciepłowniczej/wodociągowej itp.
    Na lotniskach (dużych) największymi trucicielami są samoloty - ilość spalonego paliwa przy kołowaniu do startu to 300l paliwa, a to już ładny sznureczek samochodów spalający tyle samo przez 10 minut.

  14. #814
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    CPL i Trójmiasto: gdyby port lotniczy był w Baranowie, najkrótszy czas przejazdu z Gdańska Głównego do CPL wyniósłby ok. 2:45 min - po realizacji planowanych modernizacji na E65 i z wykorzystaniem nowej linii przelotowej z Wawy przez CPL.
    Tylko że to niewiele zmienia w atrakcyjności modelu "dojazd do CPL i dalej lot". Co więcej przy oddaleniu CPL i takim skróceniu podróży pociągiem należało by się raczej liczyć ze spadkiem przewozów p2p w Polsce --> ograniczeniem liczby lotów --> mniejszym dopasowaniem przesiadek.

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Na lotniskach (dużych) największymi trucicielami są samoloty - ilość spalonego paliwa przy kołowaniu do startu to 300l paliwa, a to już ładny sznureczek samochodów spalający tyle samo przez 10 minut.
    Tylko że to jest rozwiązywanie problemu zanieczyszczenia środowiska od d...y strony. Dokładnie tak jak ośmiesza się walkę ze smogiem ogłaszając darmową komunikację w Warszawie, gdy tymczasem:

    Warsztat samochodowy spala olej silnikowy | targowek.info

    Przyznam szczerze że nie wiem jaki jest profil emisji spalania Jet-A, ale nie wydaje mi się żeby emisja PM2.5 była tu istotna. Gdyby tak było, to lotniska by operowały w ILS CatIII non-stop przez cały rok. Jednym słowem - z pewnością jest to jakiś argument w dyskusji, ale raczej drugorzędny.

  15. #815

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Kiedyś czytałem o piecach i wychodziło, że olej opałowy emituje niewiele pyłów i benzo(a)pirenu w stosunku do węgla czy drewna, natomiast porównywalnie dużo tlenków azotu i myślę, że podobnie jest dla wszystkich paliw płynnych, więc PM z lotniska to rzeczywiście nie jest problem, ale lokalnie stężenie NOx może być podwyższone. Byłem kiedyś na osiedlu przy 17. stycznia przy silnym wietrze i było czuć spaliny z lotniska.

    Jeszcze taka mapka:


    Nie widać, żeby na obszarze lotniska było wyraźnie gorzej, za to np. na Ursusie jest tragedia, a tam jest osiedle domków z lat 70.

  16. #816

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Nowe budynki są ogrzewane gazem i pompami ciepła, więc to akurat nie jest problem. Chyba, że masz na myśli kominki, które są montowane dodatkowo jako atrakcja i moim zdaniem powinny być zakazane, tak samo jak w Krakowie.
    Najlepiej wszystkiego zakazać i ogrzewać prądem z elektrowni węglowych. Wbijcie do tych swoich głów, że prawidłowe spalanie węglem czy drzewem nie powoduje takich skutków, palenie śmieciami i innymi dziadostwami lub palenie co prawda węglem i drzewem ale w sposób nieprawidłowy powoduje problemy. Jednak w tym kraju najlepiej wszystkiego zakazać. Krew człowieka zalewa jak się czyta jak co chwile ktoś by coś zakazywał i przewaznie jego ten zakaz jakoś magicznie nie dotyczy.
    popo78 likes this.

  17. #817

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Czyli chciałbyś jednej linii lotniczej dać lepsza stawkę niż innym? Wiesz ile teraz wynosi stawka na epwa a ile na epmo?
    Pisałeś tez wcześniej, że hałas z lotniska nie przeszkadza okolicznych mieszkańcom. Pochwalisz się gdzie mieszkasz?

    Tak, stawki są zazwyczaj negocjowane indywidualnie. Dlatego Ryan jest w Modlinie. To jaka stawka jest oficjalnie, oznacza niewiele. Dla przyciągnięcia linii zarządzający zrobi wiele. Dlatego Modlin nie jest pusty. Mieszkam w Urusie, mieszkałem na Ochocie 6 lat

  18. #818

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    Najlepiej wszystkiego zakazać i ogrzewać prądem z elektrowni węglowych.
    No na pewno jest to jedna z lepszych opcji, ale prąd jest za drogi.

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    Wbijcie do tych swoich głów, że prawidłowe spalanie węglem czy drzewem nie powoduje takich skutków, palenie śmieciami i innymi dziadostwami lub palenie co prawda węglem i drzewem ale w sposób nieprawidłowy powoduje problemy.
    Co rozumiesz przez "takie skutki" i "problemy"? Jeśli podstawisz dane do tych wzorów: https://krajowabaza.kobize.pl/docs/male_kotly.pdf, to dla pyłu otrzymasz wartości rzędu:
    gaz 0.0005g
    olej opałowy 400g
    drewno 7000g
    węgiel groszek 7500g
    węgiel miał 52500g

    Spalanie złej jakości węgla albo śmieci emituje po prostu jeszcze więcej szkodliwych substancji, ale nawet prawidłowe spalanie normalnego węgla czy drewna kominkowego emituje kilkanaście razy więcej pyłu i kilkadziesiąt razy więcej benzopirenu niż spalanie oleju opałowego, o gazie nie wspominając. A to, że dym z tego poprawnego spalania stoi w powietrzu i śmierdzi jest oczywiste.

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    Krew człowieka zalewa jak się czyta jak co chwile ktoś by coś zakazywał i przewaznie jego ten zakaz jakoś magicznie nie dotyczy.
    A mnie krew zalewa jak ktoś sobie w domu na terenie Warszawy pali w kominku w celach estetycznych albo czytam komentarze tego typu:
    Zamontowałem nowoczesny kominek ma wszystkie atesty, a teraz dowiaduję się, że nie będę mógł z niego korzystać. Brawo urzędnicy!
    Średnio raz na tydzień rozpalam zimą kominek. Nie w celach grzewczych, raczej estetycznych. I nie przestanę, nawet jeżeli będą mnie straszyć mandatami
    Koniec z romantycznym kominkiem w domu, bo ekologia. Właściciele się wściekli i...

  19. #819

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Tak, stawki są zazwyczaj negocjowane indywidualnie.
    Uu, a co na to Komisja Europejska?

  20. #820

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Uu, a co na to Komisja Europejska?
    czeka na oficjalne podpi******enie
    Stoarn likes this.

Strona 41 z 174 PierwszyPierwszy ... 31 39 40 41 42 43 51 91 141 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •