Strona 47 z 355 PierwszyPierwszy ... 37 45 46 47 48 49 57 97 147 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 921 do 940 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #921

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    A o czym idzie tu gadać merytorycznie, Kolego?

    Jesteśmy z innych bajek. Możesz się egzaltować jaka to "w końcu byłaby szansa na uruchomienie lotów do Ameryki Płd, Afryki, może nawet Australii", a mnie to bawi. Żyję wystarczająco długo, by docenić jak rodzimy kabaret żył z porównań "słusznych celów" i realiów (podać przykłady czy sam wiesz o co chodzi?) i będę grę na kretynizm odbiorcy nazywał kabaretem. Jak widzę komunikat, że politycy chcą wydać taki szmal z moich podatków tylko dlatego, że to "słuszna koncepcja jest", to uważam to za kabaret. Gdzie w tych tekstach widzisz jakiekolwiek odniesienie do konkretnej kalkulacji TCO, jaki jest timing kalkulacji i jakie elementy były wzięte pod uwagę? Co z czym porównano i jakie stosowano kryteria? Kto te "20-30 mld zł" policzył i czy bierze za to odpowiedzialność? I kto beknie jak wyliczenia są od czapy i loty do Afryki "się nie spełnią"?

    Nie będę "merytorycznie" gadał o oczekiwaniach jakiś tam polityków, że chcą ode mnie 1000 zł z podatków, bo uważają to za "słuszne" dopóki nie przedstawią wyliczeń, że to ma sens ekonomiczny. Jak nie ma wyliczeń, to uznaję to za kabaret. Wolisz się egzaltować - Twój wybór.
    Problem z CPL polega na tym, że nasz kraj jest zacofany i znikomy procent ludzi jest stanie rozumieć korzyści z dobrodziejstw lotnictwa sięgającego dalej niż Londyn czy Dublin. I martwią mnie takie argumentację "Afryką", żerujące w gruncie rzeczy na rasizmie i przy okazji prymitywną próbą powołania się na własną wyższość w stosunku do całej pozostałej części świata, do której można latać. I równocześnie o potrzebie dostosowania się do "realiów", które polegają na tym, że się nie wypatruje po za swoje miasto, po za swój własny zaułek. A powinno się na początku policzyć ile nas będzie kosztować utrzymywanie portów w Łodzi, Radomiu, Babimoście przez najbliższe 15 lat? Portów widmo, bo w zasadzie nikt na nich nie lata. Pozostałe rentowne porty w znaczącej części oprócz oczywiście Londynu i Paryża, obsługują także ruch do FRA, MUN. A co to za takie cudowne miasta, że tyle ludzi tam lata? Czy to też jest kabaret?
    kaspric likes this.

  2. #922
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Nasz kraj jest zacofany, bo bananowi politycy sobie podejmują decyzję o wydawaniu ciężkich miliardów, bez pojęcia o tym, co robią.
    SPMRK, Rob_Sad, user4 and 12 others like this.

  3. #923

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikmach Zobacz posta
    Warszawa w zamierzchłych czasach wyrażała zainteresowanie, ale po namyśle PKP, które jeszcze wtedy zarządzało torami, zaśpiewało taką sumę za przejęcie infrastruktury, że miasto grzecznie podziękowało bo taniej wychodziło drążenie metra.
    Nie wiem, czemu wszyscy chcą przejmować infrę? Infra ma być niezależna od przewoźników. Jeszcze zbyt mało jest, ale przynajmniej idzie w dobrym kierunku.
    Jeśli miasto było zainteresowane przejęciem zamiast eksploatacją, to ja się nie dziwię, że dostali strzała.

    Oki, kończmy OT, bo zbyt na politykę Was ściąga, a za mało myślicie o eksploatacji w warunkach równości wszystkich podmiotów zainteresowanych. Coś jakby każda linia w Warszawie miała mieć własne lotnisko

    Pozdrawiam, Adam

  4. #924

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie Gloom, inne porównanie: wyobraź sobie że mielibyśmy swobodny dostęp do torów tramwajowych w Wawie i miasto desygnowałoby dwóch niezależnych przewoźników - jeden woziłby w granicach Śródmieścia, Woli, Mokotowa i Ochoty a drugi - po całej Warszawie. Każdy z osobną taryfą i rozkładami. Na tej samej sieci. Normalne?

    Albo jeszcze lepsze porównanie: 2 niezależnych przewoźników metra na pierwszej linii, jeden wozi od Placu Wilsona do Wilanowskiej na zlecenie Dzielnicy Śródmieście, a drugi na zlecenie Miasta: od Centrum do Młocin i od Ratusza do Kabat. Obydwaj z własnymi taryfami.

    Chore prawda?

    Przywykliśmy do tego, że to co chore gdzie indziej, na kolei jest normalne i dorabiamy do tego kolejowe tłumaczenie.

    Tak teraz wygląda warszawska kolej metropolitalna.

    Pochodna tego, że dzięki dwuwładzy stołeczki ogrzewane są przez "nasze" niebieskie Miasto i "wasze" zielone województwo.
    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Nie wiem, czemu wszyscy chcą przejmować infrę? Infra ma być niezależna od przewoźników. Jeszcze zbyt mało jest, ale przynajmniej idzie w dobrym kierunku.
    Jeśli miasto było zainteresowane przejęciem zamiast eksploatacją, to ja się nie dziwię, że dostali strzała.

    Oki, kończmy OT, bo zbyt na politykę Was ściąga, a za mało myślicie o eksploatacji w warunkach równości wszystkich podmiotów zainteresowanych. Coś jakby każda linia w Warszawie miała mieć własne lotnisko

    Pozdrawiam, Adam
    szymonk2 likes this.

  5. #925
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie Gloom, inne porównanie: wyobraź sobie że mielibyśmy swobodny dostęp do torów tramwajowych w Wawie i miasto desygnowałoby dwóch niezależnych przewoźników - jeden woziłby w granicach Śródmieścia, Woli, Mokotowa i Ochoty a drugi - po całej Warszawie. Każdy z osobną taryfą i rozkładami. Na tej samej sieci. Normalne?

    Albo jeszcze lepsze porównanie: 2 niezależnych przewoźników metra na pierwszej linii, jeden wozi od Placu Wilsona do Wilanowskiej na zlecenie Dzielnicy Śródmieście, a drugi na zlecenie Miasta: od Centrum do Młocin i od Ratusza do Kabat. Obydwaj z własnymi taryfami.

    Chore prawda?

    Przywykliśmy do tego, że to co chore gdzie indziej, na kolei jest normalne i dorabiamy do tego kolejowe tłumaczenie.

    Tak teraz wygląda warszawska kolej metropolitalna.

    Pochodna tego, że dzięki dwuwładzy stołeczki ogrzewane są przez "nasze" niebieskie Miasto i "wasze" zielone województwo.
    Przykład pierwszy z brzegu o polskim rozwiązaniu komunikacji do lotniska
    Lotnisko Chopina. Połączenie kolejowe obsługuje dwóch przewoźników. Wsiadając na dworcu Warszawa Centralna trzeba wiedzieć u kogo kupić bilet. Nie wystarczy kupić bilet na lotnisko. Może coś się pozmieniało od mojej ostatniej podróży na tym odcinku ale, jak pamiętam, bilet przewoźnika A nie działał w pociągu B i na odwrót.
    szymonk2 likes this.

  6. #926

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Przykład pierwszy z brzegu o polskim rozwiązaniu komunikacji do lotniska
    Lotnisko Chopina. Połączenie kolejowe obsługuje dwóch przewoźników. Wsiadając na dworcu Warszawa Centralna trzeba wiedzieć u kogo kupić bilet. Nie wystarczy kupić bilet na lotnisko. Może coś się pozmieniało od mojej ostatniej podróży na tym odcinku ale, jak pamiętam, bilet przewoźnika A nie działał w pociągu B i na odwrót.
    Zmieniło się. Bilety są honorowane wzajemnie, oczywiście taryfy są nadal różne.

    Między Centrum a Mordorem sytuacja jest chora - jeśli masz bilet ZTM, do Mordoru albo z Mordoru możesz jechać KM ale tylko linią RL, a R8 już nie.

    Miejsca odjazdu z centrum są nadal różne, bowiem województwo ubzdurało sobie że Okęcie musi mieć połączenie z Modlinem (z torów podmiejskich nie da się zjechać na Modlin).

    Taktu co kwadrans z centrum nie ma nadal.

  7. #927
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Marek -> To jest cena na Niemcy. Grunt w Polsce jest tańszy a robotnik nie kosztuje 15 euro za godzinę, tylko 15 zł. Chyba, że będą to budować jak autostrady to faktycznie wyjdzie nawet droższej niż w DE. No zobaczymy jak PiS to poprowadzi.
    Bo autostrady budują tysiące robotników przerzucając kruszywo łopatami... a terminal zbudują te same tysiące ludzi podzielone na trójki murarskie jak w Nowej Hucie...
    RedLite likes this.

  8. #928
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    ^^^ to już się unormowało i posiadacze wszystkich biletów mogą nawzajem korzystać ze wspólnej oferty
    problemem jednak pozostaje, że część pociągów jedzie przez Centralny a część przez Śródmieście ... (już wiele razy zdarzyło mi się tłumaczyć, że to też CENTRUM ) a wracając to na Centralnym nie ma tablic odjazdów z Śródmieścia i odwrotnie zatem osoba niewprawna postoi sobie trochę

  9. #929

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie Gloom, inne porównanie: wyobraź sobie że mielibyśmy swobodny dostęp do torów tramwajowych w Wawie i miasto desygnowałoby dwóch niezależnych przewoźników - jeden woziłby w granicach Śródmieścia, Woli, Mokotowa i Ochoty a drugi - po całej Warszawie. Każdy z osobną taryfą i rozkładami. Na tej samej sieci. Normalne?
    Mieszasz trzy rzeczy. Infrastrukturę, przewóz osób i taryfy. A przy okazji mylisz przewoźnika z organizatorem przewozu.
    Ma być tak:
    1. Infrastruktura zarządzana przez niezależny podmiot, udostępniający ją wg potrzeb i na identycznych warunkach wszystkim którzy są chętni, z uwzględnieniem oczywiście priorytetów i reguł dodatkowych organizatora.
    2. Przewoźnik ma wozić ludzi za określoną kwotę, albo w imieniu organizatora (patrz umowy ZTM-PKS Grodzisk, gdzie busy robią sam przewóz, bilety i kontrole organizuje miasto), albo z własną sprzedażą (patrz koleje regionalne)
    3. Organizator określa, kto, na jakich zasadach może wozić w obszarze przez niego objętym.

    Pechem WWK nie jest PLK, czy kolejarze, a słabość organizatorów przewozu (miasto, marszałek), którzy nie potrafią się dogadać. Kolei nic do tego, bo one pełnią pierwsze dwie funkcje (infrastruktura i przewóz).

    A tak wyciągając jeszcze Twój argument - jak Ci się podoba sytuacja która była już w Wawie, patrz PEX czy prywatni busiarze - gdy przewoźnik był właścicielem przystanku? A co byś powiedział, gdyby PKS Wawa nie wpuszczał innych na Zachodnią? Czy przewozy w Wawie są tańsze przez to, że jest kilku podwykonawców przewozu? Czy ZTM musi być właścicielem dróg by wykonywać po nich skutecznie przewozy? Cmon.

    Pozdrawiam, Adam
    michastrain likes this.

  10. #930

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Problem z CPL polega na tym, że nasz kraj jest zacofany i znikomy procent ludzi jest stanie rozumieć korzyści z dobrodziejstw lotnictwa sięgającego dalej niż Londyn czy Dublin. I martwią mnie takie argumentację "Afryką", żerujące w gruncie rzeczy na rasizmie i przy okazji prymitywną próbą powołania się na własną wyższość w stosunku do całej pozostałej części świata, do której można latać. I równocześnie o potrzebie dostosowania się do "realiów", które polegają na tym, że się nie wypatruje po za swoje miasto, po za swój własny zaułek. A powinno się na początku policzyć ile nas będzie kosztować utrzymywanie portów w Łodzi, Radomiu, Babimoście przez najbliższe 15 lat? Portów widmo, bo w zasadzie nikt na nich nie lata. Pozostałe rentowne porty w znaczącej części oprócz oczywiście Londynu i Paryża, obsługują także ruch do FRA, MUN. A co to za takie cudowne miasta, że tyle ludzi tam lata? Czy to też jest kabaret?
    Oświeć mnie jakie to korzyści będzie miał nasz kraj z CPL? Ile zarobi dzięki temu? Nie wiedziałem, że można w argumentacje też rasizm tutaj wcisnąć, jednak niektórych nie doceniam, nikt kompleksu wyższości tutaj raczej niema, no może oprócz ciebie bo masz kompleks wyższości chyba nad Polakami i nami tutaj na forum i jakieś romantyczne wizje jakoby CPL miał zdziałać cuda. Mnie Łódź, Babimost i Radom nic nie będą kosztować bo to samorządy opłacają, jak ludzie z tych województw chcą lotniska, to niech płacą, właściwie aby było śmieszniej to te lotniska tam są własnie ze względu na argumentacje jaką ty stosujesz, czyli, że jak będzie lotnisko to region stanie się nagle taki nowoczesny i będzie miał z tego duże profity.

  11. #931
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Kończąc ten OT, zawsze można to zorganizować na wzórj tokijski, gdzie kilka linii metra przechodzi płynnie w linie kolejowe i w obrębie miasta można nimi jeździć korzystając z taryfy metra. Trzeba się tylko dogadać. Problem w tym, że w Warszawie nie da się nawet zorganizować ładnego całościowego schematu linii metra i SKM, nie mówiąc o jasnym oznaczeniu granic stref. Dobrze by było, by śródmiejskie stacje, na których zatrzymuje się SKM, były włączone w system bramek, przez co (poza innymi zaletami) nie mamy wątpliwości, że przechodząc przez bramkę możemy wejść do każdego pociągu (niezależnie, czy to SKM czy KM).
    maciass likes this.

  12. #932
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Przewoźnik ma wozić ludzi za określoną kwotę, albo w imieniu organizatora (patrz umowy ZTM-PKS Grodzisk, gdzie busy robią sam przewóz, bilety i kontrole organizuje miasto)
    W Warszawie przewozy autobusowe dla ZTM robią: MZA, Mobilis, PKS Grodzisk, Michalczewski, od niedawna też Arriva i Europa Express. Da się .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #933

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Mieszasz trzy rzeczy. Infrastrukturę, przewóz osób i taryfy. A przy okazji mylisz przewoźnika z organizatorem przewozu.
    Ma być tak:
    1. Infrastruktura zarządzana przez niezależny podmiot, udostępniający ją wg potrzeb i na identycznych warunkach wszystkim którzy są chętni, z uwzględnieniem oczywiście priorytetów i reguł dodatkowych organizatora.
    2. Przewoźnik ma wozić ludzi za określoną kwotę, albo w imieniu organizatora (patrz umowy ZTM-PKS Grodzisk, gdzie busy robią sam przewóz, bilety i kontrole organizuje miasto), albo z własną sprzedażą (patrz koleje regionalne)
    3. Organizator określa, kto, na jakich zasadach może wozić w obszarze przez niego objętym.

    Pechem WWK nie jest PLK, czy kolejarze, a słabość organizatorów przewozu (miasto, marszałek), którzy nie potrafią się dogadać. Kolei nic do tego, bo one pełnią pierwsze dwie funkcje (infrastruktura i przewóz).

    A tak wyciągając jeszcze Twój argument - jak Ci się podoba sytuacja która była już w Wawie, patrz PEX czy prywatni busiarze - gdy przewoźnik był właścicielem przystanku? A co byś powiedział, gdyby PKS Wawa nie wpuszczał innych na Zachodnią? Czy przewozy w Wawie są tańsze przez to, że jest kilku podwykonawców przewozu? Czy ZTM musi być właścicielem dróg by wykonywać po nich skutecznie przewozy? Cmon.

    Pozdrawiam, Adam
    Ty reprezentujesz punkt widzenia kolei. Kolej nie jest dla kolei.

    Zapewne przyczyną bajzlu jest równoległe istnienie samorządu wojewódzkiego i miejskiego i metropolitalnego, i pisałem o tym.

  14. #934
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Tak się zbieram do napisania czegoś w tym temacie, ale mnogość i absurdalność niektórych argumentów sprawia, że decyzja o napisaniu posta jest niemal tak trudna, jak decyzja o budowie CPL .

    1. Narazie cała argumentacja o dokładnych kosztach, czasie dojazdu i porównaniu do L. Chopina jest do kosza, bo zupełnie inne warunki daje potencjalna lokalizacja w Baranowie, a inne w Mszczonowie i od lokalizacji dużo zależy w ocenie.
    2. Część przeciwników tutaj buja się selekcjonując argumenty, to sobie wyżyłujemy czas dojazdu, to napiszemy tylko o możliwościach fizycznej rozbudowy L.Chopina, pomijając kwestie środowiskowe itd. itp. Po co rozkminiać możliwość rozbudowy terminali do 50mln, jeśli lotnisko będzie miało ograniczanie w liczbie operacji?
    3. I w nawiązaniu do 2., ciężko dyskutować, gdy ciągle podważane są takie kwestie, jak przepełnienie L.Chopina lub ciągle niektórzy piszą o tym, że L.Chopina spokojnie może dociągnąć do tych 25mln. "Kiedyś pracowałem na lotnisku i nie widziałem tego przepełnienia" .
    4. Odnośnie "ludzie wiedzieli, że budują się przy lotnisku" - jest znaczna różnica między lotniskiem obsługującym 7mln pasażerów, a lotniskiem na 25mln. W momencie, gdy się budowali, nie było żadnych oficjalnych planów budowy drugiego pasa itd. Argument życzeniowy - to jest ogromny problem, który może zablokować możliwości rozbudowy portu.
    5. Kolega argumentujący, że zła przepustowość L.Chopina jest korzystna dla LOT... ciężko tę argumentacyjną ekwilibrystkę jakoś sensownie skomentować.
    6. Przyjmijcie jeden fakt - COŚ z problemem przepustowości trzeba zrobić i JAKĄŚ decyzję trzeba było podjąć. I ta decyzja to jest ogromny krok do przodu, bo po pierwsze zrezygnowano z bdurnych pomysłów jak CPL w Modlinie, po drugie decyzja, nawet, jeżeli wg niektórych nieoptymalna, pozwala dostosować strategię i plany wielu innych podmiotów (LOT, kolej itd.)
    7. Skończy się wreszcie wałkowanie na tym forum przez kilka stron różnych bzdurek, które ktoś gdzieś bąknął. Czy to pomysł CPL w Obicach, czy w KTW, czy w Radomiu - polecam cofnąć się o kilka miesięcy i lat wstecz w tym wątku i zobaczyć, jak wielu z Was każdą medialną bzdurę bezrefleksyjnie łykało.
    8. W argumentacji niektórzy chyba nie potrafią przyswoić tego, że rozmawiamy o okresie 15 lat do przodu i później. CPL ma służyć nie tylko w 2030, ale również w perspektywie następnych 30-50, a może i więcej lat. Wszyscy mówią o możliwościach Chopna w 2030, a jakie będą w 2050?
    Na koniec przebiłeś wszystkich @Pek pytaniem, czy będzie 4 loty dziennie KTW-WAW będą miały sens. Naprawdę, za 15 lat? Za 15 lat może nie być LOT, ale, jeśli będzie i utrzyma obecne tempo rozwoju, sens będzie miało i 6 połączeń, wypełnionych tylko pasażerami tranzytowymi. A może połączenie koleją CPL z Katowicami będzie tak dobre, że w ogóle tych lotów nie będzie.
    9. Budowa nowego portu jest w dłuższej perspektywie czasowej nieunikniona, lecz podjęcie tej decyzji teraz pozwala na wybudowanie portu idealnego. Póki można dostosować drogi, póki nie jest jeszcze zbudowana KDP. Im później, tym więcej kompromisów.
    10. I tak, decyzja ta powinna być podjęta 10-15 lat temu. Ciekaw jestem Waszych argumentów w tamtym czasie.
    11. Warto czasem spróbować się cofnąć pamięcią o te 15 lat i porównać, jak Polska od tego czasu się zmieniła i jak zmienia się jakość inwestycji. Bubli jeszcze u nas dużo, ale jednak coraz więcej inwestycji jest przemyślanych i dobrze zaplanowanych. Argumentacja "u nas to na pewno skopią" jest pełna kompleksów - póki co potencjalna lokalizacja CPL ogranicza się do lepszych lokalizacji, mowa również o połączeniu CPL z siecią kolejową, KDP - pod kątem decyzyjnym idziemy w dobrym kierunku.
    12. I idealnym przykładem jest tutaj wałkowanie i wyśmiewanie wypowiedzi Gowina - z całym szacunkiem, ale wyciągając z niej mięso, powiedział tyle, że do CPL powinna być dociągnięta infrastruktura (a jednocześnie wiemy, że CPL ma być wokół niej zlokalizowane, nie mówimy o jakimś rozciąganiu KDP na wiele kilometrów, by zahaczyć o CPL). To chyba dobrze?
    13. CPL jak najbardziej będzie służyć większości regionów Polski - i biznesowo, i turystycznie.
    14. Owszem, CPL w pewien sposób zablokuje w szczególności KRK w kwestii połączeń dalekodystansowych, jednak w moim przekonaniu nie jest to dla Krakowa i innych regionów wada. Wolę 1,5h dojazd pociągiem i możliwość lotu na 20-30 kierunkach, niż 2-3 kierunki 3 razy w tygodniu. To jest lepsze i dla turystyki i dla biznesu.
    15. Moja druga połówka już mnie uświadomiła, że Polska jest nieodkrytą turystyczną mekką , przynajmniej dla turystów z Azji. Musi się tylko zmienić mentalność Polaków, którzy w większości na pytanie "co mogę zobaczyć w Polsce" odpowiadają w stylu "a nie wolisz jechać do Pragi, jest dużo ciekawsza niż Kraków". Bzdura. Swoją drogą analogiczne myślenie do "Polska nigdy nie będzie potrzebować CPL". A dużo prościej jest tym turystom dolecieć na centralne lotnisko i stąd planować podróż - tak działa to właśnie w Jpn, przylatuje się na NRT/HND lub ewentualnie KIX, NGO i stąd rozjeżdża po kraju.

    16. I pomimo powyższych punktów, osobiście raczej dalej skłaniałbym się do rozbudowy Chopina. Mniej z powodów merytorycznych, bardziej sentymentalnych. Ale - patrz punkt 6.
    konrad777, aaben, 12wit and 8 others like this.

  15. #935

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Tak się zbieram do napisania czegoś w tym temacie, ale mnogość i absurdalność niektórych argumentów sprawia, że decyzja o napisaniu posta jest niemal tak trudna, jak decyzja o budowie CPL .
    (...)
    16. I pomimo powyższych punktów, osobiście raczej dalej skłaniałbym się do rozbudowy Chopina. Mniej z powodów merytorycznych, bardziej sentymentalnych. Ale - patrz punkt 6.
    Bardzo dobrze to wszystko podsumowałeś!

  16. #936

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    No! To chyba już wszystko jasne. Czyli co teraz...? Budować czy nie budować?

  17. #937

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Wystarczy powiedzieć tyle - bzdura. Myślisz, że jeśli napiszesz litanią na całą stronę i będziesz wyśmiewać wpisy niektórych, to będzie oznaczać, że jesteś mądrzejszy od innych?

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Tak się zbieram do napisania czegoś w tym temacie, ale mnogość i absurdalność niektórych argumentów sprawia, że decyzja o napisaniu posta jest niemal tak trudna, jak decyzja o budowie CPL .

    1. Narazie cała argumentacja o dokładnych kosztach, czasie dojazdu i porównaniu do L. Chopina jest do kosza, bo zupełnie inne warunki daje potencjalna lokalizacja w Baranowie, a inne w Mszczonowie i od lokalizacji dużo zależy w ocenie.
    2. Część przeciwników tutaj buja się selekcjonując argumenty, to sobie wyżyłujemy czas dojazdu, to napiszemy tylko o możliwościach fizycznej rozbudowy L.Chopina, pomijając kwestie środowiskowe itd. itp. Po co rozkminiać możliwość rozbudowy terminali do 50mln, jeśli lotnisko będzie miało ograniczanie w liczbie operacji?
    3. I w nawiązaniu do 2., ciężko dyskutować, gdy ciągle podważane są takie kwestie, jak przepełnienie L.Chopina lub ciągle niektórzy piszą o tym, że L.Chopina spokojnie może dociągnąć do tych 25mln. "Kiedyś pracowałem na lotnisku i nie widziałem tego przepełnienia" .
    4. Odnośnie "ludzie wiedzieli, że budują się przy lotnisku" - jest znaczna różnica między lotniskiem obsługującym 7mln pasażerów, a lotniskiem na 25mln. W momencie, gdy się budowali, nie było żadnych oficjalnych planów budowy drugiego pasa itd. Argument życzeniowy - to jest ogromny problem, który może zablokować możliwości rozbudowy portu.
    5. Kolega argumentujący, że zła przepustowość L.Chopina jest korzystna dla LOT... ciężko tę argumentacyjną ekwilibrystkę jakoś sensownie skomentować.
    6. Przyjmijcie jeden fakt - COŚ z problemem przepustowości trzeba zrobić i JAKĄŚ decyzję trzeba było podjąć. I ta decyzja to jest ogromny krok do przodu, bo po pierwsze zrezygnowano z bdurnych pomysłów jak CPL w Modlinie, po drugie decyzja, nawet, jeżeli wg niektórych nieoptymalna, pozwala dostosować strategię i plany wielu innych podmiotów (LOT, kolej itd.)
    7. Skończy się wreszcie wałkowanie na tym forum przez kilka stron różnych bzdurek, które ktoś gdzieś bąknął. Czy to pomysł CPL w Obicach, czy w KTW, czy w Radomiu - polecam cofnąć się o kilka miesięcy i lat wstecz w tym wątku i zobaczyć, jak wielu z Was każdą medialną bzdurę bezrefleksyjnie łykało.
    8. W argumentacji niektórzy chyba nie potrafią przyswoić tego, że rozmawiamy o okresie 15 lat do przodu i później. CPL ma służyć nie tylko w 2030, ale również w perspektywie następnych 30-50, a może i więcej lat. Wszyscy mówią o możliwościach Chopna w 2030, a jakie będą w 2050?
    Na koniec przebiłeś wszystkich @Pek pytaniem, czy będzie 4 loty dziennie KTW-WAW będą miały sens. Naprawdę, za 15 lat? Za 15 lat może nie być LOT, ale, jeśli będzie i utrzyma obecne tempo rozwoju, sens będzie miało i 6 połączeń, wypełnionych tylko pasażerami tranzytowymi. A może połączenie koleją CPL z Katowicami będzie tak dobre, że w ogóle tych lotów nie będzie.
    9. Budowa nowego portu jest w dłuższej perspektywie czasowej nieunikniona, lecz podjęcie tej decyzji teraz pozwala na wybudowanie portu idealnego. Póki można dostosować drogi, póki nie jest jeszcze zbudowana KDP. Im później, tym więcej kompromisów.
    10. I tak, decyzja ta powinna być podjęta 10-15 lat temu. Ciekaw jestem Waszych argumentów w tamtym czasie.
    11. Warto czasem spróbować się cofnąć pamięcią o te 15 lat i porównać, jak Polska od tego czasu się zmieniła i jak zmienia się jakość inwestycji. Bubli jeszcze u nas dużo, ale jednak coraz więcej inwestycji jest przemyślanych i dobrze zaplanowanych. Argumentacja "u nas to na pewno skopią" jest pełna kompleksów - póki co potencjalna lokalizacja CPL ogranicza się do lepszych lokalizacji, mowa również o połączeniu CPL z siecią kolejową, KDP - pod kątem decyzyjnym idziemy w dobrym kierunku.
    12. I idealnym przykładem jest tutaj wałkowanie i wyśmiewanie wypowiedzi Gowina - z całym szacunkiem, ale wyciągając z niej mięso, powiedział tyle, że do CPL powinna być dociągnięta infrastruktura (a jednocześnie wiemy, że CPL ma być wokół niej zlokalizowane, nie mówimy o jakimś rozciąganiu KDP na wiele kilometrów, by zahaczyć o CPL). To chyba dobrze?
    13. CPL jak najbardziej będzie służyć większości regionów Polski - i biznesowo, i turystycznie.
    14. Owszem, CPL w pewien sposób zablokuje w szczególności KRK w kwestii połączeń dalekodystansowych, jednak w moim przekonaniu nie jest to dla Krakowa i innych regionów wada. Wolę 1,5h dojazd pociągiem i możliwość lotu na 20-30 kierunkach, niż 2-3 kierunki 3 razy w tygodniu. To jest lepsze i dla turystyki i dla biznesu.
    15. Moja druga połówka już mnie uświadomiła, że Polska jest nieodkrytą turystyczną mekką , przynajmniej dla turystów z Azji. Musi się tylko zmienić mentalność Polaków, którzy w większości na pytanie "co mogę zobaczyć w Polsce" odpowiadają w stylu "a nie wolisz jechać do Pragi, jest dużo ciekawsza niż Kraków". Bzdura. Swoją drogą analogiczne myślenie do "Polska nigdy nie będzie potrzebować CPL". A dużo prościej jest tym turystom dolecieć na centralne lotnisko i stąd planować podróż - tak działa to właśnie w Jpn, przylatuje się na NRT/HND lub ewentualnie KIX, NGO i stąd rozjeżdża po kraju.

    16. I pomimo powyższych punktów, osobiście raczej dalej skłaniałbym się do rozbudowy Chopina. Mniej z powodów merytorycznych, bardziej sentymentalnych. Ale - patrz punkt 6.

  18. #938

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    bzdura
    Wypadałoby najpierw przeczytać i próbować zrozumieć...
    Marek., alien, 12wit and 1 others like this.

  19. #939
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Wystarczy powiedzieć tyle - bzdura. Myślisz, że jeśli napiszesz litanią na całą stronę i będziesz wyśmiewać wpisy niektórych, to będzie oznaczać, że jesteś mądrzejszy od innych?
    Ty chyba też pomyliłeś fora, podobnie jak ten nieszczęsny Piottrek.
    12wit and pbciderek like this.
    For every solution there is a problem.

  20. #940
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie


    Polecamy

    del
    For every solution there is a problem.

Strona 47 z 355 PierwszyPierwszy ... 37 45 46 47 48 49 57 97 147 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •