Strona 49 z 174 PierwszyPierwszy ... 39 47 48 49 50 51 59 99 149 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 961 do 980 z 3462
Like Tree3875Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #961

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Chyba trzeba trochę zejść na ziemię.
    Ok, jaka jest Twoja propozycja?

  2. #962
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Zmieniając trochę temat. Jakiego MCT możnaby się spodziewać od CPL? Nie bardzo wierzę by w nowym tworze wszystko działało od początku jak w zegarku. Pytanie jest powiązane z drugim o dalsze istnienie krajówek by LOT. Dla mniej sensu lotu z SZZ do CPL i dalszej przesiadki na pociąg do Krakowa niestety ma. Nie podejrzewam by pociągi te były co 30 minut
    ^^ dlaczego nie, skoro dzisiaj są w zasadzie co godzinę? Zresztą nie przewidywałbym całkowitego braku krajówek, raczej braku konieczności ich robudowy.
    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Kaspric... twoja wypowiedź brzmi co najmniej jak megalomańska wypowiedź przedstawiciela rządu...
    Rozumiem, że z merytoryki wejdziemy w tłumaczenie się, kto na kogo głosował?
    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Lotnisko potrzebne, polska piękna wspaniała i bogata, tylko ten gorszy sort równa ją w dół. Lot się rozwija w niesamowitym tempie i za 5 lat prześcignie Emirates wielkością floty (a ja myślałęm, że ledwo wychodzi na prostą z powodu aktualnych uwarunkowań ekonomicznych) - to że prezes PLL planuje kupić 40 samolotów w 10 lat nie znaczy że to możliwe. A w ogóle to jesteśmy mekką turystyczną tylko z niewykorzystanym potencjałem, moglibyśmy mieć port większy niż w Rotterdamie, lotnisko jak we Frankfurcie i Burji Kalifę tylko wyższą na placu defilad...
    Co jeszcze powiedziałem?
    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Chyba trzeba trochę zejść na ziemię. Najbardziej rozbawił mnie przykład Japonii i Narity... Czy ty naprawdę porównujesz stopień rozwoju kraju i społeczeństwa Japonii i POlski? Czy nie zwróciłeś uwagi, że w Japonii pociągi pokróju naszym KM jeżdżą 200-250 km/h a pokroju Pendolino 350km/h plus? Jakbyś mógł z CPL dojechać do Krakowa w 45 min a do szczecina w 1:20 to może faktycznie miałoby to sens.
    Ja celowo używam przykładów, które znam bardzo dobrze, Ty natomiast raczej nie masz o tym konkretnym za wiele pojęcia. Najszybszy pociąg jadący na NRT osiąga 160km/h, poza tym i jeszcze jednym przykładem kolej konwencjonalna nie przekracza 140km/h. Shinkansen tylko na odcinku Toohoku osiąga 320km/h z możliwością zwiększenia do 350km/h w przyszłości. Natomiast to są argumenty raczej do dyskusji o KDP, nie CPL.
    Dojazd z NRT najszybszymi pociągami to 40-50min, to samo jest w przypadku KIX do Osaki (trochę odpowiedniejszy przykład, bo to jedyne lotnisko międzynarodowe dla Kansai). Natomiast lokalizacja zarówno KIX jak i NRT jest znacznie gorsza, niż jakiejkolwiek rozważanej obecnie lokalizacji CPL (co wynika z naturalnych uwarunkowań) - na uboczu, bez możliwości wpięcia do KDP. I jeszcze jedna rzecz - mówimy o stopniu rozwoju Polski za 15 lat i później, NRT zostało otwarte 30 lat temu.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  3. #963

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Prośba do moderatorów o posprzątanie, bo oczy jak na dworcu w Kutnie...

    I prośba do adwersarzy rozbudowy EPWA powołujących się na możliwość "taniego" zwiększenia przepustowości tegoż (niezależnie czy z dobudową pasa czy nie) o przedstawienie konkretnych rozwiązań. Bez szydery, serio. Zakładając, że zostają restrykcje hałasowe. Tylko bez "bo na Gatwick jest XX mln operacji rocznie" - nie przeczę, ale chciałbym się dowiedzieć co zrobić żeby i na Okęciu było to możliwe, i ile to będzie kosztować (stąd też moje wcześniejsze pytania o maksymalną liczbę operacji/godzinę).
    pasazernagape likes this.

  4. #964

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Quadhub

    Skoro rządzący bawią się w fantastykę, pobawię się i ja.

    Na sam początek wywalić wojsko i VIPów do Mińska. By zbytnio nie narzekali dbać im autostradę by mogli względnie łatwo wozić swoje 4 litery.

    W dalszej kolejności zmodernizować i rozbudować szlaki kolejowe w trójkącie Warszawa-Radom-Łódź do poziomu 250km/h. Dzięki temu możliwe byłoby zagwarantowanie czasu przejazdu między tymi portami lotniczymi nie dłuższego niż 1h. Do tego Modlin z gwarantowany czasem tranzytu z Okęcia 30m.

    W ten sposób mamy do dyspozycji 5 pasów startowych oraz kawał infrastruktury, który będzie służyć nie tylko pasażerom, ale i mieszkańcom całej centralnej Polski.
    Rafal likes this.

  5. #965

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    ... i wynieść Cargo z EPWA tam gdzie jest szybko lądem do Wa-wy i można operować 24h. Cen nie znam

  6. #966
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    ... i wynieść Cargo z EPWA tam gdzie jest szybko lądem do Wa-wy i można operować 24h. Cen nie znam
    Problem z cargo jest taki, że większość ruchu to "belly freight". Czyli nie za bardzo da się to podzielić.

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
    Stoarn likes this.

  7. #967

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Prośba do moderatorów o posprzątanie, bo oczy jak na dworcu w Kutnie...

    I prośba do adwersarzy rozbudowy EPWA powołujących się na możliwość "taniego" zwiększenia przepustowości tegoż (niezależnie czy z dobudową pasa czy nie) o przedstawienie konkretnych rozwiązań. Bez szydery, serio. Zakładając, że zostają restrykcje hałasowe. Tylko bez "bo na Gatwick jest XX mln operacji rocznie" - nie przeczę, ale chciałbym się dowiedzieć co zrobić żeby i na Okęciu było to możliwe, i ile to będzie kosztować (stąd też moje wcześniejsze pytania o maksymalną liczbę operacji/godzinę).


    Dwie różne wizje rozwoju Okęcie. Jedna zakłada trzeci pas, druga nie.

    Przepustowość infrastruktury terminalowej można zwiększyć bardzo prosto. W granicach lotniska nie brakuje wolnych terenów. Po pierwsze, można przedłużyć pirs południowy, lub nawet pirs północny i przenieść drogę kołowania „Z”. Po drugie, można zbudować nowy terminal, czy to w formie niezależnego terminalu(patrz wyżej oznakowane literą K lub T2 i T3) lub formie terminalu „satelity”.

    W pierwszym obrazku, nawet jest przewidziane nowa strefa cargo z bezposrednim dostepem do obwodnicy.

    Przepustowość pola wzlotów można zwiększyć budową drugiego pasu, lub przy braku budowy pasu zwiększeniem liczby pax/operacja – największy przewoźnik na Okęciu posiada flotę która w znakomitej większości składa się z maszyn które mają mniej niż 85 miejsc i ma średni LF poniżej 70%.

    5 mld PLN chyba wystarczy na to wszystko?

  8. #968

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    A cargo z Modlina to zły pomysł? Zakładając powrót do idei duoportu i inwestując w infrastrukturę w Modlinie.

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  9. #969
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Port Cargo to w Modlinie a ha ha ha, Ryanair otwiera się na cargo czy co?

    Ryanair Airport w Modlinie najpierw niech zarobi coś na siebie zanim pomyśli o rozbudowie jakiejkolwiek.

    [tapnięte z paczkomalu]
    jordanj likes this.

  10. #970

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    W obecnych warunkach "lotniska Struzika" oczywiście nie ma mowy o rozbudowie czegokolwiek-trzeba odebrać Modlin marszałkowi województwa. Natomiast pojawiło się kilka głosów poważnych ekspertów sugerujących rozbudowę obu warszawskich lotnisk (+ dojazd do Modlna, bo brak drogi szybkiego ruchu i koleji pod samo lotnisko zabija jakiekolwiek perspektywy rozwoju tego portu lotniczego). Duoport ma jedną podstawową przewagę nad CPL - daje możliwość zwiększania przepustowości warszawskich lotnisk stopniowo bez angażowania "na start" kilkudziesięciu miliardów i z możliwością zatrzymania procesu inwestycji np. w momencie gdy np. LOT padnie (ceny paliw, polityczny a nie merytoryczny zarząd, związki zawodowe, blokada subsydiów rządowych przez UE...) i okaże się, że tak na prawdę, nie ma potrzeby posiadania huba bez operatora tegoż huba. Nie wiem skąd wśród entuzjastów CPL taka wiara w to, że LOT pociągnie ruch na nowym lotnisku, w czasach, gdy co tydzień słyszymy o strajkach załóg "drogich" linii (i co ciekawsze, reakcjach zarządów na te strajki, czyli: "nasza sytuacja jest zła, ledwo co zarabiamy na koszty, a Wam się podwyżek zachciewa). Gdybym wierzył w szanse rynkowe LOTu, byłbym za CPL. Ponieważ nie wierzę, że bez rządowej kroplówki da się "narodowego przewoźnika" utrzymać uważam, że lepiej stopniowo poprawiać to co już jest.
    Nie byłoby problemu, gdyby Okęcie i Modlin były w rękach prywatnych a CPL budowany przez prywatne konsorcjum. Póki co wszystko idzie z budżetu (Modlin samorządowego) i za każdą głupią decyzję zapłaci podatnik.

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
    popo78 likes this.

  11. #971

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    "i okaże się, że tak na prawdę, nie ma potrzeby posiadania huba bez operatora tegoż huba."
    Nie rozumiem tego zdania.

    Odnośnie koncepcji duoportu z argumentami na tak lub mnie, to proponuję na początek rozejrzeć się na europejskim i światowym rynku i poszukać miasta w wielkości Warszawy, które mają dwa konkurencyjne porty lotnicze.
    Stoarn likes this.

  12. #972

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Dwie różne wizje rozwoju Okęcie. Jedna zakłada trzeci pas, druga nie.
    Łezka w oku się kręci, widać jak dawno temu te koncepcje były opracowywane. Lotnisko już teraz wygląda zupełnie inaczej. Jak już wiele razy było to komentowane na tym forum, koncepcja z 33L pozwoliłaby na osiągnięcie przepustowości na poziomie 60-70 operacji na godzinę/1400 na dobę i jest całkiem niezła. Szkoda że brak analizy kosztowej takiego rozwiązania.

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    A cargo z Modlina to zły pomysł?
    Cargo wg mnie nie ma co demonizować. Jest to pewna część biznesu lotniczego która nie wymaga dużych nakładów środków i nie musi być scentralizowany. Co prawda okresowo pojawiają się zapytania o zwiększenie podaży, ale największy potencjał w tym obszarze w Polsce ma cały czas Śląsk.

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    Natomiast pojawiło się kilka głosów poważnych ekspertów sugerujących rozbudowę obu warszawskich lotnisk
    Modlin i nowe/rozbudowane lotnisko dla Warszawy będą oczywiście funkcjonowały. WMI po części jako zapas, po części jako konieczne rozszerzenie oferty pasażerskiej. Niestety WMI boryka się z ogromnymi problemami, finansowymi i inwestycyjnymi i na razie ZTCW nie ma woli politycznej żeby im pomóc w ich rozwiązaniu. "Duoport" to oczywiście bzdurne słowo-wytrych, nigdzie na świecie czegoś takiego nie ma, choć oczywiście funkcjonują lotniska równolegle obsługujące te same obszary.
    Stoarn and 12wit like this.

  13. #973

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Duoport i triport istnieją/istniały - Moskwa i Mediolan.

    Ma to sens tylko wtedy gdy władza ma nieskrępowaną możliwość dyktowania kto ma prawo latać skąd.

    Fiasko Mediolanu i Malpensy polega między innymi na tym, że Włochy straciły możliwość zupełnego blokowania dostępu do Linate (+zaniedbały sprawę wpięcia Malpensy w sieć transportową kolejową, z założenia miała tam być stacja przelotowa szybkiej kolei ze Szwajcarii, a faktycznie zrealizowali tylko czołową stację pociągu który przez wiele lat dojeżdżał do Cadorny.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  14. #974

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    A w Waszyngtonie to niby jak to działa jak nie w formie kompensacji trzech lotnisk?

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Łezka w oku się kręci, widać jak dawno temu te koncepcje były opracowywane. Lotnisko już teraz wygląda zupełnie inaczej. Jak już wiele razy było to komentowane na tym forum, koncepcja z 33L pozwoliłaby na osiągnięcie przepustowości na poziomie 60-70 operacji na godzinę/1400 na dobę i jest całkiem niezła. Szkoda że brak analizy kosztowej takiego rozwiązania.


    Cargo wg mnie nie ma co demonizować. Jest to pewna część biznesu lotniczego która nie wymaga dużych nakładów środków i nie musi być scentralizowany. Co prawda okresowo pojawiają się zapytania o zwiększenie podaży, ale największy potencjał w tym obszarze w Polsce ma cały czas Śląsk.


    Modlin i nowe/rozbudowane lotnisko dla Warszawy będą oczywiście funkcjonowały. WMI po części jako zapas, po części jako konieczne rozszerzenie oferty pasażerskiej. Niestety WMI boryka się z ogromnymi problemami, finansowymi i inwestycyjnymi i na razie ZTCW nie ma woli politycznej żeby im pomóc w ich rozwiązaniu. "Duoport" to oczywiście bzdurne słowo-wytrych, nigdzie na świecie czegoś takiego nie ma, choć oczywiście funkcjonują lotniska równolegle obsługujące te same obszary.

  15. #975

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Można zrobić jeszcze inaczej. Wybudować CPL, ale zostawić WAW i WMI. WAW - loty krajowe, loty w Schengen. WMI - loty niskokosztowe, loty charterowe. Nowy CPL - loty międzynarodowe - loty poza Schengen i loty połączeniowe...

  16. #976

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Można zrobić jeszcze inaczej. Wybudować CPL, ale zostawić WAW i WMI. WAW - loty krajowe, loty w Schengen. WMI - loty niskokosztowe, loty charterowe. Nowy CPL - loty międzynarodowe - loty poza Schengen i loty połączeniowe...
    Triport to już absolutny bezsens, prawnie niewykonalna taka segregacja ruchu.

    Powielimy Malpensę - wszyscy będą chcieli latać z Okęcia a LOT z rozbitymi operacjami na dwa porty nie będzie miał prawdziwego hubu.

    Idealny duoport to taki, w którym z Okęcia do Modlina usuwamy lowcosty i ruch nierozkładowy.

    Ale nie ma do tego narzędzi prawnych w UE, primo, a secundo - zwolennicy duoportu to w zakresie osób decyzyjnych niestety głównie zwolennicy hubu w Modlinie i bizportu na Okęciu, a nie hubu na Okęciu i biedaportu w Modlinie. Hub w Modlinie to już absolutna porażka by była.
    Rafal likes this.

  17. #977
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    No żesz, czyli lecąc z SZZ do Azji czy Ameryki lądowałbym w WAW, brał bagaże i tłukłbym się nimi pociągiem do CPL a tam nadanie bagażu i dalej security. No super. Zarobi na tym LH i inni przewoźnicy.
    Stoarn, kitenation, 12wit and 3 others like this.

  18. #978

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Można zrobić jeszcze inaczej. Wybudować CPL, ale zostawić WAW i WMI. WAW - loty krajowe, loty w Schengen. WMI - loty niskokosztowe, loty charterowe. Nowy CPL - loty międzynarodowe - loty poza Schengen i loty połączeniowe...
    Nie można bo jak zostawisz WAW to jak zmusisz kogokolwiek poza LOTem, żeby korzystał z CPL?

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  19. #979

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Idealny duoport to taki, w którym z Okęcia do Modlina usuwamy lowcosty i ruch nierozkładowy
    zrobiono tak z ZRH i BSL
    Stoarn likes this.

  20. #980

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, klucz do powodzenia multiportu to przewoźnik sieciowy na lotnisku atrakcyjniejszym (tak Zurych, Londyn).

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Strona 49 z 174 PierwszyPierwszy ... 39 47 48 49 50 51 59 99 149 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •