Strona 50 z 174 PierwszyPierwszy ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 981 do 1,000 z 3468
Like Tree3881Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #981

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    PPL mógłby ustawić zaporowe stawki dla ruchu nieregularnego. Na Wizza nie ma już za bardzo opcji - nocne curfew można przyciąć, ale odbije się to na LO.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  2. #982

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Proste, w WAW nie byłoby placówki granicznej stąd mogłyby być tylko loty Schengen

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    Nie można bo jak zostawisz WAW to jak zmusisz kogokolwiek poza LOTem, żeby korzystał z CPL?

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
    kasmar00 likes this.

  3. #983

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Idąc tropem idealnym, można by mieć bilet łączony, zawierający odcinek podróży koleją (bezpośrednie połączenie kolejowe) bądź busem (połączenie pomiędzy lotniskami)... bagaż byłby nadany w SZZ do samego końca podróży. Przypominam że takie rozwiązanie nie jest czymś nienormalnym. Istnieją połączenia "autobusowe"... nie pamiętam jak się to nazywa ale jest to używane na świecie np. w Niemczech, bądź pomiędzy JFK i EWR

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    No żesz, czyli lecąc z SZZ do Azji czy Ameryki lądowałbym w WAW, brał bagaże i tłukłbym się nimi pociągiem do CPL a tam nadanie bagażu i dalej security. No super. Zarobi na tym LH i inni przewoźnicy.

  4. #984

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    groundflight@ Problem jest taki że dla Ciebie priorytetem jest istnienie Okęcia.

    Dla władz obecnych priorytetem jest sprawnie funkcjonujący hub.

    Ja bym wolał żeby sprawnie funkcjonujący hub był na Okęciu Ale wolę hub niż to co proponujesz, bo to co proponujesz to kopia Mediolanu.

    W rezultacie przyzwoitej oferty nie ma ani Linate ani Malpensa.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  5. #985

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    też bym wolał żeby Okęcie było sprawnie funkcjonującym hubem, ale też można pomyśleć o "zrównoważonym rozwoju" całej infrastruktury transportowej w Polsce. Tego NIE MA i zostało zaniedbane. Nie dziś, i nie za czasów PO. Od 1989 roku nikt nie pomyślał o zrównoważonym rozwoju...

  6. #986

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeśli Okęcie stanie się Schengen only, pozostaną na nim wszystkie sieciówki Schengen i oczywiście wszystkie te sieciówki zabiorą paxów LOTowi.

    To kazus Linate. Alitalia chciała lotami do Rzymu (nieograniczonymi) zapchać obcym sieciówkom sloty. No ale to kuriozum nie mogło trwać wiecznie, Decreto Burlando przestał być zgodny z prawem UE.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  7. #987

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    też bym wolał żeby Okęcie było sprawnie funkcjonującym hubem, ale też można pomyśleć o "zrównoważonym rozwoju" całej infrastruktury transportowej w Polsce. Tego NIE MA i zostało zaniedbane. Nie dziś, i nie za czasów PO. Od 1989 roku nikt nie pomyślał o zrównoważonym rozwoju...
    W Polskich warunkach istnieją 2 nurty: centralizacja warszawska i lokalne samodzierżawie. Drugi nurt w lotnictwie ostatnio dominuje i trudno to zrównoważonym rozwojem nazwać.

  8. #988

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Można zrobić jeszcze inaczej. Wybudować CPL, ale zostawić WAW i WMI. WAW - loty krajowe, loty w Schengen. WMI - loty niskokosztowe, loty charterowe. Nowy CPL - loty międzynarodowe - loty poza Schengen i loty połączeniowe...
    Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.

    Już dawno temu tłumaczyłem czemu problemem WAW nie są ani przewoźnicy niskokosztowi, ani cargo. Tym bardziej nie będą problemem na nowym lotnisku, głównie dlatego że skorzystają z oferty WMI.

    O co Wam chodzi z tym usuwaniem lowcostów? Lowcosty i loty nieregularne z założenia wykorzystują infrastrukturę wtedy kiedy nie wykorzystuje jej główny przewoźnik, tak w efekcie działają sloty lotniskowe i koordynacja rozkładu. Problemem WAW i każdego hub nie jest obecność lcc czy cargo tylko przepustowość w godzinach szczytu. Owszem, lcc są problemem dla LOT ale tutaj mówię SPRAWDZAM, konkurencja na tym rynku musi być.
    QbaqBA and 1x2lupus like this.

  9. #989

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Rozumiem, że dla Ciebie low costy nie mają swojego udziału w przepustowości (że tak powiem) portu? Rozumiem, że według Ciebie to że WizzAir przewozi najwięcej pax (zaraz po locie) nie ma znaczenia? rozumiem też, że budowa CPL jest kluczowym elementem infrastruktury transportowej w Europie Środkowo-Wschodniej? Rozumiem, że według Ciebie sloty WizzAir otrzymuje w ostatniej kolejności? Rozumiem, że węgierski przewoźnik jest dla Ciebie ważniejszy niż narodowy? lepiej żeby ceny biletów były ociupinkę niższe, a to czym lecisz (w jakich warunkach i ze złudnym wrażeniem że jest taniej, mimo że za wszystko dodatkowe płacisz) nie ma znaczenia?

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.

    Już dawno temu tłumaczyłem czemu problemem WAW nie są ani przewoźnicy niskokosztowi, ani cargo. Tym bardziej nie będą problemem na nowym lotnisku, głównie dlatego że skorzystają z oferty WMI.

    O co Wam chodzi z tym usuwaniem lowcostów? Lowcosty i loty nieregularne z założenia wykorzystują infrastrukturę wtedy kiedy nie wykorzystuje jej główny przewoźnik, tak w efekcie działają sloty lotniskowe i koordynacja rozkładu. Problemem WAW i każdego hub nie jest obecność lcc czy cargo tylko przepustowość w godzinach szczytu. Owszem, lcc są problemem dla LOT ale tutaj mówię SPRAWDZAM, konkurencja na tym rynku musi być.

  10. #990
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    lepiej żeby ceny biletów były ociupinkę niższe, a to czym lecisz (w jakich warunkach i ze złudnym wrażeniem że jest taniej, mimo że za wszystko dodatkowe płacisz)
    Czy ma być przedmiot zmartwienia rządu RP?

  11. #991

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    rząd RP powinien dbać o interes narodowy przecież... jeżeli w naszym interesie jest wspieranie niskokosztowych zamiast narodowego przewoźnika bo przecież "realia rynkowe" to ja tak nie chce...

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Czy ma być przedmiot zmartwienia rządu RP?

  12. #992

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wybacz groundflight ale nie odpowiadam na Twoje posty bo są bez sensu.

  13. #993
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    Można zrobić jeszcze inaczej. Wybudować CPL, ale zostawić WAW i WMI. WAW - loty krajowe, loty w Schengen. WMI - loty niskokosztowe, loty charterowe. Nowy CPL - loty międzynarodowe - loty poza Schengen i loty połączeniowe...
    Tracąc cały krajowy ruch dowozowy do CPL? To kim chcesz wypelnić trasy z CPL, skoro krajówki będą latać do WAW?
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  14. #994
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Nie chcę wzniecać znowu politycznego shitstormu - ale zapisaliśmy się parę lat temu do takiej organizacji, która sypie nam co roku niemałą kasę m.in. w zamian za to, że będziemy respektować zasady swobodnej konkurencji. Z której nota bene korzystają też i nasi (powstań) narodowi (spocznij) przedsiębiorcy zaopatrując UK w marchewkę nie troszcząc się o cła, kwoty, limity, standardy sanitarne itp. Korzysta też i LOT nie negocjując umów bilateralnych z każdym krajem w EU do którego chciałby latać.

    A zabawa pt. my tu sobie dopiszemy taki cennik żeby obcym zrobić pod górę kończy się w momencie, gdy trafia się na kozaka, który ten system rozwali i zostajesz na pogorzelisku drapiąc się w głowę i mówiąc "przecież miało być tak pięknie". Tak jak ci Stoarn próbuje to wytłumaczyć na przykładzie Rzymu.

    I musisz przełknąć tą gorzką prawdę - jak Ryana będzie stać na Okęcie to będzie z niego latał. Jak sobie odkupi sloty na Heathrow - to też będzie z niego latał i to jeszcze ATRem na złość tym którzy uważają że nie powinien (economical fiction).

    I na sam koniec - jak się chce uzasadnić rozbudowę Chopina czy budowę CPL to operacje lowcostów wchodzące w pnące się słupki statystyk są cacy. Potem nagle stają się be i najlepiej żeby wyp...ły do Radomia albo w ogóle poza tą piastowską krainę?
    maciass, szymonk2 and Ogar like this.

  15. #995

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    No właśnie, i tu już pojawia się sensowne pytanie. Czy samoloty latające z CPL mają być wypełnione pasażerami z polskich portów czy to ma być hab? Jeśli i jedno i drugie, to te 50 stron rozważań tego forum jest do dupy. Lotnisko Chopina należy rozbudować. Tyle w temacie. Uffff tyle dyskusji i w końcu przekonałem Was, że nowy CPL to fake

    Cytat Zamieszczone przez maciek55 Zobacz posta
    Tracąc cały krajowy ruch dowozowy do CPL? To kim chcesz wypelnić trasy z CPL, skoro krajówki będą latać do WAW?

  16. #996

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    No właśnie, i tu już pojawia się sensowne pytanie. Czy samoloty latające z CPL mają być wypełnione pasażerami z polskich portów czy to ma być hab? Jeśli i jedno i drugie, to te 50 stron rozważań tego forum jest do dupy. Lotnisko Chopina należy rozbudować. Tyle w temacie. Uffff tyle dyskusji i w końcu przekonałem Was, że nowy CPL to fake
    CPL to fejk jeśli Chopin ma pozostać otwarty.

    Plan jest jednak inny.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  17. #997

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    O Radomiu nie pomyślałem ale to nawet ciekawe

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Nie chcę wzniecać znowu politycznego shitstormu - ale zapisaliśmy się parę lat temu do takiej organizacji, która sypie nam co roku niemałą kasę m.in. w zamian za to, że będziemy respektować zasady swobodnej konkurencji. Z której nota bene korzystają też i nasi (powstań) narodowi (spocznij) przedsiębiorcy zaopatrując UK w marchewkę nie troszcząc się o cła, kwoty, limity, standardy sanitarne itp. Korzysta też i LOT nie negocjując umów bilateralnych z każdym krajem w EU do którego chciałby latać.

    A zabawa pt. my tu sobie dopiszemy taki cennik żeby obcym zrobić pod górę kończy się w momencie, gdy trafia się na kozaka, który ten system rozwali i zostajesz na pogorzelisku drapiąc się w głowę i mówiąc "przecież miało być tak pięknie". Tak jak ci Stoarn próbuje to wytłumaczyć na przykładzie Rzymu.

    I musisz przełknąć tą gorzką prawdę - jak Ryana będzie stać na Okęcie to będzie z niego latał. Jak sobie odkupi sloty na Heathrow - to też będzie z niego latał i to jeszcze ATRem na złość tym którzy uważają że nie powinien (economical fiction).

    I na sam koniec - jak się chce uzasadnić rozbudowę Chopina czy budowę CPL to operacje lowcostów wchodzące w pnące się słupki statystyk są cacy. Potem nagle stają się be i najlepiej żeby wyp...ły do Radomia albo w ogóle poza tą piastowską krainę?

  18. #998

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Byli już w Polsce wielcy budowniczy, którzy mieli wielkie plany, choćby budowy autostrad. Pozostały po nich choćby takie pamiątki: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik...ranow_cm01.jpg

    Obawiam się, że to samo stanie się z CPLem.
    szymonk2 likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  19. #999
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012
    frik, thewho and Marek. like this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  20. #1000

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Byli już w Polsce wielcy budowniczy, którzy mieli wielkie plany, choćby budowy autostrad. Pozostały po nich choćby takie pamiątki: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik...ranow_cm01.jpg

    Obawiam się, że to samo stanie się z CPLem.
    Tylko na koniec końców, ta sama idea została jednak zrealizowana w postaci Autostrady A2 .......

Strona 50 z 174 PierwszyPierwszy ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •