Strona 52 z 174 PierwszyPierwszy ... 2 42 50 51 52 53 54 62 102 152 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,021 do 1,040 z 3468
Like Tree3881Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #1021

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Dzięki temu, że LOT jako tako sobie radzi i ma w Warszawie hub, miasto jest atrakcyjne dla lokowania siedzib i biur dla wielu międzynarodowych korporacji prowadzących działalność w Europie Środkowej i Wschodniej. Właśnie dlatego, że jest hub, że można do Pragi, Budapesztu wysłać pracownika i wróci wieczorem bo są cztery loty dziennie, tak samo łatwo dostać się do Bukaresztu, Sofii, Zagrzebia, Kijowa, Wilna, Rygi i gdzie indziej. Gdyby miało to być przez Monachium lub Frankfurt to cała działalność zostałaby tam (zresztą cała okolica lotniska w Monachium z tego żyje). Do tego dochodzą połączenie do miast w zachodniej Europie, rano i popołudniu i wieczorem, bardzo wygodny rozkład. W Budapeszcie i Pradze już tak dobrze nie ma. Wizz z Budapesztu owszem poleci ale raz dziennie, a do miejsc na wschodzie nawet nie codziennie.
    Przypominam, że radzi sobie dzięki pomocy publicznej i sprzedaży posiadanych nieruchomości...

  2. #1022

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    Jeżeli jest zapotrzebowanie na wysyłanie pracowników do Pragi, Budapesztu, Bukaresztu, to linie lotnicze mając z tego zarobek poradzą sobie same.
    Nie rozumiesz. Analizujemy tutaj decyzję np. amerykańskiej korporacji, gdzie ulokować biuro na Europę Środkową. Jeśli nie będzie LOTu z wygodnymi połączeniami w dogodnych porach np. do Budapesztu, Sofii, Kijowa, a tylko Wizair 3x w tygodniu a poza tym loty z przesiadką to biuro nie zostanie ulokowane w Warszawie tylko w Monachium albo Wiedniu albo pod Frankfurtem. I będzie mniej dobrych miejsc pracy i podatków w Polsce.
    Stoarn likes this.

  3. #1023

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Mniej podatków do przepalenia.

  4. #1024

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Nie rozumiesz. Analizujemy tutaj decyzję np. amerykańskiej korporacji, gdzie ulokować biuro na Europę Środkową. Jeśli nie będzie LOTu z wygodnymi połączeniami w dogodnych porach np. do Budapesztu, Sofii, Kijowa, a tylko Wizair 3x w tygodniu a poza tym loty z przesiadką to biuro nie zostanie ulokowane w Warszawie tylko w Monachium albo Wiedniu albo pod Frankfurtem. I będzie mniej dobrych miejsc pracy i podatków w Polsce.
    Wygodne przesiadki nie wystarczą by amerykańskie korporacje zakochały się w Polsce. Na razie to nasi przedsiębiorcy przenoszą business za granicę. Mam świadomość, że Okęcie i Modlin w obecnej postaci nie wystarczy by obsłużyć ruch lotniczy za dwie dekady, ale uważam, że lepiej rozbudowywać stopniowo to co jest, w miarę potrzeb, niż odpalać kolejny "projekt cywilizacyjny" po "sieci kanałów i przekopie na mierzei" i elektromobilnośći nie mając żadnych wyliczeń, czy i kiedy będzie z tego jakiś zwrot. Zgadzam się z tymi, którzy twierdzą, że trzeci pas na WAW to dobry pomysł, nawet jeśli oznaczałoby to przebudowę "eski", oraz z opiniami, że warto powiększyć Modlin, skoro grunty już są własnością Państwa.
    Na razie o CPL możemy zresztą tylko teiretyzować, bo kasy w budżecie nie ma, co widać choćby po zakupach dla armii. Morawiecki, twierdzi, że sfinansuje CPL "inżynierią finansową" z czego wnioskuję, że albo nie ma pomysłu jak to sfinansować (a coś musi powoedzieć) albo ma jakiś genialny plan zakładający, że zapłacą nasze wnuki (skupując papiery dłużne). Póki co trzeba poczekać na kolejne "rewelacje" rządu dotyczące budowy CPL. Niewykluczone, że temat zaraz wycichnie tak jak "blackhawki w styczniu 2017"

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
    polozy, Madrider, jordanj and 1 others like this.

  5. #1025

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tu jest dosyć rozsądny głos:
    http://www.rynekinfrastruktury.pl/wi...ego-57894.html

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  6. #1026

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Może i rozsądny, ale nic nowego / odkrywczego.
    Osobiście spodziewam się, że teraz na czas pewien temat CPL zblaknie i powoli zaniknie. Ten "czas pewien" jest potrzebny, aby powstało przedsiębiorstwo "CPL - coś tam", został powołany Prezes i Zarząd - każde z całą obsługą biurową (i oczywiście z zastępcami). Trzeba będzie wynająć jakiś budynek, rozpisać przetargi (np. na samochody - w tym oczywiście terenowe), zamówić analizy i opracowania, itp., itd.
    Na kilka lat całkiem niezły zestaw sympatycznych posad .

    Adam
    jordanj, Madrider, qwaseq and 5 others like this.

  7. #1027

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Może i rozsądny, ale nic nowego / odkrywczego.
    Osobiście spodziewam się, że teraz na czas pewien temat CPL zblaknie i powoli zaniknie. Ten "czas pewien" jest potrzebny, aby powstało przedsiębiorstwo "CPL - coś tam", został powołany Prezes i Zarząd - każde z całą obsługą biurową (i oczywiście z zastępcami). Trzeba będzie wynająć jakiś budynek, rozpisać przetargi (np. na samochody - w tym oczywiście terenowe), zamówić analizy i opracowania, itp., itd.
    Na kilka lat całkiem niezły zestaw sympatycznych posad .

    Adam
    a później rozwiązać spółkę i wyprzedać majątek, np. samochody terenowe po 200 zł za sztukę, oczywiście tym, którzy będą wiedzieli:

    a) o istnieniu spółki,
    b) o zbliżającym się końcu spółki.

    Będą to oczywiście osoby z kręgu władzy i ich różnej maści pociotki

    ale tu nie forum polityczne
    jordanj, Madrider, Kazor and 2 others like this.

  8. #1028

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    No to żeby dolać oliwy do ognia zgodnie z tym co napisano wyżej, spółka zleci dziesiątki ekspertyz, analiz i badań rynkowych specjalnie do tego celu wyznaczonym prywatnym firmom "konsultingowym" oraz instytutom, wydając na to niemały "grosz" publiczny.
    jordanj, Madrider, ojcie_c and 1 others like this.

  9. #1029

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    wyznaczonym prywatnym firmom "konsultingowym" oraz instytutom, wydając na to niemały "grosz" publiczny.
    Zakładamy?

  10. #1030

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mawey Zobacz posta
    Zakładamy?
    Czytając historię tego wątku w sumie można by spróbować
    Jest tu specjalista od start-up'ów, może pomoże..

  11. #1031

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Raport Warsaw Enterprise Institute na temat CPL (marzec 2017)
    Warsaw Enterprise Institute - WEI
    pełny raport w pdf
    http://wei.org.pl/files/manager/file-6d884965cdf635db6f2f038d9655c9f5.pdf




  12. #1032

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    (...)Na S17 zostało zaplanowanych w peak week 3735 operacji w tygodniu. Niestety nie mam danych dla peak day, ale całkiem możliwe że wynosi ok. 560.
    O wiele się nie pomyliłem, we wrześniu nawet 564 operacje na dobę. Wystarczy więc jakiś większy mecz piłkarski albo szczyt biznesjetów i najbliższe czynne lotnisko we Wrocławiu.
    Stoarn likes this.

  13. #1033
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    Jeżeli jest zapotrzebowanie na wysyłanie pracowników do Pragi, Budapesztu, Bukaresztu, to linie lotnicze mając z tego zarobek poradzą sobie same. Nie potrzeba do tego dotować "narodowego przewoźnika", Wizz poczuł, że w Polsce można zarobić, więc 7 czy 8 samolotów bazuje na stałe na Okęciu. Do nich nikt nie dopłaca, a pewnie jest z tego jakiś zarobek.
    Nie do końca. Co się opłaca LOT, nie musi się opłacać WIZZ. Jeśli LOT ma ruch z Pragi do Warszawy wypełniający 60% samolotu i do tego dozbiera 30% samolotu na transfery, to połączenie jest opłacalne. WIZZ będzie miał tylko 60% (albo mniej, bo ma większy samolot) i takie połączenie nie będzie opłacalne. WIZZ transferów przecież nie robi. Jak WIZZ uruchomi połączenie opłacalne, czyli np. zamiast 3 lotów dziennie będzie 1, to znowu takie połączenie nie będzie atrakcyjne dla firm, zatem może być to składowa przy podejmowaniu decyzji o lokalizacji biura.
    Stoarn and pasazernagape like this.

  14. #1034

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Nie do końca. Co się opłaca LOT, nie musi się opłacać WIZZ. Jeśli LOT ma ruch z Pragi do Warszawy wypełniający 60% samolotu i do tego dozbiera 30% samolotu na transfery, to połączenie jest opłacalne. WIZZ będzie miał tylko 60% (albo mniej, bo ma większy samolot) i takie połączenie nie będzie opłacalne. WIZZ transferów przecież nie robi. Jak WIZZ uruchomi połączenie opłacalne, czyli np. zamiast 3 lotów dziennie będzie 1, to znowu takie połączenie nie będzie atrakcyjne dla firm, zatem może być to składowa przy podejmowaniu decyzji o lokalizacji biura.
    Składową może być również naprawdę dobre połączenie (jeszcze nie zaoranego) WAW z centrum. Z Okęcia na Młocinach (PKP/Metro) dotarłem ostatnum razem w dwadzieścia kilka minut. Czego by nie robić, taki wynik z CPL jest nierealny. (Na razie z tego co czytam to w naszej części Europy pomysłem Elona Muska -Hyperloop'em- zainteresowane są = pospisały wstępne porozumienia, rządy Czech, Słowacji, Węgier i Austri a nie nasz😀 Może ze względu na awersję do koncernu Airbus, który ma dostarczyć "wagoniki")

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  15. #1035

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Raport Warsaw Enterprise Institute na temat CPL (marzec 2017)
    Warsaw Enterprise Institute - WEI
    Fajne
    Już nie centralizujemy tylko Polski, ale wręcz Europę albo nawet Eurazję
    Doprawdy bardzo ciekawe opracowanie

    I już wiadomo, kto za to zapłaci - częściowo właściciele gruntów (horrendalny podatek adjacencki), częściowo Unia (lotnisk nie finansuje, ale na centralny dworzec kolejowy Europy może się skusi), częściowo może LOT i coś tam z budżetu.

    Niestety, okazuje się, że możemy przy okazji wkurzyć Niemców (LOT "osłabi dominację na rynku sieciowych przewozów Lufthansy" - już się pewnie strasznie boją), Amerykanów (coś tam z Chińczykami) oraz samorząd mazowiecki (no chyba, że nie będziemy "wpuszczać" tanich linii na CPL - tu pewnie wkurzy się Unia, ale co tam).
    Oczywiście jest realne zagrożenie, iż kolejne ekipy polityczne będą chciały "rozmontować" tę inwestycję - paskudy jedne

    To tak trochę na gorąco po pobieżnym przyznam się czytaniu, ale nawet na szybko można niezłych kwiatków się nawąchać

    Ten projekt puchnie w postępie geometrycznym - na szczęście na razie tylko na papierze (taką mam przynajmniej nadzieję).

    Adam

  16. #1036

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    Składową może być również naprawdę dobre połączenie (jeszcze nie zaoranego) WAW z centrum. Z Okęcia na Młocinach (PKP/Metro) dotarłem ostatnum razem w dwadzieścia kilka minut. Czego by nie robić, taki wynik z CPL jest nierealny. (Na razie z tego co czytam to w naszej części Europy pomysłem Elona Muska -Hyperloop'em- zainteresowane są = pospisały wstępne porozumienia, rządy Czech, Słowacji, Węgier i Austri a nie nasz😀 Może ze względu na awersję do koncernu Airbus, który ma dostarczyć "wagoniki")

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
    Z Okęcia na Młociny dotarłeś w 20 kilka minut PKP + Metro??

    Chyba hyperloopem we śnie 😁

    Najkrótszy czas jazdy zbiorkomem z Lotniska na Młociny to ok. 40 minut.

    Dojazd koleją do CPLu mógłby być niewiele dłuższy niż koleją na Okęcie, o jakieś 5-10 minut max, a może i mniej (jeśli od Dworca Zachodniego pociąg jechałby bez zatrzymania po dedykowanych torach), choć na bank byłoby to megadroższe w budowie i eksploatacji niż SKM - no ale obecnie, jeśli kogoś to interesuje, pociągi Pendolino jadące od Zachodniego marne 120 km/h docierają do Jaktorowa po niecałych 20 minutach od wyjazdu z Dworca Centralnego.
    3bird likes this.

  17. #1037

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z Okęcia na Młociny dotarłeś w 20 kilka minut PKP + Metro??

    Chyba hyperloopem we śnie 😁

    Najkrótszy czas jazdy zbiorkomem z Lotniska na Młociny to ok. 40 minut.

    Dojazd koleją do CPLu mógłby być niewiele dłuższy niż koleją na Okęcie, o jakieś 5-10 minut max, a może i mniej (jeśli od Dworca Zachodniego pociąg jechałby bez zatrzymania po dedykowanych torach), choć na bank byłoby to megadroższe w budowie i eksploatacji niż SKM - no ale obecnie, jeśli kogoś to interesuje, pociągi Pendolino jadące od Zachodniego marne 120 km/h docierają do Jaktorowa po niecałych 20 minutach od wyjazdu z Dworca Centralnego.
    Faktycznie, przesadziłem, ale wydawało mi się to naprawdę szybko, po podróży z centrum Rzymu ma Fumicino (że nie wspomnę o wyższości standartu naszego metra nad rzymskim)

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  18. #1038

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    Faktycznie, przesadziłem, ale wydawało mi się to naprawdę szybko, po podróży z centrum Rzymu ma Fumicino (że nie wspomnę o wyższości standartu naszego metra nad rzymskim)

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka


    Czas przejazdu koleją z Gardermoen i Arlandy do Centrum wynosi tyle samo co z Okęcia do Centrum (nawet o minutę-dwie szybciej), choć kilometrów jest odpowiednio 50 i 40, a pociągi ichnie jadą 160-200 a nie tam od razu Maglev czy Hyperloop.

    Grecy i Włosi spartaczyli sprawę swoich hubów, co nie znaczy że zawsze musimy podążać ich śladami.

  19. #1039

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    ale obecnie, jeśli kogoś to interesuje, pociągi Pendolino jadące od Zachodniego marne 120 km/h docierają do Jaktorowa po niecałych 20 minutach od wyjazdu z Dworca Centralnego.
    Muszę tu Kolegę sprostować w dwóch kwestiach nie Jaktorow a zjazd na CMK, i nie 120 a 150.

  20. #1040

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Muszę tu Kolegę sprostować w dwóch kwestiach nie Jaktorow a zjazd na CMK, i nie 120 a 150.
    Widzę z Załącznika że do 160 przyspieszyli na tym odcinku - a to w takim razie muszę sprawdzić czas, bo 20 minut do Jaktorowa było w listopadzie, także Dartem, który nawet ponad 130 się nie rozpędzał za zjazdem.

Strona 52 z 174 PierwszyPierwszy ... 2 42 50 51 52 53 54 62 102 152 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •