Strona 53 z 174 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,041 do 1,060 z 3462
Like Tree3875Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #1041
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z Okęcia na Młociny dotarłeś w 20 kilka minut PKP + Metro??
    20 minut jedzie się na Młociny z Politechniki.

  2. #1042

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    20 minut jedzie się na Młociny z Politechniki.
    No raczej

    Mój rekord szynami z Placu Wilsona to 30 minut.

  3. #1043
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Oficjalna ostatnia nazwa przedsiębiorstwa brzmiała: Elektrownia Jądrowa „Żarnowiec” w budowie w likwidacji w Nadolu
    hawky, Michal_K, AdamT and 4 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #1044
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    I co z tego, że przez Frankfurt.

    Lecąc przez Frankfurt wspierasz niemiecki budżet, podnosisz atrakcyjność Frankfurtu dla inwestorów i dajesz Niemcom prace.

    Lecąc przez polskie lotnisko wspierasz polski budżet, podnosisz atrakcyjność polskiego regionu dla inwestorów i dajesz Polakom prace.

    W rankingach na temat atrakcyjności miast do życia i inwestowania, zawsze się m.in patrzy na dostęp do wielkiego lotniska. Stad np. Frankfurt czy Monachium jest zawsze w ścisłej czołówce. I zamiast to wspierać, chyba bardziej sensownie jest zadbać o to by w Polsce tez się takie centra wytworzyły jak Zurych czy Frankfurt albo Amsterdam.
    Stoarn and Michal_K like this.

  5. #1045

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Pierwsza jest atrakcyjność regionu, później jest lotnisko.

    Frankfurt czy Monachium kazde mają bazę zarobkowa większą 3-4 razy niż cała Polska z CPL czy bez.
    maciek55 likes this.

  6. #1046
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Pierwsza jest atrakcyjność regionu, później jest lotnisko.

    Frankfurt czy Monachium kazde mają bazę zarobkowa większą 3-4 razy niż cała Polska z CPL czy bez.
    Baza a lotnisko to sa naczynia połączone, wzajemnie siebie wspierające. Jak dyskusja o kurze i jaju.
    Stoarn and kaspric like this.

  7. #1047

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Frankfurt czy Monachium kazde mają bazę zarobkowa większą 3-4 razy niż cała Polska z CPL czy bez.
    Nie przesadzajmy z aż takim poczuciem niższości.

    Z danych z 2012 r.
    GDP Hestii (obszar metropolitarny Frankfurtu) to 173 mld Euro
    GDP Monachium (obszar metropolitarny ) to 143 mld Euro
    GDP Hamburga to (obszar metropolitarny ) to 110 mld Euro

    Warto zwrócić uwagę na Hamburg - tylko o 50% niższe GDP, a ilość pasażerów jest aż cztery razy mniejsza niż we Frankfurcie.

    GDP Polski w 2012 roku to 524 mld USD - około 500 mld Euro.
    Michal_K likes this.

  8. #1048

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Frankfurt czy Monachium kazde mają bazę zarobkowa większą 3-4 razy niż cała Polska z CPL czy bez.
    Ach te kompleksy. Szczęśliwie mylisz się. Niestety nie mam najaktualniejszych danych, ale w 2008 roku GDP całościowe miasta Frankfurt i Warszawy różniły się mniej niż 1%, per capita różnica naturalnie była większa ale od tego czasu wiele się zmieniło. Poza tym samo duże lotnisko dostarcza tego na czym teraz rozwijają się europejskie miasta - wysokopłatnych, wyspecjalizowanych usług.
    Michal_K likes this.

  9. #1049

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Z calysz szacunkiem dla porównania GDP, proszę porównać dochód rozporządzania, to pokazuje ile ludzie mogą wydać.

    http://www.oecdbetterlifeindex.org/topics/income/

    Dalej są pojedyncze procenty czy 100%

    Dlaczego ludzie emigrują? Dla przyjemności i PKB?
    jordanj likes this.

  10. #1050

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Czy to Twoim zdaniem jest argument za czy przeciw rozwojowi infrastruktury lotniczej?

  11. #1051

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Czy to Twoim zdaniem jest argument za czy przeciw rozwojowi infrastruktury lotniczej?
    To jest argument za postawieniem właściwych proporcji.

    W RP nie ma przemysłu, biznesu usługowego czy czegokolwiek innego co by pozwalało wywalić 10% PKB na port lotniczy w szczerym polu z nadzieją że się kiedyś zwróci.

    Wiesz dlaczego do najgorszej dziury z bezrobociem i przyglupimi pracownikami się ciągnie dwupasmowke w ramach rozwoju?

    Bo burmistrz usłyszał od inwestora: wspaniałe miejsce, doskonali pracownicy niestety brak komunikacji.
    Tyle że wybudowanie drogi lub lotniska w tym wypadku nie zmieni bazy pracowniczej i dochodowej.

  12. #1052

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ale do czego stawiasz te proporcje? Sprawdź na tej liście OECD (o której wszyscy swoją drogą wiedzą że nie jest miarodajna) gdzie jest Turcja i dlaczego budują port na 150 mln pax.
    Stoarn likes this.

  13. #1053

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Proporcje tak na prawdę należałoby zastosować nie tylko do wysokości PKB (nie oszukujmy się - jako kraj nadal jesteśmy daleko za Niemcami, czy ich lubimy czy nie), potencjału gospodarczego Polski (wiemy już, że drugą Japonią nie będziemy, i raczej Niemcom na tej liście też nie zagrozimy).
    Dla mnie równie ważnym pytaniem (oprócz finansów - tu uważam, że po prostu nas na taką ekstrawagancję nie stać) jest PO CO? Polska naprawdę nieźle się rozwija i dzieje się to (moim zdaniem) we właściwym tempie. Oczywiście, wiele spraw (np. połączenia drogowe, kolejowe, infrastruktura IT) mogłoby rozwijać się lepiej, ale NIE JEST ŹLE. Rozwój stabilny jest zawsze lepszy niż "rzucanie się" na kosmiczne inwestycje.
    W całym tym gadaniu o CPL / CPK przebijają po prostu wielkomocarstwowe (na szczęście tylko w sferze gospodarczej) ambicje - PO CO nam to?
    Zwolennicy tych gigantycznych inwestycji starają się wmówić społeczeństwu, że jeżeli tego czy owego nie zrealizujemy, to Polska nagle spadnie do pozycji zaścianka Europy, stracimy jedyną szansę by stać się ... NO WŁAŚNIE - KIM?
    Tym bardziej, że na dzień dzisiejszy, poza rosnącą liczbą pasażerów w Polsce (głównie - nie oszukujmy się - niskopłatnych, dzięki liniom tanim), wszelkie zakusy by być w EU graczem nr 1 (lub choćby nr 2) są tylko wyobrażeniami.

    Potrzebne nam większe lotnisko w Warszawie - ok - rozbudowujmy Okęcie, jak za 100 lat przestanie wystarczać, przyjdzie czas na coś większego. A jeżeli Polska rzeczywiście stanie się centrum Europy - zbudujemy CPK.

    Po co do tego dążyć już teraz? Po kiego budować gigantyczne centrum komunikacyjne w szczerym polu?? I po kiego śpieszyć się do tego, żeby być centrum Europy (jeżeli już miałoby to nastąpić). Popatrzmy jakie problemy to pociąga - imigranci, terroryzm (takie CPK to dopiero byłby wymarzony cel), "tłok" komunikacyjny na ziemi i w powietrzu, degradacja środowiska, itp.

    Mam świadomość, że to niepopularne spojrzenie, ale takie posiadam .
    Poprawiajmy to, co możemy, planujmy na kilka lat do przodu, ale nie popadajmy w megalomanię - tym bardziej, że służy to tak na prawdę wąskiej grupie ludzi (władza + okolice).

    Adam
    AM_06, popo78, a_fan and 1 others like this.

  14. #1054

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Pierwsza jest atrakcyjność regionu, później jest lotnisko.

    Frankfurt czy Monachium kazde mają bazę zarobkowa większą 3-4 razy niż cała Polska z CPL czy bez.
    Ale nawet nawiązując do twojego linku
    OECD Better Life Index
    In Germany, the average household net financial wealth per capita is estimated at USD 49 822,
    In Poland the average household net financial wealth per capita is estimated at USD 12 902,

    Czyli w Niemczech na osobę przypadają 4 x większe zarobki niż w Polsce , to dla wielu już brzmi bardziej wiarygodnie niż porównanie GDP

    Ale Frankfurt wraz całą swoją Hestią (6mln) ma w dalszym ciągu mniejsza bazę zarobkową niż Polska jako całość (36 mln mieszkańców)

  15. #1055

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Proporcje tak na prawdę należałoby zastosować nie tylko do wysokości PKB (nie oszukujmy się - jako kraj nadal jesteśmy daleko za Niemcami, czy ich lubimy czy nie), potencjału gospodarczego Polski (wiemy już, że drugą Japonią nie będziemy, i raczej Niemcom na tej liście też nie zagrozimy).
    W jednym Niemcy już przegoniliśmy - jesteśmy prawdziwą lotniczą potęgą jeśli chodzi o ilość lotnisk.

    Niemcy mają 24 porty lotnicze na 82 mln mieszkańców - czyli na jedno lotnisko przypada 3,5 mln.
    Polska ma 15 portów lotniczych na 38 mln mieszkańców - 2,5 mln na jedno lotnisko .
    Z tego tylko 5-6 zarabia na siebie.
    stefann likes this.

  16. #1056

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Niemcy od dość dawna mają gęstą sieć autostrad
    U nas do niedawna przebycie 150 km to była wyprawa na pół dnia zamiast 1 godzinę

    Adam
    a_fan likes this.

  17. #1057

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    rozbudowujmy Okęcie
    Przez najbliższe sto lat będziesz robił przelewy?
    http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/154505000001203_IV_C_001235_2013_Uz_2016-12-12_001

  18. #1058

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przez najbliższe sto lat będziesz robił przelewy?
    http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/154505000001203_IV_C_001235_2013_Uz_2016-12-12_001
    Błąd wyszukiwarki

    Adam

  19. #1059
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ja skopiowałem do paska i działa.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #1060

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Nie przesadzajmy z aż takim poczuciem niższości.

    Z danych z 2012 r.
    GDP Hestii (obszar metropolitarny Frankfurtu) to 173 mld Euro
    Frankfurt nad Menem leży w Hesji a nie Hestii.
    Stoarn likes this.

Strona 53 z 174 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •