Strona 54 z 355 PierwszyPierwszy ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 154 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,061 do 1,080 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1061

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ja skopiowałem do paska i działa.
    U mnie już też
    Dla mnie to żaden argument - po pierwsze nie takie sprawy państwo już "odgórnie" regulowało, po drugie - przy nowym CPL będzie dokładnie to samo - wielkie "zamieszanie" z gruntami i ich cenami. Przedsmak tego już widać (np. we wspomnianym wcześniej w wątku opracowaniu WEI).

    Adam

  2. #1062
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    "It is no surprise therefore that a strong link has been established between a country’s air connectivity and the wealth of its citizens".

    The economic impact of European airports and associated aviation activity comprises the following:

    Direct Economic Impact

    The
    employment, income and GDP associated with the operation and management of activities at the airports including firms on-site at the airport and airport-related businesses located elsewhere near the airport. This includes activities by the airport operator, the airlines, airport air traffic control, general aviation, ground handlers, airport security, immigration and customs, aircraft maintenance, and other activities at the airport.

    Indirect Economic Impact

    The
    employment, income and GDP generated by down-stream industries that supply and support the activities at the airport. For example, these could include: wholesalers providing food for inflight catering, oil refining activities for jet fuel, companies providing accounting and legal services to airlines, travel agents booking flights, etc.

    Induced Economic Impact

    This captures the economic activity generated
    by the employees of firms directly or indirectly connected to the airport spending their income in the national economy. For example, an airline employee might spend his/her income on groceries, restaurants, child care, dental services, home renovations and other items which, in turn, generate employment in a wide range of sectors of the general economy.

    Catalytic Impacts

    Also known as Wider Economic Benefits, catalytic impacts
    capture the way in which the airport facilitates the business of other sectors of the economy. As such, air transportation facilitates employment and economic development in the national economy through a number of mechanisms:

    Trade
    air transport provides connections to export markets for both goods and services.

    Investment
    a key factor many companies take into account when making decisions about the location of offices, manufacturing plants or warehouses in proximity of an international airport.

    Tourism
    air service facilitates the arrival of larger numbers of tourists to a country. This includes business as well as leisure tourists. The spending of these tourists can support a wide range of tourism-related businesses: hotels, restaurants, entertainment and recreation, car rentals and others.

    Productivity
    air transportation offers access to new markets which in turn enables businesses to achieve greater economies of scale. Air access also enables companies to attract and retain high quality employees.

    http://www.intervistas.com/downloads/reports/Economic%20Impact%20of%20European%20Airports%20-%20January%202015.pdf
    Stoarn likes this.

  3. #1063

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AM_06 Zobacz posta
    Frankfurt nad Menem leży w Hesji a nie Hestii.
    To twój pierwszy post od roku, więc mocno musiałem Cię urazić literówką.
    Atco likes this.

  4. #1064

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Odnośnie argumentu „za” budową CPL czyli możliwość budowy hubu intermodalnego (kolej-samolot-samochod), to równie dobrze można stworzyć podobny hub intermodalny na Okęciu. Taki o to eksperyment myslowy.

    Za przykłady hubów intermodalnych bierze się lotnisko w Frankfurcie, Zurychu, Kolonii czy Dusseldorf. Żadne z tych lotnisk nie było pierwotnie budowane z przelotowym dworcem kolejowym bezpośrednio obok lub pod terminalem.
    W kazdym z wymienionych przykładów konieczna była budowa nowej linii kolejowej w formie odnogi od głównego szklaku kolejowego i następnie przekierowanie całosci ruch dalekobieżnego i regionalnego „objazdem” przez dworzec lotniskowy.

    Długość owego „objazdu” przez lotniska w Kolonii i Frankfurcie to 18 km.
    Podobny objazd od linii kolejowej nr. 1 przez Okęcie wynosiłby zaledwie 16 km - zaczynając pomiędzy stajami Piastów i Ursus a wracając do l. kol. nr 1 tuż przed stacją Warszawa Zachodnia. Konieczna byłaby budowa nowej linii kolejowej na zachód od Okęcie, nowy dworzec przelotowy pod lotniskiem oraz przebudowa linii Radomskiej(nr. 8) od Okęcie do W-wy Zachodniej lub budowa nowej linii do W-wy Zachodniej.

    Owym objazdem nalezałoby kierować calość ruchu dalekobięznego(NS i WZ) na linii nr 1 podobnie jak w Frankfurcie czy Zurychu.

    Korzysci porownywalne a koszty znacznie mniejsze anizeli budowa CPL.
    Stoarn, AdamT, 12wit and 1 others like this.

  5. #1065

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Myślę, że póki co dyskusja jest nieco teoretyczna. Superminister-wicepremier zapowiedział, że państwo zamierza zainwestować w projekt około miliarda PLN a reszty będzie szukać na rynku. Jeżeli, jak niektórzy twierdzą, CPL ma perspektywy stać się jednym z główmych portów lotniczych Europy to już widzę jak inwestorzy, wietrzący świetny zarobek przelewają kasę. Na razie zachwyty tylko w kręgu polityków partii rządzącej oraz ekspeetów i żurnalistów na jej utrzymaniu. Jak usłyszę, że prezydent Chin, czy jakiś poważny zachodni fundusz inwestycyjny wykłada kasę, to uwierzę w potencjalny sukces tego przedsięwzięcia.

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
    pasazernagape and Kazor like this.

  6. #1066
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    No ten CPL to na razie teoria. Ostatecznie wątpię ze powstanie (z braku kasy). W każdym bądź razie obecny Chopin nie wystarczy. Cos trzeba robić.

  7. #1067

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Tylko 1 miliard ? A roczny wydatek na 500+ to akurat tyle, co CPL. Wydatki na Euro 2012 to było prawie 100 mld, a CPL powinien być bardziej dochodowy od stadionów.

  8. #1068

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Za przykłady hubów intermodalnych bierze się lotnisko w Frankfurcie, Zurychu, Kolonii czy Dusseldorf. Żadne z tych lotnisk nie było pierwotnie budowane z przelotowym dworcem kolejowym bezpośrednio obok lub pod terminalem.
    W kazdym z wymienionych przykładów konieczna była budowa nowej linii kolejowej w formie odnogi od głównego szklaku kolejowego i następnie przekierowanie całosci ruch dalekobieżnego i regionalnego „objazdem” przez dworzec lotniskowy.
    Dusseldorf jest ulokowany także przy głównej tresie kolejowej, która przechodzi tunelem pod jednym z pasów. Jest przy niej dworzec, ale do terminali trzeba jeszcze dojechać kawałek. Dla mnie najlepsze rozwiązanie kolejowe ma lotnisko w Oslo.

    Kolonia i Frankfurt zafundowały sobie lotniska w swoich puszczach Kampinowskich. Ptaki i inne zwierzęta do sądu z pozwem się nie zwracają.

    Monachium ma najlepiej zaplanowany port lotniczy pod względem technologicznym, logistycznym i architektonicznym. Uważam, że dla niego jest tylko kwestią czasu wyprzedzenie portu we Frankfurcie.

  9. #1069

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Monachium port, Zurych dojazd. Oslo w sumie ma najlepszy dojazd z lotnisk dalszych.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  10. #1070

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Dusseldorf jest ulokowany także przy głównej tresie kolejowej, która przechodzi tunelem pod jednym z pasów. Jest przy niej dworzec, ale do terminali trzeba jeszcze dojechać kawałek. Dla mnie najlepsze rozwiązanie kolejowe ma lotnisko w Oslo.
    Dworzec kolejowy na lotnisku Dusseldorf jest oddalony od terminalu o 3 km i aby dotrzeć do niego konieczna jest podróż dedykowaną kolejką jednoszynową. Cały transfer trwa ok. 6,5 minut.

    Stosując podobne rozwiązanie w Warszawie, to terminal na Okęcie jest zaledwie 5km od linii kolejowej nr 1, i taki transfer dedykowaną kolejką trwałby 10-11 minut.

    Ogólnie mówiąc, jest wiele możliwości aby poprawić atrakcyjność i dostępność Okęcia. Wcale nie jest konieczna budowa CPL, wystarcy troche dobrej woli, pomysłowości i gospodarności. Ale to nie porywa tak wybraźni jak hasła w stylu "Gdynia XXI wieku" i "mega-hub interkontynentalny".

    Kolonia i Frankfurt zafundowały sobie lotniska w swoich puszczach Kampinowskich. Ptaki i inne zwierzęta do sądu z pozwem się nie zwracają.
    Ptaki może nie, ale ekoprawnicy już tak.
    AdamT, jordanj, Kazor and 1 others like this.

  11. #1071

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Od Zachodniego 11 minut Grodzisk, 13 minut Jaktorów.

    Flirtem ŁKA

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  12. #1072

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    "It is no surprise therefore that a strong link has been established between a country’s air connectivity and the wealth of its citizens".
    The economic impact of European airports and associated aviation activity comprises the following:
    ...
    Trochę przewrotnie, ale dołożyłbym starań, aby ten tekst NIE dotarł do władz samorządowych większych miast, które jeszcze nie mają lotnisk To są argumenty za lotniskiem w każdym większym mieście, a nie za CPL
    Brzmi jak darmowa reklama dla linii typu Ryanair, które "pobudzają" ekonomię regionów - handel, usługi okołolotniskowe, turystykę itp.

    Adam
    Kazor likes this.

  13. #1073
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    To przede wszystkim brzmi jak rozprawka na lekcje przedsiebiorczosci w gimnazjum...
    SPMRK and Kazor like this.

  14. #1074

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Trochę przewrotnie, ale dołożyłbym starań, aby ten tekst NIE dotarł do władz samorządowych większych miast, które jeszcze nie mają lotnisk To są argumenty za lotniskiem w każdym większym mieście, a nie za CPL
    Brzmi jak darmowa reklama dla linii typu Ryanair, które "pobudzają" ekonomię regionów - handel, usługi okołolotniskowe, turystykę itp.

    Adam
    Country's air connectivity.

    Z akcentem na "country's". To właśnie do włodarzy kilku miast powinno dotrzeć.

    To, że z każdej wsi można dolecieć np. do Frankfurtu i Stansted nie wpływa na connectivity, nijak.

  15. #1075

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    To przede wszystkim brzmi jak rozprawka na lekcje przedsiebiorczosci w gimnazjum...
    To też, ale już co do "prostoty" samego tekstu się nie chciałem wypowiadać, ponieważ to tylko jakiś wycinek - samo źródło robi lepsze wrażenie.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Country's air connectivity.

    Z akcentem na "country's". To właśnie do włodarzy kilku miast powinno dotrzeć.
    Doskonale rozumiem "akcent" w tytule, rzecz w tym, że sam tekst (cytowany fragment) mówi praktycznie wyłącznie o "korzyściach" dla OKOLICY lotniska międzynarodowego , nie dla całego kraju . I dlatego lepiej, żeby jednak do włodarzy tychże miast nie docierało .
    Dobrze, że po angielsku i niech tak zostanie

    OK. kończę się znęcać nad tą "rozprawką"

    Adam

  16. #1076

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Dworzec kolejowy na lotnisku Dusseldorf jest oddalony od terminalu o 3 km i aby dotrzeć do niego konieczna jest podróż dedykowaną kolejką jednoszynową. Cały transfer trwa ok. 6,5 minut.
    Dusseldorf ma tyle wspólnego z ewentualnym CPL, że położona koło niego kolej łączy nie tylko z Dusseldorf, ale z całą aglomeracją - Duisburg, Essen, Oberhausen.

    A Warszawa Okęcie już teraz jest de facto lotniskiem trzeciego miasta Polski - Łodzi, kanibalizując lokalne lotnisko w Lublinku. Nie oszukujmy się, nie tylko Warszawianie korzystają z Okęcia.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Ptaki może nie, ale ekoprawnicy już tak.
    Wg wiki.
    Powstanie lotniska we Frankfurcie - rok 1936 to czasy Nazizmu.
    Ekologowie pojawili się dopiero przy budowie trzeciego pasa w 1973 roku
    "The main points of conflict were increasing noise and pollution and the cutting down of protected trees in the Frankfurt City Forest."

    Dzisiaj mamy inne czasy, Niemcy są przodownikami w walce z globalnym ociepleniem, a i w Polsce nikomu nie przyjdzie budować Lotniska od w środku lasu.

  17. #1077

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH
    Kazor and Michal_K like this.

  18. #1078
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Trochę przewrotnie, ale dołożyłbym starań, aby ten tekst NIE dotarł do władz samorządowych większych miast
    Ja odnoszę wrażenie, że w takich artach opartych niby o jakieś "badania" ktoś usilnie myli skutek z przyczyną, i to zaczyna się robić coraz powszechniejsze
    alacherbauer likes this.

  19. #1079

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Dusseldorf ma tyle wspólnego z ewentualnym CPL, że położona koło niego kolej łączy nie tylko z Dusseldorf, ale z całą aglomeracją - Duisburg, Essen, Oberhausen.

    A Warszawa Okęcie już teraz jest de facto lotniskiem trzeciego miasta Polski - Łodzi, kanibalizując lokalne lotnisko w Lublinku. Nie oszukujmy się, nie tylko Warszawianie korzystają z Okęcia.
    Nikt nie neguje. Nie wiem o co Tobie chodzi.

  20. #1080

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Düsseldorf z CPLem ma tyle wspólnego co Zagłębie Ruhry z Warszawą lub Polską - czyli niewiele.

    Tam jest multiport + ekoterroryzm, dwa czynniki które sprawiły że najbogatszy niegdyś region Niemiec praktycznie stracił hub.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Strona 54 z 355 PierwszyPierwszy ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 154 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •