Strona 59 z 355 PierwszyPierwszy ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 159 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,161 do 1,180 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1161
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Widzę iz niektórzy nie czytają ze zrozumieniem więc powtórzę:
    1) Idea duoportu zakłada pozostanie LOT na Okęciu
    Na jakiej podstawie to zakłada ta idea?
    Stoarn likes this.


  2. #1162

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Duoport z definicji pozostawia lotnisko Chopina. Oczywistym jest iż dla LOT miejsce tam będzie zawsze.
    Z punktu widzenia pasażera "droższe" Chopina jest lepsze niż tak samo drogi ale odległy CPL.
    I proszę bez mrzonek o KDP 19 minut do centrum itd....

    CPL wymaga zlikwidowania lotniska Chopina (z oczywistych powodów) i Modlin (bo linie takie jak Wizz nie pójdą na CPL skoro w tej samej odległości jest tańszy i gotowy Modlin). Na CPL najbardziej naciskają PPL (bo dostać 30mld od rządu to fajne jest. I oczywiście prezes LOT któremu zamarzyła się Polska Lufthansa.

  3. #1163

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    FRA to trochę mit i nie nie ma co specjalnie o nim marzyć. Amerykanie śmieją się z FRA, że są tam wożeni busem po lotnisku i że się przechodzi dwa razy kontrolę bezpieczeństwa. Można także przepytać takie opinie o FRA na polskich forach.

    Ale wykształcił się pewien schemat logistyczny portu lotniczego realizowany z powodzeniem w granicach 25-55 mln pax, który jest zastosowany w MUC, OSL, BKK, SIN, SZX, KUL itp. a także w realizowanym BER. Schemat ten polega po prostu na koncentracji terminali pomiędzy dwoma pasami startowymi rozstawionymi 1,8 - 2,5 km, które są przesunięte względem siebie tak, by ograniczyć długość kołowania.

    Na Okęciu takiego schematu nie zrealizujesz, Modlin z samego początku został zaprojektowany po wiejsku, jak na PSL przystało. Jeżeli miałby mieć jakiekolwiek aspiracje na CPL, to terminal należało zaprojektować z drugiej strony pasa startowego.
    Stoarn likes this.

  4. #1164
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Duoport z definicji pozostawia lotnisko Chopina. Oczywistym jest iż dla LOT miejsce tam będzie zawsze.
    Duoport z podanej tutaj definicji oznacza uznaniowe rozdzielanie ruchu niewiele się w idei różniące od uznaniowego przenoszenia dróg szybkiego ruchu czy budowania wielkich portów przesiadkowych. Zwłaszcza jak się dodaje do tego oczywistości o miejscu dla LO.

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Z punktu widzenia pasażera "droższe" Chopina jest lepsze niż tak samo drogi ale odległy CPL.
    I proszę bez mrzonek o KDP 19 minut do centrum itd....
    Którego? Dla mnie z prowincji jednak lepszy byłby CPL pewnie, a Ci startujący z Alei Jerozolimskich przecież nie wsiądą w rakietę i tak samo będą musieli doczołgać się do CPL jak do Modlina.


  5. #1165

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Duoport ma zasadniczą wadę - nie ma narzędzia dopuszczalnego prawem które usunęłoby do Modlina ruch "niepożądany".

    W praktyce - i tak wyobrażają to sobie Ci zwolennicy duoportu, którzy mają na coś wpływ - Duoport oznaczać ma jednak uczynienie głównym lotniska w Modlinie, a nie na Okęciu.

    Model Mediolanu co oznacza porażkę pełną parą, oczywiście dla opcji zielonej która interesy swe ma ulokowane około Modlina, to o to chodzi.

    Duoport z hubem w Modlinie to najgorsza z możliwych opcji.

    Co do mrzonek o KDP w 19 minut - na Arlandę jest 39 km, na Gardermoen 50 km, 18-20 minut, max. 200 km/h, czyli żadne to KDP

    CPL to wiele innych mrzonek, ale akurat nie jest nią kolej, chociaż bzdura jest gadanie o KDP - sprawny dojazd zapewniłaby kolej konwencjonalna z vmax 200-230 km/h, KDP nie jest konieczna.

    Szwedzi i Norwegowie nie mają KDP nigdzie.

  6. #1166

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    1) Idea duoportu zakłada pozostanie LOT na Okęciu
    Nie potrafisz zidentyfikować prawidłowo problemów WAW. Byłoby Ci łatwiej gdybyś się zapoznał z jakimiś opracowaniami branżowymi lub np. tym tematem który ciągniemy już od 2011 roku.
    Stoarn likes this.

  7. #1167
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

  8. #1168

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Spieszą się bo chcą powołać i poobsadzać nowe spółki. Będzie co spłacać przez następne pokolenie..

    Tapnięte..
    Rob_Sad, Rafal and ojcie_c like this.


  9. #1169
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Spieszą się bo chcą powołać i poobsadzać nowe spółki. Będzie co spłacać przez następne pokolenie..
    "Podnoszą larum bo boją się odsunięcia od koryta"...
    Stoarn and frik like this.


  10. #1170

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Duoport ma zasadniczą wadę - nie ma narzędzia dopuszczalnego prawem które usunęłoby do Modlina ruch "niepożądany".
    Już pare osób tu powtarzalo, że to nie problem a Ty w kółko że się nie da. Za 2-3 lata WMI będzie powiększone i się okaże czy to duży problem zmotywować LCC do korzystania z WMI

    Tapnięte..


  11. #1171
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Było też poruszane że jedynym beneficjentem rozbudowy Modlina będzie Ryanair dla którego te śmieszne opłaty spadną jeszcze bardziej.

    tapniete z paczkomatu
    Stoarn and pasazernagape like this.

  12. #1172
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Już pare osób tu powtarzalo, że to nie problem a Ty w kółko że się nie da. Za 2-3 lata WMI będzie powiększone i się okaże czy to duży problem zmotywować LCC do korzystania z WMI
    Powiększone o bazę klientów czy o koszty stałe do przerzucenia na pasażera/linię?


  13. #1173

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie potrafisz zidentyfikować prawidłowo problemów WAW. Byłoby Ci łatwiej gdybyś się zapoznał z jakimiś opracowaniami branżowymi lub np. tym tematem który ciągniemy już od 2011 roku.

    A ty ciagle nie rozumiesz iz wybór duoport z LOTem na Chopina lub CPL z zamknięciem Chopina i Modlina to jest decyzja POLITYCZNA a nie techniczna. Czytałem dziesiątki opracowań, na forum jestem 10 lat i moje oczy widziały mnóstwo dobrych i złych koncepcji tylko iz decyzja o CPL będzie oderwana od tego. CPL ma być "pomnikiem" tej władzy niezależnie od konsekwencji


    Na dziś w Ministerstwie Infrastruktury sa tylko dwie opcje
    a) wypychamy innych z Chopina by dać miejsce dla rozrastającego się LOT
    b) budujemy CPL likwidując Chopina i zamykając Modlinowi jakikolwiek rozwój. realizujemy marzenia władzy o hubie na miarę FRA,. CDG i LHR.

    Obie koncepcje to piękna katastrofa
    ojcie_c and michastrain like this.

  14. #1174

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Już pare osób tu powtarzalo, że to nie problem a Ty w kółko że się nie da. Za 2-3 lata WMI będzie powiększone i się okaże czy to duży problem zmotywować LCC do korzystania z WMI

    Tapnięte..
    Jak Wizz zaskarzy oplaty lotniskowe do ULCu albo naskarzy do KE to odpiszemy że przeciez pare osob powtarzalo że to nie problem 😄😂😂😂

    Prosze wskaż mi rozwiązania - bo ja nie przypominam sobie - a powiem Ci co jest z nimi nie tak.

    Perimeter rule, curfew, kontyngenty nocne i poranne, znizki dla samolotow cichych, ogromne znizki konstruowane pod LOT - wszystko jest albo niedopuszczalne, albo niecelowe, obroci się przeciw LOTowi albo skorzysta na tym kto inny.

    Jedyne co jestem w stanie sobie wyobrazic to przeniesienie czarterow (znizki dla ruchu regularnego). Ale to nie pomoze za dużo - Chociaż to jest ruch na już.

  15. #1175

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    A ty ciagle nie rozumiesz iz wybór duoport z LOTem na Chopina lub CPL z zamknięciem Chopina i Modlina to jest decyzja POLITYCZNA a nie techniczna. Czytałem dziesiątki opracowań, na forum jestem 10 lat i moje oczy widziały mnóstwo dobrych i złych koncepcji tylko iz decyzja o CPL będzie oderwana od tego. CPL ma być "pomnikiem" tej władzy niezależnie od konsekwencji


    Na dziś w Ministerstwie Infrastruktury sa tylko dwie opcje
    a) wypychamy innych z Chopina by dać miejsce dla rozrastającego się LOT
    b) budujemy CPL likwidując Chopina i zamykając Modlinowi jakikolwiek rozwój. realizujemy marzenia władzy o hubie na miarę FRA,. CDG i LHR.

    Obie koncepcje to piękna katastrofa
    Przynajmniej jest w końcu jakaś koncepcja, bo dotąd nie było żadnej

  16. #1176

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Duoport ma zasadniczą wadę - nie ma narzędzia dopuszczalnego prawem które usunęłoby do Modlina ruch "niepożądany".
    W praktyce - i tak wyobrażają to sobie Ci zwolennicy duoportu, którzy mają na coś wpływ - Duoport oznaczać ma jednak uczynienie głównym lotniska w Modlinie, a nie na Okęciu.
    Model Mediolanu co oznacza porażkę pełną parą, oczywiście dla opcji zielonej która interesy swe ma ulokowane około Modlina, to o to chodzi.
    Duoport z hubem w Modlinie to najgorsza z możliwych opcji.
    Co do mrzonek o KDP w 19 minut - na Arlandę jest 39 km, na Gardermoen 50 km, 18-20 minut, max. 200 km/h, czyli żadne to KDP
    CPL to wiele innych mrzonek, ale akurat nie jest nią kolej, chociaż bzdura jest gadanie o KDP - sprawny dojazd zapewniłaby kolej konwencjonalna z vmax 200-230 km/h, KDP nie jest konieczna.
    Szwedzi i Norwegowie nie mają KDP nigdzie.
    Po primo jeśli Chopin będzie na granicy wydajności to opłatami pozbędziemy się konkurencji.
    I jest to całkiem racjonalne działanie. Skoro nie możemy już wycisnąć ani jednego paxa więcej. A liczba chętnych do latania jest większa od dostępnych możliwości to prawo popytu i podaży pozwoli na podniesienie cen i zwiększenie zysku PPL. Ale żeby nie zabić państwowego przewoźnika cennik będzie taki by ochronić LOT

    Jeśli mówisz ,ze nie da się faworyzować legalnie LOTu to chyba nie doceniasz Ministerstwa i PPL.
    Zniżka od liczby operacji, zniżka na pasażera w tranzycie , znika dla linii mającej infrastrukturę (port macierzysty)
    są dziesiątki sposobów i PPL już to robiło przy obecnym cenniku i jakoś "się dało". Tylko niewidomy nie chwyta czemu Ryanair lata po kraju z Chopina. Lata bo chce zrobić liczbę pasażerów powyżej 1mln w 2017 by mieć prawo "protestu" na nowy cennik PPL.

    Stoarn zgadzam sie z Tobą!!!!! Duoport z LOTem i jego hubem w Modlinie to najgorsza opcja ALE NIKT JEJ NIE PLANUJE.
    LOT zostanie na Chopina do końca tego lotniska a potem trafi prędzej czy później do CPL. Nikt ze znanych mi osób zamieszanych w CPL nie planuje budowy jakiegokolwiek hubu w Modlinie w żadnych wariancie. Czyli CPL teraz lub CPL później.


    Mityczna linia kolejowa na 200km/h do Mszczonowa jest planowana i nazywa sie KDP ale oczywiście nie może się kończyć w polu więc by miała sens musi trafić do Łodzi, Wrocławia i Poznania.

    CPL prędzej lub później i tak powstanie. Wydaje się iż na dzisiaj warto opracować koncepcję , załozenia funkcjonalne a nawet projekt techniczny. Ale decyzja wymaga przygotowań i analiz a dzisiaj mam wrażenie iż będzie "szybko szybko byle wbić łopatę do wyborów". Przeniesienie LOTu na źle przygotowane CPL skończy się katastrofą.


    CPL nie ma szans na powstanie do 2030r. Próba przyspieszenia moze byc zabójcza.
    Problem tylko w tym iz duoport musi powstać bo Chopina zapcha sie do 2022-25.


    Jak słucham Jarosława K. iz nie widzi on powodu dla którego z Wiednia lata sie do Australii a z Warszawy nie, to mam wątpliwosc o co chodzi w CPL i wydaje się iz motywem jest megalomania. Dodatkowo szokujące jest, iz juz dziś wiemy KTO zbuduje to lotnisko bo minister w Chinach załatwił

  17. #1177
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Spieszą się bo chcą powołać i poobsadzać nowe spółki. Będzie co spłacać przez następne pokolenie..

    Tapnięte..
    Spieszą się bo im słupki lecą w dół, ale to im nic nie da. Nie zdążą w tej sprawie nic zrobić do wyborów. Jak dobrze pójdzie następny rząd wyrzuci to coś do kosza.
    ojcie_c and michastrain like this.

  18. #1178

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Witam Panie Panowie tak przy okazji budowy CPL oraz ograniczeniach Okęcia (zwłaszcza NS)

    Nasuwa mi się pewne pytanie...
    Wiele razy było tu na forum poruszane problemy z nośnością ostatniej kondygnacji terminalu w Warszawie i brak możliwości puszczenia tamtędy ruchu NS co by pozwoliło na rozdzielenie w pionie a nie w poziomie ruch S/NS a i zwiększyło "przepustowość" NS...

    Czy nie jest możliwe (technicznie / budowanie* i ekonomicznie ) wzmocnienie tej ostatniej kondygnacji terminalu na Okęciu by była ona "w pełni" funkcjonalna ?

    * Nie jestem budowlańcem nie znam się może ktoś wyjaśni... czy faktycznie nie da się wzmocnić tej konstrukcji...

    I zamiast wydawać XXmld na CPL po prostu "poprawić" Chopina za kwotę klika razy mniejszą (+ rozbudowa o kilka stanowisk E) ?

    Pozdrawiam

  19. #1179
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Człowiek Zobacz posta
    Witam Panie Panowie tak przy okazji budowy CPL oraz ograniczeniach Okęcia (zwłaszcza NS)

    Nasuwa mi się pewne pytanie...
    Wiele razy było tu na forum poruszane problemy z nośnością ostatniej kondygnacji terminalu w Warszawie i brak możliwości puszczenia tamtędy ruchu NS co by pozwoliło na rozdzielenie w pionie a nie w poziomie ruch S/NS a i zwiększyło "przepustowość" NS...

    Czy nie jest możliwe (technicznie / budowanie* i ekonomicznie ) wzmocnienie tej ostatniej kondygnacji terminalu na Okęciu by była ona "w pełni" funkcjonalna ?

    * Nie jestem budowlańcem nie znam się może ktoś wyjaśni... czy faktycznie nie da się wzmocnić tej konstrukcji...

    I zamiast wydawać XXmld na CPL po prostu "poprawić" Chopina za kwotę klika razy mniejszą (+ rozbudowa o kilka stanowisk E) ?

    Pozdrawiam
    Problemem nie jest strefa N/S. Problemem jest brak rękawów obsługujących samoloty szerokokadłubowe. Dłubanie przy ostatniej kondygnacji nic nie daje, bo to nie rozmnoży stanowisk dla wide body. Tylko rozbudowa pirsu południowego o dodatkową strefę N/S jak jest to planowane pozwoli na zwiększenie liczby stanowisk kontaktowych dla szerokokadłubowców.

  20. #1180

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Mityczna linia kolejowa na 200km/h do Mszczonowa jest planowana i nazywa sie KDP ale oczywiście nie może się kończyć w polu więc by miała sens musi trafić do Łodzi, Wrocławia i Poznania.
    Pomieszałeś pomysły.

    KDP miala miec vmax 360 km/h, to jest ultradroga linia kolejowa która wymaga budowy osobnej infrastruktury z osobnym napięciem. Ta linia miałaby łączyć Warszawę via CPL z POZ/LCJ/WRO.

    Drugi wariant to linia konwencjonalna o vmax 200-230 km/h, alternatywa dla obecnej linii do Łowicza. Jechałyby nią pociągi dalekobieżne z Wawy do KRK/KTW/LCJ/WRO/POZ/BZG, część skręcałaby na Łowicz, część na Skierniewice a część dalej do CMK. Rozwiązanie o niebo tańsze.

    W żadnej z opcji nie ma mowy o tym aby CPL był zlokalizowany w Mszczonowie.

Strona 59 z 355 PierwszyPierwszy ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 159 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •