Strona 67 z 355 PierwszyPierwszy ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,321 do 1,340 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1321

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    30 milionów? Słuchamy jak.

    Swoją powieść rozpocznij od rozdziału "sortownia bagaży"

    Budową nowego terminalu(gruntów nie brakuje), i zwiększeniem liczby pax/operacja.

    A jeżeli trzymać się jednego terminalu to nową sortownię można zbudować „obok” terminalu jak w Zurychu.

  2. #1322

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    w sąsiednim wątku jest napisane jak
    to skup sie na pisaniu w tamtejszym watku, ktory jest odpowiedni do wizji rozbudowy okecia
    lelek ci wyjasni tam jak to jest z sortownia
    2barteq24, Stoarn and 12wit like this.

  3. #1323
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    CPL to będzie tez myślę spory obszar dla wojska, VIP i cargo. Chopin po ewentualnej rozbudowie terminali, raczej nie dal by rady tych wszystkich potrzeb zaspokoić, z racji braku miejsca.

  4. #1324
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W pobliżu Warszawy są 3 lotniska komunikacyjne, wyjaśnijcie mi proszę jaki jest sens zaorania ich i budowy za kilkadziesiąt mld dowolnej waluty nowego lotniska i to z myślą o linii, która rocznie wozi ok. 5 mln pax. Bo to jest dla mnie najbardziej zagadkowa cześć.
    jordanj, hawky, popo78 and 5 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #1325

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    W pobliżu Warszawy są 3 lotniska komunikacyjne, wyjaśnijcie mi proszę jaki jest sens zaorania ich i budowy za kilkadziesiąt mld dowolnej waluty nowego lotniska i to z myślą o linii, która rocznie wozi ok. 5 mln pax. Bo to jest dla mnie najbardziej zagadkowa cześć.
    Bo Warszawy nie pokona nawet słynna Barcelona (Girona, Reus, El Prat, Sabadell)

  6. #1326

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    W pobliżu Warszawy są 3 lotniska komunikacyjne, wyjaśnijcie mi proszę jaki jest sens zaorania ich i budowy za kilkadziesiąt mld dowolnej waluty nowego lotniska i to z myślą o linii, która rocznie wozi ok. 5 mln pax. Bo to jest dla mnie najbardziej zagadkowa cześć.
    Jeszcze Sochaczew kiedyś aspirował do miana portu lotniczego ale chyba już mu przeszło

  7. #1327

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    W pobliżu Warszawy są 3 lotniska komunikacyjne, wyjaśnijcie mi proszę jaki jest sens zaorania ich i budowy za kilkadziesiąt mld dowolnej waluty nowego lotniska i to z myślą o linii, która rocznie wozi ok. 5 mln pax. Bo to jest dla mnie najbardziej zagadkowa cześć.
    Bo chcemy mieć hub, a nie 3 rozproszone kurniki, choc rozumiem że Poznaniowi moze być to obojetne, tak samo jak Poznan zawsze przeciwny byl budowaniu hubu na Okęciu.

    Wy sobie mozecie jezdzic na 6 rano do Berlina, ale kawal Polski już nie.
    samotnik likes this.

  8. #1328

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    W pobliżu Warszawy są 3 lotniska komunikacyjne, wyjaśnijcie mi proszę jaki jest sens zaorania ich i budowy za kilkadziesiąt mld dowolnej waluty nowego lotniska i to z myślą o linii, która rocznie wozi ok. 5 mln pax. Bo to jest dla mnie najbardziej zagadkowa cześć.
    Dlaczego 3? Jak wliczasz Łódź to powinieneś i Radom bo bliżej i na Mazowszu. Jak wliczasz Radom to Łódź jest bliżej "kolejowo/drogowo"

  9. #1329

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Dlaczego 3? Jak wliczasz Łódź to powinieneś i Radom bo bliżej i na Mazowszu. Jak wliczasz Radom to Łódź jest bliżej "kolejowo/drogowo"
    Bo ATCO jest z Poznania, podobnie jak 2 userów którzy zalajkowali jego post. Od czasów mojej nastoletności (naście lat temu), gdy CPL był jeszcze porównywalną fantasmagorią co podróż w kosmos, we wszelkich wątkach poświęconych LOTowi i rozwojowi Okęcia najwięcej przeciwników rozwoju LOTu jako sieciowej linii z hubem w Warszawie jest wśród użytkowników z Poznania, Katowic i Łodzi.

    Jest pewne grono, któremu nie zależy ani na rozwoju Okęcia, ani na budowaniu nowego hubu-CPL, bowiem mają kompleks Warszawy i deklarują, że wolą jechać do Berlina i że nigdy się to nie zmieni. Taki pseudopatriotyzm lokalny.

    Więc są przeciwni CPLowi, ale rozbudowie Okęcia jako hubu też są przeciwni.

    Jeśli rosnąca pozycja Warszawy na globalnej mapie świata tak bardzo kole w oczy, to patriotyzm lokalny proponuję zacząć od nieprzyjeżdżania do Warszawy za pracą, a dopiero potem skupić się na ograniczaniu nam tu z oddali ruchu lotniczego.

    Wzrost pozycji Warszawy na mapie świata jest w interesie nie tylko Warszawiaków i Mazowszan, ale wszystkich osób, które z uwagi na język polski jako jedyny ojczysty szukają pracy na polskim rynku, i mam nadzieję że do nieprzekonanych to dotrze. Nawet jeśli ktoś jest supermega kontrolerem lotów który wszędzie na świecie znajdzie pracę, to niech się liczy z tym, że dzieci albo wnuki niekoniecznie muszą powielić talenty przodków i zmuszone będą szukać pracy, i to na rynku polskim, a nie w Pradze, Berlinie czy Budapeszcie.
    spiggy, konrad777 and samotnik like this.

  10. #1330

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    W
    pobliżu Warszawy są 3 lotniska komunikacyjne,


    badzmy powazni, chyba nie myslisz o Radomiu?

    nie bede przylatywal do Lublina by poodychac warszawskim smogiem, tym bardziej do Modlina (mowie teraz nieco egoistycznie z mojej perspektywy)

    natomiast jako entuzjasta latania zauwazam, iz Okecie zostalo zaprojektowane w taki sposob, by bron Boze nie dalo sie go latwo rozbudowac (czytaj nie stanowilo przyszlej konkurencji dla BER) co w sumie mnie nie dziwi bo wpisuje sie w strategie teoretycznego rzadu, ktorego najwiekszym zmartwieniem byla ciepla woda w kranie

    @stoarn
    dalem Ci lajka, bo serce zostawilem na Mazowszu
    Stoarn likes this.

  11. #1331

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i na wylocie auto zostawiasz w Modlinie a odbierasz w Radomiu... :/

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  12. #1332

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    w druga strone
    czekam az LX otworzy open jaw ZRH-WMI <=>LUB-ZRH
    off topic mode off

  13. #1333

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta

    badzmy powazni, chyba nie myslisz o Radomiu?
    nie bede przylatywal do Lublina by poodychac warszawskim smogiem, tym bardziej do Modlina (mowie teraz nieco egoistycznie z mojej perspektywy)
    natomiast jako entuzjasta latania zauwazam, iz Okecie zostalo zaprojektowane w taki sposob, by bron Boze nie dalo sie go latwo rozbudowac (czytaj nie stanowilo przyszlej konkurencji dla BER) co w sumie mnie nie dziwi bo wpisuje sie w strategie teoretycznego rzadu, ktorego najwiekszym zmartwieniem byla ciepla woda w kranie
    @stoarn
    dalem Ci lajka, bo serce zostawilem na Mazowszu
    Okęcie zostało zaprojektowane w 1930 na dalekiej wsi pod Warszawą.... i pitolenie iż nie przewidziano hubu na 50 szt A380 jest zupełnie bez sensu. Tekstów w stylu "Przez 8 lat Polki i Polacy.... " nawet nie komentuje.

    Szanse na rozbudowę Okęcia sa ZEROWE bo obecnie to JEST środek aglomeracji. Można jedynie poprawić nieco strefę NS dobudować pirs i tyle.

    Przypominam iż BER ciągle leży na wsi, to jakby mieć pretensje iz Tegel jest nierozbudowywalne. Jak byłem na ILA2006 to widziałem jak na przyszłym BER pasły się krowy w okolicy. Pozatym przypominam iż jakoś w Londynie nikomu nie przeszkadza iż wylatuje z Luton a przylatuje na Stansed albo na Gatwick. Mierzymy odległości i czas.


    Przypominam iż miedzy lotniskiem Modlin a lotniskiem Chopina można uzyskać lepsze czasy niż między londyńskimi lotniskami nie mówiąc o tym iż za kilka lat doczekamy się bezpośredniego połączenia kolejowego Terminal to Terminal.
    ligus likes this.

  14. #1334
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    natomiast jako entuzjasta latania zauwazam, iz Okecie zostalo zaprojektowane w taki sposob, by bron Boze nie dalo sie go latwo rozbudowac (czytaj nie stanowilo przyszlej konkurencji dla BER) co w sumie mnie nie dziwi bo wpisuje sie w strategie teoretycznego rzadu, ktorego najwiekszym zmartwieniem byla ciepla woda w kranie
    Terminal 2 oddano w 2006 roku. Ale spoko:
    ojcie_c, Fiodi and aTko like this.

  15. #1335

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Londyn ma 3 lotniska praktycznie zapchane, wielkie, ogromne... W tym jeden hub z prawdziwego zdarzenia.

    I jednak większość wraca tam skąd wyleciała.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  16. #1336

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Londyn ma 3 lotniska praktycznie zapchane, wielkie, ogromne... W tym jeden hub z prawdziwego zdarzenia.
    I jednak większość wraca tam skąd wyleciała.
    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Jak w Warszawie... co ciekawe identycznie jak w Warszawie Wizzair i Ryanair przylatują na rożne lotniska. Londyn ma jeden hub?
    Ale chwytasz iż Emirates flagowiec pierwszej klasy z takiego DXB lata jednak na dwa różne lotniska, podobnie jak większość lini którym zabrakło slotów.

    Na Gatwick a nie do "hubu" latają:

    British Airways np do Nowego Jorku
    Turkish Airlines
    Qantas
    Emirates
    American Airlines
    Cathay Pacific
    to chyba nie są lowcosty?

    Wolę rozwiązanie Chopina 20mln + Modlin 20mln niż CPK na polu sołtysa oraz zaoranie Chopina.


    Ja wiem iż Modlin stoi komuś w gardle szczególnie iż nie należny do "rządowego" PPLu ale tym bardziej konkurencja portów około warszawskich jest wskazana. Nie widzę problemu w wybudowaniu terminala z setką Gate i rękawami z dywanami dla "legacy".

    Jeśli CPK obroni się komercyjnie to niech se PPL buduje za swoje

  17. #1337
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Stoarn, zamiast szeregu przypuszczeń, atrybucji, uogólnień i spekulacji płynących z faktu, że i ja i lajkujący mój wpis jesteśmy z Poznania mógłbyś wysnuć wniosek, że poznaniacy najwyraźniej mają inny stosunek do własności publicznej i pieniędzy podatników. Ale to nie pasowałoby do Twoich tez.
    hawky and jordanj like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #1338

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    robbo2k@ Modlin ma dziadowskie położenie, obsłużyć może tylko Warszawę i słabo zaludnione, biedne północne Mazowsze.

    Jak wyobrażasz sobie rozdział ruchu między Okęcie i Modlin? Warszawa to nie Londyn ani Paryż, jeśli ma być hubem, musi to być jeden port, inaczej przegra z konkurencją.

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Stoarn, zamiast szeregu przypuszczeń, atrybucji, uogólnień i spekulacji płynących z faktu, że i ja i lajkujący mój wpis jesteśmy z Poznania mógłbyś wysnuć wniosek, że poznaniacy najwyraźniej mają inny stosunek do własności publicznej i pieniędzy podatników. Ale to nie pasowałoby do Twoich tez.
    Ale z warszawskich miejsc pracy korzystać w różnych korpo to oczywiście chętnie.

  19. #1339
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Atco: jaki jest ten trzeci port komunikacyjny do zaorania w pobliżu Warszawy?
    2barteq24 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #1340

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Wolę rozwiązanie Chopina 20mln + Modlin 20mln niż CPK na polu sołtysa oraz zaoranie Chopina.
    Oby taka opcja nigdy nie weszła. duoport ?
    Jak podzielić linie ? Losować ? czy bawić się w rzut monetą ? WMI z racji położenia oraz dostępności komunikacji nie jest miejscem na rozbudowę HUBu. Było to wcześniej omawiane i ma ta wersja więcej niedogodności niż zalet.

    Porównania do Londynu LHR czy LGW trochę słabe, nie uważacie ?

    Niestety w PL nie było / i nie ma spójnej polityki logistyczno-transportowej. Stąd przy WAW popełniono błędy np. S2. i rozwój aglomeracji.
    Bliskość centrum powtarzam że jest plusem i jednocześnie ograniczeniem.

Strona 67 z 355 PierwszyPierwszy ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •