Strona 74 z 103 PierwszyPierwszy ... 24 64 72 73 74 75 76 84 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,461 do 1,480 z 2058
Like Tree2214Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #1461

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    A kogo obchodzi bilet ÓW na 11 września?
    Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
    Zakwestionowałeś cenę Norwegiana jako nieatrakcyjną... więc wypadałoby pokazać te rzekome tanie bilety na TATL.

    @embraer Czym innym jest lotnisko z dużymi potokami a czym innym sztuczny HUB tworzony dla wygody linii lotniczej.
    Czy widzisz miejsce na HUB na 50mln pax na łące pod Żyrardowem?

    W dobie internetu chcąc polecieć do dowolnej wsi we Wloszech mogę uzyć wyszukiwarki. Z punktu widzenia pasażera miejsce przesiadki nie ma żadnego znaczenia i nie musi to być żaden HUB może to być zarówno LTN, GVA, CRL BVA czy BCN. Czyli zamiast latać regio-HUB-HUB-regio będzie się latać regio-regio-regio.


    Czyli chcąc polecieć z Krakowa do Detroit wisi mi czy będę się przesiadał w WAW-JFK czy w KEF/DUB i SWF.

    Już dzisiaj pasażer z regionalnego portu w Polsce może lecieć via FRA/MUC/AMS/LHR/CDG czemu miałby nagle latac via CPL?

  2. #1462

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Zakwestionowałeś cenę Norwegiana jako nieatrakcyjną... więc wypadałoby pokazać te rzekome tanie bilety na TATL.

    @embraer Czym innym jest lotnisko z dużymi potokami a czym innym sztuczny HUB tworzony dla wygody linii lotniczej.
    Czy widzisz miejsce na HUB na 50mln pax na łące pod Żyrardowem?

    W dobie internetu chcąc polecieć do dowolnej wsi we Wloszech mogę uzyć wyszukiwarki. Z punktu widzenia pasażera miejsce przesiadki nie ma żadnego znaczenia i nie musi to być żaden HUB może to być zarówno LTN, GVA, CRL BVA czy BCN. Czyli zamiast latać regio-HUB-HUB-regio będzie się latać regio-regio-regio
    W swoich postach zacząłeś kwestionować ideę HUBu jako taką, nie tego pod Żyrardowem. Moje zdanie o CPL przedstawiłem we wcześniejszych wpisach.
    Podane przez Ciebie przykłady są ciekawe np. BVA czy LTN nie umożliwiają lecenia na jednej rezerwacji z WAW do Włoch czy Hiszpanii. Porównywanie lotu na jednym bilecie z gwarantowaną przesiadką z dwoma osobnymi rezerwacjami i koniecznością odbioru i nadania ponownie bagażu, o braku pewności przesiadki nie wspominając jest bezzasadne. Dodatkowo, nigdzie nie napisałem, że trzeba lecieć przez któryś z mega hubów. Lecąc do TGD mogę wybrać podróż przez BEG nie koniecznie przez FRA czy LHR. Nie zmienia to faktu, że w wielu przypadkach hub z dużą liczbą połączeń to bardzo wygodne dla pasażera rozwiązanie.

  3. #1463

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Idea HUBa jest na wymarciu gdyż dzięki "tanim samolotom" rośnie ruch poza hubowy a pojawienie się globalnych wyszukiwarek pozwala znaleść połączenia elastycznie poza 5 największymi HUBami. CPL budujemy na świat jaki będzie za 20 lat. Nikt nie będzie latał specjalnie via CPL bo ten nazywamy jest HUBem.

    Zakładam się o dobrą whisky iż za 20 lat będzie 100 lotnisk w Europie z połączeniami bezpośrednio do USA a na dowolne lotnisko europejskie (UE+strefa Schengen) z liczba paxów powyżej 1mln rocznie dolecę z Polski z JEDNĄ przesiadką (i dodatkowo z pominięciem FRA/CDG/AMS/LHR).

  4. #1464

  5. #1465
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Idea HUBa jest na wymarciu gdyż dzięki "tanim samolotom" rośnie ruch poza hubowy a pojawienie się globalnych wyszukiwarek pozwala znaleść połączenia elastycznie poza 5 największymi HUBami.
    Ostatnia inicjatywa FR oraz oferta Norwegiana świadczą o zupełnie czym innym.

  6. #1466

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    Ostatnia inicjatywa FR oraz oferta Norwegiana świadczą o zupełnie czym innym.
    Ale spojrzałeś w jakich relacjach lata do USA Norwegian w schemacie 3porty EU do 3 portów US w schemacie każdy z każdym.

    Inicjatywa RYRa własnie zaprzecza idei huba jak dojdą inne lotniska to zobaczysz ze mityczne Bari-Barcelona będzie przez wiele lotnisk. Tego typu postępowanie będzie na rękę RYR który będzie zapełniał najsłabsze odcinki swojej siatki. Jesli mamy mocne ceny na WMI-STN to można klientowi który nie da 600zł zaproponować np oferte WMI-STN np via Thorp za 299zł (ale dłuższe o 3godziny). itd.... Wielu sie skusi. RYR zarobi. Klasyczne WIN-WIN.

    RYR nie będzie oferował lotów "przez hub DUB" tylko będzie oferował loty via "najmniej wypełnione odcinki".

    Jesli chcesz lecieć do Bari.... z WMI to zaproponuje ci najtańsze połączenia (najmniej wypełnione) i może to być CRL, BVA, STN, NRN, FCO, BCN, MAD i dowolne inne lotnisko do którego lata z WMI i do którego lata z Bari. Na tym polega spryt RYRa dzięki siatce p2p może stworzyć kilka a nawet kilkanaście kombinacji połączenia z przesiadką miedzy dwoma dowolnymi miastami do których lata. To jest własnie przeciwieństwo HUBa gdzie wszystko idzie do "stolicy danej linii"

  7. #1467

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Takie pytanko do bardziej doświadczonych: czy PASAŻEROWIE naprawdę CHCĄ hubów? Szczerze mówiąc, wolałabym zapłacić nawet nieco więcej i mieć bezpośredni lot (oczywiście, wiem, że czasem jest to niemożliwe). Po prostu im mniej przesiadek, tym większa szansa, że trafi się na czas. Jeśli w drodze do hubu będą jakieś problemy (burza, opóźnienie startu, itp.), mogę nie zdążyć na kolejny lot, tracąc czas i pieniądze. Z resztą, chyba nie tylko ja mam takie odczucie. W końcu Boeing zrobił 787 z myślą o długich lotach p2p i chyba dobrze na tym wyszedł. Może to jest przyszłość lotnictwa pasażerskiego?
    Każdy pasażer chciałby latać p2p, ja również chciałbym tak z mojego miasta Opola, ale czasy by każdy latał samolotem swoim Gulfstream G550 jeszcze nie nastały.
    B787 jako samolot p2p to chwyt marketingowy. Boeing walczył w ten sposób z A380 i mu się udało. W praktyce jednak to "p2p" oznacza, że dawne większe lotniska typu point mogą stać się nowym hubem i to jest szansa dla Polski, LOTu i innych krajów, które inwestują w te samoloty. ( Norwegia, Austria, Wietnam, Etiopia) Dzięki tym samolotom w ogóle powstała szansa na lotnisko z bogatą ofertą lotów dalekodystansowych bliżej pasażera, ale jeszcze nie "p2p" (chyba, że ktoś jest mieszkańcem Warszawy, to dla niego WAW będzie 'Point'.)

  8. #1468

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Idea HUBa jest na wymarciu gdyż dzięki "tanim samolotom" rośnie ruch poza hubowy a pojawienie się globalnych wyszukiwarek pozwala znaleść połączenia elastycznie poza 5 największymi HUBami. CPL budujemy na świat jaki będzie za 20 lat. Nikt nie będzie latał specjalnie via CPL bo ten nazywamy jest HUBem.

    Zakładam się o dobrą whisky iż za 20 lat będzie 100 lotnisk w Europie z połączeniami bezpośrednio do USA a na dowolne lotnisko europejskie (UE+strefa Schengen) z liczba paxów powyżej 1mln rocznie dolecę z Polski z JEDNĄ przesiadką (i dodatkowo z pominięciem FRA/CDG/AMS/LHR).
    Tyle, że z hubu możesz się dostać nie tylko za Atlantyk, ale także do mniejszych miast europejskich takich jak Rotterdam, Genua czy wiele innych. Dlaczego koncentrujesz się na rynku atlantyckim? W dodatku to co piszę nie jest obroną idei CPL, a dyskusją o hubach i chciałbym to jeszcze raz podkreślić.
    frik likes this.

  9. #1469
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Robbo2k, czy Ty właśnie argumentujesz swoją tezę o końcu hubów tym, że można się przesiąść w innym hubie?
    Cani, frik, stefann and 1 others like this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  10. #1470

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    dla niego najwazniejsze, aby przesiadanie nie odbywalo sie W TYM HUBIE lol

    nie sadze by sama idea hubow nagle zniknela, ludzie beda sie musieli przesiadac tak samo jak towary musza byc przeladowane
    tu nikt filozofii ani kola nie wymysli chyba, ze teleportacja stanie sie rzeczywistoscia

    przesiadka musi byc dogodna I odbywac sie w ludzkich warunkach, ludzie nie lubia scisku
    z mojego skromnego doswiadczenia - przesiadalem sie ostatnimi czasy kilka razy w IST i to byla rzeznia
    bilet w C a boarding A340z autobusu, zadnego dedykowanego pojazdu dla uprzywilejowanych
    o fast track na security musisz sie wykrzyczec, bramka umiejscowiona po przeciwleglej stronie terminala niz BL

    nie dziwie sie Turkom, ze buduja nowy hub
    Cani and Marek. like this.

  11. #1471

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta

    nie sadze by sama idea hubow nagle zniknela, ludzie beda sie musieli przesiadac tak samo jak towary musza byc przeladowane
    tu nikt filozofii ani kola nie wymysli chyba, ze teleportacja stanie sie rzeczywistoscia
    Za hubami jest matematyka.

    Wzór na ilość relacji każdy z każdym wygląda tak:

    n(n-1)/2 gdzie n to ilość portów lotniczych.

    Jeżeli chcemy połączyć bezpośrednio ze sobą 50 lotnisk potrzebujemy 1225 połączeń.
    Dla 100 lotnisk mamy już 4950 relacji. Tylko w Europie jest 400 lotnisk, dla których potrzebowalibyśmy mieć 79800 relacji by połączyć każde z każdym.

    Czyli nawet w samej Europie, bez hubów się nie obędziemy.
    Rob_Sad likes this.

  12. #1472
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    RYR nie będzie oferował lotów "przez hub DUB" tylko będzie oferował loty via "najmniej wypełnione odcinki".
    Mind blown.
    Dokładnie tak działają wszystkie linie/kartele.


  13. #1473
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Piotr tak jak duże linie p2p z kapitałem mają możliwość ogromnego kształtowania popytu/podaży i wielkości ruchu tak samo jest z liniami przesiadkowymi o czym doskonale wiesz. Możemy szacować popyt rynku lokalnego i jest to do zrobienia dość łatwo, możemy szacować na ile ten popyt będzie zaspokojony natomiast ilu ludzi ktoś tutaj jest w stanie przywieść albo przesiąść oszacować się łatwo nie da.
    Chyba mylisz pojęcia - P2P i ruch natywny to niezależne kategorie. Jak latam do SIN z EK i LO+SQ (czartery do BKK), to jestem natywny ale nie P2P. Nie ma bata - w Europie - możesz dojechać do 55% tranzytów jak FRA wtedy i tylko wtedy, gdy te pozostałe 45% to sporo więcej niż 100% u innych (Shannon to epizod). Na tym polega decydujące znaczenie rynku natywnego dla pozycji lotniska. Jak nie wylejesz betonu, a jest popyt natywny, to stracisz. Ale wiara, że CPL ma konkurować betonem z innymi lotniskami w oderwaniu od ruchu natywnego trąci mi... wiadomo czym.

    Piotr
    Rob_Sad likes this.

  14. #1474

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ale gdzie znajdujesz taką wiarę? Właśnie po to mówimy o CPL jako węźle krajowym aby wyciągnąć tego ruchu natywnego tyle ile się da. Już teraz nakrywamy czapką Czechy, w ciągu następnych lat jeżeli zainwestujemy - Finlandię i Austrię (a mamy ruch rozłożony na dwa porty) czy to według Ciebie się dzieje samo z siebie mimo że nie mamy rynku natywnego?
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 19-05-2017 o 23:54
    Stoarn likes this.

  15. #1475

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Widzę iz niektórzy nie odróżniają HUBu, od lotniska z większa liczba połączeń stąd widać nieporozumienia.
    Istotna HUBu JEST DOWOŻENIE pasażerów poniżej kosztów z innych lotnisk tylko w celu przesadzenia ich we własne samoloty.
    Podawanie lotnisk bez dominującego przewoźnika jest błędem. Istotna HUbu jest maksymalizacja ruchu transferowego nad docelowym.

    Nie istnieje świat jednokolorowy czyli samo p2p i same HUby. Fakty są jednak jasne i potupywanie nóżkami niewiele zmienia.
    Liczba kombinacji relacji połączeń Europa-Azja i Europa-USA rośnie co oznacza iż jest to od lat stalą tendencja, iż coraz więcej portów otwiera relacje międzykontynentalne i międzynarodowe. Z jednej strony mówimy o HUbie w CPL z drugiej otwieramy KRK-ORD. Za chwile będziemy świadkami rewolucji, tak jak lowcosty zabiły ruch lokalny przez huby po Europie (tak wiem ktoś tak jeszcze lata przeważnie służbowo) tak za chwile stanie się to na połączeniach międzykontynentalnych.


    @L4 Dokładnie tak NIE DZIAŁAJĄ stare linie ponieważ latają z portu HUBy jedynie słusznego. By to działało jak piszę musisz mieć połączenie do przysłowiowego SWF z Dublina, Cork, Manchesteru, Glasgow Lisbony, Porto, Barcelony wtedy pasażerowi z Polski możesz zaoferować optymalną ścieżkę która wypełnia najsłabsze lokalne odcinki (wygrywa linia lotnicza) oraz zapewnia najtańszą wersję przelotu (wygrywa pasażer). Dokładnie tak będzie działał Ryanair z Norwegianem. To jest ta dramatyczna różnica w której nie ma miejsca na mega hub na 100mln w "Baranowie".

    Podam przykład. Jeśli LOT lata z KRK na ORD to pasażerowi z Wilna mogę sprzedać odcinek
    VNO-WAW-ORD lub VNO-KRK-ORD z punktu widzenia wypełnienia nie ma to żadnego znaczenia, bo leci albo naszym VNO-KRK albo naszym VNO-WAW dodatkowo jeśli samolot WAW-ORD ma duże wypełnienie a KRK-ORD mniejsze, mogę płynie sterować cena i feedowac na LOT który jest np troszeczkę tańszy eliminując potencjalnego klienta z wyboru na FRA-ORD czy AMS-ORD gdy mamy sytuacje iż VNO-WAW-ORD już jest zbyt drogie dla niego. Oczywistym jest, iż nie jest teżtak, iż nagle musimy cała siatkę longhaul dublować w Krakowie, Gdańsku.
    To jest to sławne klasyczne WIN-WIN gdzie jednocześnie zyskuje pasażer w VNO, KRK, ORD oraz zyskuje linia. A to wszystko umożliwiają własnie samoloty takie jak 787 i A330neo.


    @aaben Zamiast feedowac Pragę do CPL co się nie uda, to LOT powinięć zrobić z CSA druga NORDICE i latać z Pragi do USA a całej reszcie mniejszych miast dać alternatywę via WAW via PRG. Dlaczego LOT nie wycina rejsów z Talinna zostawiając 10x dziennie TLLxWAW. LOT gdyby miał się stać potęga środkowej Europy musiałby latac z Budapesztu, Pragi co najmniej w kilka kierunków. Wystąpi tez efekt synergi bo być może Polaków jest dużo w ORD ale np Czechów w Bostonie (przykład). Wtedy to WAW do Bostonu może zaoferować via PRG. Takich lotnisk zdolnych do osiągnięcia samodzielnie kilku kierunków transkontynentalnych w Polsce sa 2 (KRK, GDA). Np Gdańsk być może lepiej wypełni kierunek z dowozem marynarzy na platformy w Nigerii i wtedy zamiast z WAW to idzie lot z GDA i do do GDA LOT feeduje na ten kierunek z róznych miejsc. Tylko to wymaga crossowych połączeń p2p w ramach siatki środkowoeuropejskiej czego LOT unika jak ognia.
    Więc pasażerowie z GDA latają do AMS/FRA/CDG/LHR a w portach regionalnych tylko przybywa zagranicznych odkurzaczy wysysających pasażerów

  16. #1476
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Andrzej - Warszawa (Okęcie lub cokolwiek) będzie w połowie 10-tki największych lotnisk europejskich może nie za mojego ale zapewne za Twojego życia. Jeśli nie dojdzie do kataklizmu, to tak zadziała ekonomia (nie 'polytyka'). Ale ja odpowiadałem na post sugerujący CPL jako element konkurencji lotnisk. To jest wiara, której nie kumam. Budowanie CPL w oderwaniu od popytu natywnego uważam za topienie szmalu. I tyle.

    Piotr
    Rob_Sad likes this.

  17. #1477

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Wiązanie liczby operacji z liczbą pasażerów jest trochę ułomne.

  18. #1478

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Piotr, to zawsze będzie "konkurencja" więc zgadzam się z tym co pisałeś całkowicie. Z drugiej strony oddawanie popytu natywnego za pietruszkę ja uważam za topienie szmalu.
    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Wiązanie liczby operacji z liczbą pasażerów jest trochę ułomne.
    Tak długo jak na EPWA latają śmigłowce, bryzy, casy wynalazki-cuda-wianki i jesteśmy pod czapką środowiskową to lepiej nie będzie... Na szczęście rozkładowe seats per ATM nam rośnie

  19. #1479
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Widzę iz niektórzy nie odróżniają HUBu, od lotniska z większa liczba połączeń stąd widać nieporozumienia.
    Istotna HUBu JEST DOWOŻENIE pasażerów poniżej kosztów z innych lotnisk tylko w celu przesadzenia ich we własne samoloty.
    Podawanie lotnisk bez dominującego przewoźnika jest błędem.
    Tzn, jak pasuje do Twojej teorii to jest to "lotnisko z większą ilością połączeń", a jak do naszej to jest to hub?

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Istotna HUbu jest maksymalizacja ruchu transferowego nad docelowym.
    Nie tak prosto.

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Za chwile będziemy świadkami rewolucji, tak jak lowcosty zabiły ruch lokalny przez huby po Europie (tak wiem ktoś tak jeszcze lata przeważnie służbowo) tak za chwile stanie się to na połączeniach międzykontynentalnych.
    Ani nie zabiły, ani nie będzie tak za chwilę na międzykontynentalnych.

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    @L4 Dokładnie tak NIE DZIAŁAJĄ stare linie ponieważ latają z portu HUBy jedynie słusznego. By to działało jak piszę musisz mieć połączenie do przysłowiowego SWF z Dublina, Cork, Manchesteru, Glasgow Lisbony, Porto, Barcelony wtedy pasażerowi z Polski możesz zaoferować optymalną ścieżkę która wypełnia najsłabsze lokalne odcinki (wygrywa linia lotnicza) oraz zapewnia najtańszą wersję przelotu (wygrywa pasażer). Dokładnie tak będzie działał Ryanair z Norwegianem. To jest ta dramatyczna różnica w której nie ma miejsca na mega hub na 100mln w "Baranowie".
    Patrzyłeś kiedyś w warunku taryfy sieciowego przewoźnika? Albo chociaż patrzyłeś na jakąkolwiek wyszukiwarkę lotów? Szukając połączenia z Warszawy do Nowego Jorku możesz na tej samej taryfie przesiąść się we Frankfurcie, Monachium, Brukseli, Londynie, Amsterdamie itp. I system zapoda Ci najtańsze lub najszybsze połączenie jak zechcesz.
    To działa teraz dokładnie tak jak sobie wyobrażasz przyszłość LCC.

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    @aaben Zamiast feedowac Pragę do CPL co się nie uda, to LOT powinięć zrobić z CSA druga NORDICE
    Tylko z CSA? Może by od razu "zrobić" jeszcze trzecią i czwartą z Taromu czy Adrii?


  20. #1480

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Dlaczego LOT nie wycina rejsów z Talinna zostawiając 10x dziennie TLLxWAW.
    LOT nie wykonuje rejsów dla Nordiki na własny rachunek - Państwo Estońskie wymyśliło Nordikę po to właśnie żeby Tallin miał połączenia p2p, i za to płaci, chociaż niedługo może wynajem samolotów SASowi będzie miał szansę wpompować więcej gotówki z zewnątrz.

    LOT zwietrzył świetny biznes na tym, bo jeśli ktoś chce latać Nordiką, to w miejsca do których nie da się dolecieć bezposrednio, albo w niepasujących godzinach, poleci przez Warszawę.

    Na razie będą 3 loty.

Strona 74 z 103 PierwszyPierwszy ... 24 64 72 73 74 75 76 84 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •