Strona 84 z 355 PierwszyPierwszy ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 184 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,661 do 1,680 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1661

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Sztuczne wyspy się tworzy pod lotniska, więc wyburzenie paru domków, bloków czy biurowców i przeniesienie paru dróg jest jak najbardziej wykonalne oczywiście.
    Ale sentyment okolicznych mieszkańców jest zdecydowanie mniej entuzjastycznie nastawiony do takich zmian niż głównych kadr zarządzających Mordorem i okolicami.
    Sztuczne wyspy tworzono dlatego że koszt zakupu koniecznych gruntów jest wyjątkowo wysoki. Na Okęciu nie ma tego problemu.
    Rob_Sad likes this.

  2. #1662

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To jest rzeczywista suma zgłoszonych roszczeń, można było je zgłaszać jakoś do połowy 2013. Każde rozgrzebanie OOU nie tylko powoduje wzrost wysokości ale też pojawienie się wielu nowych, bo nie wszyscy zdążyli je zgłosić.

    Jeżeli chodzi o Twoje pytanie co do liczby operacji to ZTCP restrykcja jest formalnie na "ilość hałasu", trzeba by to zliczać dla wszystkich operacji biorąc pod uwagę typ samolotu, jest to dość problematyczne, (choć dla pory nocnej już się to robi), dlatego przyjęto 600 jako limit.

  3. #1663

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    To jest rzeczywista suma zgłoszonych roszczeń, można było je zgłaszać jakoś do połowy 2013. Każde rozgrzebanie OOU nie tylko powoduje wzrost wysokości ale też pojawienie się wielu nowych, bo nie wszyscy zdążyli je zgłosić.
    Ile z tego rzeczywiście wypłacono?

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o Twoje pytanie co do liczby operacji to ZTCP restrykcja jest formalnie na "ilość hałasu", trzeba by to zliczać dla wszystkich operacji biorąc pod uwagę typ samolotu, jest to dość problematyczne, (choć dla pory nocnej już się to robi), dlatego przyjęto 600 jako limit.
    Nikt chyba nie oczekuje że ew. rozbudowa lotniska będzie bezproblemowa.

  4. #1664

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Droższy = więcej można na nim zarobić

    Studia, analizy, projekty, wykup gruntów...


    Z rozbudowy Okęcia dużo mniej osób wykarmi się na jej obrzeżach, więc ogólnie mało kto jest nią zainteresowany
    alacherbauer and AdamT like this.

  5. #1665

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Ile z tego rzeczywiście wypłacono?
    Nie wiem, to sprawy cywilne. Na okna poszło kilkaset mln. Wyroki w sprawie odszkodowań zapadają pojedynczo, gdzieś tu wrzucałem jeden z ubiegłego roku na parę mln.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Nikt chyba nie oczekuje że rozbudowa lotniska będzie bezproblemowa.
    Aha, no najfajniej to będzie rozbudować lotnisko po to żeby otrzymać sądowy nakaz jego zamknięcia.

  6. #1666

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Aha, no najfajniej to będzie rozbudować lotnisko po to żeby otrzymać sądowy nakaz jego zamknięcia.
    Bez przesady. Sądy orzekają na podstawie aktów normatywnych, które (przy odpowiedniej woli politycznej) można uchylić/zmienić.

    Obecnie jest moda w PL na wielkie cywilizacyjne projekty, przyjmuje to do uwagi.

    Ale mam wrażenie że jak pojawia się sugestie rozbudowy Okęcia, to odpowiedz, nawet w Twoim (@Aaben) wykonaniu, jest jednakowa - "nie możliwe". Dlaczego? Fizycznie jest możliwa. Prawdopodobnie prawnie też możliwa lub "do umożliwienia".

    Byly bardziej skomplikowane/uciążliwe rozbudowy lotnisk, który nie kończyły się budową nowego lotniska w polu lub nasypaniem wyspy, ale w Warszawie/Polsce "niedasię".
    jordanj, Rob_Sad, AdamT and 2 others like this.

  7. #1667
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    'Nie możliwe' bo suma tych pojedynczo teoretycznie możliwych składników jest zbyt wysoka.
    Prawnie i fizycznie to można by i port dalekomorski od razu do terminala w WAW podpiąć, tylko co z tego?


  8. #1668

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wielokrotnie tu pisałem że osobiście wolałbym aby Okęcie zostało, ale rozumiem argumenty przemawiające za jego likwidacją i je tutaj przedstawiam. Kontrargumenty nie przybliżają nas do rozwiązania problemu komunikacji lotniczej Warszawy i okolic. Koszty przebudowy Okęcia w celu realnego przyrostu przepustowości zostały skalkulowane na poziomie ok 2/3 kosztów budowy nowego lotniska. Nie wydaje mi się aby projekt budowy nowego portu był dowodem na to że "niedasię".
    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Warto wszystko co powoduje, że nas stać na koniaczek i parówki w kiszce cielęcej.
    Piotrunia ostatnia wrzutka o kosztach samego portu lotniczego jest na 20-22 mld zł więc dorzuć jeszcze jakiś deser.
    Pierwszą fazę IGA (3 pasy, 90mln pax) Turcy budują za 4,5 mld EUR.

  9. #1669

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Koszty przebudowy Okęcia w celu realnego przyrostu przepustowości zostały skalkulowane na poziomie ok 2/3 kosztów budowy nowego lotniska. Nie wydaje mi się aby projekt budowy nowego portu był dowodem na to że "niedasię".
    W raporcie nieuwzględniono koszt budowy szybkiej kolei z Warszawą, podobno tak niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowanie CPL. Za to w kosztorysie dla rozbudowy Okęcie przewidziano m.in. terminal za 1,4 mld euro i i kolej automatyczną łączącą dwa terminal za 130 mln euro.

    Celem tego raportu w którym rzekomo porównano koszty rzobudowy Okęcia z budową nowego lotniska było dowiedzenie że CPL jest jedynym słusznym rozwiązaniem. Przygotowanie raportu zlecił Minister Grabarczyka.

    Podsumowaniem owego raportu pięknie to udowadnia:

    "Nie stwierdzono żadnych bezpośrednich korzyści wynikających z wyboru wariantu rozbudowy portu lotniczego WAW i zaniechaniu budowy Centralnego Portu Lotniczego."
    jordanj, Atco and AdamT like this.

  10. #1670
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Czytam, czytam dyskusję o CPL i nijak nie rozwiały się moje wątpliwości na postawione pytanie: Budować CPL czy nie.
    Rozumiem że LOT i pasażerowie duszą się na Okęciu ale tak się zastanawiam a raz już zadałem to pytanie, skąd się wzięła mityczna i wymagana ilość 50 mln paxów?
    Oświećcie mnie. Lotniska budują państwa albo linie lotnicze. Jak dzieje się w przypadku pierwszym widać w Hiszpanii. Jeśli przyjać to drugie to jest nieciekawie. Powyżej padały zdania o Niemczech i Turcji więc:
    LOT ma w sumie 56 maszyn https://pl.wikipedia.org/wiki/Polski...icze_LOT#Flota

    Lufthansa razem z LH CityLine i LH Cargo ma 338 samolotów https://pl.wikipedia.org/wiki/Lufthansa

    Turkish podobnie, na sierpień 2016 było 333 maszyny https://pl.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines

    Rozumiem że LOT będzie się rozwijać ale IMHO wielości Lufthansy nie osiągnie nigdy. Musiałaby ta ostatnia zostać w miejscu a najlepiej to się zwijać i jeszcze wyprzedawać tanio samoloty

    Wg raportu firmy Fraport zarządzającej lotniskiem we Frankfurcie w roku 2016 obsłużyli 60 786 937 pasażerów (żródło) . Jeśli Modlin będzie działał a ma działać i się rozwijać czyli mówiąc krótko ma mieć przyrost operacji i pasażerów to ja się pytam skąd CPL i poniekąd Modlin wezmą pasażerów. Rozumiem planowane wzrosty ale tylko hurra optymista będzie wierzyć że rokrocznie będzie +12%
    Liczba pasaĹźerĂłw na lotniskach w Polsce w 2016 roku
    https://www.fly4free.pl/polskie-lotn...mln-pasazerow/

    Nie wchodząc na tematy związane z polityką czyli oficjalnym wzrostem dochodów Państwa jak mówią rządzący podczas gdy opozycja mówi o tylko o wzroście konsumpcji a wzrost dochodów budżetu bierze się z opóźnień w zwrocie VATu, przejdę do demografii

    Prognozy demograficzne dla Polski
    Główny Urząd Statystyczny / Obszary tematyczne / Ludność / Prognoza ludności / Prognoza ludności na lata 2014-2050 (opracowana 2014 r.)
    Cytat z raportu GUS:
    W 2050 r. liczba ludności Polski wyniesie 33 mln 951 tys. W porównaniu do stanu
    w roku bazowym 2013 oznacza to zmniejszenie liczby ludności o 4,55 miliona tj. o 12%.
    Z tym zmniejszaniem liczby ludności to jest prawda. Gdzieś w tym tygodniu czytałem że pomimo wzrostu urodzeń w jakimś mieście w nadal liczba ludności się zmniejsza. Emigracji do innych krajów UE nawet nie liczę a trochę osób wyjechało. Jak w Polsce coś się stanie z gospodarką nikt Polaków nie zatrzyma. Część wyjedzie za pracą.

    Ponad 40% Polaków w 2050 roku będzie miało 60 lat i więcej.
    Kto będzie wiec latał z CPL. Skąd wezmą się te miliony pasażerów
    Omega98, Rob_Sad, Jerry and 5 others like this.

  11. #1671
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Ile z tego CPL będzie pieniędzy?
    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Piotrunia ostatnia wrzutka o kosztach samego portu lotniczego jest na 20-22 mld zł więc dorzuć jeszcze jakiś deser.
    Pierwszą fazę IGA (3 pasy, 90mln pax) Turcy budują za 4,5 mld EUR.


    Piotr
    Rob_Sad likes this.

  12. #1672
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Rozumiem planowane wzrosty ale tylko hurra optymista będzie wierzyć że rokrocznie będzie +12%
    To w sumie jest kolejny "argument", z którym wypadałoby się tuta rozprawić.

    Przyjmując dość pesymistyczne założenie, że wzrost będzie maleć stopniowo o 1% r.d.r. do granicznej wartości 2% (co już dla tego roku, sądząc po dotychczasowych wynikach, jest pesymistycznym założeniem), tak będzie sie prezentował ruch lotniczy dla WAW:

    Rok Wzrost Liczba pasażerów
    2016 15% 12,84
    2017 14% 14,6376
    2018 13% 16,540488
    2019 12% 18,52534656
    2020 11% 20,56313468
    2021 10% 22,61944815
    2022 9% 24,65519848
    2023 8% 26,62761436
    2024 7% 28,49154737
    2025 6% 30,20104021
    2026 5% 31,71109222
    2027 4% 32,97953591
    2028 3% 33,96892199
    2029 2% 34,64830043
    2030 2% 35,34126643 Planowane ukończenie CPL
    2031 2% 36,04809176
    2032 2% 36,7690536
    2033 2% 37,50443467
    2034 2% 38,25452336
    2035 2% 39,01961383
    2036 2% 39,80000611
    2037 2% 40,59600623
    2038 2% 41,40792635
    2039 2% 42,23608488
    2040 2% 43,08080658
    2041 2% 43,94242271
    2042 2% 44,82127116
    2043 2% 45,71769659
    2044 2% 46,63205052
    2045 2% 47,56469153
    2046 2% 48,51598536
    2047 2% 49,48630507
    2048 2% 50,47603117
    2049 2% 51,48555179
    2050 2% 52,51526283

    Czyli co, rozbudowujemy WAW do 30mln?
    Ztof likes this.

  13. #1673

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    @Kaspric czyli kryzysów już nie będzie
    Rob_Sad, Atco, Airliner and 1 others like this.

  14. #1674
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Rozumiem że LOT i pasażerowie duszą się na Okęciu ale tak się zastanawiam a raz już zadałem to pytanie, skąd się wzięła mityczna i wymagana ilość 50 mln paxów?
    Z chęci uniknięcia sytuacji jaką mamy teraz, czyli zapewnienia ewentualnych możliwości rozwoju?

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Rozumiem że LOT będzie się rozwijać ale IMHO wielości Lufthansy nie osiągnie nigdy. Musiałaby ta ostatnia zostać w miejscu a najlepiej to się zwijać i jeszcze wyprzedawać tanio samoloty
    Czemu nie mógłby się rozwijać szybciej niż Lufthansa po prostu?


  15. #1675
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Z tego samego raportu spółki Fraport o FRA i innych lotniskach wchodzących w skład grupy.
    Nie zawsze są wzrosty.


    Wysłane z telefonu
    Rob_Sad likes this.

  16. #1676
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    @Kaspric czyli kryzysów już nie będzie
    Ależ ja tutaj w to w ogóle nie wnikam, zbijam tylko wracający tutaj argument przeciwko CPL, że wzrosty na poziomie 12% (jak w poście @pasazernagape) sa nie do utrzymania. Otóż tak, nie są do utrzymania, bo jeśli by się utrzymały, to w 2030...
    Rok Wzrost Liczba pasażerów
    2016 15% 12,84
    2017 15% 14,766
    2018 12% 16,53792
    2019 12% 18,5224704
    2020 12% 20,74516685
    2021 12% 23,23458687
    2022 12% 26,02273729
    2023 12% 29,14546577
    2024 12% 32,64292166
    2025 12% 36,56007226
    2026 12% 40,94728093
    2027 12% 45,86095464
    2028 12% 51,3642692
    2029 12% 57,52798151
    2030 12% 64,43133929 Planowane ukończenie CPL

    potrzebowalibyśmy portu na ponad 64mln pasażerów. Po prostu odpalajcie czasem excela.
    mastah likes this.

  17. #1677
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Ludność Niemiec to 83 mln osób. Przez FRA przeszło 62 mln pasażerów. Jak w Polsce z 35 mln mieszkańców CPLma zrobić obrót rzędu 50 mln paxów? I to jeszcze mając za konkurencję Modlin, Gdańsk, Kraków czy Wrocław. Tak wzrosty są ale kiedyś nastąpi ich kres.

    Wysłane z telefonu
    Rob_Sad likes this.

  18. #1678
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    FRA + MUC + BER + DUS to już jest prawie 2x większa liczba pażerów niż mieszkańców,
    Jeśli tą samą miarkę przyłożymy do Polski to mamy >70 milionów pasażerów w kraju, z czego 40% przypada obecnie na Okęcie = 30 milionów, a jako jedyny hub w kraju pewnie udział i tak będzie mieć większy.
    No i nie zapominajmy o tym co jest teraz - przepustowość maksymalna jest liczona przy równym rozłożeniu ruchu w czasie, więc trzeba mieć też jakąś rezerwę na szczyty jeśli chce się uniknąć sytuacji jak teraz.


  19. #1679

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Czytam, czytam dyskusję o CPL i nijak nie rozwiały się moje wątpliwości na postawione pytanie: Budować CPL czy nie.

    Oświećcie mnie. Lotniska budują państwa albo linie lotnicze. Jeśli przyjać to drugie to jest nieciekawie. Powyżej padały zdania o Niemczech i Turcji więc:
    LOT ma w sumie 56 maszyn https://pl.wikipedia.org/wiki/Polski...icze_LOT#Flota

    Lufthansa razem z LH CityLine i LH Cargo ma 338 samolotów https://pl.wikipedia.org/wiki/Lufthansa

    Rozumiem że LOT będzie się rozwijać ale IMHO wielości Lufthansy nie osiągnie nigdy. Musiałaby ta ostatnia zostać w miejscu a najlepiej to się zwijać i jeszcze wyprzedawać tanio samoloty

    Wg raportu firmy Fraport zarządzającej lotniskiem we Frankfurcie w roku 2016 obsłużyli 60 786 937 pasażerów (żródło) .
    Odpowiadając na pytanie czy lotniska budują państwa (w tym samorządy lokalne) czy linie lotnicze - w Niemczech w przypadku FRA i MUC oba naraz.
    Ale udział linii - w tym wypadku praktycznie tylko Lufthansy to około 10%.



    Po drugie FRA nie jest jedynym hubem Lufthansy. Drugim jest MUC - nieco mniejsze od FRA, ale bardzo mocno skoncentrowane na obsłudze Lufthansy z nieco innym modelem biznesowym niż FRA. W MUC Lufthansa zbudowała z zarządem lotniska na zasadzie joint venture terminal (T2 i T2 satelite, który ma dla siebie prawie na wyłączność co udowadniam zamieszczonym zdjęciem).
    MUC w 2016r w przeciwieństwie do FRA osiągnął wzrost 3,1 %, W tym roku też będzie miał wzrost, bo Lufthansa przenosi do niego A380 z FRA
    i wydaje się, że nie będziemy długo czekać na przekroczenie 50 mln pasażerów w MUC.

    W FRA Lufthansa jest mniejszościowym współudziałowcem (8% akcji)
    Trzecim będzie BER, gdzie jak do tej pory Lufthansa nie ma swoich udziałów, jest raczej hamulcowym. Główną linią, która miała korzystać z BER jest Air Berlin.

    Lotnisko - CPL o przepustowości 50 mln i przy równoczesnej obsłudze innych linii, będzie w stanie obsłużyć LOT z flotą nie więcej niż - strzelam (porównując z dostępem to lotnisk Lufthansy) około 150-180 samolotów. Czyli ze 3 razy tyle co LOT ma obecnie - to nie jest spektakularna wielkość w perspektywie 10-20 lat.

    Po trzecie wzrost ruchu lotniczego nie wynika w prostej linii z wzrostu poziomo konsumpcji, ludności i GDP. To zbyt naiwne.
    Wzrost ruchu lotniczego wynika też , ze zmiany kulturowej społeczeństwa, oraz z postępu technologicznego.
    I ono będzie trwać nadal, wraz z nowymi generacjami samolotów umożliwiające mniejsze spalanie paliwa i tańsze latanie. W 2025r jest planowana nowa seria silników z przekładnią osiową dla samolotów szerokokadłubowych - będziemy mieli odpowiednio 787 max lub A350 neo zużywające o kolejne 15-20% mniej paliwa. . Latanie po świecie stanie się tańsze niż kiedykolwiek.

  20. #1680

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Zastanawia mnie ilu pasażerów z niemieckich lotnisk przewozi LH i ilu z nich to transfery w rozbiciu na poszczególne kraje - szczególnie demoludy.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

Strona 84 z 355 PierwszyPierwszy ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 184 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •