Strona 87 z 90 PierwszyPierwszy ... 37 77 85 86 87 88 89 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,721 do 1,740 z 1793
Like Tree1851Likes

Wątek: CPL - Centralny Port Lotniczy.

  1. #1721
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    To nawet nie jest demagogia. To są bardzo szkodliwe bzdury. Jeśli władza chce zlikwidować 60% rynku dla ratowania idei CPL to jest to chore i nieodpowiedzialne.
    O jakich 60% mowa? Tych samych co niedawno mówiłeś, że paradoksalnie jednak mogą na skutek CPL zyskać więcej klientów?

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Kojarzę Cię z forum praktycznie od poczatku i aż żal patrzeć jakie tutaj piszesz bzdrury.
    Nie wierze, ze nie znacz historii linii i portów, które można przy kontekście CPL przytoczyc. Ale uparcie wykluczasz te globalne doswiadczebia, bo uważasz, ze nasz skrócony z całym światem rzad wie wszystko lepiej. Sam sobie zadaj to pytanie... "dlaczego?".
    A które można przytoczyć? Na naszym kontynencie w ostatnim czasie za bardzo takich projektów nie ma - najbliżej to chyba by pasował BER ale to raczej jest dość osobliwy przykład. Skandynawskie przykłady Stoarna?
    Budowanych od zera portów zamiennych (a nie wysypu nowych jak na południu) raczej mało jest, a przytaczane często LHR, AMS, FRA to przecież zupełnie inne okoliczności i raczej pokazują z jakimi problemami trzeba by się zmierzyć próbując Okęcie jakoś rozbudować. Ale oczywiście z jakiegoś powodu ten temat jest w ogóle pomijany.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Rządy generalnie nie robią niczego lepiej. Są wyjątki typu Singapur, Japonia, ale nie oszukujmy sie, to są absolutne przeciwieństwa obecnego stylu rządzenia w Polsce. Oni inwestuja w wiedzę, my w ideologię, demagogię i propagandę.
    A my inwestujemy w drogi szybkiego ruchu tam gdzie powinna być rezerwa pod Okęcie i później mamy taki klimat.
    Jest po prostu dużo więcej niżej wiszących owoców które kapitał prywatny mógłby zerwać, dlatego za bardzo innej opcji niż budowa przez rząd (czy też na zlecenie rząd) jest w zasadzie jedyną możliwą opcją.


  2. #1722
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Czyli brak wizji..
    Musisz się z wizją zgadzać, żeby ją określić mianem wizji?
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Jak widzę takie projekty i ich tempo wdrażania, to z całym szacunkiem do vice premiera Morawieckiego i jego z doświadczeniem w biznesie tracę do niego szacunek. Jak można podejmować w taki sposób decyzje. Gdyby tak działał w banku w którym pracował jego kariera skończyła by się niezwykle szybko.
    A Ty dokładnie wiesz, jak działał w tym banku?
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Tak jak wcześniej napisałem, linie sieciowe ze swoimi ogromnymi HUBami zabierają pasażerów do setek miejsc.
    A jak sobie wyobrażasz jaki jest potok pasażerów do Addisa Abeby, Ammanu, Algieru czy Abudży itd?
    Jeden leci z Krakowa, dwóch z Gdańska, trzech z Warszawy do tego dochodzi siatka LH z innych np. 50 europejskich destynacji i zbierze się dziennie 200 paxów.
    Nie znalazłeś bardziej absurdalnych kierunków? Nie można robić wzrostów przez Waszyngton czy Delhi, trzeba od razu przez Addis Abebę?
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    To wiele lat stabilnego rozwoju, wytężonej pracy nad jakością produktu, strategią i realną wizją.
    Dla mnie dobrym przykładem na stabilny rozwój jest Finnair, który systematycznie się rozwija mimo bardzo małego lokalnego rynku.
    Mają swoją specjalizację czyli rynek Azjatycki i odnoszą tam sukcesy.
    A Turkish jest przykładem rozwoju skokowego. Czegoś to dowodzi?
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    To dziś nam politycy pokazują tabelki że za kilka lat ruch w WAWie przekroczy już 30 czy 50 mln co nie ma nic wspólnego z prawdą.
    To są prognozy ULC
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Jak większość z nas zapewne pracuje w businessie, ba może nawet posiada własną firmę to wie że tak tego liczyć nie można...
    Z pewnością wszyscy do biznesu podchodzą z luzem "30 czy 50 mln"
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Dla przykładu podam ubiegłoroczne wyniki największych europejskich hubów:
    Heathrow - Londyn - wzrost o 1% r/r
    Charles de Gaulle - Paryż - wzrost o 0,3% r/r
    Schiphol - Amsterdam - wzrost o 9,2% r/r
    Rhein Main - Frankfurt - spadek o 0,4% r/r
    Ataturk - Stambuł - spadek o 1,7% r/r
    Dla określenia potencjału wzrostu, na tę chwilę, niespełna 15mln portu podajesz wzrosty portów przekraczających 60mln pax - to ma sens.


    PS 5 lat temu bylismy na etapie dyskusji, czy LOT powinien latać do Azji, czy skupić się na tym, co ma i nie podskakiwać.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  3. #1723
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Nie znalazłeś bardziej absurdalnych kierunków? Nie można robić wzrostów przez Waszyngton czy Delhi, trzeba od razu przez Addis Abebę?
    a to był przykład portów do których operuje Lufthansa na literę A

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    A Turkish jest przykładem rozwoju skokowego. Czegoś to dowodzi?
    Tak skokowego ale w kraju który nie jest zwykłym europejskim i demokratycznym krajem.
    To przykład bliski sąsiadom z regionu czyli EK,QR czy EY.
    Co więcej sytuacja polityczna z Turcji się zmienia co od razu miało wpływ na tego przewoźnika.
    W ubiegłym roku uziemił 8 Airbusów A330 oraz 30 innych maszyn z rodziny 320/737.
    Dodatkowo linia odroczyła zamówienia kolejnych maszyn czyli 92 A321 oraz 75 B737.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    To są prognozy ULC
    Prognozy ULCu są bardzo ciekawe,
    w ubiegłym roku w Polsce odprawiono 34 mln pasażerów.
    Według ULCu z jednej prognozy powinno być obsłużonych blisko 43 mln a według drugiej 29 mln
    Oto oryginalne dane z ULCu:
    http://www.ulc.gov.pl/_download/wiad...oza_ulc_08.pdf
    oraz druga
    http://www.ulc.pl/_download/wiadomos...a_ulc_2011.pdf

    Co więcej w obu analizach ULCu, co roku do 2030 roku przewidują nieustający wzrost
    Gratuluje optymizmu.
    Odnoszę wrażenie że prognozy ULCu są przygotowywane na polityczne potrzeby.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Dla określenia potencjału wzrostu, na tę chwilę, niespełna 15mln portu podajesz wzrosty portów przekraczających 60mln pax - to ma sens.
    Przykłady podane pokazują to co wydarzy się u nas za kilka lat.
    Oczywiście rozumiem że zdajesz sobie sprawę że nie będzie to ten sam wysoki poziom w przypadku Polski, ale pokazuje stabilizacje a czasami nawet spadek ilość odprawianych podróżnych.
    Pozdrawiam, Airliner

  4. #1724

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Taka wizja CPK : CPK Centralny Port Komunikacyjny - wywiad z Mikołajem Wildem
    Panie Mikołaju, niech się Pan jednak jeszcze trochę zastanowi i zweryfikuje złote góry i "szczególne przewagi konkurencyjne" obiecywane przez LOT. Takich przewag nie ma i nie będzie bo nie jest żadną szczególną przewagą nasz ruch natywny, nie podejrzewam też abyśmy w Bełchatowie trafili na złoże diamentów czy w naszej gospodarce pojawił się zastrzyk kapitału albo nawet jego przepływu. Nie mamy też kopalni siły roboczej jak Szanghaj czy Singapur.

    Pierwszym pytaniem które Chińczycy zadają w odniesieniu do Doktryny Pasa i Szlaku patrząc na naszą lokalizację to "słuchajcie a jak z Ruskimi?", i to samo pytanie powinien sobie Pan zadać w kontekście budowania u nas hub międzykontynentalnego. Jak Pan chce tymi samolotami latać na wschód i za jakie pieniądze? Czy ma Pan podpisaną z Rosją umowę na 50 lat zapewniającą nam swobodny dostęp do ich przestrzeni? Aktualna sytuacja w której Rosja musi latać nad nami (ban ukraiński) i ma problem z kasą w branży się skończy i nawet tych 20 przelotów tygodniowo Pan nie utrzyma.

    LOT może zostać dobrym rzemieślnikiem łączącym Europę Środkowo-Wschodnią z Ameryką Północną i dopełniającym ruch natywny transferami Wschód-Zachód Europy. Owszem, potrzebuje do tego nowego lotniska i Pana szacunki na poziomie 30 mln pax rocznie są realne. Być może faktycznie potrzebujemy też nowego węzła kolejowego, bo warszawski jest zapchany. Ale lotnisko na 30 mln pax nie kosztuje 20 mld pln, a rozpatrywanie lokalizacji ponad 40 km od centrum powinno mieć sens tylko przy autostradzie. Transfer kolejowy z miasta zawsze będzie zdecydowanie mniej wygodny od transportu samochodowego.
    PeK, STYRO and SPMRK like this.

  5. #1725
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    O jakich 60% mowa? Tych samych co niedawno mówiłeś, że paradoksalnie jednak mogą na skutek CPL zyskać więcej klientów?
    Przecież wiesz, że o tych samych.
    Czy próbujesz przekonać do tego, że nie ma różnicy pomiędzy wolnym rynkiem, a centralną regulacją ?
    Jasne, że da się zmusić regiony do spadków. Wiesz, zyska na tym CPL, ale kraj straci ?

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A które można przytoczyć? Na naszym kontynencie w ostatnim czasie za bardzo takich projektów nie ma - najbliżej to chyba by pasował BER ale to raczej jest dość osobliwy przykład. Skandynawskie przykłady Stoarna?
    Budowanych od zera portów zamiennych (a nie wysypu nowych jak na południu) raczej mało jest, a przytaczane często LHR, AMS, FRA to przecież zupełnie inne okoliczności i raczej pokazują z jakimi problemami trzeba by się zmierzyć próbując Okęcie jakoś rozbudować. Ale oczywiście z jakiegoś powodu ten temat jest w ogóle pomijany.
    Na naszym kontynencie linie mają wiele dekad rozwoju za sobą.
    Prześledź historię Singapore Airlines, czy budowali od razu Changi z rozmachem? Za daleko? Przypomnij sobie jak do sukcesu dochodził Turkish.
    Nikt nie zaczyna rozwoju linii od budowy mega hubu. A budowa - z sukcesem - dużego portu bez dużej linii? Przypomnisz mi jakiś przykład ?
    Skandynawskie przykłady mnie nie przekonują. Zwróć uwagę, że wyższe koszty utrzymania i korzystania z tych portów są rekompensowane wysokim PBK krajów (i wysokimi zarobkami). Zwróć uwagę, że każdy z tych portów wytworzył potrzebę korzystania z dodatkowych tanich portów w okolicy. Może się mylę, ale ciężko o większy dowód na to, że coś jest nie tak (zresztą nigdy się tam nie przesiadałem, co też o czymś świadczy).

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A my inwestujemy w drogi szybkiego ruchu tam gdzie powinna być rezerwa .....
    Tak wiem, kradli, oszukiwali, dzikie bestie... Pomimo przerzucenia wszystkim sił na szukanie haków na poprzedników jakoś o dowody ciężko...
    O tym, że byli słabi przekonywać nie trzeba, wszyscy o tym wiemy. To żaden argument za budową CPL.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Musisz się z wizją zgadzać, żeby ją określić mianem wizji?
    By się z wizją zgadzać lub nie, musiałbym ja poznać. Mowa o chęci naśladowania kilku portów z listy najlepszych na świecie to typowe podejście do spawy laika, który musiał się przygotować do wywiadu w jedno popołudnie.
    Wizja budowy ruchu na CPL kosztem duszenia siłą regionów jest rzeczywiście wizją którą wypada się chwalić.
    Skreślenie LCC to też trafny ruch, przecież to same straty. Polacy i tak nie będą już emigrować, bo tam przecież źli muzułmanie. Straszenie nie wychodzi, więc trzeba odciąć komunikację. Tylko czy to nadal wizja budowy portu, czy wizja czegoś zupełnie innego?

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    A Ty dokładnie wiesz, jak działał w tym banku?
    Obawiam się, że obecnie nikt nie wie co on robił w tym banku....

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    A Turkish jest przykładem rozwoju skokowego. Czegoś to dowodzi?
    15 lat konsekwentnej i dobrze zaplanowanej budowy linii to rozwój skokowy?
    Turkish wykorzystał swoją lokalizację (pośrodku Europa-Azja-Afryka), otwarcie się Afryki na inwestycje (w dużym stopniu chińskie), szybki rozwój Turcji i liczne tureckie inwestycje w Afryce i Azji. Turkish przewidział sytuacje i wykorzystał ją do rozwoju. A i tak rozwój wymagał dużych nakładów, promocje w C za 2000zł itp. Chyba nie muszę pisać, że ten boom to już historia. Turkish z dużych zysków w 2015, spadł w stratę w 2016. Pomógł mu w tym władza, na który nasza patrzy jak w obrazek. Widzisz tu jakieś analogie, które Twoim zdaniem wróżą szybki sukces LOT? Bo ja bardzo się staram i być może nie dostrzegam czegoś ważnego co zmienia postać rzeczy.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Dla określenia potencjału wzrostu, na tę chwilę, niespełna 15mln portu podajesz wzrosty portów przekraczających 60mln pax - to ma sens.
    Wiesz dobrze o co chodzi. To Ty kilka postów wyżej sam ekstrapolujesz wzrosty WAW w podobny sposób.
    Gospodarka globalna ma fluktuacje. Po wzrostach są spadki. Wiem, że wiesz.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    PS 5 lat temu bylismy na etapie dyskusji, czy LOT powinien latać do Azji, czy skupić się na tym, co ma i nie podskakiwać.
    Nigdy nie czytałem na tym forum opinii, by skupić się na tym co jest i nie podskakiwać.
    Dobrze wiemy, że dla linii w Europie możliwe drogi są 2 lub 3:
    - konsolidacja/przejęcie przez dużego przewoźnika
    - rozwój (z zmianą profilu lub bez)
    - upadek
    Generowanie rozwoju w okresie dobrej koniunkutry nie jest żadnych problemem. Problemem jest robienie tego tak, by rozwój nie skończył się upadkiem przy pierwszym lepszym kryzysie (Sabena, SwissAir po WTC w 2001)

    Niemniej ciekawi mnie źródło Waszych poglądów.
    Airliner, STYRO, przemo-19 and 2 others like this.

  6. #1726

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A czy w Polsce masz centra targowe jak we Frankfurcie, Paryżu, Londynie i Amsterdamie? Nawet gdybys chciał zorganizować największe imprezy targowe to nie ma możliwości technicznych. Ja co roku przez ostanie 12 lat uczestniczyłem w największych targach chemiczno - farmaceutycznych i sprzętowych dla farmacji i ciężkiej chemii. Co roku odbywają się ww. miastach nie wspominając o innych targach z innych gałęzi przemysłu. Te centra nie stoją puste.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #1727

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie CPL - Centralny Port Lotniczy.

    WW. lotniska tak łatwo nie oddadzą tranzytu a miasta paxówi to nie jest tylko kwestia cen.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #1728
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @L4 - demagogią jest dorabianie politycznych intencji i malkontenctwa krytykom projektu gospodarczego, kiedy to jego autorzy sami prezentują ten projekt jako czysto polityczny. A ten fragment mówi wszystko:
    Jeżeli chodzi o błędy natury strategicznej, to takim błędem była według mnie nieskoordynowana decentralizacja ruchu lotniczego, którą przyjęto jako jedyny model rozwoju lotnictwa w Polsce. Skutkuje ona kanibalizacją rynku lotniczego, tym, że porty regionalne zaczynają konkurować między sobą o przewoźników niskokosztowych. Brak w RP liczącego się węzła lotniczego czyni także z naszych portów lotniczych element infrastruktury zasilającej węzły położone poza RP (jak np. Frankfurt, Zurych, Wiedeń czy Monachium). Uniemożliwia to rozwój rynku transferowego, czyli najbardziej wartościowego segmentu rynku przewozów pasażerskich. Brak lotniska odpowiadającego potencjałowi RP skazuje nas na granie w drugiej lidze.
    - "Nieskoordynowana decentralizacja ruchu lotniczego" odbyła się w całej Europie dzięki zasadzie otwartego nieba umożliwiającej taką reakcję na rosnący popyt strumieni p2p.
    - Wszystkie porty regionalne w Europie konkurują między sobą o low-costy. "Kanibalizacja" dzieje się wszędzie i jest częściowo finansowana przez lokalnych podatników.
    - W RP jest Okęcie i wszystkie dane wskazują, że jeszcze przez parę lat będzie "odpowiadać potencjałowi RP". A jednak "nasze porty lotnicze, to element infrastruktury zasilającej węzły położone poza RP". Mamy dziś CPL p.n. Okęcie i mimo to jesteśmy w "drugiej lidze".
    - "Najbardziej wartościowym segmentem rynku lotniczego" w Europie okazują się przewozy p2p o czym świadczą bilanse low-costów. Rynek transferowy, to obszar z którego żyją przewoźnicy powstali w epoce sprzed otwartego nieba i niezdolni do utylizacji popytu p2p.
    To my czy Wild sprowadza wszystko do polityki (vide sformułowanie - "przyjmowanie modelu") ignorując obiektywne procesy ekonomiczne?

    Piotr
    Airliner, Rob_Sad, Lukasz and 5 others like this.

  9. #1729
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Tak skokowego ale w kraju który nie jest zwykłym europejskim i demokratycznym krajem.
    No to żeby daleko nie szukać to spójrz na liczby pasażerów w portach regionalnych i samej Warszawie. W ciągu ostatnich ~10 lat (a taka jest perspektywa CPL) to liczby pasażerów wzrosły dwu/trzykrotnie.

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Co więcej w obu analizach ULCu, co roku do 2030 roku przewidują nieustający wzrost

    Gratuluje optymizmu.
    Odnoszę wrażenie że prognozy ULCu są przygotowywane na polityczne potrzeby.
    Szkoda, że jak się traci władzę to już się jednak okazują nie tyle niepotrzebne co nawet szkodliwe.

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Przykłady podane pokazują to co wydarzy się u nas za kilka lat.
    Oczywiście rozumiem że zdajesz sobie sprawę że nie będzie to ten sam wysoki poziom w przypadku Polski, ale pokazuje stabilizacje a czasami nawet spadek ilość odprawianych podróżnych.
    Pokazuje też jak wygląda sprawa rozbudowy portu, ale o tym jakoś nikt nie wspomina.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Pierwszym pytaniem które Chińczycy zadają w odniesieniu do Doktryny Pasa i Szlaku patrząc na naszą lokalizację to "słuchajcie a jak z Ruskimi?"
    Serio sądzisz, że Chiński kapitał partyjny będzie pytał pośrednika zamiast u źródła?

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Przecież wiesz, że o tych samych.
    No to w jaki sposób niby zlikwidować chce? Naprawdę nie rozumiem co się zmieniło od zeszłego tygodnia kiedy porty regionalne miały według Ciebie zyskać?

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Czy próbujesz przekonać do tego, że nie ma różnicy pomiędzy wolnym rynkiem, a centralną regulacją ?
    Jasne, że da się zmusić regiony do spadków. Wiesz, zyska na tym CPL, ale kraj straci ?
    Przyznam, że nie przywiązywałem zbytniej uwagi do wypowiedzi polityków w tej kwestii, ale nie zauważyłem nigdzie zapowiedzi zmuszania regionów do czegokolwiek. Czy mógłbyś proszę zacytować?

    Chyba, że już samo stwierdzenie faktu, że regiony dynamiką wzrostu wyprzedzały Okęcie (a LOT jako przewoźnika to już w ogóle) jest demagogią, to za bardzo nie ma o czym dyskutować...

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Na naszym kontynencie linie mają wiele dekad rozwoju za sobą.
    Prześledź historię Singapore Airlines, czy budowali od razu Changi z rozmachem? Za daleko? Przypomnij sobie jak do sukcesu dochodził Turkish.
    Nikt nie zaczyna rozwoju linii od budowy mega hubu. A budowa - z sukcesem - dużego portu bez dużej linii? Przypomnisz mi jakiś przykład ?
    Skandynawskie przykłady mnie nie przekonują. Zwróć uwagę, że wyższe koszty utrzymania i korzystania z tych portów są rekompensowane wysokim PBK krajów (i wysokimi zarobkami). Zwróć uwagę, że każdy z tych portów wytworzył potrzebę korzystania z dodatkowych tanich portów w okolicy. Może się mylę, ale ciężko o większy dowód na to, że coś jest nie tak (zresztą nigdy się tam nie przesiadałem, co też o czymś świadczy).
    Prześledź sobie historię dowolnych lotnisk - które budowano z potencjałem rozmachu, a które teraz grzęzną w biurokratycznym piekle próbując dodać terminal czy pas startowy.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Tak wiem, kradli, oszukiwali, dzikie bestie... Pomimo przerzucenia wszystkim sił na szukanie haków na poprzedników jakoś o dowody ciężko...
    O tym, że byli słabi przekonywać nie trzeba, wszyscy o tym wiemy. To żaden argument za budową CPL.
    Ale lata zaniedbań i kreciej roboty członków rządu to niestety jest już spory argument przeciw rozbudowie Okęcia. Trzeciej drogi jakoś jeszcze nikt nie pokazał.
    A skoro budowę nowego lotniska w szczerym polu mamy skopać to naprawdę nie wyobrażam sobie co za atrakcję byśmy zafundowali pasażerom próbującym skorzystać z Okęcia, biorąc pod uwagę jak koncertowo spartolone są często rozbudowy na zachodzie.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    By się z wizją zgadzać lub nie, musiałbym ja poznać. Mowa o chęci naśladowania kilku portów z listy najlepszych na świecie to typowe podejście do spawy laika, który musiał się przygotować do wywiadu w jedno popołudnie.
    Wizja budowy ruchu na CPL kosztem duszenia siłą regionów jest rzeczywiście wizją którą wypada się chwalić.
    Skreślenie LCC to też trafny ruch, przecież to same straty. Polacy i tak nie będą już emigrować, bo tam przecież źli muzułmanie. Straszenie nie wychodzi, więc trzeba odciąć komunikację. Tylko czy to nadal wizja budowy portu, czy wizja czegoś zupełnie innego?
    A czego się spodziewasz? Jak podchodzi według Ciebie ekspert? Wynajmuje za grube melony innego eksperta który jest na tyle sprytny żeby w życiu gwarancji na swoje słowa nie dał, ale post factum świetnie by uzasadnił dlaczego nie wyszło?

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @L4 - demagogią jest dorabianie politycznych intencji i malkontenctwa krytykom projektu gospodarczego, kiedy to jego autorzy sami prezentują ten projekt jako czysto polityczny. A ten fragment mówi wszystko:- "Nieskoordynowana decentralizacja ruchu lotniczego" odbyła się w całej Europie dzięki zasadzie otwartego nieba umożliwiającej taką reakcję na rosnący popyt strumieni p2p.
    Nie kojarzę żeby we Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii 'otwarte niebo' zredukowało udział narodowego przewoźnika do poziomu jaki ma teraz LOT w Polsce.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    To my czy Wild sprowadza wszystko do polityki (vide sformułowanie - "przyjmowanie modelu") ignorując obiektywne procesy ekonomiczne?
    Jesteśmy daleko w tyle za zachodnią Europą w kwestii ilości pasażerów - i to w każdym segmencie rynku praktycznie. Przez ostatnie lata jedynym 'przyjętym modelem' było każdy sobie rzepkę skrobie czego wynikiem jest obecna sytuacja, w której jesteśmy zależni praktycznie od widzimisię obcego kapitału który w dodatku ma skrzydła i może sobie odfrunąć kiedy tylko skończą się subsydia. Tfu, 'obiektywny procesy ekonomiczne' chciałem napisać.


  10. #1730

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Panowie, ale zapomnieliście dodać że żyjecie w małym, nic nie znaczącym kraju na pograniczu Europy i Azji.

    Wszelkie dyskusje i porównania do zachodu są z d... wzięte, bo to nie zachód na wschód się och tylko wschód na zachód.

    Jest jak jest. Biedny kraj, przygłupy u władzy wybierane przez mniej lub bardziej przygłupów większość.
    I nic nie zmieni się aż nie dojdziemy w pl do dochodu zbliżonego w zachodniej części ue.

    Każda dywagacja nt CPL to tylko dyskusja która grupa kolegów się pożywi na tym torcie planowania. Bo do budowy nie dojdzie nigdy i w żadnym wariancie.

  11. #1731
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Każda dywagacja nt CPL to tylko dyskusja która grupa kolegów się pożywi na tym torcie planowania. Bo do budowy nie dojdzie nigdy i w żadnym wariancie.
    Obyś miał rację...
    Ja niestety wcale tego nie jestem pewien, zrobi się nocne głosowanie i przepchnie każdy nawet najbardziej idiotyczny pomysł.
    A co...
    Polska wstaje z kolan, i to na bogato...
    I jak będą mieć ochotę to CPL, powstanie w Obicach
    Ostatnio edytowane przez Airliner ; 06-08-2017 o 19:39
    Rob_Sad, Pokrak and sornat like this.
    Pozdrawiam, Airliner

  12. #1732
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Polska wstaje z kolan, i to na bogato...
    No szkoda by przegapić kolejną okazję do milczenia/nic nie robienia, prawda? Jeszcze nas nie zaproszą do stolika dziecięcego w Brukseli...


  13. #1733

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    No szkoda by przegapić kolejną okazję do milczenia/nic nie robienia, prawda? Jeszcze nas nie zaproszą do stolika dziecięcego w Brukseli...
    Lepiej być jako przystawka w Brukseli nie w Moskwie.

    A takie masz alternatywy.
    klemenko and GoldenDave like this.

  14. #1734
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie

    No z takiej perspektywy to rzeczywiście się nie dziwie kibicującym kolejnemu kryzysowi żeby LOT pogrążył i w ten sposób rozwiązał problem przepustowości Okęcia.


  15. #1735

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie CPL - Centralny Port Lotniczy.

    Oczywiście że wszelkie porównania nie maja sensu, wystarczy spojrzeć na ruch krajowy z pominięciem WAW, w końcu 38 mln kraj a ruch mizerny. Wszelkie pisanie ze jesteśmy liderem wzrostów na tle innych krajów to kompletna bzdura. Wzrosty są ale w ruchu zagranicznym i tyle. Dla większości mieszkańców latanie samolotem po kraju a póżniej wynajem auta to jakaś abstrakcja, jak innym opowiadam to się na mnie patrzą i się pytają czy napewno w Polsce. Do tej pory w prywatnych firmach istnieje zasada że latać to mogą ale dyrektorzy wzwyż i to też nie wszędzie. Większość ma się tłuc samochodem i pociągiem z nocowaniem chociaż suma sumarum wychodzi podobnie a pracownik jest mniej wydajny bo traci czas na dojazdy zamiast pracować.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    pasazernagape, Pokrak and Stoarn like this.

  16. #1736

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Jak widzę takie projekty i ich tempo wdrażania, to z całym szacunkiem do vice premiera Morawieckiego i jego z doświadczeniem w biznesie tracę do niego szacunek. Jak można podejmować w taki sposób decyzje. Gdyby tak działał w banku w którym pracował jego kariera skończyła by się niezwykle szybko.
    Chyba nie doceniasz Morawieckiego. On bardzo umiejętnie masuje ego polityków obiecując wiele, ale w rzeczywistości dając bardzo mało. Przecież po dwóch latach rządów z obiecywanych wielkich budów pisizmu ledwo, ledwo ruszył przekop Mierzei Wiślanej - mimo tego, że wszystkie plany były w zasadzie gotowe od wielu, wielu lat.

    Podobnie jest z CPL, jest kasa na studia, wielkie plany na 30 mld, ale już po ciszej twarda deklaracja to 1 mld "a resztę politycy mają znaleźć za granicą".

  17. #1737
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @L4 - teraz wymiękam. Masz wiedzę ekonomiczną ponadprzeciętną na tle tego forum (i tak złożonych z ponadprzeciętnie kumatych ludzi) ale jak idziesz w demagogię, to przekraczasz wszelkie granice:
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nie kojarzę żeby we Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii 'otwarte niebo' zredukowało udział narodowego przewoźnika do poziomu jaki ma teraz LOT w Polsce.
    No przecież świetnie wiesz, że za Francą, Lufą i Brytolem stał prywatny kapitał, a nie tylko urzędasy jak za LOTem. Z całej wypowiedzi Wilda wyziera pomieszanie funkcji i odpowiedzialności infrastruktury i przewoźnika "narodowego". Jemu się chrzani kto za co odpowiada i kto jest siłą sprawczą ale że Tobie!
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Jesteśmy daleko w tyle za zachodnią Europą w kwestii ilości pasażerów - i to w każdym segmencie rynku praktycznie. Przez ostatnie lata jedynym 'przyjętym modelem' było każdy sobie rzepkę skrobie czego wynikiem jest obecna sytuacja, w której jesteśmy zależni praktycznie od widzimisię obcego kapitału który w dodatku ma skrzydła i może sobie odfrunąć kiedy tylko skończą się subsydia. Tfu, 'obiektywny procesy ekonomiczne' chciałem napisać.
    Świeży manifest komunistyczny piszesz czy o co chodzi - śladowy biznes generuje śladową akumulację kapitału uzależniającą uczestników od obcych ale się nie damy - nie pozwolimy tego sprowadzić do "obiektywnych procesów ekonomicznych" tylko skasujemy "model każdy sobie rzepkę skrobię" i będzie cacy! A jak konkretnie L4 tego dokonać - napisz ze szczegółami przyszłym paxom ile i za co zapłacą aby uciec od "bycia na pasku obcego kapitału"!

    Nie ma lunchu za darmo.

    Piotr
    Rob_Sad, maciass, AdamT and 1 others like this.

  18. #1738

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Z całej wypowiedzi Wilda wyziera pomieszanie funkcji i odpowiedzialności infrastruktury i przewoźnika "narodowego". Jemu się chrzani kto za co odpowiada i kto jest siłą sprawczą ale że Tobie!
    Generalnie to co on mówi to w większości bon-moty z laurki którą LOT porozsyłał po rządzie i okolicach jaki to CPL jest konieczny.

  19. #1739
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    raju podatkowym

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @L4 - teraz wymiękam. Masz wiedzę ekonomiczną ponadprzeciętną na tle tego forum (i tak złożonych z ponadprzeciętnie kumatych ludzi) ale jak idziesz w demagogię, to przekraczasz wszelkie granice:No przecież świetnie wiesz, że za Francą, Lufą i Brytolem stał prywatny kapitał, a nie tylko urzędasy jak za LOTem. Z całej wypowiedzi Wilda wyziera pomieszanie funkcji i odpowiedzialności infrastruktury i przewoźnika "narodowego". Jemu się chrzani kto za co odpowiada i kto jest siłą sprawczą ale że Tobie!
    Za każdym z tych przewoźników stoją solidne, polityczne plecy. I wierz mi, wolałbym żebym faktycznie za takie inwestycje odpowiadał ktoś kto faktycznie ma coś własnego do stracenia, ale nie oszukujmy się, że tak duży projekt infrastrukturalny jest w stanie powstać bez udziału wybrańców narodu.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Świeży manifest komunistyczny piszesz czy o co chodzi - śladowy biznes generuje śladową akumulację kapitału uzależniającą uczestników od obcych ale się nie damy - nie pozwolimy tego sprowadzić do "obiektywnych procesów ekonomicznych" tylko skasujemy "model każdy sobie rzepkę skrobię" i będzie cacy! A jak konkretnie L4 tego dokonać - napisz ze szczegółami przyszłym paxom ile i za co zapłacą aby uciec od "bycia na pasku obcego kapitału"!
    Świeży czy nieświeży, grunt, że chyba jednak trafnie określający sytuację na Polskim niebie, prawda? Czy zaprzeczysz, że prywatny kapitał niejako wymusił wyścig dotacji i innych wydatków związanych z kuszeniem tanich przewoźników?

    LOT się w takich warunkach rynkowych nie potrafił odnaleźć kompletnie. Czy to dobrze, czy źle czy powinno się coś z tym zrobić i co konkretnie możemy dyskutować dalej, ale historii i faktów dokonanych to za bardzo nie zmienia.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Generalnie to co on mówi to w większości bon-moty z laurki którą LOT porozsyłał po rządzie i okolicach jaki to CPL jest konieczny.
    Czyli zupełna norma.


  20. #1740
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Świeży czy nieświeży, grunt, że chyba jednak trafnie określający sytuację na Polskim niebie, prawda? Czy zaprzeczysz, że prywatny kapitał niejako wymusił wyścig dotacji i innych wydatków związanych z kuszeniem tanich przewoźników?
    Zaprzeczę! Chicken-egg problem. Pra-przyczyną jest ogromny wzrost popytu na lotnicze p2p w Europie. Innymi słowy - model "dotacji" dla "prywaciarza" MOLa itp. był metodą szybszego załapania się (semi-klientów czyli lokalnym władzom) na frukty ze zjawiska, które lawinowo rosło. Gdyby nie "wyścig" obecny trafik byłby zrealizowany inaczej ale nadal jako p2p. Dobrobyt (mam za co ale nie mieszkam przy "CPL") plus Schengen (wystarczą kwity które biorę codziennie do auta) plus Euro (wystarczy portmonetka) generują popyt na przemieszczenie się w sensownym czasie (czyli bez przesiadek) w miejsce atrakcyjne dla wielu innych z okolicy. A otwarte niebo pozwala każdemu kapitałowi (czyli też temu bez "pleców") na utylizację tego popytu. Chyba jest tu oczywiste dlaczego tylko "prywatny kapitał" chciał to utylizować.
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    LOT się w takich warunkach rynkowych nie potrafił odnaleźć kompletnie. Czy to dobrze, czy źle czy powinno się coś z tym zrobić i co konkretnie możemy dyskutować dalej, ale historii i faktów dokonanych to za bardzo nie zmienia.
    A tu się całkowicie zgodzę! Wchodząc do Unii LOT znalazł się w środowisku, w którym kapitał, a nie "plecy u wybrańców narodu" stanowiły o sukcesie i... nikt tego nie zakumał. Do dziś zużyto wszystkie zasoby z aktywów, dosypano 1/2 mld nowych i nadal wydaje się, że pod pojęciem kapitału rozumie się "plecy". No bo jeśli Wild sądzi, że wrzucenie 30 mld w CPL pozwoli "zcentralizować" model lotnictwa w Polsce i skończyć z "zasilaniem węzłów spoza RP" to po raz kolejny nie kuma czaczy.

    Piotr

Strona 87 z 90 PierwszyPierwszy ... 37 77 85 86 87 88 89 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •