Strona 90 z 355 PierwszyPierwszy ... 40 80 88 89 90 91 92 100 140 190 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,781 do 1,800 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1781
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Jarek Ci dzisiaj znowu do płatków nasikał, że ironii nie poznajesz?


  2. #1782
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Stoarn, ale już np na kierunkach Bydgoszcz/Toruń-CPK-Krk/Ktw to byłaby dobra opcja, przy KDP i z Łodzi miałoby to sens. Aczkolwiek skala jest trochę wyolbrzymiona.

    Ps Rob , właśnie jestem na Poznań Gł. i zaczynam rozumieć Twoje obiekcje. Dramat
    Rob_Sad likes this.

  3. #1783
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Poznań GŁ można pokazywać studentom architektury czy transportu jako przykładu jak nie należy projektować takich inwestycji. To co powstało to dworzec kolejowy przy centrum handlowym a nie tak jak powinno być czyli centrum handlowe obok dworca kolejowego. Niby drobna różnica a tam naprawdę decydująca o całości.

    Wysłane z telefonu
    Rob_Sad, Rafal, Kazor and 1 others like this.

  4. #1784
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To temat na dluga dyskusje. Funkcja uslugowa jest ok, nawet wmieszana w funkcje dworca. Ale wtedy o ile ciagi komunikacyjne sa robione pod funkcje dworca, a nie pod CH (tu jest olbrzymia przewaga dworca w Krakowie). Poznan ma problemy powazniejsze. Zbyt waskie perony (dodatkowo zwezone slupami). Perony sa skomunikowane z dworcem tylko z 1 strony. Sa przez to bardzo niebezpieczne, bo czesto ludzie sie na nich nie mieszcza. Schodow jest zbyt malo i sa zbyt waskie (nie wiem jak to przeszlo odbiory p.poz). Czesc peronow by do nich dojsc wymaga przejscia po calej dlugosci innego peronu. Do tego dochodzi fatalny projekt w detalu, najtansze materialy itp. Dworca przez CH nie da sie rozbudowac, nie da sie poszerzyc peronow. Obecnie wszystko sie zatyka. Dworzec przekresla opcje budowy koleji aglomeracyjnej. Realne straty miasta i koszt przywrocenia aktualnych standardow mozna liczyc w mld.
    pasazernagape, Kazor, Ztof and 1 others like this.

  5. #1785

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A czy jest obowiązkowy slalom przez duty free?

  6. #1786
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Oczywiscie i to o dlugosci ponad 100m. Najbardziej kuriozalny pomiedzy dworcem kolejowym i autobusowym.
    jordanj likes this.

  7. #1787

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Haha muszę tam pojechać.
    Micha-ek likes this.

  8. #1788

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To elegancko z nieba widać =) Mam rodzinę w Poznaniu, tramwaj do nich przejeżdża nad dworcem, ale żeby z pociągu albo autobusu lotniskowego przesiąść się do tramwaju, w 2015 jeszcze musiałem drałować prawie pod Novotel i przez ulicę przechodzić ze 2 razy. Nie wiem czy coś się zmieniło...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  9. #1789
    Awatar maftiej

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    England

    Domyślnie


    Długo nie trzeba było czekać żeby Prezes przyrównał AirBerlin do LOT żeby pokazać jak to bardzo potrzebujemy CPL (o, przepraszam - CPK) - bo inaczej skończymy jak AB który nie może się doczekać BER... Ale że AB obsługuje więcej połączeń z DUS to już nie raczył wspomnieć

    To jest to myślenie, że na Okęciu sobie nie za bardzo radzimy, ale gdzie indziej sobie poradzimy. Ja rozumiem że przepustowość się powiększy itd. ale sugerowanie że nagle wszystko się zmieni o 180 stopni jest przekłamane. Są lotniska które mają mniejsze zaplecze infrastrukturalne niż WAW, a jakoś sobie radzą z większą ilością operacji lotniczych czy pasażerów. Pozwoliłem sobie złożyć małe porównanie WAW z kilkoma innymi lotniskami w tym zakresie. Wiem że o przepustowości lotniska świadczy o wiele więcej czynników, ale chciałem tylko trochę poddać pod wątpliwość tą całą gadkę jaka to Warszawa zapchana.

    Lukasz, mikmach and Cani like this.

  10. #1790

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    FLL ma 2 równoległe niezależne DS, DAL ma trzy pasy z tego dwie równoległe niezależne, BOM ma dwie DS, LGA dwie równoległe zależne i efektywnie wykorzystuje 1. Ogólnie do USA nie bardzo można się porównywać, inne przepisy regulują wykorzystanie tych dróg startowych, inne jest otoczenie lotnicze zapewniające łatwą obsługę nadwyżek popytu. Do Indii chyba nie równamy.

    LIS, DUB to kolejny przykład beznadziejnych niedoinwestowanych portów które sprawiają że bazujący przewoźnicy sieciowi nie rozwijają się tam od lat. Ponadto LIS ma blisko aglomeracyjne lotnisko obsługujące duże GA, a w DUB budowany jest trzeci, równoległy niezależny pas.

    BHX, LUT, AGP, LGA nie mają hubowej struktury ruchu.

    Twoja tabela po poprawieniu i np. dodaniu kosztów operowania na najbardziej obciążonych portach byłaby dobra do pokazania że inwestowanie w CPL/porządna rozbudowa WAW jest absolutnie niezbędna.
    Marek., frik, egon.olsen and 1 others like this.

  11. #1791
    Awatar maftiej

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    England

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    FLL ma 2 równoległe niezależne DS
    Pomyłka przy wklejaniu do spreadsheet'a


    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    DAL ma trzy pasy z tego dwie równoległe niezależne
    Z czego jeden zamknięty, więc dwa równoległe



    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    BOM ma dwie DS
    Z czego jedna w użytku - podobno w badaniach im wyszło że tak efektywniej, więc nie korzystają z drugiej


    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    otoczenie lotnicze zapewniające łatwą obsługę nadwyżek popytu
    Prawda.


    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    LIS, DUB to kolejny przykład beznadziejnych niedoinwestowanych portów które sprawiają że bazujący przewoźnicy sieciowi nie rozwijają się tam od lat.
    Co do EI to się zgadza że w maraźmie, wyniki finansowe też w kratkę, ale nie powiedziałbym że TAP się nie rozwija - w ciągu ostatnich dziesięciu lat podwoili liczbę pasażerów z 6 do 12 milionów.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    BHX, LUT, AGP, LGA nie mają hubowej struktury ruchu.
    Dlatego napisałem że jest wiele innych czynników.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Twoja tabela po poprawieniu i np. dodaniu kosztów operowania na najbardziej obciążonych portach byłaby dobra do pokazania że inwestowanie w CPL/porządna rozbudowa WAW jest absolutnie niezbędna.
    Możliwe - ale czemu koszty operowania miałyby być wyższe akurat w Warszawie? Nie mam nic przeciwko rozbudowie - chroniczny niedobór przepustowości to część DNA lotnisk - chciałem tylko pokazać że są lotniska które robią więcej mając mniej. Szczegółowa analiza to już robota dla specjalistów: http://www.aci.aero/Media/aci/downlo...ook_2_2012.pdf

    ...a takowej odnośnie CPK nam nie przedstawiono, chyba że czegoś nie wiem...?
    Rob_Sad likes this.

  12. #1792
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Do tego dochodzi fatalny projekt w detalu, najtansze materialy itp.
    Ja bym jeszcze dodał najtańsze materiały jeśli chodzi o kadrę zarządzającą
    Może źle trafiam ale 7/8 razy w miesiącu jest tam jakiś pierdolnik - a to tablice nie działają, a to coś nie bangla z komunikacją składów, tamto i owamto.
    Obłożenie kas i ich ilość to jest granda.
    No i ciągle jakiś remont, coś grzebią, poprawiają.
    Generalnie nie polecam
    Rob_Sad likes this.

  13. #1793

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maftiej Zobacz posta
    ...a takowej odnośnie CPK nam nie przedstawiono, chyba że czegoś nie wiem...?
    Analizy co do CPL powstały w latach 2005-2010 i są ogólnodostępne np. na stronie SISKOM.
    Stoarn likes this.

  14. #1794

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maftiej Zobacz posta
    nie powiedziałbym że TAP się nie rozwija - w ciągu ostatnich dziesięciu lat podwoili liczbę pasażerów z 6 do 12 milionów.
    Wybacz że przeoczyłem ten argument wcześniej. Tak, masz rację że TAP rozwinął znacząco operacje, jednak zrobił to w większości w oparciu o lotnisko w Porto, gdzie zbudował drugi "hub". Linia ma najlepszą lokalizację na hub EU-Ameryka Łacińska co skrzętnie wykorzystuje, a z kapitałem i know-how Neelmana nawet nieźle daje sobie radę. Ale ograniczenia na lotnisku w Lizbonie tłamszą ich niemiłosiernie, budowanie dwóch hub w takim oddaleniu, w jednym kraju ma mały sens i sam jestem ciekaw ile jeszcze z tego wyciągną.

  15. #1795

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Wybacz że przeoczyłem ten argument wcześniej. Tak, masz rację że TAP rozwinął znacząco operacje, jednak zrobił to w większości w oparciu o lotnisko w Porto, gdzie zbudował drugi "hub". Linia ma najlepszą lokalizację na hub EU-Ameryka Łacińska co skrzętnie wykorzystuje, a z kapitałem i know-how Neelmana nawet nieźle daje sobie radę. Ale ograniczenia na lotnisku w Lizbonie tłamszą ich niemiłosiernie, budowanie dwóch hub w takim oddaleniu, w jednym kraju ma mały sens i sam jestem ciekaw ile jeszcze z tego wyciągną.
    Bez przesady OPO do hubu jeszcze bardzo daleko. W takim razie KRK to już drugi hub LO.
    Rob_Sad likes this.

  16. #1796
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maftiej Zobacz posta
    To jest to myślenie, że na Okęciu sobie nie za bardzo radzimy, ale gdzie indziej sobie poradzimy. Ja rozumiem że przepustowość się powiększy itd. ale sugerowanie że nagle wszystko się zmieni o 180 stopni jest przekłamane. Są lotniska które mają mniejsze zaplecze infrastrukturalne niż WAW, a jakoś sobie radzą z większą ilością operacji lotniczych czy pasażerów. Pozwoliłem sobie złożyć małe porównanie WAW z kilkoma innymi lotniskami w tym zakresie. Wiem że o przepustowości lotniska świadczy o wiele więcej czynników, ale chciałem tylko trochę poddać pod wątpliwość tą całą gadkę jaka to Warszawa zapchana.
    Dlatego raczej łatwiej i zdecydowanie taniej byłoby rozbudować Okęcie i podzielić na terminal Schengen + terminal INT. Oba połączone kolejką, która i tak jest już pod EPWA.
    WAW się korkuje falowo i to w dużej mierze zasługa bliskich lotów, które koniecznie muszą się podstawić pod GATE. Gdyby przenieść je do innego terminalu, to zdecydowanie luźniej byłoby w głównym.

    Można dodać jeszcze jeden pas aby nowy terminal się nie korkował.

    Troszkę nieudolnie narysowane, ale nie o artyzm tu chodzi

    tania_wersja_CPL.jpg
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 22-08-2017 o 09:29
    STYRO, Rob_Sad, AdamT and 2 others like this.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  17. #1797

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Można dodać jeszcze jeden pas aby nowy terminal się nie korkował.
    Dobry plan żeby za 2 mld kosztów budowy + 1-3 mld odszkodowań zamknąć lotnisko na pół roku i nie zyskać nic.
    maxwell, Enforcer and frik like this.

  18. #1798

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Meschiasch@ A jeśli samolot przyleci z Tbilisi a leci dalej do Amsterdamu to gdzie stanie? Autobus będzie paxów tunelem spod gejtu do samolotu wiózł? Czy po pasach startowych?

    Podział lotniska na S i NS rozdzielone pasami startowymi to absolutne pogrzebanie idei hubu. Jeśli WAW ma nie być hubem, to spokojnie wystarczy istniejący terminal na Okęciu. Tylko czy naprawdę tego chcemy...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  19. #1799

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    + w trakcie budowy połączenia między terminalami jak by operacje miały wyglądać?

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  20. #1800

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Podział lotniska na S i NS rozdzielone pasami startowymi to absolutne pogrzebanie idei hubu.
    tak jest zbudowany hub w ZRH - terminal E polaczony podziemna kolejka i tunelem pod pasem startowym 10/28

Strona 90 z 355 PierwszyPierwszy ... 40 80 88 89 90 91 92 100 140 190 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •