Stoarn, ale już np na kierunkach Bydgoszcz/Toruń-CPK-Krk/Ktw to byłaby dobra opcja, przy KDP i z Łodzi miałoby to sens. Aczkolwiek skala jest trochę wyolbrzymiona.
Ps Rob , właśnie jestem na Poznań Gł. i zaczynam rozumieć Twoje obiekcje. Dramat
Stoarn, ale już np na kierunkach Bydgoszcz/Toruń-CPK-Krk/Ktw to byłaby dobra opcja, przy KDP i z Łodzi miałoby to sens. Aczkolwiek skala jest trochę wyolbrzymiona.
Ps Rob , właśnie jestem na Poznań Gł. i zaczynam rozumieć Twoje obiekcje. Dramat
Poznań GŁ można pokazywać studentom architektury czy transportu jako przykładu jak nie należy projektować takich inwestycji. To co powstało to dworzec kolejowy przy centrum handlowym a nie tak jak powinno być czyli centrum handlowe obok dworca kolejowego. Niby drobna różnica a tam naprawdę decydująca o całości.
Wysłane z telefonu
To temat na dluga dyskusje. Funkcja uslugowa jest ok, nawet wmieszana w funkcje dworca. Ale wtedy o ile ciagi komunikacyjne sa robione pod funkcje dworca, a nie pod CH (tu jest olbrzymia przewaga dworca w Krakowie). Poznan ma problemy powazniejsze. Zbyt waskie perony (dodatkowo zwezone slupami). Perony sa skomunikowane z dworcem tylko z 1 strony. Sa przez to bardzo niebezpieczne, bo czesto ludzie sie na nich nie mieszcza. Schodow jest zbyt malo i sa zbyt waskie (nie wiem jak to przeszlo odbiory p.poz). Czesc peronow by do nich dojsc wymaga przejscia po calej dlugosci innego peronu. Do tego dochodzi fatalny projekt w detalu, najtansze materialy itp. Dworca przez CH nie da sie rozbudowac, nie da sie poszerzyc peronow. Obecnie wszystko sie zatyka. Dworzec przekresla opcje budowy koleji aglomeracyjnej. Realne straty miasta i koszt przywrocenia aktualnych standardow mozna liczyc w mld.
A czy jest obowiązkowy slalom przez duty free?
Haha muszę tam pojechać.
To elegancko z nieba widać =) Mam rodzinę w Poznaniu, tramwaj do nich przejeżdża nad dworcem, ale żeby z pociągu albo autobusu lotniskowego przesiąść się do tramwaju, w 2015 jeszcze musiałem drałować prawie pod Novotel i przez ulicę przechodzić ze 2 razy. Nie wiem czy coś się zmieniło...
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Długo nie trzeba było czekać żeby Prezes przyrównał AirBerlin do LOT żeby pokazać jak to bardzo potrzebujemy CPL (o, przepraszam - CPK) - bo inaczej skończymy jak AB który nie może się doczekać BER... Ale że AB obsługuje więcej połączeń z DUS to już nie raczył wspomnieć
To jest to myślenie, że na Okęciu sobie nie za bardzo radzimy, ale gdzie indziej sobie poradzimy. Ja rozumiem że przepustowość się powiększy itd. ale sugerowanie że nagle wszystko się zmieni o 180 stopni jest przekłamane. Są lotniska które mają mniejsze zaplecze infrastrukturalne niż WAW, a jakoś sobie radzą z większą ilością operacji lotniczych czy pasażerów. Pozwoliłem sobie złożyć małe porównanie WAW z kilkoma innymi lotniskami w tym zakresie. Wiem że o przepustowości lotniska świadczy o wiele więcej czynników, ale chciałem tylko trochę poddać pod wątpliwość tą całą gadkę jaka to Warszawa zapchana.
FLL ma 2 równoległe niezależne DS, DAL ma trzy pasy z tego dwie równoległe niezależne, BOM ma dwie DS, LGA dwie równoległe zależne i efektywnie wykorzystuje 1. Ogólnie do USA nie bardzo można się porównywać, inne przepisy regulują wykorzystanie tych dróg startowych, inne jest otoczenie lotnicze zapewniające łatwą obsługę nadwyżek popytu. Do Indii chyba nie równamy.
LIS, DUB to kolejny przykład beznadziejnych niedoinwestowanych portów które sprawiają że bazujący przewoźnicy sieciowi nie rozwijają się tam od lat. Ponadto LIS ma blisko aglomeracyjne lotnisko obsługujące duże GA, a w DUB budowany jest trzeci, równoległy niezależny pas.
BHX, LUT, AGP, LGA nie mają hubowej struktury ruchu.
Twoja tabela po poprawieniu i np. dodaniu kosztów operowania na najbardziej obciążonych portach byłaby dobra do pokazania że inwestowanie w CPL/porządna rozbudowa WAW jest absolutnie niezbędna.
Pomyłka przy wklejaniu do spreadsheet'a
Z czego jeden zamknięty, więc dwa równoległe
Z czego jedna w użytku - podobno w badaniach im wyszło że tak efektywniej, więc nie korzystają z drugiej
Prawda.
Co do EI to się zgadza że w maraźmie, wyniki finansowe też w kratkę, ale nie powiedziałbym że TAP się nie rozwija - w ciągu ostatnich dziesięciu lat podwoili liczbę pasażerów z 6 do 12 milionów.
Dlatego napisałem że jest wiele innych czynników.
Możliwe - ale czemu koszty operowania miałyby być wyższe akurat w Warszawie? Nie mam nic przeciwko rozbudowie - chroniczny niedobór przepustowości to część DNA lotnisk - chciałem tylko pokazać że są lotniska które robią więcej mając mniej. Szczegółowa analiza to już robota dla specjalistów: http://www.aci.aero/Media/aci/downlo...ook_2_2012.pdf
...a takowej odnośnie CPK nam nie przedstawiono, chyba że czegoś nie wiem...?
Ja bym jeszcze dodał najtańsze materiały jeśli chodzi o kadrę zarządzającą
Może źle trafiam ale 7/8 razy w miesiącu jest tam jakiś pierdolnik - a to tablice nie działają, a to coś nie bangla z komunikacją składów, tamto i owamto.
Obłożenie kas i ich ilość to jest granda.
No i ciągle jakiś remont, coś grzebią, poprawiają.
Generalnie nie polecam
Wybacz że przeoczyłem ten argument wcześniej. Tak, masz rację że TAP rozwinął znacząco operacje, jednak zrobił to w większości w oparciu o lotnisko w Porto, gdzie zbudował drugi "hub". Linia ma najlepszą lokalizację na hub EU-Ameryka Łacińska co skrzętnie wykorzystuje, a z kapitałem i know-how Neelmana nawet nieźle daje sobie radę. Ale ograniczenia na lotnisku w Lizbonie tłamszą ich niemiłosiernie, budowanie dwóch hub w takim oddaleniu, w jednym kraju ma mały sens i sam jestem ciekaw ile jeszcze z tego wyciągną.
Dlatego raczej łatwiej i zdecydowanie taniej byłoby rozbudować Okęcie i podzielić na terminal Schengen + terminal INT. Oba połączone kolejką, która i tak jest już pod EPWA.
WAW się korkuje falowo i to w dużej mierze zasługa bliskich lotów, które koniecznie muszą się podstawić pod GATE. Gdyby przenieść je do innego terminalu, to zdecydowanie luźniej byłoby w głównym.
Można dodać jeszcze jeden pas aby nowy terminal się nie korkował.
Troszkę nieudolnie narysowane, ale nie o artyzm tu chodzi
tania_wersja_CPL.jpg
Meschiasch@ A jeśli samolot przyleci z Tbilisi a leci dalej do Amsterdamu to gdzie stanie? Autobus będzie paxów tunelem spod gejtu do samolotu wiózł? Czy po pasach startowych?
Podział lotniska na S i NS rozdzielone pasami startowymi to absolutne pogrzebanie idei hubu. Jeśli WAW ma nie być hubem, to spokojnie wystarczy istniejący terminal na Okęciu. Tylko czy naprawdę tego chcemy...
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Zakładki