Strona 16 z 355 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 320 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #301
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Budowa centralnego lotniska będzie zależała m.in. od sytuacji LOT-u
    Budować lotnisko centralne, czy nie budować? - Linie lotnicze i lotniska - rp.pl
    Rafciooo77 likes this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #302
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M
    For every solution there is a problem.

  3. #303

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Dla mnie temat jest chory. Czy LOT żyje z pasażerów przesiadkowych i nie może przewozić ich tylu ilu chciałby bo Okęcie jest wąskim gardłem? Raczej nie. Czyli co, budujemy CPL, zamykamy Chopina, zyskują na tym linie latające z Modlina oraz z portów regionalnych (czyli FR, W6 i LH). Jaki w tym interes LOT? Szybka kolej czy nie, nikt nie chce latać z lotniska oddalonego o 50-200 km od swojego miasta.

    Jedyne wytłumaczenie to lobbying nie LOT ale dużych firm budowlanych, które mogą przez wiele lat zarabiać na takim ogromnym projekcie. Oraz firm, które ostrzą sobie zęby na doskonale skomunikowane tereny po Chopinie.
    Cani, prz, airbus340 and 2 others like this.

  4. #304
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    (...) idealnym miejscem na budowę nowego lotniska, być może nawet Centralnego Portu Lotniczego, są właśnie Kielce, położone między dwoma dużymi miastami – Krakowem i Warszawą.
    Morawiecki o lotnisku Kielce: Nie jestem zwolennikiem - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  5. #305

  6. #306
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Gregor, manipulujesz cytatem. Z treści artykułu raczej można wynieść tyle, że temat Kielc zrodził się w Kielcach i tam pozostanie, nikt nie traktuje tego na poważnie.
    STYRO, thewho and poki767 like this.

  7. #307

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tripolis

    Domyślnie

    "Z nieoficjalnych informacji wynika, że rząd chce wycofać się z pomysłu budowy Centralnego Portu Lotniczego. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być utworzenie duoportu, czyli wspólnego zarządu Lotniska Chopina na Okęciu z portem w Modlinie
    - Dwa pasy startowe przedzielone wielkim terminalem, który obsłuży około 40 milionów pasażerów rocznie. Tak może wyglądać lotnisko w Modlinie - mówi Mariusz Piotrowski z portalu Fly4free, który dotarł do rządowych planów w sprawie Centralnego Portu Lotniczego. - Koncepcja rozbudowy Modlina ma też inne zalety. To krótszy czas jej realizacji i fakt, że nie trzeba będzie zamykać świeżo rozbudowanego Lotniska Chopina"





    Cały tekst: Wyborcza.pl
    Rosenzweigova likes this.
    Pozdrawiam
    Mariusz

  8. #308
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    A jednak mysla cos tam, nie tylko maja rozbuchana fantazje i budzet z gumy
    ojcie_c likes this.


  9. #309

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Skoro mysla żeby Modlin był wazniejszy od Okecia, to niestety budżet z gumy, rozbuchana wyobraznia i nieporzucone myslenie że musimy dopieszczac wsie i małe miasteczka kosztem dużych miast.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  10. #310

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Machoni Zobacz posta
    "Z nieoficjalnych informacji wynika, że rząd chce wycofać się z pomysłu budowy Centralnego Portu Lotniczego. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być utworzenie duoportu, czyli wspólnego zarządu Lotniska Chopina na Okęciu z portem w Modlinie
    - Dwa pasy startowe przedzielone wielkim terminalem, który obsłuży około 40 milionów pasażerów rocznie. Tak może wyglądać lotnisko w Modlinie - mówi Mariusz Piotrowski z portalu Fly4free, który dotarł do rządowych planów w sprawie Centralnego Portu Lotniczego. - Koncepcja rozbudowy Modlina ma też inne zalety. To krótszy czas jej realizacji i fakt, że nie trzeba będzie zamykać świeżo rozbudowanego Lotniska Chopina"
    Powtorka z Mirabel/Dorval i Malpensa/Linate, taki duoport nie ma większego sensu.
    Stoarn, jordanj and kaspric like this.

  11. #311

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Modlin ma fatalną lokalizację.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  12. #312

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Modlin ma fatalną lokalizację.
    Obawiam się, że CPL miałby jeszcze gorszą.
    tango fox and Manfredo90 like this.

  13. #313

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A jaka jest alternatywa (dla rozbudowy Modlina)?

  14. #314

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    CPL miałby wyższy koszt budowy zapewne, ale lokalizację lepszą.

    Alternatywa jest jeszcze tańsza: całkowite przeorganizowanie przestrzeni na Okęciu + korekta przebiegu S2 (od tego należałoby zacząć) + ewentualne do przeanalizowanie częściowego przeniesienia ruchu cargo gdzieś.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  15. #315

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    CPL miałby wyższy koszt budowy zapewne, ale lokalizację lepszą.
    Nie jestem przekonany.
    Modlin: za parę lat S7 + w miarę szybka linia kolejowa,
    CPL: S8 lub A2 + szybka linia kolejowa, za to dwa razy dalej od Warszawy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Alternatywa jest jeszcze tańsza: całkowite przeorganizowanie przestrzeni na Okęciu + korekta przebiegu S2 (od tego należałoby zacząć) + ewentualne do przeanalizowanie częściowego przeniesienia ruchu cargo gdzieś.
    Tu pełna zgoda. Cargo od zaraz do Modlina i Pyrzowic. A Okęcie to skarb. Nikt nie chce latać z lotnisk oddalonych o 50 km od miasta.

  16. #316

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    CPL byłby ok. 45-50 km od Warszawy. Modlin - 40-45 km.

    Za to skomunikowanie gorsze. Szybką kolej przez CPL łatwiej zbudować. Do Modlina musiałyby jeździć pociągi konwencjonalną trasą, a ew. szybka kolej...nawet nie wiem którędy mogłaby biec.

    CPL byłby w miejscu, przez który jak przez Arlande mogłyby przejezdzac szybkie pociągi także do Łodzi, Krakowa, Katowic, Wrocławia i być może Poznania - nawet bez budowy igreka.

    Modlin za to ma gorszy area of catchment z tego punktu widzenia - Ciechanów, Płock, co tam jeszcze...

    Oba pomysły są poronione, ale jeśli ruch z Okęcia miałby być daleko wynoszony na jakieś nowe wielkie lotnisko, to Modlin się do tego nie nadaje absolutnie



    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  17. #317

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    A jaka jest alternatywa (dla rozbudowy Modlina)?
    Jest alternatywa:
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Alternatywa jest jeszcze tańsza: całkowite przeorganizowanie przestrzeni na Okęciu + korekta przebiegu S2 (od tego należałoby zacząć) + ewentualne do przeanalizowanie częściowego przeniesienia ruchu cargo gdzieś.


    Plan niby nieaktualny, ale nieaktualny tylko dlatego że ktoś** taką podjął deczyję. Któs inny może podjąć inną decyzję, większych przeszkód do jego realizacji nie ma.

    Z czasem odwodnica zużyje sie, konieczny bedzie remont kapitalny, który wymagał będzie wymiany całej jezdni i wówczas można przesunać o 100 m umożliwiając budowę trzeciego pasa. Nie jest konieczna przebudowa węzła. Obecnie wystarczy zabezpieczyć i wykupić gruntu konieczne pod trzeci pas i obwodnice.

    **to nacisk i lobby wicepremiera Piechocińskiego zamkneły możliwość rozbudowy Okęcia. Pana Piechocińskiego dom znajduje się pod ścieżką podejscia nowego pasu.
    Stoarn, konrad777, tinek6 and 9 others like this.

  18. #318

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A tak w ogóle - gdzie jest analiza na temat możliwości dalszej rozbudowy terminali i budowy nowych terminali, płyt postojowych, drogi startowej?

    Gdzie jest analiza w sprawie ewentualnej zmiany organizacji obszaru lotniskowego celem poprawy przepustowości?

    Powielane przez wszystkich twierdzenie o wyczerpaniu możliwości Okęcia nie ma chyba poparcia w żadnej takiej profesjonalnej analizie.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Jerry likes this.

  19. #319

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dzięki Alex że to przypomniałeś! (y)

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  20. #320

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Oba pomysły są poronione, ale jeśli ruch z Okęcia miałby być daleko wynoszony na jakieś nowe wielkie lotnisko, to Modlin się do tego nie nadaje absolutnie
    Pierwsze: zgoda, a drugą część w sprawie Modlina przyjmuję na wiarę.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    CPL byłby ok. 45-50 km od Warszawy. Modlin - 40-45 km.
    Za to skomunikowanie gorsze. Szybką kolej przez CPL łatwiej zbudować. Do Modlina musiałyby jeździć pociągi konwencjonalną trasą, a ew. szybka kolej...nawet nie wiem którędy mogłaby biec.
    Wylot z Warszawy na Zachód (mam na myśli kolej), już teraz jest zapchany pomimo 4 torów do Grodziska plus 2 do Sochaczewa. Różnica w czasie przejazu pomiędzy "konwencjonajną koleją" 160 kmh na linii Modlińskiej a 200-250 kmh na "szybkiej kolei" przy odległości 40-50 km jest zaniedbywalna.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    CPL byłby w miejscu, przez który jak przez Arlande mogłyby przejezdzac szybkie pociągi także do Łodzi, Krakowa, Katowic, Wrocławia i być może Poznania - nawet bez budowy igreka.
    To mnie wogóle nie przekonuje. Z punktu widzenia pasażera z/do Krakowa (Wrocławia, Poznania, Gdańska) nie będę jechał 2h pociągiem, żeby dostać się na lotnisko. Polecę przez Monachium albo Wiedeń. CPL działałby tylko w warunkach sprzed liberalizacji, to znaczy gdyby był przymus "cała Polska lata z Warszawy/CPL".
    Atco and ojcie_c like this.

Strona 16 z 355 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •