^^^ I to jest najważniejsze.
Budować lotnisko centralne, czy nie budować? - Linie lotnicze i lotniska - rp.plBudowa centralnego lotniska będzie zależała m.in. od sytuacji LOT-u
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
^^^ I to jest najważniejsze.
For every solution there is a problem.
Dla mnie temat jest chory. Czy LOT żyje z pasażerów przesiadkowych i nie może przewozić ich tylu ilu chciałby bo Okęcie jest wąskim gardłem? Raczej nie. Czyli co, budujemy CPL, zamykamy Chopina, zyskują na tym linie latające z Modlina oraz z portów regionalnych (czyli FR, W6 i LH). Jaki w tym interes LOT? Szybka kolej czy nie, nikt nie chce latać z lotniska oddalonego o 50-200 km od swojego miasta.
Jedyne wytłumaczenie to lobbying nie LOT ale dużych firm budowlanych, które mogą przez wiele lat zarabiać na takim ogromnym projekcie. Oraz firm, które ostrzą sobie zęby na doskonale skomunikowane tereny po Chopinie.
Morawiecki o lotnisku Kielce: Nie jestem zwolennikiem - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, CiepĹownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy(...) idealnym miejscem na budowę nowego lotniska, być może nawet Centralnego Portu Lotniczego, są właśnie Kielce, położone między dwoma dużymi miastami – Krakowem i Warszawą.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Gregor, manipulujesz cytatem. Z treści artykułu raczej można wynieść tyle, że temat Kielc zrodził się w Kielcach i tam pozostanie, nikt nie traktuje tego na poważnie.
"Z nieoficjalnych informacji wynika, że rząd chce wycofać się z pomysłu budowy Centralnego Portu Lotniczego. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być utworzenie duoportu, czyli wspólnego zarządu Lotniska Chopina na Okęciu z portem w Modlinie
- Dwa pasy startowe przedzielone wielkim terminalem, który obsłuży około 40 milionów pasażerów rocznie. Tak może wyglądać lotnisko w Modlinie - mówi Mariusz Piotrowski z portalu Fly4free, który dotarł do rządowych planów w sprawie Centralnego Portu Lotniczego. - Koncepcja rozbudowy Modlina ma też inne zalety. To krótszy czas jej realizacji i fakt, że nie trzeba będzie zamykać świeżo rozbudowanego Lotniska Chopina"
Cały tekst: Wyborcza.pl
A jednak mysla cos tam, nie tylko maja rozbuchana fantazje i budzet z gumy
A jaka jest alternatywa (dla rozbudowy Modlina)?
CPL miałby wyższy koszt budowy zapewne, ale lokalizację lepszą.
Alternatywa jest jeszcze tańsza: całkowite przeorganizowanie przestrzeni na Okęciu + korekta przebiegu S2 (od tego należałoby zacząć) + ewentualne do przeanalizowanie częściowego przeniesienia ruchu cargo gdzieś.
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Nie jestem przekonany.
Modlin: za parę lat S7 + w miarę szybka linia kolejowa,
CPL: S8 lub A2 + szybka linia kolejowa, za to dwa razy dalej od Warszawy
Tu pełna zgoda. Cargo od zaraz do Modlina i Pyrzowic. A Okęcie to skarb. Nikt nie chce latać z lotnisk oddalonych o 50 km od miasta.
CPL byłby ok. 45-50 km od Warszawy. Modlin - 40-45 km.
Za to skomunikowanie gorsze. Szybką kolej przez CPL łatwiej zbudować. Do Modlina musiałyby jeździć pociągi konwencjonalną trasą, a ew. szybka kolej...nawet nie wiem którędy mogłaby biec.
CPL byłby w miejscu, przez który jak przez Arlande mogłyby przejezdzac szybkie pociągi także do Łodzi, Krakowa, Katowic, Wrocławia i być może Poznania - nawet bez budowy igreka.
Modlin za to ma gorszy area of catchment z tego punktu widzenia - Ciechanów, Płock, co tam jeszcze...
Oba pomysły są poronione, ale jeśli ruch z Okęcia miałby być daleko wynoszony na jakieś nowe wielkie lotnisko, to Modlin się do tego nie nadaje absolutnie
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Jest alternatywa:
Plan niby nieaktualny, ale nieaktualny tylko dlatego że ktoś** taką podjął deczyję. Któs inny może podjąć inną decyzję, większych przeszkód do jego realizacji nie ma.
Z czasem odwodnica zużyje sie, konieczny bedzie remont kapitalny, który wymagał będzie wymiany całej jezdni i wówczas można przesunać o 100 m umożliwiając budowę trzeciego pasa. Nie jest konieczna przebudowa węzła. Obecnie wystarczy zabezpieczyć i wykupić gruntu konieczne pod trzeci pas i obwodnice.
**to nacisk i lobby wicepremiera Piechocińskiego zamkneły możliwość rozbudowy Okęcia. Pana Piechocińskiego dom znajduje się pod ścieżką podejscia nowego pasu.
A tak w ogóle - gdzie jest analiza na temat możliwości dalszej rozbudowy terminali i budowy nowych terminali, płyt postojowych, drogi startowej?
Gdzie jest analiza w sprawie ewentualnej zmiany organizacji obszaru lotniskowego celem poprawy przepustowości?
Powielane przez wszystkich twierdzenie o wyczerpaniu możliwości Okęcia nie ma chyba poparcia w żadnej takiej profesjonalnej analizie.
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Pierwsze: zgoda, a drugą część w sprawie Modlina przyjmuję na wiarę.
Wylot z Warszawy na Zachód (mam na myśli kolej), już teraz jest zapchany pomimo 4 torów do Grodziska plus 2 do Sochaczewa. Różnica w czasie przejazu pomiędzy "konwencjonajną koleją" 160 kmh na linii Modlińskiej a 200-250 kmh na "szybkiej kolei" przy odległości 40-50 km jest zaniedbywalna.
To mnie wogóle nie przekonuje. Z punktu widzenia pasażera z/do Krakowa (Wrocławia, Poznania, Gdańska) nie będę jechał 2h pociągiem, żeby dostać się na lotnisko. Polecę przez Monachium albo Wiedeń. CPL działałby tylko w warunkach sprzed liberalizacji, to znaczy gdyby był przymus "cała Polska lata z Warszawy/CPL".
Zakładki