Strona 60 z 355 PierwszyPierwszy ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 160 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,181 do 1,200 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1181

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Tylko rozbudowa pirsu południowego o dodatkową strefę N/S jak jest to planowane pozwoli na zwiększenie liczby stanowisk kontaktowych dla szerokokadłubowców.
    Jak jest to planowane? Skąd znasz szczegóły?

    Kilka dodatkowych szerokich maszyn mogłoby parkować przy nowej powierzchni terminalowej na wschod od pirsu polnocnego poza tym, tylko Wojsko by trzeba zimnym prysznicem polać.



    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  2. #1182
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jak jest to planowane? Skąd znasz szczegóły?

    Kilka dodatkowych szerokich maszyn mogłoby parkować przy nowej powierzchni terminalowej na wschod od pirsu polnocnego poza tym, tylko Wojsko by trzeba zimnym prysznicem polać.



    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Chłopie czy Ty naprawdę nic nie kumasz? Chodzi o dodatkowe rękawy dla wide body a nie dodatkowe stanowiska oddalone dla samolotów, bo akurat te są, gdzie samoloty mogłyby parkować. Chodzi o to, że brak jest stanowisk kontaktowych z których linie chcą korzystać. Mała ilość rękawów uniemożliwia otwieranie nowych połączeń przez LOT jak i inne linie zagraniczne spoza Europy które byłyby zainteresowane otwarciem połączeń do WAW. I jest to planowane, nawet Szpikowski mówił o tym parę razy.
    Rob_Sad likes this.

  3. #1183

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Pomieszałeś pomysły.

    KDP miala miec vmax 360 km/h, to jest ultradroga linia kolejowa która wymaga budowy osobnej infrastruktury z osobnym napięciem. Ta linia miałaby łączyć Warszawę via CPL z POZ/LCJ/WRO.
    Drugi wariant to linia konwencjonalna o vmax 200-230 km/h, alternatywa dla obecnej linii do Łowicza. Jechałyby nią pociągi dalekobieżne z Wawy do KRK/KTW/LCJ/WRO/POZ/BZG, część skręcałaby na Łowicz, część na Skierniewice a część dalej do CMK. Rozwiązanie o niebo tańsze.
    W żadnej z opcji nie ma mowy o tym aby CPL był zlokalizowany w Mszczonowie.
    Proteza Łowicka miałaby stanowić tymczasowe wykorzystanie KDP poprzez skrócenie KDP do linii Skierniewice Łowicz. To dalej byłaby KDP w śladzie KDP i kursowałby nia tylko pociągi Pendolino i Husarze (BWE). Linia ta od dawna jest w planach. Obecnie nawet na ten ogryzek nie ma chęci do realizacji. Niezależnie od wszystkiego jesli mówimy o szybkim transporcie kolejowym do CPL to da sie to zrobic tylko nową linia wychodzaca z Warszawy po sladzie KDP.

  4. #1184

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Husarze i Pendolino to nie KDP...
    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Chłopie czy Ty naprawdę nic nie kumasz? Chodzi o dodatkowe rękawy dla wide body a nie dodatkowe stanowiska oddalone dla samolotów, bo akurat te są, gdzie samoloty mogłyby parkować. Chodzi o to, że brak jest stanowisk kontaktowych z których linie chcą korzystać. Mała ilość rękawów uniemożliwia otwieranie nowych połączeń przez LOT jak i inne linie zagraniczne spoza Europy które byłyby zainteresowane otwarciem połączeń do WAW. I jest to planowane, nawet Szpikowski mówił o tym parę razy.
    Ty nic nie kumasz

    Na wschód od pirsa północnego szerokokadłubowe samoloty mogłyby spokojnie parkować na stanowiskach kontaktowych gdyby nie wojsko - albo na istniejących stanowiskach 2-6, albo przy terminalu satelickim zbudowanym wzdłuż Żwirek.

    Opcja najtańsza

    To powracam do poprzedniego pytania i proszę o jakieś konkrety jak ta rozbudowa miała wyglądać, bo nikt żadnych planów nie ujawnił, poza czczym gadaniem, i poza projektem Airport City który wręcz uniemożliwiał efektywne przedłużanie pirsa na południe.

  5. #1185
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Husarze i Pendolino to nie KDP...

    Ty nic nie kumasz

    Na wschód od pirsa północnego szerokokadłubowe samoloty mogłyby spokojnie parkować na stanowiskach kontaktowych gdyby nie wojsko - albo na istniejących stanowiskach 2-6, albo przy terminalu satelickim zbudowanym wzdłuż Żwirek.

    Opcja najtańsza

    To powracam do poprzedniego pytania i proszę o jakieś konkrety jak ta rozbudowa miała wyglądać, bo nikt żadnych planów nie ujawnił, poza czczym gadaniem, i poza projektem Airport City który wręcz uniemożliwiał efektywne przedłużanie pirsa na południe.
    Szpikowski mówił kilka razy o przedłużeniu pirsu południowego o 9 stanowisk kontaktowych dla N/S. Miałyby się tam znaleźć wyłącznie rękawy dla wide body i o ile dobrze pamiętam mówił też, że w tym będą dwa stanowiska na trzy rękawy do obsługi A380. Wiele razy m.in. i tu też pisano, że jest możliwość rozbudowy i przedłużenia pirsu południowego i jest tam dużo więcej miejsca niż grzebanie przy pirsie północnym, gdzie jest mniej miejsca a i rozbudowa byłaby dużo bardziej skomplikowana. Nie wiadomo, czy przedłużenie pirsu południowego oznaczałoby także zburzenie dawnej Etiudy czy nie, ale to akurat najmniejszy problem, bowiem ten budynek nie jest nikomu potrzebny a firmy tam działające można przenieść. Airport City chyba jest już nieaktualny przynajmniej dla tego zarządu i akurat to popieram. Z tego projektu powinni się wycofać, po kiego grzyba tam kolejny Mordor. Lotnisko to miejsce służące przede wszystkim pasażerom i ich wygodzie. Rozbudowa lotniska jest tu priorytetem a nie budowanie biur. Terminal satelicki wymaga sporo zachodu. Trzeba rozkopywać płyty na czas przebudowy, dla podziemnych chodników i przejść dla pasażerów pomiędzy terminalami.

  6. #1186

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Szpikowski mówił kilka razy o przedłużeniu pirsu południowego o 9 stanowisk kontaktowych dla N/S. Miałyby się tam znaleźć wyłącznie rękawy dla wide body i o ile dobrze pamiętam mówił też, że w tym będą dwa stanowiska na trzy rękawy do obsługi A380. Wiele razy m.in. i tu też pisano, że jest możliwość rozbudowy i przedłużenia pirsu południowego i jest tam dużo więcej miejsca niż grzebanie przy pirsie północnym, gdzie jest mniej miejsca a i rozbudowa byłaby dużo bardziej skomplikowana. Nie wiadomo, czy przedłużenie pirsu południowego oznaczałoby także zburzenie dawnej Etiudy czy nie, ale to akurat najmniejszy problem, bowiem ten budynek nie jest nikomu potrzebny a firmy tam działające można przenieść.
    9 stanowisk kontaktowych dla kodu E w przedluzonym pirsie? To fantasmagoria jakaś? Do tego potrzebne jest 600 metrów minimum.

    Owszem mówił, wiele osób "mówiło", różne rzeczy, i nic z tego nie wynikało.

    Możnaby rozbudować obydwa pirsy, a nawet trzebaby - ale nie o tym.

    9 stanowisk kontaktowych w przedłużonym pirsie południowym to koncepcja sprzed wielu lat, prezentowana tu na zdjęciu przez Alacherbauera.

    To że miałyby obsługiwać tylko NS i tylko widebody to już trochę bajeczki niepoparte faktami. Owszem, stanowisk planowano 9, 5 po stronie Zachodniej i 4 po Wschodniej przedłużonego pirsu. Pomysł wiązałby się z koniecznością przeniesienia dworca autobusowego, zmiana organizacji ruchu i kolidowalby z koncepcja Airport City - jest to jak najbardziej sluszny pomysl, ale już nie ma co go przypisywac poprzedniemu kierownictwu ktore Airport City chcialo budowac zamiast.

    Stanowisk kontaktowych moglo być wówczas 9, ale dla szerokokadłubowców max 3.

    Można też na deser, oprócz tego wszystkiego, stanowiska 15-24 przearanżować i rękawy przenieść tak, by mieć więcej miejsc dla kodu E.

    Ale żadnych konkretów nie było.

    PS - skoro być może wiesz coś więcej o tym niepublikowamym projekcie, zdradź nam jak wyobrażano sobie rozwiązanie problemu sortowni i jaki MCT w ruchu NS-S planowano osiągnąć. Może jeszcze zwolennicy rozwoju Okęcia wrócą do władzy, utrwalenie tych informacji będzie cenne, zwłaszcza że przez 10-15 lat CPLu nie będzie na bank, a ruch rośnie.

  7. #1187

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja jestem zwolennikiem rozwoju Okęcia a nie CPLu, więc namawiam wszystkich dysponujących rzeczowymi projektami, popartymi wizualizacją, o prezentowanie wariantów rozwoju w jak najszerszym gremium.

    Niestety coś kiepsko z tym.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  8. #1188

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie ma to dużego znaczenia dla tego tematu.
    Ogarnięcie non-schengen i stanowisk na widebody to są wszystko inwestycje konieczne do zrobienia "na już" żeby dostosować poziom obsługi do oczekiwanego przez klientów. To jest w ogóle skandal że ten temat wciąż się tutaj pojawia, powinno to być już w fazie realizacji, gotowe do odbioru przed S18. Wpisuje się jednak w ogólną niemoc Dyrektora Szpikowskiego który zamiast się zająć robotą lata do ministerstwa i opowiada jakieś banialuki typu "przeinwestowaliśmy w WAW" podczas gdy w PPL trwa wojna podjazdowa między dyrektorami.

    Przepustowości pirs południowy jednak nie poprawi a wręcz prawdopodobnie wpłynie negatywnie na przepustowość pola manewrowego poprzez konieczność wypychania szerokich kadłubów na DK Echo używaną do kołowania do startu z 29. Sortownia i kontrola bezpieczeństwa pozostają bez zmian.
    Stoarn likes this.

  9. #1189
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    9 stanowisk kontaktowych dla kodu E w przedluzonym pirsie? To fantasmagoria jakaś? Do tego potrzebne jest 600 metrów minimum.

    Owszem mówił, wiele osób "mówiło", różne rzeczy, i nic z tego nie wynikało.

    Możnaby rozbudować obydwa pirsy, a nawet trzebaby - ale nie o tym.

    9 stanowisk kontaktowych w przedłużonym pirsie południowym to koncepcja sprzed wielu lat, prezentowana tu na zdjęciu przez Alacherbauera.

    To że miałyby obsługiwać tylko NS i tylko widebody to już trochę bajeczki niepoparte faktami. Owszem, stanowisk planowano 9, 5 po stronie Zachodniej i 4 po Wschodniej przedłużonego pirsu. Pomysł wiązałby się z koniecznością przeniesienia dworca autobusowego, zmiana organizacji ruchu i kolidowalby z koncepcja Airport City - jest to jak najbardziej sluszny pomysl, ale już nie ma co go przypisywac poprzedniemu kierownictwu ktore Airport City chcialo budowac zamiast.

    Stanowisk kontaktowych moglo być wówczas 9, ale dla szerokokadłubowców max 3.

    Można też na deser, oprócz tego wszystkiego, stanowiska 15-24 przearanżować i rękawy przenieść tak, by mieć więcej miejsc dla kodu E.

    Ale żadnych konkretów nie było.

    PS - skoro być może wiesz coś więcej o tym niepublikowamym projekcie, zdradź nam jak wyobrażano sobie rozwiązanie problemu sortowni i jaki MCT w ruchu NS-S planowano osiągnąć. Może jeszcze zwolennicy rozwoju Okęcia wrócą do władzy, utrwalenie tych informacji będzie cenne, zwłaszcza że przez 10-15 lat CPLu nie będzie na bank, a ruch rośnie.
    Ja tylko cytuje obecnego prezesa, poszukaj sobie artykułów w necie, nie będę tu ich wklejał. Wyraźnie mówił tylko i wyłączenie o rozbudowie pirsu południowego i dokładnie tylko tam miałoby się znaleźć 9 stanowisk kontaktowych. Rozbudowa pirsu o 9 dodatkowych rękawów to wg. Szpikowskiego koszt około 80 mln złotych. Widocznie myślą nad zmianą koncepcji, żeby ten przedłużony pirs tam się zmieścił, nie znam szczegółów. 600 metrowy pirs zmieści się tam bez problemu, tylko to wymaga zmiany koncepcji i projektów, które wcześniej zakładały inną koncepcję rozbudowy pirsu/pirsów. Terminal satelicki wymagałby więcej nakładów i ciężko byłoby się z wojskiem dogadać moim zdaniem. Co do CPLu to czy on będzie czy nie zależy od tego kto wygra wybory w 2019 roku.

  10. #1190
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jeszcze w tym wątku nie widziałem:

    Pełnomocnik rządu zbuduje Centralny Port Lotniczy - rp.pl

    Rząd powołuje pełnomocnika do spraw Centralnego Portu Lotniczego w randze wiceministra.

    do zadań pełnomocnika "należy przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej" od strony prawnej, technicznej, ekonomicznej i realizacyjnej.
    Specjaliści uznali, że najlepsze miejsce dla Centralnego Portu Lotniczego znajduje się na równinie mazowieckiej, w odległości 36 kilometrów na zachód od Warszawy, gdzie przedłużona na północ Centralna Magistrala Kolejowa przetnie się najpierw z autostradą A2 a nieco dalej z przyszłą transeuropejską magistralą dużej prędkości Berlin - Moskwa. To płaski teren rolniczy w gminie Baranów w powiecie Grodzisk Mazowiecki.
    Szydło:

    Centralny Port Lotniczy będzie realizowany. Jadę do Chin w maju i tam będą również rozmowy gospodarcze. Będziemy podpisywać umowy.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  11. #1191

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tygrysm Zobacz posta
    Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej
    Auć...

  12. #1192
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tygrysm Zobacz posta
    Jeszcze w tym wątku nie widziałem:

    Pełnomocnik rządu zbuduje Centralny Port Lotniczy - rp.pl

    Rząd powołuje pełnomocnika do spraw Centralnego Portu Lotniczego w randze wiceministra.

    Szydło:
    Baranów - czyli kolejna dobra decyzja (z rozpatrywanych może tylko Błonie byłyby lepsze, ale tutaj dochodzi tylko i wyłącznie kwestia odległości od Warszawy). 25-30 min. samochodem, pociągiem konwencjonalnym spokojnie do osiągnięcia 20min pospiesznym, lokalnym przez Błonie 35-40 z Warszawy Śródmieście.
    Stoarn likes this.

  13. #1193
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Czy CPL to będzie teraz nowa mantra Szydło? "Przez osiem ostatnich lat Polki i Polacy byli ignorowani przez rząd Platformy, który nie wsłuchiwał się............". CPL ma oczywiście szanse realizacji pod warunkiem, że jego budowa zakończy się w październiku 2019. Oto harmonogram. Maj 2017 ogłoszenie przetargu, lipiec: 2017 otwarcie ofert. sierpiń 2017 początek budowy i zakończenie w październiku 2019. W tym budowa nowych linii kolejowych do CPL i dróg dojazdowych. Szydło da radę? To oczywiste, tabuny robotników z Chin po których jedzie w maju zaleją Polskę i w czynie społecznym zbudują nam mega lotnisko. To pierwsza opcja bardzo optymistyczna. Druga, ci ludzie zakładają, że nie będzie już więcej w Polsce wyborów. Która bardziej prawdopodobna?

  14. #1194

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o mantry to na razie tylko aspirujesz.
    Stoarn, hawky, pbciderek and 1 others like this.

  15. #1195

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Problemem jest brak rękawów obsługujących samoloty szerokokadłubowe. Dłubanie przy ostatniej kondygnacji nic nie daje, bo to nie rozmnoży stanowisk dla wide body. Tylko rozbudowa pirsu południowego o dodatkową strefę N/S jak jest to planowane pozwoli na zwiększenie liczby stanowisk kontaktowych dla szerokokadłubowców.
    OK rozumiem problem pisałem przebudowa kondygnacji "+ rozbudowa" prisu...
    Tak czy inaczej ROZBUDOWA NIEWIELE ROZWIĄŻE ponieważ wiąże się z powstaniem dwóch strefami NS czyli albo jakaś "dłubanina" albo busiki
    (przydało by się je połączyć ... chyba że organizować 2 oddzielne kontrole bezpieczeństwa... ale co z osobami bez wizy szengen ? ?)
    Nieważne pytałem o możliwości PRZEBUDOWY i ewentualne koszty takich działań ...

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Można też na deser, oprócz tego wszystkiego, stanowiska 15-24 przearanżować i rękawy przenieść tak, by mieć więcej miejsc dla kodu E.
    A można coś więcej ? Bo to się całkiem ciekawie zapowiada taki deser... (z niezłym rozgrzebaniem)

    Pozdrawiam Cz.

  16. #1196

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dyskusje o pudrowaniu obecnego terminala prowadzimy tutaj:
    Terminal pasażerski bez tajemnic
    Stoarn likes this.

  17. #1197
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Budowa Centralnego Portu Lotniczego. Szydło jedzie do Pekinu po umowę

    Centralny Port Lotniczy w Polsce powstanie we współpracy w ramach projektu, przewidującego stworzenie nowego Jedwabnego Szlaku - piszą chińskie media.

    Magazyn Caijing (caj dzing) odnotował niedawną deklarację premier Beaty Szydło, która zapowiedziała, że Centralny Port Lotniczy będzie jednym z głównych tematów jej rozmów podczas zbliżającego się szczytu w Pekinie.

    Magazyn pisze na swoich stronach internetowych o niedawnych deklaracjach dotyczących realizacji projektu Centralnego Portu Lotniczego w Polsce. Autor artykułu zauważa, że dla naszego kraju będzie to jeden z głównych tematów dyskutowanych podczas zbliżającego się szczytu „Pasa i Szlaku” w Pekinie.

    Na forum obecna będzie premier Beata Szydło. Chińskie media cytują wypowiedź szefowej polskiego rządu, że w Pekinie ma dojść do podpisania porozumień w tej sprawie.

    Caijing przytacza też wcześniejszą wypowiedź wicepremiera Mateusza Morawieckiego, który miał oświadczyć, że lotnisko powstanie we współpracy w ramach projektu „Pasa i Szlaku”. „Jeden Pas i Jeden Szlak” to chiński program rewitalizacji Jedwabnego Szlaku oraz zacieśnienia współpracy gospodarczej i tworzenia infrastruktury w państwach położonych wzdłuż niego.
    źródło Budowa Centralnego Portu Lotniczego. Szydło jedzie do Pekinu po umowę

  18. #1198
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chciałem przypomnieć, że PiS szedł do wyborów z hasłem "billion na inwestycje" więc te 30 miliardów na CPL im. Edwarda Gierka to błahostka. Starczy.
    12wit and pasazernagape like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #1199

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Może moderacja wyczyścić wszystkie te komentarze polityczne które do tematu maja się tyle co nic a tylko pomagają wylać frustracje piszącym je?
    Stoarn and smolip67 like this.

  20. #1200
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Chciałem przypomnieć, że PiS szedł do wyborów z hasłem "billion na inwestycje" więc te 30 miliardów na CPL im. Edwarda Gierka to błahostka. Starczy.
    może chodziło im o amerykański bilion
    12wit and Jerry like this.
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

Strona 60 z 355 PierwszyPierwszy ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 160 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •