Strona 72 z 355 PierwszyPierwszy ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 172 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,421 do 1,440 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1421
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    A robi? LOT - 5-6mln.
    Wg Ciebie te 5mln LOTu to p2p?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  2. #1422

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Wg Ciebie te 5mln LOTu to p2p?
    Nie..... ale 5mln to trochę mało na zapełnienie HUBa w Baranowie.
    Skad wiec pasażerowie transferowi w CPK? Z Ryanaira i WizzAira?..... to zarżną LOT i zaczną feedować do Norwegiana

    CPK zabije LOT, wiec dziwi mnie te parcie LOTu do katastrofy. Na Chopina mają biznes i ograniczona konkurencję której można dokręcić śrubę.
    Niezaleznie od wszystkiego eksperyment z lowcost we FRAPORT będzie interesujący dla branży. To chyba jedyny z wielkich HUBów który tak śmiało wszedł w lowcosty i buduje im nawet dedykowany kurnik (do czasu otwarcia Terminal 3). No i co z lowcostem Lufthansy? Eurowings płacze Oczywiście moje uwagi mogą być całkowicie błędne i czas da nam na to odpowiedź

  3. #1423

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    A w praktyce brak wielkiej roznicy miedzy dwoma a jednym, zwlaszcza miedzy 29/33 a samym 33.
    Chciałbym żeby tak było niezależnie od obsady.

  4. #1424
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Wild: Projekt centralnego lotniska przedstawię rzšdowi przed wakacjami - Linie lotnicze i lotniska - rp.pl

    Nie przyjechaliśmy do Chin po pieniądze na Centralny Port Komunikacyjny; nie szukamy finansowania w zamian za kontrolę nad inwestycją, lecz partnera gospodarczego, który będzie również zainteresowany sukcesem tej inwestycji - mówi pełnomocnik rządu ds. tej inwestycji Mikołaj Wild

  5. #1425

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Wild: Projekt centralnego lotniska przedstawię rzšdowi przed wakacjami - Linie lotnicze i lotniska - rp.pl

    Nie przyjechaliśmy do Chin po pieniądze na Centralny Port Komunikacyjny; nie szukamy finansowania w zamian za kontrolę nad inwestycją, lecz partnera gospodarczego, który będzie również zainteresowany sukcesem tej inwestycji - mówi pełnomocnik rządu ds. tej inwestycji Mikołaj Wild
    Ta wypowiedź przypomina mi nie tak dawną akcję poszukiwania inwestora dla LO , który miał wyłożyć pieniądze na rozwój linii, jednocześnie nie mając większego wpływu na decyzje spółki...

  6. #1426

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Nie porównuj sytuacji LOT-u gdy miał klopoty i był niechcianym brzydkim kaczątkiem z inwestycją strategiczną chińskiego kapitału który szuka przyczółka w Europie.
    Stoarn likes this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  7. #1427

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Nie porównuj sytuacji LOT-u gdy miał klopoty i był niechcianym brzydkim kaczątkiem z inwestycją strategiczną chińskiego kapitału który szuka przyczółka w Europie.
    To chyba zbyt wielkie słowa w odniesieniu do inwestycji bez wybranej lokalizacji i planu realizacji. CPL to póki co tylko deklaracja polityczna.

  8. #1428

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Nie porównuj sytuacji LOT-u gdy miał klopoty i był niechcianym brzydkim kaczątkiem z inwestycją strategiczną chińskiego kapitału który szuka przyczółka w Europie.
    Jak tam Chiński przyczółek autostradowy?
    1x2lupus and ojcie_c like this.

  9. #1429

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    tak jak sama A2 kolo Zyrardowa
    jeszcze nie ukonczona mimo, ze przejezdna

  10. #1430

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Najplilniejszą sprawą jest dokończenie autostrady A1 Północ - Południe, .....
    Jeśli już wspomnieć o lotnictwie mowa to A1 do Pyrzowic jest totalnie skopana i nie wiem kto za to zapłaci.

  11. #1431

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Moderator pokasował, nie ciągnijcie dalej onetu

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Rob_Sad likes this.

  12. #1432
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Tylko, że coś takiego jak konkurencja pomiędzy dużymi portami lotniczymi - hubami poszczególnych krajów istnieje i jest faktem.
    Podstawą pozycji lotniska w Europie jest potencjał ruchu natywnego plus pewien szum wprowadzają zaszłości historyczne. Nie ma dużego lotniska, które biznes hubowy miałby niezależny od ruchu natywnego. Konkurencja lokalna nie ma nic do tego. To nie huby konkurują, a rynki lokalne. Im większy, tym większa możliwość na robienie pieniążków na tranzytach.

    Proste pytanie - powstaje CPL, Okęcie i Modlin są zamykane. Nie ma konkurencji wewnętrznej! Jaki procent paxów CPL zaczyna lub kończy podróź na CPL, ilu leci dalej na lotniska krajowe, a jaki leci na lotniska zagraniczne. I jak to wszystko się ma do wrzutki prasowej o 30-50 mld zł kosztów.

    Piotr
    Rob_Sad likes this.

  13. #1433
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Podstawą pozycji lotniska w Europie jest potencjał ruchu natywnego plus pewien szum wprowadzają zaszłości historyczne. Nie ma dużego lotniska, które biznes hubowy miałby niezależny od ruchu natywnego. Konkurencja lokalna nie ma nic do tego. To nie huby konkurują, a rynki lokalne. Im większy, tym większa możliwość na robienie pieniążków na tranzytach.
    A Helsinki?

  14. #1434

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    A Helsinki?
    Helsinki nie mają wbrew pozorom dużego udziału ruchu transferowego, oficjalnie za 2016 było to ok. 2,7 mln pax z 17 mln total (16%). Dla porównania na FRA które wydawałoby się ma ogromny ruch natywny liczba pasażerów w transferze to aż 55%, MUC - 40%, LHR, CDG, ZRH, VIE to około 30%. WAW nie pamiętam ale szacuję na ok. 20% z tendencją wzrostową.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Jaki procent paxów CPL zaczyna lub kończy podróź na CPL, ilu leci dalej na lotniska krajowe, a jaki leci na lotniska zagraniczne.
    Piotr tak jak duże linie p2p z kapitałem mają możliwość ogromnego kształtowania popytu/podaży i wielkości ruchu tak samo jest z liniami przesiadkowymi o czym doskonale wiesz. Możemy szacować popyt rynku lokalnego i jest to do zrobienia dość łatwo, możemy szacować na ile ten popyt będzie zaspokojony natomiast ilu ludzi ktoś tutaj jest w stanie przywieść albo przesiąść oszacować się łatwo nie da.
    kaspric and Rob_Sad like this.

  15. #1435

  16. #1436

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wow, to chyba najlepsze co w tym temacie dotąd napisano.

    Smutna konieczność - idealne podsumowanie.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  17. #1437
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ jest tam trochę uproszczeń, które niektórzy na pewno zaraz wyłapią .
    Mi się spodobało inne zdanie - "To twierdzenie nie jest przejawem megalomanii, ale faktów", a czego dotyczyło, odsyłam do felietonu.
    juice likes this.

  18. #1438
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Nie zgadzam się z zawartą w artykule tezą, że "Bez LOT-u sensowność CPL-u jest zerowa, a bez CPL-u dalszy rozwój LOT-u stoi pod dużym znakiem zapytania". Natura nie znosi próżni. Nawet jeśli LOT upadnie i nawet jeśli nie odrodzi się z popiołów niczym Alitalia albo Sabena, to ktoś tą pustkę wypełni, jakaś Lufthansa Polska czy coś. 37 milionów obywateli plus gigantyczna Polonia to za duża klientela, żeby ją olać.
    Rob_Sad likes this.

  19. #1439
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Natura nie znosi próżni. Nawet jeśli LOT upadnie i nawet jeśli nie odrodzi się z popiołów niczym Alitalia albo Sabena, to ktoś tą pustkę wypełni, jakaś Lufthansa Polska czy coś. 37 milionów obywateli plus gigantyczna Polonia to za duża klientela, żeby ją olać.
    Patrz Budapeszt, więcej połączeń/miejsc do innych hubów, by ten ruch natywny przejąć, plus ew. pojedyncze najbardziej dochodowe połączenia. Tak samo w regionach, które już nie będą wcale latać przez WAW. Bez LOTu nie będzie połączeń (albo mniej) na których ruch p2p jest zbyt mały, czyli do mniejszych portów w Europie Środkowo-Wschodniej, tak samo wątpliwe są bezpośrednie loty long-haul w takim samym oferowaniu jak teraz.
    Stoarn, Danny and Marek. like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #1440

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Nie zgadzam się z zawartą w artykule tezą, że "Bez LOT-u sensowność CPL-u jest zerowa, a bez CPL-u dalszy rozwój LOT-u stoi pod dużym znakiem zapytania". Natura nie znosi próżni. Nawet jeśli LOT upadnie i nawet jeśli nie odrodzi się z popiołów niczym Alitalia albo Sabena, to ktoś tą pustkę wypełni, jakaś Lufthansa Polska czy coś. 37 milionów obywateli plus gigantyczna Polonia to za duża klientela, żeby ją olać.
    Generalnie masz rację i port jakoś na siebie zarobi. Ale wtedy nie masz uzasadnienia dla poniesienia kosztów tak dużej inwestycji.
    Rob_Sad likes this.

Strona 72 z 355 PierwszyPierwszy ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 172 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •