Strona 217 z 355 PierwszyPierwszy ... 117 167 207 215 216 217 218 219 227 267 317 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,321 do 4,340 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #4321

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ALFAKILO Zobacz posta
    .Start pierwszego samolotu zaplanowany jest to 30 października 2027 roku.
    Logika tej wypowiedzi poraża, to coś w rodzaju: "w sumie nic się na razie nie dzieje, ale nie psuje to nam humoru i rozpoczęcie operacji w 2027 roku jest niezagrożone". Kolejny dowód na to jak poważnie traktowana jest cała inwestycja.

  2. #4322
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Ale przynajmniej trochę prawdy padło, z naciskiem na trochę.

    Piotr

  3. #4323

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...z-ii-4911.html :
    Jest bardzo prawdopodobne, że brak dogodnych opcji dotarcia do CPK i zamknięcie Lotniska Chopina, mogłoby spowodować w pierwszym okresie spadek, a nie zwiększenie się popytu na usługi lotnicze w Polsce.

  4. #4324

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jak donosi Rynek Lotniczy, spółka celowa, wyznaczona do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym. Poza prezesem, dr. Jackiem Bartosiakiem, w radzie nadzorczej firmy figuruje czterech członków. Skład zarządu ma być ujawniony jutro.

    Źródło: https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...DGNOeUZF9-3O4o

  5. #4325

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    [QUOTE=Embraer Flyer;1324762]Jak donosi Rynek Lotniczy, spółka celowa, wyznaczona do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym. Poza prezesem, dr. Jackiem Bartosiakiem, w radzie nadzorczej firmy figuruje czterech członków. Skład zarządu ma być ujawniony jutro.



    Przecież jest wiadomy od momentu zarejestrowania w KRS


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro

  6. #4326

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    https://businessinsider.com.pl/firmy...acyjny/m5vpv4w

    Zarząd spółki ds. CPK jest czteroosobowy. 4 grudnia ogłoszono nazwiska trzech wiceprezesów odpowiedzialnych za finanse, komponent lotniczy i komponent kolejowy. Są to Dariusz Sawicki, Piotr Malepszak i Michał Wrona.
    Dariusz Sawicki będzie odpowiedzialny za komponent lotniczy. Prowadzi firmę konsultingową, był dyrektorem ds. restrukturyzacji w PLL LOT, był managerem w projekcie przebudowy lotniska Heathrow. Wykłada na studiach MBA w lotnictwie w Uczelni Łazarskiego.
    Piotr Malepszak przechodzi do spółki CPK z Kolei Dolnośląskich, w których był członkiem zarządu. Wcześniej pracował w PKP PLK. Będzie odpowiedzialny za komponent kolejowy.
    Michał Wrona będzie odpowiedzialny za sprawy finansowe. Przechodzi z Banku Pekao SA.
    spiggy likes this.

  7. #4327

  8. #4328

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Co on ćpie....

    W tzw. obszarze ciążenia geograficznego CPK mieszka w tej chwili około 180 mln ludzi,
    bez kozery powiem pińset !!!

    Radom sobie budujemy kasta radomską tymczasem oni robia dopiero analizy.

    Przyszłość Okęcia zostanie rozstrzygnięta podczas analizy, która wykaże, jak powinien funkcjonować system lotniczy na Mazowszu. I nie chodzi tutaj tylko o to, czy Okęcie pozostanie, czy też nie, ale o to, jak je rozbudowywać i modernizować, tak żeby doczekać i utrzymać wzrost ruchu lotniczego do momentu inauguracji CPK.

  9. #4329
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    W tzw. obszarze ciążenia geograficznego CPK mieszka w tej chwili około 180 mln ludzi,
    bez kozery powiem pińset !!!
    Jak najbardziej pińcet, nie ma powodu, żeby oprócz rynku Europy Środkowo Wschodniej pomijać pasażerów z całej UE, która właśnie liczy ponad pincet mylionów..

    Z drugiej strony ile ze te pińiondze byłoby Lidli, Biedronek, Kauflandów, Carrefourów etc. a jak chwaliliby w Berlinie i Paryżu, klepali po plecach a nawet pozwoliliby sobie z nimi zdjęcie zrobić
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  10. #4330
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Jak najbardziej pińcet, nie ma powodu, żeby oprócz rynku Europy Środkowo Wschodniej pomijać pasażerów z całej UE, która właśnie liczy ponad pincet mylionów..
    I uważasz, że ta cała UE "ciąży geograficznie" do CPK? Ciekaw jestem jak oni to liczą, że wyszło im 180mln. Wg wytycznych unijnych obszar ciążenia to 100km, lub 60 minut dojazdu samochodem/autobusem/pociągiem. Przyjmuje się też dwugodzinny czas dojazdu. Uwzględnia się z drugiej strony inne porty lotnicze i ich obszary ciążenia. Jakie trzeba przyjąć założenia żeby wyszło 180mln?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #4331
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Co on ćpie....
    Czy możemy na tym forum wrócić do kultury wypowiedzi sprzed kilku lat? Nie da się bez takich wstawek?

  12. #4332
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    I uważasz, że ta cała UE "ciąży geograficznie" do CPK? Ciekaw jestem jak oni to liczą, że wyszło im 180mln. Wg wytycznych unijnych obszar ciążenia to 100km, lub 60 minut dojazdu samochodem/autobusem/pociągiem. Przyjmuje się też dwugodzinny czas dojazdu. Uwzględnia się z drugiej strony inne porty lotnicze i ich obszary ciążenia. Jakie trzeba przyjąć założenia żeby wyszło 180mln?
    Co znaczy w tym wypadku ciąży? Przecież nawet na tym forum można przeczytać, że już teraz LOT przewozi przez swój hubik w Warszawie m.in. pasażerów z zachodniej Europy do Azji, ze wschodniej czy południowej Europy do Ameryki. Czy więc nie jest uprawnionym mówić, że LOT działa na ponad pięciuset milionowym rynku unijnym? Te 180 mln pasażerów to zapewne rynek środkowej i wschodniej Europy.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  13. #4333

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Co znaczy w tym wypadku ciąży? Przecież nawet na tym forum można przeczytać, że już teraz LOT przewozi przez swój hubik w Warszawie m.in. pasażerów z zachodniej Europy do Azji, ze wschodniej czy południowej Europy do Ameryki. Czy więc nie jest uprawnionym mówić, że LOT działa na ponad pięciuset milionowym rynku unijnym? Te 180 mln pasażerów to zapewne rynek środkowej i wschodniej Europy.
    Rafcioo - to jest myślenie skrajnie uproszczone. W ten sposób można na spokojnie założyć, że każdy port lotniczy w UE działa na ponad 500-milionowym rynku.I nawet jest to prawda. Ale to przemyślenia nic nie dające. To że huby powstały we FRA, LHR czy CDG to kwestia historyczna, ekonomiczna i geograficzna. U nas rzuca się pytnie - a właściwie dlaczego 180 mln ludzi nie miałoby latać przez CPL? Na tej samej zasadzie można zapytać - a dlaczego by mieli? I to właśnie obrazuje słabość tego rodzaju rozmumowania.

  14. #4334
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Idąc dalej tropem Rafcioo77 każda firma w Polsce, łącznie z szewcem na rogu czy wydawcą lokalnego pisma dla gminy Pcim dolny działa na rynku europejskim ponieważ kiedyś, jakiś obywatel dajmy na to Portugalii naprawił sobie buty podczas wizyty w PL i czekając w kolejce na ich naprawę wziął do ręki darmową gazetę reklamową aby pooglądać obrazki. Tak, papier czy forum wszystko przyjmie, tylko nie ma w tym sensu.
    Co do zdjęć z politykami to nadmienię nieśmiało że gdy przylatuje do Polski POTUS kolejka polityków chcących sobie zrobić z nim zdjęcie jest bardzo długa. Dla wielu samo zaproszenie do Białego domu to powód do dumy na Facebooku. Każdy bez wyjątku polityk zapłaci pieniędzmi budżetowymi za Patrioty czy inne dobra z US aby tylko mieć zdjęcie z prezydentem USA. Taki kraj.
    mcxmcx and sornat like this.

  15. #4335
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    U nas rzuca się pytnie - a właściwie dlaczego 180 mln ludzi nie miałoby latać przez CPL? Na tej samej zasadzie można zapytać - a dlaczego by mieli? I to właśnie obrazuje słabość tego rodzaju rozmumowania.
    Aby latali cena za przelot LOTem musiałaby być atrakcyjna w porównaniu do grupy LH czy OneWorld z BA na czele. A gdzie linie z zatoki? Bez walki cenowej oddadzą pasażerów?

  16. #4336

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Aby latali cena za przelot LOTem musiałaby być atrakcyjna w porównaniu do grupy LH czy OneWorld z BA na czele. A gdzie linie z zatoki? Bez walki cenowej oddadzą pasażerów?
    Cena to ważny aspekt. Dochodzi jeszcze np. liczba dostępnych połączeń, oferowany poziom serwisu, całkowity czas przelotu i wiele innych czynników. Ale to już zejście niżej niż pobieżna analiza liczby mieszkańców w poszczególnych krajach.

  17. #4337
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Jeśli nie 180M, a 500M potencjalnych paxów, to zbudujmy jeszcze ze dwa takie lotniska. Zwłaszcza, że to maszynka do robienia pieniędzy - https://www.rdc.pl/informacje/mikola...ent-posluchaj/. 11 letni zwrot w infrastrukturze, to Klondike.

    Piotr
    Atco likes this.

  18. #4338
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Rafcioo - to jest myślenie skrajnie uproszczone. W ten sposób można na spokojnie założyć, że każdy port lotniczy w UE działa na ponad 500-milionowym rynku.I nawet jest to prawda. Ale to przemyślenia nic nie dające. To że huby powstały we FRA, LHR czy CDG to kwestia historyczna, ekonomiczna i geograficzna.
    Czyż dzięki otwartemu niebu nie możesz latać z Rzeszowa do Bristolu czy z Pyrzowic do Katanii bez koszto i czasochłonnych umów międzypaństwowych? Tak, każdy port lotniczy w UE jest elementem 500 milionowego rynku. Co do FRA, LHR czy CDG pełna zgoda ale też jak najbardziej uprawnionym jest sądzić, że ok 2030 wszystkie czynniki, dzięki którym powstały tamte huby będą przemawiały na korzyść nowoczesnego, komfortowego 40 milionowego lotniska pod Warszawą.



    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Idąc dalej tropem Rafcioo77 każda firma w Polsce, łącznie z szewcem na rogu czy wydawcą lokalnego pisma dla gminy Pcim dolny działa na rynku europejskim ponieważ kiedyś, jakiś obywatel dajmy na to Portugalii naprawił sobie buty podczas wizyty w PL i czekając w kolejce na ich naprawę wziął do ręki darmową gazetę reklamową aby pooglądać obrazki. Tak, papier czy forum wszystko przyjmie, tylko nie ma w tym sensu.
    Bardzo dobry przykład, dzięki wolnemu przepływowi towarów, producent serków owczych spod samiuśkich Tater, po spełnieniu pewnych wymogów może sprzedawać swoje produkty do Berlina, Lyonu czy Sheffield, nie musi przy tym posiadać specjalistycznej logistyki, gdyż specjalistyczni przewoźnicy odbiorą mu towar spod magazynu i dowiozą w 48h na drugi koniec UE. Dzięki temu w delikatesach pięćset metrów od mojego domu kupuję regionalne przysmaki z Kalabrii czy Andaluzji.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  19. #4339
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Zgadza się .To maszynka do wyprowadzania piniędzy. Te dwie partie na P a właściwie ich członcy, przechodza z jednej partiji do drugiej i na odwrót, od 30 lat. Spoiwem , oczywiście nasze piniondze. Można pisac czy powstanie ten superport czy też nie , jedno jest dla mnie pewne. Ci którzy na tym maja zarobić, zarobią niezaleznie od tego czy partia P.. lub partia P. będzie u steru. To są ci sami ludzie i nie pozwolą aby jakieś piniondze polepszyły zwykłym ludziom życie. Nie po to szli na listy żeby z tego nic nie mieć.

  20. #4340

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Czyż dzięki otwartemu niebu nie możesz latać z Rzeszowa do Bristolu czy z Pyrzowic do Katanii bez koszto i czasochłonnych umów międzypaństwowych? Tak, każdy port lotniczy w UE jest elementem 500 milionowego rynku. Co do FRA, LHR czy CDG pełna zgoda ale też jak najbardziej uprawnionym jest sądzić, że ok 2030 wszystkie czynniki, dzięki którym powstały tamte huby będą przemawiały na korzyść nowoczesnego, komfortowego 40 milionowego lotniska pod Warszawą.
    Czym innym jest możliwość uruchomienia dowolnego połączenia p2p, a czym innym budowa hubu. A co do czynników i ich spełnienia przez WAW - do 2030 roku Warszawa nie będzie:
    • dawną stolicą imperium kolonialnego (Londyn, Paryż),
    • centrum finansowym o znaczeniu globalnym (Londyn),
    • miastem położonym w jednym z najbogatszych państw świata (np. Frankfurt),
    • ciężko też mówić o porównywalnej skali przewoźników (grupy AF-KLM, grupa LH, BA-IB


    I poza tym - cały czas odpowiedzialni za CPL mówią o hubie o znaczeniu paneuropejskim, a nie komfortowym lotnisku na 40 mln pax.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •