Strona 242 z 355 PierwszyPierwszy ... 142 192 232 240 241 242 243 244 252 292 342 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,821 do 4,840 z 7094
Like Tree10442Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #4821
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Czyli można powiedzieć, że u naszych zachodnich sąsiadów to już się dzieje. Warto przypomnieć, że w najbliższych latach planuje się dalszą rozbudowę frankfurckiego węzła kolejowego. Tym czasem u nas chichy i chachy...

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...ERkEhkrihRc1rI
    Wez pod uwage ze FRA lezy blisko miasta i te dojazdy koleja dotycza miasta. Analogia do CPK i CPL slaba. Nikt nie robi na swiecie odpowiednika CPK (nawet Japonia).
    Ztof, Danny and Atco like this.

  2. #4822

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Rafcioo jak Ty uroczo nie kumasz czaczy to aż wymaga zauważenia. Zadaj sobie pytanie dlaczego teraz, w 2019, skoro LOT ma mega dogodną kolejową stację czołową i terminal autokarowy pod samiuśkimi drzwiami terminala nie jest w stanie zaoferować nawet intermodalnego busa z Łodzi do Warszawy?

    I dlaczego mielibyśmy się składać wszyscy 60 mld PLN na to aby dalej nie był wstanie, tylko bardziej?
    frik, amnesia, Witold212 and 14 others like this.

  3. #4823
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Zadaj sobie pytanie dlaczego teraz, w 2019, skoro LOT ma mega dogodną kolejową stację czołową i terminal autokarowy pod samiuśkimi drzwiami terminala nie jest w stanie zaoferować nawet intermodalnego busa z Łodzi do Warszawy?
    Żeby przy obecnym stanie infrastruktury zaproponować połączenia PKP+LOT na jednym bilecie to trzeba by mieć niezłe poczucie humoru. Przecież nie piszę tego w kontekście rozkładu lotów Lato 2020 tylko z perspektywy tego co chcemy tutaj mieć za 10, 20 czy 30 lat. Kiedy w Europie to już się dzieje u nas trwa nawalanka jednych na drugich. Zapewne za lat kilka, kilkanaście lat pociąg+plus samolot będzie już standardem w Niemczech, Francji, Holandii, Belgii, Hiszpanii czy Włoszech a wtedy zacznie się administracyjne wygaszanie popytu na loty ultra krótkodystansowe i wtedy u nas zacznie się lament, machanie szabelką itp..
    Nie ma żadnego powodu, żeby w perspektywie (nieuniknionej) rozbudowy czy budowy nowej infrastruktury kolejowej nie myśleć o wpięciu nowego lotniska w sieć kolejową na osiach Poznań/Wrocław/Silesia/Kraków/Łódź - Warszawa - 3miasto.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  4. #4824

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Problem jest taki że Tobie wystarcza myślenie, a ja oczekuję konkretów.

  5. #4825
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Czyli można powiedzieć, że u naszych zachodnich sąsiadów to już się dzieje. Warto przypomnieć, że w najbliższych latach planuje się dalszą rozbudowę frankfurckiego węzła kolejowego. Tym czasem u nas chichy i chachy...
    Korzystałeś, bo ja tak. Lufthansa wykonała prawie 50 letnią razwietkę bojem w tym zakresie. Były całe dedykowane pociągi, potem ich część, potem jeden wagon i wreszcie nawet pół wagonu w niektórych ICE. Kasowali i redukowali ze względu na "koszty" (czytaj popyt i bariery cenowe). Zawsze to dotyczyło regionu płd-zach Niemiec (pewno z połowa GDP). Oczywiście dworzec na lotnisku we Frankfurcie oferuje wielokrotnie więcej połączeń DB. Teraz chcą rozszerzyć, bo konkurencja LCC zrzedła, tłok na autostradach wzrósł czyli i popyt i bariery cenowe pozwalają na wzrost.

    Ile może trwać razwietka bojem w Baranowie?

    Piotr
    frik, marekb, przemo-19 and 2 others like this.

  6. #4826
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Od nowego rozkładu PKP otwiera 6 par połączeń Łódź-Lotnisko Chopina. Podobno we współpracy z LO. Na czym ta współpraca ma polegać? Nie wie chyba nikt. Czy będą kody LO na pociągi do Łodzi? Czy będzie dało się kupić bilet z/do Łodzi na stronie LO z odcinkiem realizowanym pociągiem? Czy PKP będzie honorowało jakoś bilety LO, jeśli tak to jak?

    Kilka lat temu LO odpalił hucznie sieć busów dowozowych m.in. do Łodzi (tu było ich najwięcej) czy Lublina (miast było całkiem sporo, ale wybaczcie nie pamiętam całej listy). Rakiem się z tego wycofali. A na infoliniii pracownicy nawet nie wiedzieli o takiej usłudze. Czy połączenia te były jakkolwiek reklamowane? Nie widziałem, więc nie dziwi rychły upadek usługi. Gdzie leży problem, w braku infrastruktury czy w braku możności do sensownej realizacji tego typu projektów?

  7. #4827
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Kiedy w Europie to już się dzieje u nas trwa nawalanka jednych na drugich. Zapewne za lat kilka, kilkanaście lat pociąg+plus samolot będzie już standardem w Niemczech, Francji, Holandii, Belgii, Hiszpanii czy Włoszech a wtedy zacznie się administracyjne wygaszanie popytu na loty ultra krótkodystansowe i wtedy u nas zacznie się lament, machanie szabelką itp..
    Naprawdę lubię Twoją demagogię.

    O ile pamiętam mamy obecnie mniej niż 2 mln paxów na lotach ultra krótkodystansowych czyli krajowych z czego połowa dalej przesiada się na samolot. To jest nasza baza do procesu o którym mówisz. No chyba, że chodzi o kolejne prawie 20M co to wsiada do Lufy i LCC na lotniskach regionalnych i trzeba coby wsiedli w Baranowie do wiadomo kogo?

    Piotr

  8. #4828
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Problem jest taki że Tobie wystarcza myślenie, a ja oczekuję konkretów.
    Konkretów ja oczekuję od obecnych oraz byłych ministrów, wiceministrów, dyrektorów departamentów, członków komisji, podkomisji, think tanków, fundacji etc, etc... Jak oni wyobrażają sobie system komunikacji w PL po tym jak już definitywnie zostaną zezłomowane kilkunastoletnie Sprintery, Scanie, Volva, Neoplany, kilkudziesięcioletnie EN57 czy reanimowane w nieskończoność wagony i lokomotywy. Jeżeli nie CPL to w jakiej perspektywie i jakimi etapami rozbudowujemy Okęcie. Dziwi mnie, że decydenci, którzy kilka lat temu lekką ręką wydali 2.5mld na składy Alstomu, które notorycznie rozbijają samochody na "niestrzeżonych" przejazdach kolejowych na jednotorowych liniach kolejowych przy 120km/h tak kategorycznie protestują przeciwko nowemu lotnisku dla Warszawy, skomunikowanego koleją z innymi regionami.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Naprawdę lubię Twoją demagogię.
    No chyba, że chodzi o kolejne prawie 20M co to wsiada do Lufy i LCC na lotniskach regionalnych i trzeba coby wsiedli w Baranowie do wiadomo kogo?

    Piotr
    Wsiądą w centrum Warszawy, Wrocławia, Poznania, Łodzi, Katowic czy Krakowa do wiadomo kogo i polecą via Baranów lub w Strachowicach, Ławicy, Pyrzowicach czy Balicach do LH, KL, BA, EK czy QR i polecą via FRA, MUC, AMS, LHR, DXB, DOH. Konkurencja to dobra rzecz
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  9. #4829
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Wsiądą w centrum Warszawy, Wrocławia, Poznania, Łodzi, Katowic czy Krakowa do wiadomo kogo i polecą via Baranów lub w Strachowicach, Ławicy, Pyrzowicach czy Balicach do LH, KL, BA, EK czy QR i polecą via FRA, MUC, AMS, LHR, DXB, DOH. Konkurencja to dobra rzecz
    Super - ale ile to paxów na dziś? Jaki % paxów z lotnisk regionalnych nie jest p2p? Inaczej jaka jest baza zjawiska, na rozwiązanie którego mamy wyłożyć 20 mld zł?

    Piotr
    amnesia and frik like this.

  10. #4830

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    U nas chcą dowozić koleją pasażerów z całego kraju (w tym miast i regionów obsługiwanych przez istniejące porty lotnicze) z pominięciem Warszawy, opierając cały krajowy system kolejowych przewozów pasażerskich na lotnisku w polu...
    W latach 80. i wczesnych 90. LH miała kilka pięknych i nowoczesnych Lufthansa Airport Express. Jeździły na kodzie LH na jednej trasie : Duesseldorf - Koelln - Bonn (dworce) - FRA (lotnisko). Zastępowały samoloty.

  11. #4831

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Żeby przy obecnym stanie infrastruktury zaproponować połączenia PKP+LOT na jednym bilecie to trzeba by mieć niezłe poczucie humoru.
    Ja zaryzykuję inne stwierdzenie - trzeba mieć niezłe poczucie humoru, żeby widząc, co dzieje się w naszym pięknym kraju (naprawdę za taki go uważam) "na torach" wyobrażać sobie kolej jako spolegliwy system dojazdu na połączenia lotnicze . Przecież my nie potrafimy "ogarnąć" systemu kolei miejskiej i na przykład w Warszawie trzeba zawsze brać zapas jednego pociągu, a jeżeli chcesz być pewny, że zdążysz na czas to i dwóch, kiedy wychodzisz z domu. Stale coś nie działa, stale coś w remoncie, stale jakieś "obiektywne" przeszkody i zmiany rozkładów. Ileś tam lat temu rozkład zmieniany był raz w roku albo i rzadziej. Teraz zmiany są co dwa - trzy miesiące i mamy ciągły bałagan (i tu piszę już tylko o kolei miejskiej, ale i dalekodystansowej). Tak, Pendolino podróżuje się super, ale cały system jest bardzo niespolegliwy. Samoloty będą czekały w tym Baranowie na te opóźnione pociągi? Powtórzę raz jeszcze - to nie będzie działało.
    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Przecież nie piszę tego w kontekście rozkładu lotów Lato 2020 tylko z perspektywy tego co chcemy tutaj mieć za 10, 20 czy 30 lat.
    Nie ten kraj i nie ta nacja . Kocham Polskę i nie mam absolutnie poczucia niższości z powodu tego, że mieszkam w Polsce i jestem Polakiem, jednakże - jak już kiedyś pisałem - to po prostu nie my. My tak nie myślimy, my tak nie planujemy . Chcesz wierzyć, że to się zmieni - proszę bardzo, jednak dość już wiekowa nasza historia pokazuje, iż mało jest to prawdopodobne.

    Adam

  12. #4832
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Stale coś nie działa, stale coś w remoncie, stale jakieś "obiektywne" przeszkody i zmiany rozkładów
    Dyrekcję poznańskiego węzła to już dawno powinno coś zaorać
    PeK, Babilas and Atco like this.

  13. #4833

    Dołączył
    Jul 2013
    Mieszka w
    POZ/LUX/BRU/LUZ

    Domyślnie

    To jak tak tylko anegdotycznie sie wlacze odnosnie dyskusji na temat polaczen rail/bus and fly. Nie wiem czy wiecie ale do takiego systemu mozna jeszcze dolaczyc metro
    Ostatnio bylem w Taipei i nadalem swój bagaz w check-inie na stacji metra. Lecialem na trasie TPE-HKG by EVA. I tu taka ciekawostka. O ile dobrze zrozumialem to ta usluga byla dostarczana nie przez linie lotnicza, ale po prostu przez lotnisko Taipei. Moznaby bylo nadac bagaz na wszystkie loty. To byly checkiny wszystkich linii normalnie zainstalowane na stacji Taipei Main Station. Sa tam nawet limity czasowe nadania bagazu abym sie nie spoznil na samolot. O ile dobrze pamietam to chyba najpozniej 3h przed planowanym odlotem. Teoretycznie to np w przypadku lotniska Chopina powinno wygladac to tak ze jest "filia" WAW na dworcu centralnym skad jezdzi SKM na Chopina. Wchodze na Centralny, ide do check-inu, nadaje tam bagaz, dostaje boarding card i ide sobie spokojnie na SKM. Na trasie Dw. Centralny - WAW musze miec zwykly bilet komunikacji miejskiej.
    Ja rozumiem piekne strategiczne i dalekosiezne plany polaczenia CPL z całą Polska przy udziale PKP. A to wszystko na jednym bilecie. Ale wszystkim ludziom wierzącym w to, ze taki system w naszym pieknym kraju zadziala proponuje sobie najpierw odpowiedziec na pytanie. Czy uwazaja, ze np takie WAW jest w stanie dogadac sie z warszawskim PKP (czy kto tam zarzadza pociagami jezdzacymi na Chopina) by takie checkiny powstaly na centralnym, i nasze bagaze bezproblemowo przejada na odcinku 7 km i zostana wstawione do odpowiedniego samolotu....

  14. #4834

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Nie ma sensu instalować checkinów wszystkich linii na dworcu. Checkin powinien być przez internet. Na dworcu wystarczy jedno stanowisko baggage drop off.
    Omega98 likes this.

  15. #4835

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Było takie coś W Złotych Tarasach, ze 2 -3 lata temu, umarło jakoś tak po kilku miesiącach
    amnesia, PeK and pasazernagape like this.

  16. #4836

    Dołączył
    Jul 2013
    Mieszka w
    POZ/LUX/BRU/LUZ

    Domyślnie

    Moze zle sie wyrazilem. Nie chodzilo o to, ze stal kazdy pojedynczy checkin kazdej lini. Stalo kilkanascie stanowisk ogolnych, gdzie mozna bylo sie odprawic na wszystkie linie. A co do tego ze wystarczy tylko drop off. Uwazam, ze jednak plusem tego rozwiazania bylo to ze mozna tam bylo rowniez sie odpawic.
    Omega98 likes this.

  17. #4837
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sede10g Zobacz posta
    Nie ma sensu instalować checkinów wszystkich linii na dworcu. Checkin powinien być przez internet. Na dworcu wystarczy jedno stanowisko baggage drop off.
    Jeśli dobrze pamiętam to coś takiego kiedyś było w Złotych Tarasach oraz było lub miało być na dworcu głównym w Gdańsku.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  18. #4838

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Super - ale ile to paxów na dziś? Jaki % paxów z lotnisk regionalnych nie jest p2p? Inaczej jaka jest baza zjawiska, na rozwiązanie którego mamy wyłożyć 20 mld zł?
    Chcesz może powiedzieć że za 20 mld zł na 2 mln pax rocznie możesz kupić każdemu z tych pax za gotówkę sprawny, jeżdżący samochód za 10 000 PLN i dumnie wręczyć mu kluczyki aby sam dojechał nim do "CPK"?
    PeK likes this.

  19. #4839
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dodajcie przynajmniej 3mld na nowy dworzec w Poznaniu. PKP chcac zarobic 300mln pozostawilo sie w sytuacji gdy potrzeba 3mld by naprawic bledy.
    Dworzec w Poznaniu jest dla mnie glownym powodem calkowitego skreslenia koleji przy rozpatrywaniu podrozy prywatnychvi sluzbowych.
    Kazor and Atco like this.

  20. #4840

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak się składa, że moja żona od kilku miesięcy wraca co tydzień z Warszawy do Poznania pociągiem (do Warszawy lata, bo początki tygodnia są przewidywalne, w odróżnieniu od ich końców). I nie zdarzyło się jej jeszcze ani razu, żeby pociąg - a różne bywają w użyciu: IC, EC, TLK - przyjechał do Poznania punktualnie; najmniej 30 minut spóźnienia. A trasa jest świeżo po dwuletnim totalnym remoncie, który kosztował jakieś obłędne pieniądze i wymuszał objazdy przez Inowrocław i Gniezno (szczytem wszystkiego był czasowy objazd objazdu: przez Toruń). Więc jak ktoś zaczyna mi opowiadać o różnych cudach, które się osiągnie za pomocą komponentu kolejowego CPK, to ja to odbieram w kategoriach nieśmiesznych żartów i całkowitego odklejenia się od rzeczywistości.
    frik, Ztof, mcxmcx and 10 others like this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •