Położenie geograficzne sprzyja połączeniom do Ameryki Południowej a nie do Azji. Tak mi się wydaje.
Mam pytanie do znawców tematu, napiszcie mi proszę czemu linie lotnicze z Półwyspu Iberyjskiego nie latają do Azji. W ogóle, wschód kuluje w przypadku tych dwojga. Dlaczego tak jest? Zresztą ani Portela ani Barajas nie grzeszą liczbą operatorów latających do Azji.
Położenie geograficzne sprzyja połączeniom do Ameryki Południowej a nie do Azji. Tak mi się wydaje.
Zasięg... i to z grubsza tyle.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Tu raczej nie chodzi o zasięg, bo np. z Madrytu do Tokio jest niemalże podobna odległość jak do Santiago de Chile.
Mnie się wydaje, że tutaj chodzi bardziej o względy historyczne i że interesy robią właśnie z Ameryką południową ze względu na brak bariery językowej. A turyści podróżują z przesiadkami przez inne europejskie porty lub wybierają inne linie które latają z Azji do Hiszpanii i Portugalii.
Ja bym nie powiedzial ze zasieg. Obie linie maja A330-200. Do tego Iberia ma A340-600. Z Hiszpani doleca spokojnie do kazdego kraju azjatyckiego.
Tak jak mathew wyzej napisas, polozenie geograficzne ma wiele do siebie. Niewiele osob wybralo by Iberie np z Narity do Madrytu aby pozniej wracac sie 3+ godziny np. do Londynu czy Frankfurtu. JAL, British czy Finnair zrobia takie polaczenie bez przesiadki lub z krotkim czasem tranzytowym.
Numer dwa to jest to ze nie ma duzo pasazerow O&D na trasach z polwyspu Iberyjskiego np. do Japonii. Iberia i TAP maja powiazania historyczne z Am. Poludniowa i tam wysylaja dziennie kilkanascie A330/340. I wlasnie tam sa pieniadze do zarobienia.
(aby wytlumaczyc to jeszcze prosciej - pomysl sobie o przykladzie LOTu. LOT powycinal loty z KRK i RZE do Stanow, tam gdzie ma stala klientele, a rozpoczal loty do Vietnamu. Pieniedzy na tym nie zarobia.)
Iberia serwowala kilka miast azjatyckich w latach 80/90tych i na poczatku 2000. Wycofali sie po wejsciu w alians OneWorld. Zostawili garstke pasazerow O&D dla partnerow.
Pozdrawiam,
Rafal
Jakiś czas temu były plany TAP ws. lotów z Porto i Lizbony do China.
Jak aktualnie to wygląda, nie mam pojęcia
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Ten temat był już wielokrotnie wałkowany, ale raz jeszcze w skrócie. Dla LOTu rejsy z KRK do ORD nie były opłacalne, ze względu na brak odpowiedniego samolotu (B767-200ER), -300ER są za duze, za cięzkie a KRK airport nie jest (nie było ) przystosowane do obsługi. Kolejną sprawą, często pomijaną był fakt małego cargo zabieranego do USA ! W przypadku lotów do HAN cargo jest prawie zawsze pełne podobni ejak klasa biznes , której nie było z KRK. ....
Zakładki