Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 48
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Pierwszy lot samolotu Il-96-400T


    Polecamy

    Czternastego sierpnia odbył się pierwszy lot samolotu Il-96-400T - przedłużonej wersji Il-96-300. samolot napędzany jest silnikami PS-90A1. Jedynym chętnym na zakup tej maszyny jest Aeroflot który w marcu podpisał MOU na 6 maszyn.



    http://www.flightglobal.com/articles...zhukovsky.html
    http://www.ifc-leasing.com/en/il-96-400t.php
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Piękny samolot ....

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani
    Piękny samolot ....
    Właśnie to samo przyszło mi do głowy, jak zobaczyłem zdjęcie...

    Ale jak tylko Aeroflot jest zainteresowany kilkoma maszynami, to czy opłaca się im produkować?

  4. #4
    Awatar SITOR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice/EPKT

    Domyślnie

    Widze, że samolot bardzo udany.Ale dlaczego nikt go nie chce...?
    FS PILOT =)
    Lotnictwo moim życiem...

  5. #5
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SITOR
    Widze, że samolot bardzo udany.Ale dlaczego nikt go nie chce...?
    bo to konstrukcja na poziomie lat '80
    no risk, no fun ;D


  6. #6
    Awatar SITOR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice/EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Cytat Zamieszczone przez SITOR
    Widze, że samolot bardzo udany.Ale dlaczego nikt go nie chce...?
    bo to konstrukcja na poziomie lat '80
    W sumie na tle swych konkurentów wygląda cieńko...
    FS PILOT =)
    Lotnictwo moim życiem...

  7. #7
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    Jak słyszę Ił to od razu kojarzą mi się katastrofy Ił-62 polskiego LOTU. Nie wsiadł bym do tego samolotu nawet wiedząc że wyjechał prosto z produkcji. Myślę że z podobnego założenia wychodzą linie zachodnie i dlatego tak duże zainteresowanie tymi Ił-ami.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SITOR
    Widze, że samolot bardzo udany.Ale dlaczego nikt go nie chce...?
    Powiedz jak to widzisz? Po malowaniu? Po dlugiej sylwetce?.
    Zapewniam cie te rzeczy nic nie maja wspolnego z tym czy samolot jest "udany" a moze lepiej powiedziec "konkurencyjny". Mankamenty rosyjskich samolotow cywilnych byly tu wymieniane juz nie raz - nie widze sensu to powtarzac.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A ja jestem ciekaw skąd biora się opinie zarówno na tak, jak i na nie dot. tego modelu. Dotychczas widzimy go na zdjęciu, możemy oceniać czy jest ładny/brzydki, za krótki/za długi, lecz raczej nie to czy jest konstrukcja udaną/nieudaną.
    Leciałem wersją -300 i z punktu widzenia pasażera było sporo mankamentów dot. wygody- min. brak schowków na bagaż nad środkowym rzedem, nawiewy powietrza w oparciach zamiast nad głową... jednak z oceną nowej wersji wstrzymałbym się do czasu właczenia jej do eksploatacji.
    pzdr

  10. #10
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Changi: Tu sprawa jest stosunkowo prosta. Opinie te biorą się z wiedzy, że gospodarka rosyjska jest zacofana technologicznie. Rosyjska myśl techniczna stała przez ponad 15 lat. Małe i nieliczne wyjątki niczego tu nie zmienią. Rosja przegrała w latach 80tych wyścig zbrojeń i musiała przez wiele lat dochodzić do siebie. Dzięki bardzo wysokim cenom surowców, teraz jest w niezłej kondycji, więc Ruskie próbują coś robić - ot tak żeby naród widział że jest imperium Św. Władimira. Nawet uzbierali na paliwo dla bombowców. Zakłady lotnicze stają na nogi dzięki wielkim dotacją to zaczynają robić projekty. Ale... No i tu jest ten powód, dla którego każdy, kto ma pojęcie o technologiach lotniczych podchodzi ze sceptycyzmem - Rosjanie nie mają własnych technologii na poziomie XXI wieku. Będą więc czerpać z doświadczeń A i B. Zachód pomoże, ale nie za darmo. Pomoc ta będzie droga. Jakby wszystkie ważne elementy dać zachodnie, to samolot byłby niezły, ale drogi. Więc Rosjanie pójdą starym scenariuszem - zaczną łączyć, elementy rodzime i zachodnie. Jaki będzie tego efekt - widzimy po Tu204. Przecież to jest samolot z systemami Colinsa. ALe jaką zrobił karierę - wiemy.

    A że samolot ładny. to inna sprawa. Sporą drogę przeszedł od Iła 86. A tak apropos. To wiecie, że Iły86 są rozchwytywane na terenie byłego ZSRR. Samolot, który okazał się wielką klapą, bo zamiast 10.000 zasięgu miał 3.500 okazał się świetnym autobusem do transportowania ludzi radzieckich na wywczas do Egiptu, Tunezji, Turcji itd. Wot przewrotny los.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  11. #11
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    Te samoloty nie muszą się dla Rosjan opłacać. Oni muszą mieć swoje, swoje Rosyjskie. Muszą światu pokazać że potrafią i że mają - to jest dla nich najważniejsze.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    Te samoloty nie muszą się dla Rosjan opłacać. Oni muszą mieć swoje, swoje Rosyjskie. Muszą światu pokazać że potrafią i że mają - to jest dla nich najważniejsze.
    Ładnie powiedziane, tyle, że bez sensu.
    Zgadzam się - budowa tej klasy samolotów, to dla Rosjan, po części kwestia prestiżu, a po części też fakt posiadania rozbudowanego przemysłu lotniczego.
    Co do opłacalności - prawa gospodarki rynkowej, którym podlega także przemysł lotniczy Federacji Rosyjskiej, szybko weryfikują podejście prezentowane przez Kolegę. Samoloty muszą być coraz nowocześniejsze, lepiej wyposażone, bardziej ekonomiczne, spełniać normy dopuszczalnego hałasu, itp., itd., bo inaczej po prostu żadna linia lotnicza ich nie kupi - z Aerofłotem włącznie.
    Nowe wersje samolotów nie powstają po to, żeby cokolwiek, komukolwiek pokazywać - ale po to, aby znaleźć zbyt. Rosja zresztą nie musi pokazywać, że "potrafi" - pokazała to już nie raz.
    Pozdrawiam!

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    A że samolot ładny. to inna sprawa. Sporą drogę przeszedł od Iła 86. A tak apropos. To wiecie, że Iły86 są rozchwytywane na terenie byłego ZSRR. Samolot, który okazał się wielką klapą, bo zamiast 10.000 zasięgu miał 3.500 okazał się świetnym autobusem do transportowania ludzi radzieckich na wywczas do Egiptu, Tunezji, Turcji itd. Wot przewrotny los.
    Dokladnie. Kras Air, Aeroflot, S7, Atlant-Soyuz jeszcze na nich lataja. Ale to sa potwory zwlaszcza na starcie

    A sam Il-96-400T ladnie sie z bliska prezentuje

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez opos
    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    Te samoloty nie muszą się dla Rosjan opłacać. Oni muszą mieć swoje, swoje Rosyjskie. Muszą światu pokazać że potrafią i że mają - to jest dla nich najważniejsze.
    Ładnie powiedziane, tyle, że bez sensu.
    Zgadzam się - budowa tej klasy samolotów, to dla Rosjan, po części kwestia prestiżu, a po części też fakt posiadania rozbudowanego przemysłu lotniczego.
    Co niby powiedzial takiego bez sensu skoro zaraz potwierdzasz co napisal?. Faktycznie dla Rosji jest to sprawa prestizu. I faktycznie "nie musza sie oplacac" w tym sensie ze podatnik rosyjski utrzymuje finansowo te wszystkie Iljuszyny, Tupolewy - bo te firmy tak naprawde nie sa w stanie konkurowac w obecnym swiecie lotniczym. Rosja wyprodukowla 26 samolotow pasazerskich w 2006 - jak to moze sie oplacac? Ile taki jeden samolot naprawde kosztuje? W kazdym razie nie moga konkurowac dopoki nie beda przeprowadzone glebokie zmiany w ich przemysle lotniczym.

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Co niby powiedzial takiego bez sensu skoro zaraz potwierdzasz co napisal?. Faktycznie dla Rosji jest to sprawa prestizu. I faktycznie "nie musza sie oplacac" w tym sensie ze podatnik rosyjski utrzymuje finansowo te wszystkie Iljuszyny, Tupolewy - bo te firmy tak naprawde nie sa w stanie konkurowac w obecnym swiecie lotniczym. Rosja wyprodukowla 26 samolotow pasazerskich w 2006 - jak to moze sie oplacac? Ile taki jeden samolot naprawde kosztuje? W kazdym razie nie moga konkurowac dopoki nie beda przeprowadzone glebokie zmiany w ich przemysle lotniczym.
    Bez sensu - ponieważ skończyły się czasy, że produkowano coś TYLKO po to, żeby komukolwiek, cokolwiek udowadniać. Samoloty tej klasy w Rosji buduje się nie po to, żeby coś udowadniać, ale po to, żeby je sprzedawać. I MUSZĄ się opłacać, bo choć Rosja do biednych nie należy, to jednak też liczy pieniądze.
    Czy nie są w stanie konkurować?! Tu już bym polemizował. Oczywiście - Rosja póki co nie jest jeszcze w stanie walczyć o rynki zachodnie, ale na nich nie kończy się świat (i mam na myśli nie tylko kraje jak Kuba, czy Korea Północna, ale również, np. odbiorców rosyjskich samolotów bojowych, których jest sporo).
    A co do utrzymywania rosyjskich firm lotniczych przez rosyjskiego podatnika - myślę, że export wojskowej techniki rosyjskiej w znacznym stopniu pokrywa straty związane z załamaniem branży lotnictwa cywilnego.
    Zresztą - myślę, że planowane dofinansowanie Iljuszyna, Tupolewa i innych firm, pomoże im stanąć na nogi i walczyć o rynki zbytu.

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez opos
    I MUSZĄ się opłacać, bo choć Rosja do biednych nie należy, to jednak też liczy pieniądze.
    To ze cos MUSI to wcale niz znaczy ze tak JEST. Ja twierdze ze podatnik doplaca kolosalne pieniadze do lini produkcyjnych IL-96, Tu-204, itp. samoloty ktorych tak naprawde nikt nie kupuje. Rosja ma obecnie przyplyw pieniedzy z ropy ktora teraz jest droga wiec moga byz rozrzutni - tak licza pieniedze i je teraz akurat maja. Jak slowo "prestiz" lub "udowadnianie" cie denerwuje to mozna je zastapic "nostalgia" za dawnymi czasami albo proba zatrudnienia wlasnych ludzi przy montazu samolotow - nie uwazam ze sa to niechlubne cele ale jak na razie z ekonomia to to ma malo wspolnego, moze zaowocuje za 10-20 lat.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez opos
    I MUSZĄ się opłacać, bo choć Rosja do biednych nie należy, to jednak też liczy pieniądze.
    To ze cos MUSI to wcale niz znaczy ze tak JEST.
    Jak slowo "prestiz" lub "udowadnianie" cie denerwuje to mozna je zastapic "nostalgia" za dawnymi czasami albo proba zatrudnienia wlasnych ludzi przy montazu samolotow
    Przyznaje - fakt. Nie znaczy, że tak JEST. Ale nawet Rosji nie stać na podtrzymywanie rozbudowanego przemysłu lotniczego, produkującego samoloty technologicznie pamiętające ZSRR. Dlatego też samoloty te są albo gruntowanie modernizowane, albo powstają nowe.
    I nikt nie zamierza podtrzymywać tej gałęzi przemysły wyłącznie dla prestiżu, a tym bardziej nostalgii. Cywilny przemysł lotniczy ma w ciągu kilku - kilkunastu lat stać się dochodowym interesem - temu służyć mają ogromne inwestycje.

  18. #18
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez opos
    Czy nie są w stanie konkurować?! Tu już bym polemizował. Oczywiście - Rosja póki co nie jest jeszcze w stanie walczyć o rynki zachodnie, ale na nich nie kończy się świat (i mam na myśli nie tylko kraje jak Kuba, czy Korea Północna, ale również, np. odbiorców rosyjskich samolotów bojowych, których jest sporo).
    Akurat fakt eksportu rosyjskich samolotów wojskowych nijak się ma do mizernej produkcji maszyn cywilnych. Te ostatnie kupują linie, które mają szeroki wybór i żądają najlepszych parametrów, których rosyjskie maszyny nie są w stanie zapewnic. Kupno przez wiele krajów MiGów, czy Suchoji to przede wszystkim konsekwencja polityki zagranicznej i nieznalezienia się w kręgu bliskich sojuszników Zachodu, którzy mogą kupic najnowocześniejszy sprzęt.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cieszy mnie optymizm i wiara w świat wyrażana przez oposa! Ładne to ale bez sensu Wiara w to, że cokolwiek będzie reformowane, i cokolwiek będzie stawać na nogi jest iluzją lansowaną przez Kreml. Wszystkie kraje postkomunistyczne borykały się z problemem konieczności utrzymywania nierentownych przemysłów - vide warszawskie FSO W Rosji dochodzą jeszcze mocarstwowe resentymenty. Reforma zakładów na pewno będzie następować, muszą się jednak liczyć z daremnością tych działań. Problemem jest technologia! Nikt im nie sprzeda technologii. Mogą jedynie kupować elementy. Tak jak nikt tych technologii nie sprzeda Chińczykom. A nie muszę dodawać, że oba te kraje nie są w stanie wygenerować własnych technologii porównywalnych z zachodem.

    Ładna jest także teoria o produktach przemysłu zbrojeniowego. Ale też niestety bez sensu. Rosyjskie uzbrojenie kupują masowo, ale tylko trzy grupy państw:
    a) ci co gdzieindziej nie kupią (bo sankcje, bo ograniczenia, bo nie mają kasy, a Rosja dotuje przemysł zbrojeniowy i jest dużo tańsza)
    b) ci co całe uzbrojenie mają poradzieckie i nie bardzo są w stanie z tego wybrnąć - choć te państwa starają się np. zaopatrywać w Polsce, Czechać itd, a więc państwach produkujących poradziecki sprzęt, ale należących do NATO - vide Malezja
    c) ci, których wróg ma broń zachodnią. Jakkolwiek głupio by to nie brzmiało, jest kilka takich konfliktów: Pakistan (zachodni) vs. Indie (ruski); Izrael (zachodni) vs. Arabowie z Bliskiego Wschodu (ruskie) - nie mylić z Arabami z Zatoki i z Maghrebu.

    Oczywiście, nie oznacza to, że ten samolot nie będzie latał - będzie! Może go nawet sprzedadzą ze 2 do Gwatemali i jeden dla firmy Cargo z Egiptu. Większość jednak pójdzie na byłe ZSRR, albo nawet na samą Federację, bo też z byłego ZSRR większość państw nie będzie chciała.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Cieszy mnie optymizm i wiara w świat wyrażana przez oposa! Ładne to ale bez sensu Wiara w to, że cokolwiek będzie reformowane, i cokolwiek będzie stawać na nogi jest iluzją lansowaną przez Kreml. Wszystkie kraje postkomunistyczne borykały się z problemem konieczności utrzymywania nierentownych przemysłów - vide warszawskie FSO
    Ładna jest także teoria o produktach przemysłu zbrojeniowego. Ale też niestety bez sensu.
    Mnie zaś smuci nieco Twój pesymizm. Bo nie widzę powodów, przeszkód, przez które przemysł ten nie miałby być zreformowany? Postawienie go na nogi, spowodowanie, by był konkurencyjny, to kwestia jedynie inwestycji - a pieniądze Rosja ma - z exportu surowców, broni, itp. Gdyby przyjąć Twoją tezę, że w Rosji żyją sami tępi Wasyle, co nie potrafią wymyśleć nic nowego, to po błękitnym niebie nad Rosją nadal latałyby Po-2 i z rzadka I-16, z podwoziem wciąganym na korbkę.
    Zaplecze naukowe? Badawcze? Tego Rosji też nie brakuje.
    Generowanie nowoczesnych technologii to sprawa przede wszystkim pieniędzy i odpowiedniego zaplecza. Inna kwestia, to czy samemu dochodzić do pewnych rozwiązań, czy kupić je u konkurencji (szybciej, taniej, itp.).
    Dobrze, że Zachód nie ma klapek na oczach i chętnie współpracuje z Rosją. Bo warto - nie tylko, ze względu na to, że jest to olbrzymi rynek zbytu, ale właśnie chociażby ze względu na zaplecze naukowe.
    Co do exportu broni, to nie wiem, czemu ma służyć Twoja wyliczanka. Ja wcale nie pisałem, że USA przymierza się do zakupu najnowszej wersji Su-27. To, że Rosja jest w czołówce exporterów to fakt - i możemy oczywiście powiedzieć, że rosyjską broń kupują biedni, głupi i brudni, ale to, że wygrywa z bronią Zachodu i Chin jest faktem i faktem pozostanie, choćbyśmy dąsali się dniami i nocami i walili pięścią w stół.
    Zresztą reforma rosyjskiej zbrojeniówki to też fakt, a nie "iluzja lansowana przez Kreml".
    Co do FSO, to przeżywa ono swoiste odrodzenie - dzięki exportowi Lanosów na Ukrainę i do Rosji. I dobrze chyba, że jej nie zaorano, choć pewnie wg. kolegi Witek Z. reforma tych zakładów też jest "daremna".
    P.S. Równie dobrze możemy powiedzieć, że upadek polskiego przemysłu lotniczego nastąpił przez to, że nie mogliśmy "wygenerować własnych technologii porównywalnych z zachodem", co oczywiście nie jest prawdą, ale to już temat na odrębną dyskusję.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •