Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 201
Like Tree20Likes

Wątek: Hub lotniczy w Berlinie

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie Hub lotniczy w Berlinie


    Polecamy

    ... wizualizacje wyglądają imponująco Światowe - Lotniska - Rynek Infrastruktury ale jak sobie pomyślę o CPL między Warszawą a Łodzią to aż mnie ciary przechodzą.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 17-06-2011 o 17:47

  2. #2
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Dziala juz informacyjna stronka, na razie chyba tylko w jezyku niemieckim:

    http://ber.berlin-airport.de

    Nie uzywa sie juz roboczej nazwy "BBI", tylko "Flughafen Berlin Brandenburg -BER-" Willy Brandt.

    Otwarcie i przeniesienie wszystkich operacji z Tegel zaplanowano na 3 czerwca 2012.
    Wszystko idzie planowo. Lotnisko poraza rozmachem.
    Ostatnio edytowane przez SkyGuy ; 14-06-2011 o 16:20 Powód: link

  3. #3
    Awatar Blank

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ZCH

    Domyślnie

    Ciekawe czy jakieś nowe linie pojawią sie poza tymi operującymi z EDDB i EDDT ?
    NIKON D5100, , MTO 11CA

  4. #4
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z już ogłoszonych to S7 do Nowosibirska 1xweekly (wraz z otwarciem BER i wstąpieniu AB do OW, mówi się o 3xweekly )
    A'A do Chicago wydaje się być rosądnym posunięciem.

    No i AB zapewne mocno będzie chciał zaznaczyć swoją pozycję w tym regionie

    ps: Jak wygląda sytuacjia z EZY, FR itp. Przenoszą je na częśc nowego lotniska.?
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  5. #5
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    EZY zostaje na 100 %. Co zas sie tyczy FR to O'Leary odgrazal sie, ze wyniesie sie z Berlina na dobre (na jakies male brandenburskie lotnisko kolo Eberswalde). Ale tutaj jego nikt na powazne nie bierze. Pozatym nikt by po nim nie plakal, ten kawalek szybko zostalby podzielony, jeszcze jest przeciez 4U na przyklad.
    Jako ciekawostke powiem, ze od 26 czerwca jest nabor statystow na probe generalna funkcji odprawy pasazerow i test najwazniejszych funkcji lotniska jaki sie odbedzie za kilka miesiecy.

  6. #6
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Ja poprosze te Eberswalde. Do Szczecina rzut beretem
    Come on Arsenal--))

  7. #7
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkyGuy Zobacz posta
    EZY zostaje na 100 %.
    Racja, racja
    anna.aero: With all carriers in Berlin now moving to the new Berlin BBI/BER airport, will that create competitive problems for easyJet?
    McCall: No – the new Berlin airport – BBI/BER – will present opportunities for us. It makes a lot of sense in that market.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  8. #8
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Ja poprosze te Eberswalde. Do Szczecina rzut beretem
    Jako ciekawostke powiem Ci, ze jak powstawaly plany "BBI" to oprocz Schönefeld brano wlasnie pod uwage lotnisko Eberswalde-Finow, ale pomysl odrzucono. a teraz jak FR sie faktycznie tam wyniesie to sie Szczecin (i nie tylko) ucieszy. Sorry za maly OT.
    Ostatnio edytowane przez SkyGuy ; 17-06-2011 o 20:28 Powód: literowka

  9. #9
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    A tak bedzie wygladal ruch po otwarciu BER. Bylo o to wiele halasu bo oczywiscie mieszkancy niektorych dzielnic sie troche burzyli.

    http://www.morgenpost.de/multimedia/...in_745359a.jpg

    Jest jeszcze troche klotni o nocne loty, mam nadzieje, ze lotniska nie zamkna po godz 23.

  10. #10
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    W niedziele 26 czerwca odbedzie sie dzien otwarty dla zwiedzajacych pod nazwa "Blick ins Terminal" .
    Bedzie mozna zwiedzic sobie terminale , ktore sa w fazie wykanczania.
    Oprocz zwiedzania bedzie mozna sie zapisac na liste statystow, ktorzy od 26 stycznia do 16 maja
    beda uczestniczyc w symulacji obslugi pasazerna na lotnisku BER. Czyli check in, oddanie bagazu i wszystko
    co jest zwiazane z odlotem lub przylotem.
    Poszukuje sie 10.000 statystow.

    Wracajac do najblizszej niedzieli, to zwiedzanie planowane jest od godziny 09 - 18.
    Poniewaz miejsca parkingowe sa jeszcze nieczynne, z pobliskich stacji S-Bahn ( Altglienicke, Grünau, Schönefeld ) oraz spod centrum handlowego Waltersdorf beda kursowaly bezplatne autobusy.

    Zrodlo: Berliner Flughäfen laden zum "Blick ins Terminal" - Öffentlichkeit - Rahmenbedingungen - airliners.de

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkyGuy Zobacz posta
    jak powstawaly plany "BBI" to oprocz Schönefeld brano wlasnie pod uwage lotnisko Eberswalde-Finow, ale pomysl odrzucono.
    Finow nigdy nie było poważną alternatywą dla Schönefeld, a przynajmniej ja sobie nic takiego nie przypominam za minionych 20 lat, odkąd interesuję się lotnictwem na terenie dawnej NRD. Starych lotnisk wojskowych jest wokół Berlina jak mrówków i pomysły ich wskrzeszenia na skalę międzynarodową rodziły się swego czasu jak grzyby po deszczu. Te różne lokalizacje brano pod uwagę na baaaaardzo wstępnym etapie planowania, po czym szybko je odpuszczono jako nierealistyczne. W miarę poważną opcją, nad którą zastanawiano się nieco dokładniej, był Sperenberg i może jeszcze po trosze Jüterbog/Altes Lager.
    U nas było to samo w latach 90. Co powiat, w którym było wojskowe lotnisko, to ogłaszał wielkomocarstwowe plany, a co z nich wyszło, można sobie pooglądać np. w Debrznie. Tak samo będzie w Berlinie. Mogą się odgrażać, że odejdą gdzie indziej, a jak za rok otworzą nowy olbrzymi aeroport, to wszyscy przewoźnicy będą się starali za wszelką cenę na nim pozostać.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 27-06-2011 o 20:23 Powód: wojskowe wojsko ;)

  12. #12
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Finow nigdy nie było poważną alternatywą dla Schönefeld, a przynajmniej ja sobie nic takiego nie przypominam za minionych 20 lat, odkąd interesuję się lotnictwem na terenie dawnej NRD. Starych lotnisk wojskowych jest wokół Berlina jak mrówków i pomysły ich wskrzeszenia na skalę międzynarodową rodziły się swego czasu jak grzyby po deszczu. Te różne lokalizacje brano pod uwagę na baaaaardzo wstępnym etapie planowania, po czym szybko je odpuszczono jako nierealistyczne. W miarę poważną opcją, nad którą zastanawiano się nieco dokładniej, był Sperenberg i może jeszcze po trosze Jüterbog/Altes Lager.
    U nas było to samo w latach 90. Co powiat, w którym było wojskowe wojsko, to ogłaszał wielkomocarstwowe plany, a co z nich wyszło, można sobie pooglądać np. w Debrznie. Tak samo będzie w Berlinie. Mogą się odgrażać, że odejdą gdzie indziej, a jak za rok otworzą nowy olbrzymi aeroport, to wszyscy przewoźnicy będą się starali za wszelką cenę na nim pozostać.
    Jak najbardziej Finow bylo brane pod uwage lokalizacji nowego lotniska Berlin Brandenburg, lecz pomysl odrzucono. Pamietam jeszcze w polowie lat 90-tych artykuly na ten temat w Der Tagesspiegel chyba.

    http://de.wikipedia.org/wiki/Flugplatz_Finow

    "Bei den Standortplanungen für den zukünftigen
    Flughafen Berlin Brandenburg International (BBI) wurde auch der Flugplatz Finow als möglicher Standort geprüft[4] und später abgelehnt."







    [5]

  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    wojskowe wojsko
    Ale mi się napisało z rozpędu. Miało być "wojskowe lotnisko". Już za późno na edycję, może moderator poprawi.

    Cytat Zamieszczone przez SkyGuy Zobacz posta
    Jak najbardziej Finow bylo brane pod uwage lokalizacji nowego lotniska Berlin Brandenburg, lecz pomysl odrzucono. Pamietam jeszcze w polowie lat 90-tych artykuly na ten temat w Der Tagesspiegel chyba.
    Zgoda, ale jak napisałem: na baaaaaaaardzo wstępnym etapie, około połowy lat 90, gdy rodził się pomysł jednego BBI zamiast trzech berlińskich lotnisk, z których dwa już wtedy były bardzo uciążliwe dla okolicznych mieszkańców. Przećwiczyłem to na własnej skórze, mieszkając w IX-X 1990 przez dwa tygodnie na Pankow, gdzie przebiega podejście od wschodu na Tegel.
    Podobne pomysły były z Neuhardenbergiem (ex-Marxwalde), Stendal, Parchim, Werneuchen i jeszcze innymi, ale szybko się okazało, że miały one księżycową wartość. Poważnie do zastanowienia nadawał się w gruncie rzeczy tylko Schönefeld, gdzie można było wykorzystać część istniejącej infrastruktury i połączeń komunikacyjnych nie trzeba budować od zera oraz częściowo Sperenberg.
    Jeśli jakieś z tych wielu opuszczonych lotnisk kiedykolwiek odżyje, to tylko jako port regionalny. Trochę szkoda, bo niektóre z nich mają bogatą tradycję i ludzie tam na miarę swoich niewielkich możliwości się starają, żeby coś zrobić.

    Swoją drogą podziwiać Niemców i uczyć się od nich dalekowzroczności i kompleksowości, jeśli chodzi o budowę lotnisk na miarę roku 2050. Nie ma co mówić o Berlinie i Monachium, ale nawet skromny Lepizig-Halle rzuca na kolana pod tym względem.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 25-06-2011 o 23:42

  14. #14
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Domyslilem sie, ze chodzilo o wojskowe lotnisko .....

    Troche mi szkoda bedzie Tegel, ale bedzie za to jedno - duze lotnisko ze swietna perspektywa rozwoju.
    Jutro ide na ten "otwarty dzien" by sie wszystkiemu przyjrzec, niestety nie mam dobrego aparatu, moze na szybko od kogos pozycze.
    FR sie ograza co jakis czas, ale watpie, ze odejda. To typowe gadanie pana O'Leary, smieszne nawet po prostu.
    Schönefeld jest swietnym wyborem, bedzie (juz jest czesciowo) swietnie skomunikowany z miastem.
    Do tego mamy tu silnego przewoznika - Air Berlin, ktory co prawda notowal ostatnio straty, ale najnowsze wiadomosci wygladaja juz lepiej. Pozatym ponad 33 mln pasazerow w ostatnim roku mowia same za siebie. A plany AB w odniesieniu do BER sa bardzo ambitne. Co z tego wyjdzie - zobaczymy juz niedlugo.

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Air Berlin to już chyba sobie rozkład lotów Dreamlinerem z nowego Berlina układa. Dzisiaj pokazywali w tiwi berlińską prezentację 787 i powiedzieli, że się bardzo cieszą jako pierwszy niemiecki przewoźnik, który dostanie te maszyny i trochę żałują, że dopiero w 2014 r. je otrzymają. Nowe reprezentacjyne lotnisko o światowym znaczeniu na pewno bardzo im pasuje do konceptu rozwoju. Pierwsze loty nonstop z Tegel na JFK już mają.
    Ja bym Tegla tak bardzo nie żałował ze względu na istniejące ograniczenia. Na Schönefeld jest lepszy dojazd i w ogóle znacznie lepsze perspektywy rozwoju. Prawdziwa sięgająca początków lotnictwa tradycja to był Tempelhof. Tu mnie trochę zabolało serce, gdy podjechałem U-Bahnem i zobaczyłem na własne oczy zamknięte na głucho obiekty.

  16. #16
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Zamkniecie THF tez przyjalem z bolem, tym bardziej, ze bylo to kiedys miejsce mojej pracy. Pozatym to bylo lotnisko w samym srodku miasta. Ale ok, nie chce robic OT, wiec powiem jeszcze, ze ciesze sie z powstania BER, Berlin po dekadach podzialu miasta, marginalizacji i ograniczen w ruchu lotniczym jest na dobrej drodze by nadrabiac utracony czas i znaczenie.
    AB ma na pewno wiele planow zwiazanych z 787 i BER, juz dzis obsluguja swoimi A 330 kilka interesujacych interkontynentalnych polaczen.
    Jestem wiecej niz pewny, ze BER swietnie sobie poradzi i nie moge sie juz doczekac daty 3 czerwca 2012
    Ostatnio edytowane przez SkyGuy ; 26-06-2011 o 01:05 Powód: ort.

  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nie zgadzam sie z twoja opinia ze otwarcie BBI bedzie oznaczalo ze "kazdy przewoznik bedzie probowal sie dostac do tego lotniska"

    Taka gra juz byla grana (np. w YMX/YUL) a z prawem i jego obaleniem w NRT/HND.

    Caly problem Berlin'a wiaze sie z faktem ze jest to tylko o 1 szczebel lepszym miastem na skali RASM/Yield niz Warszawa. Zalozenie ze legacy sie przeprowadza jest oczywiste bo elastycznosc CASM bedzie ich duzo mniej obchodzic niz LCC/Hybrid LCC. Glowny przewoznik (AB) jak juz mowilem pare miesiecy temu ma wedlug mnie powazne klopoty z ich "identity"...podobnie to wyglada w AA. Nawet w wypadku zarobkow AB nie ma na czym sie podprzec w naturalnych falach i ich dolkach na rynkach futures co powoduje ze straty moga sie stac kolosalne bardzo szybko, wlasnie to sie im przydazylo niedawno. Wejscie do 1World pomoze...ale nie wiele, bo sama linia nie zmieni GDP per capita/PPP mieszkancow ani ich historycznych tendencji do latania w specyficzne miejsca (w wypadku Berlin'a sa one jak najbardziej low yield z paroma wyjatkami). Czemu duzo nie pomoze? Bo BBI bedzie skazany tak samo jak THF/TXL/SXF byly skazane prawie wylacznie na O&D itineraries. Problem dla BBI jak wiadomo jest wytwarzany w FRA i w mniejszej skali w MUC. Sam fakt ze Frankfurt jest stolica finansowa kontynentalnej Europy i w bardziej zamoznych rejonach Niemiec bedzie dalej dobijac BBI bo nie dosc ze tam connecting traffic jest kolosalny to nawet rynek O&D jest wiekszy. To jest stanowczy problem wg. mnie dla kazdego przewoznika ktory bedzie chcial zrobic naprawde duzy hub w BBI a sam posiada siatke polaczen i strukture ktora jest przewaznie operowana dla low-yield pax.

    Hybrid-LCC to inna gra niz z FR. Ja bym chociaz ciut sluchal co MOL gada bo juz nie jeden raz z powodu kosztow i zwiazanego wysokiego CASM FR sie wycofywal lub zmniejszal: WAW, MRS itd.

    Dyskusja tez powinna sie toczyc tutaj o maksymalnie durnej Europejskiej biurokracji ktora wpierw wprowadzila podatek "Green Tax" w Niemczech a teraz chce powalic Europejskich przewoznikow na kolana poprzez ETS. USA/Chiny juz mowia Europie zeby sie bujali z tym tak jak z Kyoto (i bardzo dobrze) takze moze dojsc do tego ze ceny podatkow beda sie roznic od kraju z ktorego pochodzi przewoznik...z oczywista niekorzystna sytuacja dla przewoznikow z EU. Gwarantuje ze taki wariant walnie w BBI wiecej niz w FRA/MUC bo low-yield pax w Berlinie maja elastycznosc kompletnie inna niz ci O&D do FRA/MUC.

    Zycze z tym powodzenia bo gwarantuje ze to nie bedzie takie przejscie jak Stapleton->DEN.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 26-06-2011 o 04:02
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie zgadzam sie z twoja opinia ze otwarcie BBI bedzie oznaczalo ze "kazdy przewoznik bedzie probowal sie dostac do tego lotniska"
    No właśnie- to będzie cały czas to samo miasto, a budynek lotniska raczej znaczącego ruchu nie generuje
    Jedyny pozytywny efekt może być związany z realizacją odkładanych na później inwestycji, ponieważ TXL już od dawna miało być zaraz zamknięte. Ale to dotyczy infrastruktury (e.g. poczekalni), a nie połączeń.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Hybrid-LCC to inna gra niz z FR. Ja bym chociaz ciut sluchal co MOL gada bo juz nie jeden raz z powodu kosztow i zwiazanego wysokiego CASM FR sie wycofywal lub zmniejszal: WAW, MRS itd.
    Z punktu widzenia Polskich lotnisk i przewoźników byłoby dużo lepiej, gdyby FR w Berlinie został i się rozwijał, ponieważ to ograniczy rozwój Air Berlin i LH w tym miejscu.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Dyskusja tez powinna sie toczyc tutaj o maksymalnie durnej Europejskiej biurokracji ktora wpierw wprowadzila podatek "Green Tax" w Niemczech a teraz chce powalic Europejskich przewoznikow na kolana poprzez ETS.
    Green tax jest durny w tym sensie, że nie ma powodu, aby się nazywał green. Jest zwykłym podatkiem od zakupu biletu. Natomiast ETS jest jak najbardziej dobrym pomysłem, tyle, że branża lotnicza zostanie nim obciążona wcześniej niż jej konkurenci (inne środki transportu), ponieważ jest łatwiejsza do kontrolowania- to nie jest sprawiedliwe.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    USA/Chiny juz mowia Europie zeby sie bujali z tym tak jak z Kyoto (i bardzo dobrze) takze moze dojsc do tego ze ceny podatkow beda sie roznic od kraju z ktorego pochodzi przewoznik...z oczywista niekorzystna sytuacja dla przewoznikow z EU.
    Z tym zupełnie się nie zgadzam. To, że model Amerykański jest energetycznie niewydolny, nie może być powodem do braku działań przeciwko pogłębianiu się zmian klimatycznych.
    Nikt nie ma obowiązku latania do Europy, ani przelatywania nad nią. Poza tym jest już przynajmniej jeden precedens: podatek aerofłotowy za przeloty nad Syberią (napompowane opłaty idące bezpośrednio do kasy linii Aeroflot). Proponuję najpierw coś z tym zrobić.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Zycze z tym powodzenia bo gwarantuje ze to nie bedzie takie przejscie jak Stapleton->DEN.
    Tak, na dobry początek ambitne mega lotnisko będzie miało wyższe koszty stałe.

  19. #19
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie zgadzam sie z twoja opinia ze otwarcie BBI bedzie oznaczalo ze "kazdy przewoznik bedzie probowal sie dostac do tego lotniska"

    Taka gra juz byla grana (np. w YMX/YUL) a z prawem i jego obaleniem w NRT/HND.

    Caly problem Berlin'a wiaze sie z faktem ze jest to tylko o 1 szczebel lepszym miastem na skali RASM/Yield niz Warszawa.
    Ale to chyba nie ze mną polemizujesz? Ja nie napisałem, że każdy przewoźnik będzie chciał tam się dostać. Ja napisałem w kontekście wspomnianego tu FR, że każdy (w domyśle: z tych co już tam są) będzie chciał zostać. Bo wyniesienie się gdzieś na podberlińską prowincję oznaczałoby dla niego śmierć ekonomiczną. Pasażerom z Berlina nie będzie się chciało dojeżdżać autobusem do Eberswalde albo innej mieściny, skoro wsiadają w S-Bahn w centrum i w 20 minut są na wielkim nowoczesnym lotnisku, skąd mają otwartą drogę we wszystkich kierunkach na cały świat.

    Porównywanie Berlina z Warszawą (że tylko o jeden punkt wyżej na skali) jest formalnie może i w porządku, ale na dłuższą metę kompletnie pozbawione realizmu. Berlin już jest drugą po Paryżu metropolią Europy kontynentalnej i będzie się umacniać w roli jednej z najważniejszych stolic świata. Z tego zdaje sobie sprawę każdy, kto bywa regularnie w tym mieście od końca lat 80 i na własne oczy śledzi jego rozwój. Podniesienie rangi Berlina jest dla Niemców sprawą prestiżu i dumy narodowej, a w tych kwestiach pieniądze grają drugorzędną rolę. Muszą się znaleźć i od 20 lat się znajdują.

    Te okoliczności będą generować coraz większy ruch. W tym także z/do zachodniej Polski, tak mniej więcej do linii Gdańsk-Poznań-Katowice, ponieważ nasza dziadowska infrastruktura kolejowo-drogowa będzie zniechęcać tę część Polski (jak po trosze już zniechęca) do korzystania z Warszawy. Po cholerę tłuc się z Poznania, Szczecina czy Wrocławia do/z Warszawy, skoro połączenia z Berlinem są szybsze i bardziej komfortowe, a oferta Berlina w porównaniu z ofertą Warszawy jest pod każdym względem lotniczym i nielotniczym jak niebo i ziemia i nie zanosi się na szybkie zmiany w tej dziedzinie na naszą korzyść. Ale to tylko na marginesie, bo Polacy nie są tu grupą docelową. Air Berlin też był na marginiesie. Nie oni będą głównym graczem na rynku berlińskim.

    Niemcy o tym wiedzą i się na to przygotowują. To lotnisko nie jest robione na dzisiaj. Na dzisiaj to ono jest co najmniej dwa razy za duże i początkowo będzie robić wrażenie pustego. Ono jest na rok 2050.
    Pamiętam swego czasu artykuł w prasie lotniczej z okazji uruchomienia nowego pasa w Leipzig-Halle, z drogami kołowania nad autostradą jak w największych metropoliach. Padło pytanie, po co to wszystko i kto będzie z tego korzystać. Odpowiedź była taka, że według prognoz w połowie XXI wieku Niemcy będą potrzebować ca. 8 takich lotnisk. No to jedno już mają. Z możliwością całodobowego latania bez ograniczeń i z praktycznie otwartymi perspektywami rozbudowy. No i po 10 latach już mają tam jeden z najważniejszych węzłów cargo z DHL-em jako głównym operatorem. Oprócz tego NATO korzysta z Lipska na skalę, z której mało kto w Polsce zdaje sobie sprawę. Ponoć co czwarty odprawiony w Lipsku w minionej dekadzie pasażer był amerykańskim żołnierzem. Na stałe bazują w Lipsku Rusłany czarterowane przez NATO do przewozów wojska i zaopatrzenia. Jak ten kierunek działania się rozwinie, będzie decydować sytuacja polityczna.

    Podobnie będzie w nowym porcie berlińskim. Oba te lotniska pokryją zapotrzebowanie wschodnich Niemiec na przewozy pasażerskie i towarowe do połowy stulecia, a Berlin stanie się trzecim w Niemczech po Frankfurcie i Monachium interkontynentalnym hubem, prawdopodobnie z punktem ciężkości na kierunki wschodnie. Nie mam co do tego cienia wątpliwości, jak nie miałem ich 20 lat temu, stojąc w noc zjednoczeniową pod Bramą Brandenburską i obserwując co tam wtedy się działo. Szkoda, że my w Polsce tego nie widzimy i nie wyciągamy wniosków, choć jest to tylko o 40 minut jazdy samochodem z Polski. Jeżeli nadal tak będziemy postępować, nasze dzieci i wnuki obudzą się z ręką w nocniku.

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Z punktu widzenia Polskich lotnisk i przewoźników byłoby dużo lepiej, gdyby FR w Berlinie został i się rozwijał, ponieważ to ograniczy rozwój Air Berlin i LH w tym miejscu.
    Patrz wyżej. Lufthansie i Air Berlinowi - mam wrażenie - zwisa zwiędłym kalafiorem, co zrobi FR. Oni grają swoją grę.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 26-06-2011 o 15:14
    Lukasz likes this.

  20. #20
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie


    Polecamy

    ^^JacekB -Amen. Nic dodac, nic ujac.

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •