Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Turbopropy na 90 miejsc


    Polecamy

    Czytałem w Eurolotowskiej gazetce pokładowej artykuł podpisany przez Michała Petrykowskiego (Ops Manager w K2) na temat ATR. Oprócz genezy projektu i generalnych pochwał co do ekonomiczności turbopropów moją uwagę przykuło takie oto zdanie na koniec artykułu:
    "(...) dwaj najwięksi producenci samolotów krótkiego zasięgu - ATR i Bombardier wkrótce zaprezentują 90-miejscowe samoloty turbośmigłowe".

    Słyszał kto o takich rewelacjach?

    Sent from my Era G1 using Tapatalk

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Temat pojawia się w mediach branżowych od czasu do czasu. ATR studiuje nowy projekt, Bombardier - kolejne wydłużenie Dash 8-Q400.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Ciekawe czy skończy się na 90tkach, czy będą też 110. W sumie dla 90tek skrzydło nowe trzeba i tak opracować, a moc silników jest wystarczająca, by zabudować i 110miejscowe maszyny (vide Progressy D27 czy TP400). A321 pokazał, że takie modyfikacje nawet przy większych wymaganiach na pas się opłacają niejednokrotnie.

    Pozdrawiam, Adam
    PS> W kwestii "żerności" paliwa, nawet Progress D27 na An70 spala ok. 750kg/h lotu, przy prędkościach zbliżonych do jetów - w klasie 110 (porównanie nawet do E195) jest sporo oszczędniejszy, a rosyjskie silniki nigdy oszczędne nie były ).

  4. #4
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Hmm, kiedyś się zastanawiałem dlaczego nie robi się 30-to miejscowych prop'ów a po lekturze tego wątku a w szcególności:

    The problem with the 20-50 seat prop aircraft is not as much fuel but a relatively expensive staff pricetag as they need two pilots and one flight attendant on each flight. Then with ground ops and overhaul staff, the costs for each ASM of a 35 seat aircraft is about 1,5 times as much as that of a 70 seat aircraft which only need some additional fuel and an additional (junior) flight attendant.
    ... się zastanwiam co spowodowało zaćmienie mojego umysłu

    EDIT: Czyli wynika stąd, że renesans 30-to miejscowych samolotów przyjdzie razem ze spełnieniem oczekiwania MOLa o jednoosobowej obsadzie kokpitu

  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Hmm, kiedyś się zastanawiałem dlaczego nie robi się 30-to miejscowych prop'ów a po lekturze tego wątku a w szcególności:
    UA/Skywest mają Embraery 120 z 30 miejscami - całkiem fajny samolocik na widokowe trasy wzdłuż wybrzeża np.

  6. #6
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    UA/Skywest mają Embraery 120 z 30 miejscami
    A jeszcze inni mają Saaby itp, sęk w tym że nowej maszyny tego rozmiaru już nie kupisz. No może poza jakimś Dornierem, ale trudno tu mówić że jest to znaczący gracz.

    Sent from my Era G1 using Tapatalk

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    A jeszcze inni mają Saaby itp, sęk w tym że nowej maszyny tego rozmiaru już nie kupisz. No może poza jakimś Dornierem, ale trudno tu mówić że jest to znaczący gracz.
    Kupisz, nie kupisz, ale latają, choć jest wybór innych. Podobnie jak 50 miejscowe jety. Czyli są sytuacje, że się opłaca, ale widocznie nie ma aż tak szerokiego zastosowania jak np hydroplany, które przecież też za duże nie są, a swoją niszę mają.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie będzie żadnych renesansów itp., po prostu pojawiają się okazje do zagospodarowania podobnej wielkości samolotów, albo "kończą się" stare, to znajduje się jakaś fabryka, która takie zapotrzebowanie wypełnia serią samolotów, popyt się kończy szybko, no to produkcja też. I za 20 lat cykl się powtarza.

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    W sumie to już T-propy z taką ilością miejsc latały, nawet w LOcie Nic tylko na dwa motory przerobić i latać!!!
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •