Już kilka lat temu pisałem że podobny ruch powinien zrobić LOT, pchać paxów do hubu na bliskim wschodzie lub dalekim, ale nikt nie był mi wstanie odpowiedzieć czemu tak nie robi i dlaczego ma tylko położone swoje kody CS z Singapore Airline.
Nie recenzja, ale nie weim gdzie to umieścić.
OK podpisały umowę codeshare z EY. Od 21 września startuje połączenie PRG-AUH-PRG obsługiwane 319 CSA. Ponadto, umową objęte zostało szereg połączeń EY z AUH do państw leżących na Płw. Arabskim, na Dalekim Wschodzie, do Indii i Australii. Szczegóły na stronie OK.
http://www.csa.cz/en/portal/company/news/news_tz/news_tz_data/tz_23062011.htm
Już kilka lat temu pisałem że podobny ruch powinien zrobić LOT, pchać paxów do hubu na bliskim wschodzie lub dalekim, ale nikt nie był mi wstanie odpowiedzieć czemu tak nie robi i dlaczego ma tylko położone swoje kody CS z Singapore Airline.
Ostatnio kilka razy skorzystałem z usług CSA po tym jak okazały się tańsze od oferty linii ze Stara i muszę stwierdzić, że latanie z nimi jest całkiem przyjemne.
CSA Czech Airlines Reduce Bratislava – Brussels/Rome and Suspends Bratislava – Prague Route | AIRLINE ROUTE
Od końca lipca CSA likwiduje wszystkie (2) loty Praga-Bratysława +lekko tnie częstotliwości z BTS do Europy.
LOT nie ma niestety w chwili obecnej floty na loty nad Zatokę Perską. PLL mogłyby podpisać umowę CS z Qatar Airways. Linia ta się stale rozwija i LOT mógłby wykorzystać jednego Dreamlinera na loty do Kataru. Huby na Bliskim Wschodzie za kilka lat będą światowymi gigantami (już są) i nie posiadanie przez dane państwo chociaż jednego połączenia w te rejony będzie równało się z brakiem (w chwili obecnej) połączenia z Frankfurtem czy Monachium z jakiegoś polskiego miasta.
Wg. mnie linia Europejska ktora wpierw przestaje latac do LHR (a wogole do UK po 70+ latach) a potem do strategicznie waznego TLV ma dosc spore problemy, na dodatek pozbycie sie long-haul nic nie zostawia.No już nie przesadzajmy,że wielkie.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 19-07-2011 o 00:06
Jestem podobnego zdania. CSA ostatnio zdarzają się różne dziwne pomysły, ot na przykład loty z Pragi do Hanoi na A320 via Amlaty.
Źródło: CSA Czech Airlines plans to resume Hanoi route with A320 | AIRLINE ROUTE
1. Idź na Google Mapy. 2. Daj "Pokaż trasę". 3. Napisz Japan jako miejsce początkowe. 4. Napisz China jako cel. 5. Idź na 43 punkt twojej drogi, a jak sie zaśmiejesz....
Jeszcze jedno:
Jedynym hubem o jakims rozmiarze w calym rejonie jest DXB. Nie nazwalbym tego strasznie dochodowym miejscem. Reszta lotnisk waha sie w okolicach 10-15mln pax/rok czyli marne liczby. Dodatkowo nie ma ani jednej lini w tym rejonie czy to EK, Qatar, Etihad, Gulf Air co naprawde zarabiaja kase, chyba ze wierzymy w bajki Dubai World Holdings i "Enron accounting" ale nie mysle ze nikt tutaj na tym forum ma 5 lat i wierzy w PR release ktory mowi ze zarobilismy miliardy chociaz w zyciu by nie otworzyl ksiazek ani zgodzil sie na cos przypominajacego ksiegowosc ala GAAP lub wyszedl z IPO.LOT nie ma niestety w chwili obecnej floty na loty nad Zatokę Perską. PLL mogłyby podpisać umowę CS z Qatar Airways. Linia ta się stale rozwija i LOT mógłby wykorzystać jednego Dreamlinera na loty do Kataru. Huby na Bliskim Wschodzie za kilka lat będą światowymi gigantami (już są) i nie posiadanie przez dane państwo chociaż jednego połączenia w te rejony będzie równało się z brakiem (w chwili obecnej) połączenia z Frankfurtem czy Monachium z jakiegoś polskiego miasta.
Samobojstwem jest popelnienie bledu i myslenie ze przewoznik ktory kupuje dziesiatki samolotow bo nie odpowiada nikomu w prywatnym sektorze i ma preferencyjne uklady paliwowe a polityka i prawo zwiazane z sila robocza gdyby sie przelozylo na Europe lub USA by spowodowalo ze caly zarzad tej lini siedzi za kratkami przez 20 lat dziala na takim samym polu co przewoznicy z krajow jakby to gladko nazwac "cywilizowanych." Latanie do takich miejsc jest oczywiscie niczym zlym ale LOT nie powinien sobie kopac dolu pod nogami i zaczynac od takich miejsc zanim rozwinie siatke do miejsc gdzie ekonomia jest naprawde solidna czyli tam gdzie mamy i alliance transfer traffic, i duzy % O&D zwiazany z biznesem ala BKK, SIN lub PEK.
Ja bym sie zapytal, czy chodzi o "prestiz" czy chodzi o zarabianie kasy? Jak to pierwsze to juz otwierac DXB.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 19-07-2011 o 19:20
Zakładki