Wystartował Transmisja na żywo w linku powyżej, natomiast lot można śledzić tutaj - Flightradar24.com - Live flight tracker!
Start:
Wystartował Transmisja na żywo w linku powyżej, natomiast lot można śledzić tutaj - Flightradar24.com - Live flight tracker!
Start:
Lecą! Przed chwilą MAX-8 wystartował. Pogoda kiepska raczej, a transmisja live na Seattle News, Weather, Traffic and Sports | KIRO-TV.
Jeszcze kilka zdjęć:
fot. Woodys Aeroimages
Porównanie kokpitu B737-100 i B737 MAX.
2015 r. - prezentacja B737 MAX.
1966 rok - pierwszy B737.
1967 r. - prezentacja.
1967 r. - dostawa dla Lufthansy.
Po raz kolejny obserwujemy jak na naszych oczach zmienia się lotnictwo...
Boeing rozważa budowę wersji Boeinga 737 z jeszcze bardziej wydłużonym kadłubem na około 245 pasażerów, z nowym skrzydłem, podwoziem i silnikami.
Ślepa ulica...
...raczej nowy 707. Nowego słonia nie będzie.
Tymczasem...
Boeing twierdzi, że dostawa pierwszego egzemplarza 737-8 może zostać przyśpieszona o sześć miesięcy.
http://www.nasdaq.com/article/boeing...20160203-00851
Trwa montaż B737 MAX dla pierwszego klienta - Southwest Airlines.
#airplaneporn
[c]Boeing via Twitter
Wyciekła informacja, że 737-7 zostanie powiększony w stosunku do obecnego 737-700. Jego kadłub zostanie nieznacznie wydłużony, dzięki czemu w dwuklasowej konfiguracji będzie on zabierał na pokład około 150 pasażerów.
Zasadniczo - nie będzie to oddzielny model o innej konstrukcji skrzydła, jak 737-700, ale skrócony 737-8.
Silnik Leap-1B otrzymał certyfikaty EASA i FAA.
Boeing oficjalnie potwierdził, że 737-7 zostanie wydłużony o 2 rzędy siedzeń. Nie będzie też zoptymalizowanym płatowcem, jak 737-700, tylko skróconym 737-8.
A co z układem hydraulicznym rodem z Boeinga 757? Miał być potrójny system (L,C,R). Widzę, że coś Boeing zaniechał wprowadzenie tego do 737 MAX.
Niczego takiego nie bylo. Mial byc system "przypominajacy" 757.
Certyfikacja nie wymaga ilus tam konkretnie systemow hydraulicznych, wymaga natomiast ogolnego systemu z awaryjnoscia mniejsza niz 1 na 10^9 godzin lotu. Ostatni postep techniczny w aktuatorach sprawia ze w tym wypadku trzeci system nie jest konieczny, to zaoszczedza wage.
Dzięki, nie pomyślałem o nowych aktuatorach. Może w A320 NEO zrezygnują z trzeciego układu hydraulicznego Zastanawia mnie fakt, dlaczego procesy certyfikacyjne 737MAX nie wymagają RAT, w 757 i 767 jest RAT z uwagi na FBW spoilerów. 737MAX też będzie miał spoilery sterowane w ten sposób.
Zakładki