Strona 27 z 27 PierwszyPierwszy ... 17 25 26 27
Pokaż wyniki od 521 do 536 z 536
Like Tree404Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #521

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    I w sumie, w trakcie certyfikacji wychodzi na to, że czujnik kąta natarcia w Maxie to element bardzo wrażliwy na uszkodzenie w trakcie obsługi naziemnej.
    A to dobre jest! Zwalają na obsługę? Powoli zaczyna być widoczna linia obrony przy procesach odszkodowawczych.
    vonMises likes this.

  2. #522
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Chyba jednak MAXy nie polatają z pasażerami w tym roku.

    https://www.rynek-lotniczy.pl/mobile...dniu-6701.html

  3. #523
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Ciekawy filmik o skutkach problemów z Maxem. z perspektywy Chin. Pierwsze 7 min. jest o 737.


    sniekr and Witold212 like this.

  4. #524
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Nie wiem czy było tutaj (jeśli tak, usuńcie).

    Wychodzi ciekawy smaczek z MCAS:, pamiętacie tą aferę, że soft do MCAS rzekomo "zepsuli" hinduscy programiści? Otóż rzeczywistość okazuje się nieco bardziej skomplikowana...
    Wg ludzi z programu (ex pracownicy Boeinga), MCAS celowo został stworzony jako korzystający tylko z jednego czujnika kąta natarcia, ponieważ wg FAA, obsługa takich systemów nie musi być trenowana przez załogę w czasie sesji symulatorowych (a chodziło o jak najszybsze dostarczzenie maszyny na rynek) - jest o tym mowa w 35m filmu.
    Gdyby MCAS, zgodnie ze sztuką, korzystał z obydwu czujników, piloci mający latać na MAXach, musieli by odbyć sesje symulatorowe... (i pewnie wzmianka o tymże systemie musiała by się znaleźć w manualach)..... Jeśli faktycznie taki wałek się potwierdzi, to będzie już naprawdę grubo...


  5. #525

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wygląda na to że maxy jeszcze długo nie polecą prezes FAA wspomina już o 2 kwartale 2020.

    https://www.rp.pl/Lotnictwo/30921996...o-latania.html

  6. #526

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Ciekawy artykuł o nadchodzących przesłuchaniach CEO Boeinga w Kongresie USA: https://fortune.com/2019/10/04/boein...re-muilenburg/

  7. #527
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    American Airlines to resume flying beleaguered Boeing 737 MAX jet in January
    https://abcnews.go.com/Politics/amer...l_twitter_abcn
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  8. #528
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Icelandair 737 MAX-8 TF-ICY at Keflavik

    Icelandair przeniosło maszynę do "przechowalni" w Lleida w Hiszpani. Ciekawostką jest to, że cały lot odbył się na klapach 1. Wymusiło to max. FL 200, zwiększyło zużycie paliwa i musieli siadać w Shannon na dotankowanie.

    SilkAir przeniósł 11 maszyn z Sngapuru do Alice Springs w Australii.
    Air Canada 10 maszyn do Marana w Arizonie.

    Chyba powoli się szykują na jeszcze dłuższe uziemienie.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  9. #529

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Z przytaczanych tu już opisów wynika, że alternatywą dla MCAS było pozostawienie większych silników na swoim miejscu i wydłużenie podwozia. Nie bardzo rozumiem dlaczego to rozwiązanie zostało odrzucone? Czy to było rzeczywiście dużo trudniejsze niż zmiana położenia silników? Oczywiście nie mówię o tej sytuacji z dzisiejszego punktu widzenia bo teraz to oczywiste.

  10. #530

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Z przytaczanych tu już opisów wynika, że alternatywą dla MCAS było pozostawienie większych silników na swoim miejscu i wydłużenie podwozia. Nie bardzo rozumiem dlaczego to rozwiązanie zostało odrzucone? Czy to było rzeczywiście dużo trudniejsze niż zmiana położenia silników? Oczywiście nie mówię o tej sytuacji z dzisiejszego punktu widzenia bo teraz to oczywiste.
    Dłuższe podwodzie to wyżej umieszczony środek ciężkości. Myślę, że bali się problemów ze stabilnością na pasie startowym, zwłaszcza podczas jakiś problemów (typu śmieć na pasie, woda, pęknięcie opony itp.) podczas startu i lądowania. W sumie problemem mogłyby być też zmiany konstrukcyjne związane z powiększeniem przestrzeni (sorry, nie wiem, jak się to fachowo nazywa), w których chowa się podwozie.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  11. #531

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem, że w największym MAXie 10 musieli wstawić wyższe niż w innych modelach podwozie, bo inaczej ogon by szorował po pasie w czasie startu i lądowania. Rozwiązali to stosując podowozie, które się podwyższa a przy chowaniu po starcie skraca.

  12. #532

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Interesujące(?), że ABC informację umieściło w dziale Politics a nie Money/Business...

  13. #533

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Icelandair 737 MAX-8 TF-ICY at Keflavik

    Icelandair przeniosło maszynę do "przechowalni" w Lleida w Hiszpani. Ciekawostką jest to, że cały lot odbył się na klapach 1. Wymusiło to max. FL 200, zwiększyło zużycie paliwa i musieli siadać w Shannon na dotankowanie.

    SilkAir przeniósł 11 maszyn z Sngapuru do Alice Springs w Australii.
    Air Canada 10 maszyn do Marana w Arizonie.

    Chyba powoli się szykują na jeszcze dłuższe uziemienie.
    A czy u nas nie lepiej byłoby przenieść MAXy gdzieś na południe? Do Grecji, Turcji, Hiszpanii a może nawet Egiptu? Szkoda, tych nowych nielotów 737 na mrozie pod chmurą...

  14. #534
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Pierwsze MAX 9 w nowym malowaniu United Airlines - https://www.airliners.net/photo/Unit...-MAX/5720807/L

    Pierwszy MAX dla Donghai Airlines - https://www.airliners.net/photo/Dong...-8-MAX/5723599

    Wyciekło nagranie z tajnej narady dotyczącej przyszłości MAX-ów
    ozim, Kasai and tartal like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  15. #535

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Nie bardzo rozumiem dlaczego to rozwiązanie zostało odrzucone?
    Bo ma to dość poważne konsekwencje. Dłuższe podwozie to bardziej masywne podwozie. Jeśli bardziej masywne, to niekoniecznie wchodzi w miejsce po złożeniu. Można oczywiście przeprojektować, ale wtedy czekają Cię zmiany w samolocie (może część elementów trzeba będzie przenieść, zmienić) i fabryce (narzędzia, maszyny, oprogramowanie), w tym i u poddostawców elementów. Plus na koniec już istniejące setki trzeba tak samo przeprojektować i zmienić. W sumie mówimy o grubym koszcie.

    W porównaniu z fizycznym przeprojektowaniem tzw. wingboxa, zmiana oprogramowania za nawet kilka milionów jest lepszym pomysłem.

    Pozdrawiam, Adam

  16. #536

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Przede wszystkim dluzsze podwozie wiazalo sie ze znacznymi zmianami w projekcie skrzydła zeby upchnac dluzsze golenie. To byla glowna przyczyna

Strona 27 z 27 PierwszyPierwszy ... 17 25 26 27

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •