Strona 3 z 24 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 465
Like Tree355Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #41
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomek973
    Obawiam się, że w kokpicie prawie nic się nie zmieni ponieważ liniom lotniczym np. Southwest zależy na maksymalnej zgodności z 737NG.
    Mowiac po ludzku - parowozik na alusiach i z klima
    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005
    No własnie, ale ciekawy jestem, czy to prawie nic nie oznacza, że Boeing nie zastosuje w kokpicie jakiś drobnych (nie mówię zmian), ale dodatków? Dla przykładu Electronic Checklist, Airport Moving Map, EICAS MESSAGES SYSTEM, itp.
    W/g mnie to powinno byc tzw. minimum niezbedne! Chyba ze linie zinwestowaly duzo w iPady - znaczy EFB jest i nie beda nalegac na te w kokpicie
    W koncu w Ameryce musi sie wszystko oplacac! Ponoc...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  2. #42
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    W koncu w Ameryce musi sie wszystko oplacac!
    Święte słowa Panie Piotrze. Boeing bardzo jak widac boi się nowinek, Airbus natomiast bardzo je lubi - tak wynika z obserwacji, mojej prywatnej. Chociaż Boeing z kokpitem 777 się postarał - moim zdaniem najładniejszy z wszystkich Boeingów, jesli oczywiscie popatrzeć tylko na wyglad kokpitów. Myśle, że jak to świetnie ująłeś "niezbedne minimum" znajdzie sie w kokpicie 737MAX. Boeing o zmianach w kokpicie 747-8 tez nic nie wspominał, a mimo tego drobne dodatki do awioniki zastosował.

  3. #43
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005 Zobacz posta
    Chociaż Boeing z kokpitem 777 się postarał - moim zdaniem najładniejszy z wszystkich Boeingów, jesli oczywiscie popatrzeć tylko na wyglad kokpitów.
    Ładny to może być tzw. mały Miki... Co z tego że ładne klocki, ale tak na prawdę to puste w środku... Niestety! Konkurencja i to nie tylko z Europy daje więcej! Żeby było weselej - na amerykańskim sprzęcie...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  4. #44
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Żeby było weselej - na amerykańskim sprzęcie...
    Ergonomia i Ekonomia - 2 specjalności Amerykanów. A wracając do MAX-a, a dokładnie to jego "flight decks", to na jakie (drobne, a jakże inaczej) dodatki do awioniki typu "minimum" byś osobiscie obstawiał? Tak pytam z ciekawosci.

  5. #45

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Przecież jest na rynku EFB dedykowane do B737NG. W miejscu tradycyjnego mapnika na oknach mocowany jest uchwyt na wyswietlacz a cała reszta w miejscu nawigatorki.

  6. #46
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Przecież jest na rynku EFB dedykowane do B737NG. W miejscu tradycyjnego mapnika na oknach mocowany jest uchwyt na wyswietlacz a cała reszta w miejscu nawigatorki.
    O tym, ze EFB jest dostepny dla B737NG wiem od dawna. Chodziło mi, czy dla 737 jest dostępna opcja AMM (Airport Moving Map) nie w EFB, tylko "wbudowana" w awionike i wyswietlana na ND?

  7. #47

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Nie spodziewałbym się tego z prostego powodu, chodzi o sterowanie systeme. Najbardziej sensowny byłby ekran dotykowy a to może sporo kosztować i może się okazać że zmiany w awionice byłyby na tyle duże że potrzebna byłaby certyfikacja takiej konfiguracji. Nawet z touchpadem praca z tym byłaby upierdliwa. Akurat w 737 jest jeden wyswietlacz idealny do tej roboty. Narazie podpieli pod niego obraz z kamer dostepu do kabiny i chyba na tym się skończy. Obstawiałbym że pozostanie tak jak jest czyli dodatkowy wyświetlacz czy to na 737 czy A320.

  8. #48
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Nie spodziewałbym się tego z prostego powodu, chodzi o sterowanie systeme. Najbardziej sensowny byłby ekran dotykowy a to może sporo kosztować i może się okazać że zmiany w awionice byłyby na tyle duże że potrzebna byłaby certyfikacja takiej konfiguracji. Nawet z touchpadem praca z tym byłaby upierdliwa. Akurat w 737 jest jeden wyswietlacz idealny do tej roboty. Narazie podpieli pod niego obraz z kamer dostepu do kabiny i chyba na tym się skończy. Obstawiałbym że pozostanie tak jak jest czyli dodatkowy wyświetlacz czy to na 737 czy A320.
    Własnie nie zgodziłbym się z tym, bo na przykład nowy Boeing 747-8 ma wyświetlaną na ND funkcję AMM, a mimo tego owy ekran ND nie jest przecież dotykowy. Tutaj zaznaczyłem na fotografii czerwonym kolorem ten ND z wyswietlaną opcją AMM: Imageshack - 7478in6067ecockpit.jpg

  9. #49

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Tylko nowy jumbo ma to zabudowane standardowo a nie dokładane i, co najważniejsze, przeszło certyfikację z samolotem. Po bokach na wysokości wolantu masz dodatkowe ekrany które prawdopodobnie odpowiadają za sterowanie tymi zabawkami, są dotykowe albo podobne do tych z myśliwców. Niech się wypowie ktoś kto lata 777 w jaki sposób dobiera się do checklist wyświetlanych na telewizorach, myslę że tu będzie bardzo podobne.

  10. #50
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    w jaki sposób dobiera się do checklist wyświetlanych na telewizorach
    Checklistami steruje się akurat na 777 na EICAS Control Panel, przyciskając przycisk CHKL.
    Tutaj na tym obrazku widoczny ten przycisk: http://www.777project.com/images/pho...lect_Panel.jpg
    Jeśli chodzi o AMM, to nie wiem, czy nie steruje się tym właśnie z EFB, wydaje mi sie, że te ekraniki przy wolantach, to tak samo jak ten panel nad MCP, są instalowane na czas testów samolotu. Może Bendrzich cos by nam podpowiedział.

  11. #51

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005 Zobacz posta
    wydaje mi sie, że te ekraniki przy wolantach, to tak samo jak ten panel nad MCP, są instalowane na czas testów samolotu.
    Obstawiam że są wyposażeniem standardowym. Gdyby były tymczasowe to przyczepili by je tak jak te przy PFD a te są wpuszczone w panel i obudowane.

  12. #52
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    bokach na wysokości wolantu masz dodatkowe ekrany które prawdopodobnie odpowiadają za sterowanie tymi zabawkami, są dotykowe albo podobne do tych z myśliwców. Niech się wypowie ktoś kto lata 777 w jaki sposób dobiera się do checklist wyświetlanych na telewizorach, myslę że tu będzie bardzo podobne.
    To są EFB, identyczne do tych z 777
    Pozdrawiam!
    Piotr

  13. #53
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005 Zobacz posta
    Checklistami steruje się akurat na 777 na EICAS Control Panel, przyciskając przycisk CHKL
    Ten panel to Display Selector Panel - DSP, służy do sterowania co na którym (z trzech) MFD (multifunction display) jest wyświetlane. MFD to dwa ND plus ekran dolny. A checklistami operuje się touchpadami, umieszczonymi pod CDU Touchpady sterują też funcjami wywołanymi przyciskiem COM - Acars, FANS i wiele innych.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #54
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Dzięki Piotrze za cenne informacje. Pozwól, że o coś jeszcze zapytam. Na tym zdjęciu kokpitu B777: http://www.aerospaceweb.org/aircraft...7_panel_02.jpg F/O ma z prawej strony fotela EFB, tak? I to własnie przez niego steruje się AMM i innymi zabawkami? A czym są płaskie panele, przypominające tablety, za wolontami i czym jest panel zainstalowany nad MCP?

  15. #55
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    To NIE jest wyposażenie standardowe! Pewnie to samolot fabryczny a to zapewne jest osprzęt dodatkowy na czas prób!
    I tak - sa dwa EFB, moving map jest na EFB (na 777!), a na 787 i pewnie - 748 mapa jest na ND (MFD!) a steruje sie z touchpada (przynajmniej jak to widzialem na 787). Zresztą - steruje to dużo powiedziane bo cała obsługa mapy to oprocz wlaczenia - zmiana skali i orientacji, reszta (pozycja) robi się sama!
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 08-01-2012 o 15:30
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #56
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Nie, żebym nie znał angielskiego, ale mam problem ze zinterpretowaniem tego, co Boeing ogłosił na temat 737 MAX: "Industry sources report that assessments are under way to revise the tail cone, natural laminar flow nacelle and a hybrid laminar flow vertical stabilizer for additional fuel burn and drag reduction." Czy to oznacza, że zostana zastosowane materiały kompozytowe w stożku ogona, silnikach i stateczniku pionowym? Nie za bardzo tutaj rozumiem hybrid laminar flow. Ktoś z was wie, o co tutaj chodzi?

  17. #57
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Z tego co wyczytałem: Hybrid laminar flow control to jest sztuczne podtrzymanie laminarnej warstwy przyściennej na długim procencie cięciwy. Hybrydowe dlatego, że składa się z dwóch części: 1 - naturalny przepływ laminarny poprzez zastosowanie odpowiedniego profilu, 2 - sztuczne podtrzymanie laminarnej warstwy przyściennej poprzez odsysanie jej najniższej (najwolniejszej) części. Na elementach nienośnych i nie narażonych na duże kąty natarcia może to zmniejszyć opór tarcia. Na skrzydłach się nie stosuje, bo zmniejszyłoby to wartość krytycznego kąta natarcia.
    Canonier likes this.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  18. #58
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question

    "Other changes include flight deck revisions and aft fuselage aerodynamic improvements" - info z 8 lutego 2012. No własnie, czyżby Boeing zmienił zdanie dotyczące kokpitu 737 MAX?
    Boeing says 737 Max to meet or exceed A320neo range

  19. #59
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    A tymczasem przez tydzien bedą odbywały się testy nowego 737 MAX w tunelu aerodynamicznym.
    Boeing to Begin Final Phase of 737 MAX Wind Tunnel Testing - Feb 12, 2012

  20. #60
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie


    Polecamy

    Boeing: 737 Max not a bridge to a new aircraft: Boeing: 737 Max not a bridge to a new aircraft - Dallas Business Journal

    Nie za bardzo to rozumiem. Boeing ogłosił 737 MAX, a teraz co? Wycofuje się?

Strona 3 z 24 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •