Strona 34 z 52 PierwszyPierwszy ... 24 32 33 34 35 36 44 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 661 do 680 z 1028
Like Tree1042Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #661

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez esbi Zobacz posta
    Excel wszystko przyjmie, koszty błędów również.
    Więc to nie Excel jest winien.
    Oczywiście......tylko ile przyjmie operator Excella i oglądający Excella to tylko ich
    esbi likes this.

  2. #662

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Dla mnie charakterystyczne jest jedno.

    Szambo wybiło w marcu bodaj? Czy kwietniu? I B wspólnie z FAA zapowiadali, że to tylko kwestia "regulacji" MCAS. Kilka tygodni.

    Gdyby nie wejście z buta innych regulatorów, to MAXy latałyby od czerwca. Czy bezpieczne? Sądząc po tym, że nie latają do dziś - bynajmniej.

    Jeśli ktoś nadal by sądził, czy B jest organizacją inżynierów, czy księgowych, to mamy właśnie najlepszy dowód. Patch na patch, a testerem klient.

    Pozdrawiam, Adam
    murdoc, shiver, satori85 and 4 others like this.

  3. #663
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GoldenDave Zobacz posta
    naprawdę sądzisz, że B uzywa Excella? w jakiej skali firmie pracujesz? czy w ogóle?..

    firma, w której pracuję, z 2 fabrykami Polsce po 400-500 osób z przyległościami w każdej, nie z branży lotniczej, SAP, ERP od lat, nawet HR w Oracle;
    Typowy ludzik z korpo jest typowy, 0 dystansu i w sumie obycia, bo ten excel to w tym przypadku słowo-mechanizm.
    No offence, chociaż nie do końca



    Cytat Zamieszczone przez esbi Zobacz posta
    Excel wszystko przyjmie, koszty błędów również.
    Więc to nie Excel jest winien.
    Akurat to z reguły jest tak, że ludzie dobrze wiedzą, jak zrobić, by koszty błędów znalazły się w jakimś innym arkuszu
    Ostatnio edytowane przez Kazor ; 03-01-2020 o 10:12

  4. #664
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Tabelki wyglądały ładnie. A premie za poprawę wydajności i rentowności pewnie były całkiem apetyczne.

    Robiąc w utrzymaniu ruchu się trochę naoglądałem efektów takich oszczędności.
    Serwis drogi?
    To po co brać serwis producenta? Nasi mechanicy zrobią.
    Remonty trzeba robić 3x częściej niż robił je serwis producenta i koszty rosną?
    Jakby tu zrobić taniej?
    Zamiast fabrycznych części zamówmy jakieś zamienniki.
    Przy spuszczaniu oleju z przekładni wysypały się zęby? No niemożliwe?!
    Środki zaradcze?
    Mechaników z...ć i obciąć premię.
    Winę zrzucić na smarowników, bo to zewnętrzna firma.
    Przepraszam adm., ale to musi zostać w osobnym wątku :P

    Najgorsze jest to, że z praktyki wiem, że baaardzo rzadko takim januszom zarządzania dostaje się po pysku.
    To jest właśnie najgorsza patologia.
    Hajsy na siebie, ryzyko na firmę - a w zasadzie nie "na firmę", tylko na większość pracowników, w skrajnych przypadkach na podatników.

  5. #665
    Awatar Axel

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Chrzanów

    Domyślnie

    [QUOTE=GoldenDave;1371037]
    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    Bezlitosne słowa prawdy.

    naprawdę sądzisz, że B uzywa Excella? w jakiej skali firmie pracujesz? czy w ogóle?..

    firma, w której pracuję, z 2 fabrykami Polsce po 400-500 osób z przyległościami w każdej, nie z branży lotniczej, SAP, ERP od lat, nawet HR w Oracle;
    Żartujesz prawda????? KAŻDA, cytując klasyków "zapisać i podkreślić" KAŻDA firma bez względu na system ERP którego używa koniec końców wierzy jedynie Excelowi i ta wiara sprowadza się do wiary w jakieś makro w Excelu, które napisze trochę bardziej kumaty "księgowy" (bez obrazy dla kogokolwiek) zatrudniony w centrum usług wspólnych w środkowej Europie bądź na subkontynencie. I piszę to jako wdrożeniowiec SAP, który zaimplementował ten system w ponad 200 spółkach począwszy od papierni przez browary i fabryki silników lotniczych skończywszy na wytwórcach radioaktywnych farmaceutyków.

    Biorąc pod uwagę co się dzieje w spółkach o wiele mniejszych nie mam wielkich złudzeń odnośnie procesu decyzyjnego w firmie B.

    "nawet HR w systemie Oracle"....... no nie to jestem zupełnie spokojny - o tym jak można manipulować systemem ERP (Oracle EBS bądź SAP) w obszarze HR....praktycznie bez zostawiania śladów swojej działalności są nawet ogólno-dostępne filmy na YT
    Gabec, przemo-19, Kazor and 3 others like this.
    Pozdrawiam,
    Axel



  6. #666

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    [QUOTE=GoldenDave;1371037]

    Tak sądzę. W skali jakiejś? . Tak w ogóle to tak. Taka tam firma na A

  7. #667

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Widzę ze temat uziemienia maxów zamienił się w pręgierz i tabelce zamieszczania samochwalek i informacji ktoś w jak dużej firmie pracuje czego nie wdrożył i innych mądrości it... może by go tak jednak posprzątać (pls).

  8. #668

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Żadne samochwalki. Jedynie próba uświadomienia niektórym Kolegom, że sam fakt iż firma posiada system ERP nie decyduje o tym że podejmowane są w niej racjonalne decyzje.


    To nie są żadne mądrości IT i według mnie dyskusja jest jak najbardziej na temat. Uziemienie MAXow jest właśnie efektem takiej a nie innej kultury korporacyjnej. Słupki maja być na zielono a jeśli nie są to zmieniamy metodologię obliczeń tak żeby wyszły na zielono - najłatwiej to zrobić właśnie w Excelu on wszystko przyjmie.
    Nikt tu nie stawia B pod pregierzem - postawili się pod nim sami...

    Wysłane z mojego H4213 przy użyciu Tapatalka
    przemo-19, Gabec, SPlDER and 6 others like this.

  9. #669

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie, uziemienie Maxów jest efektem wielu czynników, błędów projektowych, połączonych z niekompetencją panującą w niektórych liniach lotniczych tak wśród załóg jak i obsłudze naziemnej, nacisku opinii publicznej i chęci krycia własnej dupy wśród regulatorów i wielu innych. Szukanie oszczędności również, ale ma ono miejsce zarówno w Boeingu, Airbusie, Microsofcie i każdej innej firmie. Spłaszczanie tematu do słupków jest przejawem braku wiedzy i ignorancji.

    prawda jest taka ze Max padł ofiarą wszystkich powyższych czynników i niejako stał się kozłem ofiarnym na którym próbuje się teraz na sile pokazać światu pozory szeroko rozumianego „safety first”.
    sornat, Marek. and Not Real like this.

  10. #670
    Awatar Axel

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Chrzanów

    Domyślnie

    Po pierwsze to wskaż mi proszę miejsce w którym stwierdziłem że Boeing jest odosobnionym przypadkiem. W moim poście napisałem wyraźnie że w innych firmach dzieje się podobnie.

    A co do przyczyn: to jak by się nie rozdrabniac to pra-przyczyną wszystkiego jest tylko i wyłącznie kasa. Czy przykładowo B decydując o takim a nie innym procesie certyfikacji MAXow zrobił to z troski o nieprzepracowywanie się inspektorów FAA, czy jednak stały za tym wymierne korzyści finansowe?

    Podobnie jest z innymi wymienionymi przez Ciebie przyczynami jak błędy projektowe itd. Czy B. zatrudnial/zatrudnia programistów i testerów w Indiach w trosce o rozwój edukacji w tym kraju, czy jednak z trochę innych powodów? Nie będę wnikał w temat bo znów zarzucisz mi szerzenie mądrości IT.

    Owszem to wszystko o czym piszesz to bezpośrednie przyczyny i tu zgoda, ale koniec końców za wszystkim stoi kasa i mityczny słupek. Ale co ja się tam znam: jestem tylko IT ignorantem

    Wysłane z mojego H4213 przy użyciu Tapatalka
    Kazor, przemo-19, Omega98 and 5 others like this.
    Pozdrawiam,
    Axel



  11. #671

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Axel Zobacz posta

    Owszem to wszystko o czym piszesz to bezpośrednie przyczyny i tu zgoda, ale koniec końców za wszystkim stoi kasa i mityczny słupek.
    Zgoda, ale jedyna alternatywa, to nie latać samolotami w ogóle. Bo w to, że Airbus gardzi kasą i słupkami, nie wierzę.
    Ewentualnie pozostałby chiński Comac C919 do przemyślenia, jako samolot produkowany bardziej dla prestiżu niż kasy, ale z powodu ukradzionych technologii, jego wpuszczą na Europejski rynek.

  12. #672

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Idąc tym tokiem rozumowania każda katastrofa od Concorde przez Tytanica po wybuch rotundy jest spowodowany na koniec dnia kasa. Bzdura. Najłatwiej jest wszystko ubrać w chciwość korporacji (której nie neguje). Galaxy Note tez był składany w Chinach, czy z tego powodu się paliły baterie? Programiści w Indiach niejednokrotnie będą dużo lepsi niż ci w PL czy USA, a to ze mało się im płaci... cóż podejrzewam ze sprzątaczka w większości domów forumowiczów jest Ukrainką a nie Polka, czy to znaczy ze gorzej sprząta?
    Not Real and mcxmcx like this.

  13. #673
    Awatar Axel

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Chrzanów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Idąc tym tokiem rozumowania każda katastrofa
    Ale w tym temacie rozmawiamy o dwóch konkretnych których pra-przyczyną był tylko i wyłącznie pęd za kasą. Koniec kropka.

    Programiści w Indiach - zgoda pod warunkiem że wiedza co robią. Ja się może i mało znam, ale B. chyba zlecal projekty firmom/zespołom o zerowym doświadczeniu w branży. Tacy z doświadczeniem pewnie w Indiach są ale....no właśnie. Chyba nawet na Forum były linki do stosownych artykułów branżowych tak lotniczych jak i IT (dla ignorantow), więc proszę z łaski swojej nie zarzucaj mi pisania bzdur.

    Kraj nie ma tu nic do rzeczy czy to Chiny czy Indie czy też Polska. Za każdą decyzja biznesowa stoją dziś $$ czy nam się to podoba a czy nie.


    Wysłane z mojego H4213 przy użyciu Tapatalka
    Pozdrawiam,
    Axel



  14. #674

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Idąc tym tokiem rozumowania każda katastrofa od Concorde przez Tytanica
    Z Titaniciem to akurat przykład potwierdzający tezę o kasie. W dodatku na kilku płaszczyznach...

  15. #675

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Ale offtp. Ktos tu posprzata?

  16. #676

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Idąc tym tokiem rozumowania każda katastrofa od Concorde przez Tytanica po wybuch rotundy jest spowodowany na koniec dnia kasa.
    Bez przesady, bardzo wiele wypadków i katastrof jest bardziej lub mniej spowodowanych chciwością, ale nie wszystkie. Bardzo często przyczyną jest nieznajomość pewnych zjawisk, splot niefortunnych czynników, którego nikt wcześniej nie mógł przewidzieć albo zwykła ludzka głupota.
    myszygon, Kazor, Witold212 and 1 others like this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  17. #677

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    To właśnie próbuje powiedzieć Omego... tu było dosyć podobnie. Gdyby to były wypadki samolotu latającego od 10 lat temat byłby inny...
    Omega98 likes this.

  18. #678

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    https://dlapilota.pl/wiadomosci/news...blemy-b737-max

    Tymczasem portal: Dla Pilota.pl donosi o ograniczeniu produkcji CFM LEAP . - kwestia interpretacji własnej: "czy to działania wyprzedzające?"

    oraz inny cytat z zalinkowanego tekstu redakcji:

    "Boeing obecnie magazynuje ponad 400 odrzutowców tego typu, które skompletowane czekają na przekazanie klientom" - no czekają....tylko na co....?
    Rocko Silento likes this.

  19. #679

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    https://www.nytimes.com/2020/01/05/b....co/3VNKrNTPcU
    Fiu fiu.... 7000 tys letadeł.... fiu fiu....

  20. #680
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Do końca czerwca nie poleci.

Strona 34 z 52 PierwszyPierwszy ... 24 32 33 34 35 36 44 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •