Strona 39 z 52 PierwszyPierwszy ... 29 37 38 39 40 41 49 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 761 do 780 z 1028
Like Tree1042Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #761
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Absolutnie ich nie bronie, bo Boeingowi należą się ostre baty za całą telenowele z MAXem. Natomiast uważam za wysoce prawdopodobne że niektóre z tych "niedociągnięć" typu prowadzenie wiązek które ujrzały światło dzienne, wywodzą się głównie z ostrej medialnej nagonki (zresztą całkiem słusznej). Kluczowe jest stwierdzenie "poprowadzone niezgodne z przepisami", czyli przykładowo wiązka przewodów mogła mieć w pewnym momencie podparcie co 31 a nie co 30cm jak stanowi przepis. Nie ma co polemizować ze słusznością tych przepisów, ale w przykładzie który podałem, za nieco lekko kuriozalne można uznać liczenie ile milionogodzin wylatały 737 z "niebezpiecznie poprowadzoną wiązką". No chyba że chodzi o jakąś grubsze naruszenie.
    W każdym audycie coś musi wyjść, nie może być tak że raport audytorów będzie można podsumować "wszystko ok". Tak jak już wielu tutaj pisało, gdy wróci do latania będzie konstrukcyjnie najbezpieczniejszym samolotem świata, bo np. EASA im nie popuści.
    Z innej bajki, co prawda nie ma dowodów na poparcie tej tezy, ale prawdopodobnie gdyby A320NEO był w podobnej sytuacji to pewnie też by coś "powychodziło" bo świat nie jest czarno biały, i jeden i drugi musi kombinować.
    chudy183, KZ, Kazor and 5 others like this.

  2. #762
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Że "coś", w rozumieniu jakiejś pierdoly, się znajdzie jest oczywiste. Ze "to" jest pierdoła, może lepiej niech Boeing udowodni .


    The FAA’s Transport Airplane Directorate in 2014 sent a memo to the FAA’s Aircraft Certification Service saying the Max’s rudder cable had inadequate protection and noting Boeing had agreed to comply with 1997 guidance issued by the FAA in response to the deadly 1989 crash of a United Airlines aircraft near Sioux City, Iowa.


    But, Boeing “objected to making changes to the design of the 737 Max rudder cable, arguing that changes would be impractical and noting the company’s concern about the potential impact on resources and programme schedules”, the House letter says.

    The FAA in 2016 offered Boeing the ability to comply with regulations without design changes, though six FAA “specialists” refused to support that decision, the letter says.
    https://www.flightglobal.com/airfram...135225.article


  3. #763
    Awatar parasite

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Bielawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Nie ma co polemizować ze słusznością tych przepisów, ale w przykładzie który podałem, za nieco lekko kuriozalne można uznać liczenie ile milionogodzin wylatały 737 z "niebezpiecznie poprowadzoną wiązką".
    Nie jestem ekspertem ale jak dobrze pamiętam to problem z wiązką wyszedł ponieważ MAX ma bardziej wysunięte silniki do przodu i w razie wybuchu silnika odłamki mogły uszkodzić wiązkę.

  4. #764

  5. #765

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Jak myślicie, co będzie z MAXami? Wiele linii teraz upadnie, pewnie czeka nas kryzys gospodarczy, więc branża lotnicza jeszcze bardziej oberwie. Nie jest nieprawdopodobne, że wiele ze stojących MAXów nie zostanie odebranych. Będzie się w ogóle opłacało wznawiać produkcję biorąc pod uwagę wzrost wydatków na ponowną certyfikację?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  6. #766
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Ten projekt już jest przegrany. Problemy z certyfikacja plus coronavirus pogrzebały b737max

    W lutym odwołano 41 zamówień. Myślę że marzec przyniesie jeszcze więcej.

    https://seekingalpha.com/amp/article...ellations-hits

    Jeśli rząd nie pomoże B to myślę że firma może zniknąć z rynku. I A i B mocno dostaną po d... Przez ten wirus ale chyba Airbus jest w lepszej sytuacji

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  7. #767

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Moim zdaniem będą jeszcze długo trzymać się Maxów. Przy obecnych stratach, ostatnią rzeczą którą by chcieli w Boeingu to wydawanie kolejnych miliardów na nowy projekt.

  8. #768

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Wygląda, że nie będzie mial kto odbierać, więc dla B problem się rozwiąże.

  9. #769

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Niewykluczone, że przez wiele miesięcy, a może i kilka lat po ponownej certyfikacji B737 MAX będzą do kupienia od ręki, bo będą zalegać Boeing nie upadnie. Taka firma zawsze może liczyć na pomoc państwa.
    jacek2 and SaaS like this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  10. #770

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Niewykluczone, że przez wiele miesięcy, a może i kilka lat po ponownej certyfikacji B737 MAX będzą do kupienia od ręki, bo będą zalegać Boeing nie upadnie. Taka firma zawsze może liczyć na pomoc państwa.
    Nie nie będą, jak samolot wróci do latania to wazyscy już gotowe odbiorą, na nowe tez przyjdą zamówienia, wszystko kwestia ceny. W modelu niskokosztowym jakiekolwiek „mieszanie” floty generuje niepotrzebne koszty nieproporcjonalne do potencjalnych korzyści dywersyfikacji zwłaszcza ze max jest pierwszym takim uziemieniem w historii.

  11. #771

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Nie nie będą, jak samolot wróci do latania to wazyscy już gotowe odbiorą, na nowe tez przyjdą zamówienia, wszystko kwestia ceny.
    Pytanie, czy będzie komu odbierać Pewnie niejedna linia upadnie albo przynajmniej będzie mieć poważne problemy przez najbliższe kilka-kilkanaście miesięcy.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  12. #772
    Awatar jacek2

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    CDG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Niewykluczone, że przez wiele miesięcy, a może i kilka lat po ponownej certyfikacji B737 MAX będzą do kupienia od ręki, bo będą zalegać Boeing nie upadnie. Taka firma zawsze może liczyć na pomoc państwa.
    Oczywiście Amerykanie nigdy nie pozwolą na upadek Boeinga....
    shiver likes this.

  13. #773
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Nie nie będą, jak samolot wróci do latania to wazyscy już gotowe odbiorą, na nowe tez przyjdą zamówienia, wszystko kwestia ceny. W modelu niskokosztowym jakiekolwiek „mieszanie” floty generuje niepotrzebne koszty nieproporcjonalne do potencjalnych korzyści dywersyfikacji zwłaszcza ze max jest pierwszym takim uziemieniem w historii.
    Jak kilka linii padnie to i trochę wolnych ludzi z TR na 320 family będzie dostępnych na rynku od ręki, a i za niższe stawki bo będą w desperacji i wezmą to co im dadzą

    Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  14. #774

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Pytanie, czy będzie komu odbierać Pewnie niejedna linia upadnie albo przynajmniej będzie mieć poważne problemy przez najbliższe kilka-kilkanaście miesięcy.
    ryan wessie w najgorszym razie

  15. #775
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    zwłaszcza ze max jest pierwszym takim uziemieniem w historii.
    Nie do końca. Może pierwszym tak długim, ale warto przypomnieć choćby o DC-10 (prawie 300 samolotów uziemionych w 1979 r., choć jedynie na miesiąc z hakiem).

    Analogia między tymi dwoma przypadkami jest w ogóle ciekawa:
    As a part of the conditions of its return to service, the FAA ordered all [airplanes] to incorporate a reduntant stall warning system that relied on two Angle of Attack sensors and ensure the integrity of it's wing slats position alerts. (...) and each cockpit needed two stickshaker motors fed by data from both speed computers.
    The grounding of the [airplanes] ignited a debate over system redundancy, crew alterting, requirements for certification, and insufficient oversight and expertise of an under-resourced regulator [FAA].
    Of greater concern, however, is the identification of what appears to be a trend toward placing more and more reliance on the manufacturer in the course of type certyfication. (...) In most cases the FAA staff performs only a cursory review of the substance of this great volume of documentation. Further, the process invites a review that focuses, however superficially, on the details, often at the expense of closely examining overall design concepts.
    The committee finds that, as the design of airplanes grows more complex, the FAA is placing greater reliance on the manufacturer. (...) The FAA's human resources are not remotely adequate to the enormous job of certifying an airliner. The committe finds that the technical competence and up-to-date knowledge required of people in the FAA have fallen behind those in industry.
    Podobne do wniosków po katastrofach MAXów? Ups, a to są cytaty z lat 80. dotyczące DC-10 i procesu jego certyfikacji.

    Boeing połączył się z McDonnell Douglas w 1997 i tym samym bajzel mamy ten sam, tylko zwielokrotniony upływem lat i postępującym skomplikowaniem procesu oraz konstrukcji. Niczego się nie nauczyli.

    Powyższe cytaty z ciekawego artykułu na AirCurrent:
    https://theaircurrent.com/historical...-of-the-dc-10/

  16. #776

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    1. Boeing nie upadnie bo produkuje również uzbrojenie (eufemistycznie określając artykuły obronne np. Super Hornet) i rząd USA nie może sobie pozwolić na utratę jednego z kluczowych dostawców uzbrojenia.
    2. Liczba wyprodukowanych Maxów jest znacznie niższa niż liczba zamówionych, a do tego nawet jak linie upadną to prędzej czy później w ich miejsce powstaną kolejne, więc wyprodukowane Maxy się rozejdą.
    3. Utworzenie linii produkcyjnej dla samolotu to są gigantyczne koszty i Boeing nie może sobie na taka stratę pozwolić, szczególnie, że Max to jest dobry samolot (zasięg, spalanie, dostępność pilotów, wiele wspólnych podzespołów z popularnym NG) tylko stworzony wg złej filozofii.
    Szczypu, SaaS and G@wron like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  17. #777
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    szczególnie, że Max to jest dobry samolot (zasięg, spalanie, dostępność pilotów, wiele wspólnych podzespołów z popularnym NG) tylko stworzony wg złej filozofii.
    MAX to jest zły samolot o dobrych parametrach handlowych .

    Ale co do reszty to zgadzam się w 100%. Nie wydaje się prawdopodobne, żeby mogli upaść. Może z 50 lat temu było to mozliwe, gdy była jeszcze jakaś realna konkurencja, ale nie w czasach obecnego duopolu.

    Myślę że nawet żadna większa "restrukturyzacja", jak to się u nas mowi, raczej im nie grozi.


  18. #778

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Jakbym miał robić listę firm o najbezpieczniejszym losie na świecie, to Boeing i Airbus byliby na wysokich pozycjach. Amerykański rząd będzie gotowy wpakować każdą ilość gotówki w ewentualne uratowanie Boeinga.

  19. #779
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    MAX to jest zły samolot o dobrych parametrach handlowych .
    Jedyne lekarstwo na MAXa to latanie 100% "w rękach" bez AP
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  20. #780

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Prędzej bym powiedział, że jedynym lekarstwem jest latanie na klapach, co ogranicza pułap do 20000 ft i prędkośc do 250 KIAS (1) i trochę oporu dodaje.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

Strona 39 z 52 PierwszyPierwszy ... 29 37 38 39 40 41 49 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •