Strona 4 z 52 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 14 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 1028
Like Tree1042Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #61
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Boeing ogłosił że robi MAXa i go będzie robił. Przed ogłoszeniem, zastanawiał się czy wypuścić nową wersję 737 czy zupełnie nowy samolot. Zdecydowali się na 737MAX oraz, że nie mają w planach tworzenia nowego modelu dopóki dopóty nie wyczerpie się zapotrzebowanie na 737MAX.

  2. #62

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Wystarczy spokojnie przeczytać.

    Boeing na początku miał zgryza, czy robić 737 z nowymi silnikami, czy przy okazji dorobić to i tamto, może poszerzyć - czyli tak naprawdę zrobić 737 czwartej generacji (po 100/200, Classics 300/400/500 oraz NG 600/700/800/900). I wyszło im, że chcą robić 737NG z jak najmniejszą ilością zmian (czyli pewnie jedynie nowe silniki plus to co wyjdzie z tych nowych silników). I będą to sprzedawać tak długo, jak będą jacyś klienci (pewnie tak naprawdę iluś rocznie). A potem wejdą z zupełnie nową maszyną, zrobioną od zera.

    Jak dla mnie, Boeing trochę się podkłada (sądząc po tym, że NG i tak dostawał bęcki od klasycznych A319/320/321, i po stopniu "usprawnienia" Max/NEO, także casusie A350v1->XWB) i najbliższe kilka lat ostro stracą rynek, a na końcu wylądują z koniecznością szybkiego opracowania nowej maszyny. Zwłaszcza, że nadchodzi Comac 919, który choć nie będzie (wg mnie) dużym rywalem w USA/Europie, ale może poradzić sobie nieźle na rynku azjatyckim, i chodziły plotki, że i Embraer może się wkrótce przymierzać do produkcji maszyny klasy 150 miejsc.

    Pozdrawiam, Adam

  3. #63
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Jak dla mnie, Boeing trochę się podkłada (sądząc po tym, że NG i tak dostawał bęcki od klasycznych A319/320/321, i po stopniu "usprawnienia" Max/NEO, także casusie A350v1->XWB) i najbliższe kilka lat ostro stracą rynek, a na końcu wylądują z koniecznością szybkiego opracowania nowej maszyny.
    Tak zle chyba nie bedzie - przy A350v1, Boeing mial zupelnie nowy samolot a Airbus odswieżone A330. Tutaj jeden i drugi jest odswieżony, i problem moze byc jedynie wtedy jak sie okaze ze GTF dziala i to zdecydowanie lepiej od Leap-Xa...
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 27-03-2012 o 10:01 Powód: odświerzony -> odświeżony :)
    KZ

  4. #64

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Tak zle chyba nie bedzie - przy A350v1, Boeing mial zupelnie nowy samolot a Airbus odswieżone A330. Tutaj jeden i drugi jest odswieżony, i problem moze byc jedynie wtedy jak sie okaze ze GTF dziala i to zdecydowanie lepiej od Leap-Xa...
    Problem jest w tym, że Airbus dołożył sharklety oprócz silników. Poza tym nie było problemu ze zmieszczeniem silnika pod Arbuzami, a w B737NG były (zresztą w classicach też, nacelles). LeapX ma średnicę na wejściu od 15 do 35cm większą niż CFM56-5. Moim zdaniem, jest znacznie więcej elementów świadczących za Arbuzem, niż jedynie różnica między GTF i LeapX, przy pójściu po "minimalnej" modyfikacji.

    Pozdrawiam, Adam

  5. #65
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    problem moze byc jedynie wtedy jak sie okaze ze GTF dziala i to zdecydowanie lepiej od Leap-Xa...
    Wróbelki ćwierkają, że GTF ma się o wiele lepiej niż sami jego projektanci przypuszczali...
    Zaletą Leap-1B będzie to, że ta jednostka będzie przeznaczona wyłącznie dla 737MAX, co zapewni jej maksymalną optymizację dla tego płatowca.

  6. #66

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Czy 1B na Maxach ma jakieś większe różnice w stosunku do Leap X na A320neo, czy też to głównie rebranding dla Maxa (związany z mniejszą wysokością dostępną pod skrzydłem)?
    Znalezione: 1B ma zmniejszoną średnicę fana (68 cali), żeby się zmieściła. Choć i tak wymaga podniesienia podwozia...

    Pozdrawiam, Adam
    Ostatnio edytowane przez gloom ; 28-03-2012 o 18:45 Powód: Znalezione

  7. #67
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Czy 1B na Maxach ma jakieś większe różnice w stosunku do Leap X na A320neo, czy też to głównie rebranding dla Maxa (związany z mniejszą wysokością dostępną pod skrzydłem)?
    Ma większe różnice. Leap-1B będzie miał trochę inną konstrukcję silnika, generalnie będzie mniejszy od Leap-1A właśnie z powodu limitu miejsca w 737.

  8. #68
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Ostateczna konfiguracja 737MAX podobno będzie zatwierdzona ostatecznie w 2013 roku. Ciekawe czy Boeing zaprezentuje w najbliższym czasie wygląd kokpitu. Przecież takie drobne elementy jak chociażby tablice synoptyczne na ekranach, Crew Alerting System, czy wspomniane wcześniej Electronic Checklist i Airport Moving Map. Tak mi się przynajmniej wydaje, bo zapowiedzieli drobne dodatki do awioniki. Co to może być i co może być takim dodatkiem do awioniki?

  9. #69
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Ciekawe czy Boeing zaprezentuje w najbliższym czasie wygląd kokpitu.
    Nie spodziewaj sie zadnych wysoce zauwazalnych zmian, zwlaszcza ze Southwest jest linia ktora jest launch-customer, oni sa pod tym wzgledem dosc konserwatywni i przy tej ilosci 737 ktore juz maja nie chca niczego co by zbyt odstawalo i co by tylko skomplikowalo trening (i rozklad lotow, itp) pilotow. Linie lotnicze kochaja standaryzacje a dla takiego Southwest to niemal religia.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 28-03-2012 o 22:42

  10. #70
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    To co zatem może oznaczać to wielce deklarowane przez Boeinga "minor additions to avionics"?

  11. #71

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Poczekasz i zobaczysz. Chyba jest jasne co znaczy "minor". Nie ma co filozofowac na zapas.

  12. #72
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Nie spodziewaj sie zadnych wysoce zauwazalnych zmian, zwlaszcza ze Southwest jest linia ktora jest launch-customer, oni sa pod tym wzgledem dosc konserwatywni i przy tej ilosci 737 ktore juz maja nie chca niczego co by zbyt odstawalo i co by tylko skomplikowalo trening (i rozklad lotow, itp) pilotow. Linie lotnicze kochaja standaryzacje a dla takiego Southwest to niemal religia.
    Dobrze to opisuje ten artykuł: Boeing’s MAX, Southwest’s 737 Ť The Flying Engineer

  13. #73
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Southwest w ogóle jest bardzo konserwatywną linią. Rozumiem, że przy takiej ilości zamówień na MAX-a, to oni dyktują Boeingowi warunki, ale nie rozumiem dlaczego cierpieć muszą na tym, że tak powiem inne linie, które zamówiły 737 MAX. Standaryzacja i minimum szkoleń - OK, doskonale to rozumiem, ale na przykład stare trzestrzące przyciski na overhead, zamiast nowoczesnych wciskanych jak np. w 777 lecz w tym samym miejscu i układzie, tego już nie moge zrozumieć. Generacja 737 MAX zostanie wypuszczona z takim samym prymitywnym panelem overhead jak 737-100 i 200, trzymajcie mnie ludzie. Bedrzich miał świeta rację pisząc, że MAX to bedzie parowozik na alusiach z klimą. Tak samo na przykład wyswietlanie na ekranach tablic synoptycznych elektryki, hydrauliki, podwozia, itp. Czyż nie jest to wspaniałym ułatwieniem dla załogi, wszystko w jednym miejscu, że o Crew Alerting System na EICAS nie wspomnę - wszelkie niesprawności wyswietlane przed oczami załogi, chciałoby się rzec kawa na ławę. Zamiast niewygodnego szukania świecącej lampki na overhead. Czy do tego potrzeba aż tylu szkoleń, że w razie awarii zostanie wyświetlony stosowny komunikat? Według mojej prywatnej opinii, to nowoczesne technologie opracowywane dla dajmy na to takiego 787, powinny być przekładane na kolejne generacje samolotów, a klepanie 737 z niezmienionym kokpitem jest według mnie cofaniem się w rozwoju lub bardziej optymistycznie, staniem w miejscu.

  14. #74
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Southwest w ogóle jest bardzo konserwatywną linią. Rozumiem, że przy takiej ilości zamówień na MAX-a, to oni dyktują Boeingowi warunki, ale nie rozumiem dlaczego cierpieć muszą na tym, że tak powiem inne linie, które zamówiły 737 MAX. Standaryzacja i minimum szkoleń - OK, doskonale to rozumiem, ale na przykład stare trzestrzące przyciski na overhead, zamiast nowoczesnych wciskanych jak np. w 777 lecz w tym samym miejscu i układzie, tego już nie moge zrozumieć. Generacja 737 MAX zostanie wypuszczona z takim samym prymitywnym panelem overhead jak 737-100 i 200, trzymajcie mnie ludzie. Bedrzich miał świeta rację pisząc, że MAX to bedzie parowozik na alusiach z klimą. Tak samo na przykład wyswietlanie na ekranach tablic synoptycznych elektryki, hydrauliki, podwozia, itp. Czyż nie jest to wspaniałym ułatwieniem dla załogi, wszystko w jednym miejscu, że o Crew Alerting System na EICAS nie wspomnę - wszelkie niesprawności wyswietlane przed oczami załogi, chciałoby się rzec kawa na ławę. Zamiast niewygodnego szukania świecącej lampki na overhead. Czy do tego potrzeba aż tylu szkoleń, że w razie awarii zostanie wyświetlony stosowny komunikat? Według mojej prywatnej opinii, to nowoczesne technologie opracowywane dla dajmy na to takiego 787, powinny być przekładane na kolejne generacje samolotów, a klepanie 737 z niezmienionym kokpitem jest według mnie cofaniem się w rozwoju lub bardziej optymistycznie, staniem w miejs
    No w sumie co prawda to prawda. Masz rację.

  15. #75
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Wczoraj Boeing zaprezentował parę zmian konstrukcyjnych dla 737 MAX:

    * Stożek ogonowy zostanie wydłużony, a sekcja znajdująca się powyżej podnośnika pogrubiona dla poprawy równomiernego przepływu powietrza. Wyeliminuje to potrzebę zamieszczania generatorów wirów powietrznych na ogonie, co oznacza mniejszy opór i lepsze osiągi.

    * Silniki: nowe jednostki napędowe CFM International LEAP-1B zostaną zintegrowane ze skrzydłami w podobny sposób jak w przypadku modelu 787 Dreamliner. Nowy pylon i rozpórka oraz 20cm (8 cali) wydłużenie przedniej części podwozia zapewnią utrzymanie podobnego, jak w obecnym modelu 737, prześwitu pod podwoziem samolotu, przy czym możliwe będzie zamontowanie większego wiatraka silnika. Konstrukcja klapy przedniej części podwozia została odpowiednio dopasowana do powyższych zmian.

    * Elektroniczny system sprężonego powietrza (bleed air system), pozwalający na optymalizację ciśnienia w kabinie oraz systemów przeciw zamarzaniu, co zapewni lepsze spalanie paliwa.

    Boeing Makes 737 MAX Design Decisions - Apr 11, 2012

    Zmiany konstrukcyjne w 737 MAX - Pasazer.com

  16. #76

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    "Sekcja powyżej podnośnika" - dobrze że nie windy.
    Canonier likes this.

  17. #77
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    To było cytowane z artukułu, nie tłumaczyłem tego sam. Widać, że wklepane w translator. Oczywiście chodziło o ster wysokości. Dla niektórych ster wysokości jest windą, dla innych zaś podnośnikiem.
    Canonier likes this.

  18. #78

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    "Wiatrak silnika" też dobry.

  19. #79
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Post

    Wiatrak, wentylator, fyrtak i czego jeszcze nie wymyślą. Proponuję zatem oryginalny artukuł Boeinga: Boeing Makes 737 MAX Design Decisions - Apr 11, 2012

  20. #80
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie


    Polecamy

    Mam pytanie. Czy Electronic Bleed Air System ma coś wspólnego z systemem klimatyzacji? Czy 737 MAX będzie posiadał system klimatyzacji elektrycznie napędzany przez osobną sprężarkę, aby zapewnić mniejszy poziom wilgotności i komfort pasażerów w kabinie, taki jak zastosowano w 787, 747-8 i A350?

Strona 4 z 52 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 14 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •