Strona 8 z 52 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 160 z 1028
Like Tree1042Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #141
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie


    Polecamy

    A ja mam pytanie dotyczące APU, a konkretnie jego nowoczesności w 737 MAX. Skoro Boeing zastosuje nowe silniki LEAP-X, nowe winglety i inne usprawnienia aerodynamiczne, mające na celu oszczędność paliwa, to automatycznie nasuwa się jeszcze APU. Wiecie już coś może o APU? Jeśli silniki są udoskonalane, to APU na pewno też.

  2. #142
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Pojawiła się już krótka, nie oficjalna informacja odnośnie przyszłości APU na samolocie 737, choć nic jeszcze nie wiadomo z tym APU w 737 MAX.

    "Boeing has started flight tests of a Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) APU. The SOFC uses jet fuel as the reformer in the proton exchange membrane to give a 440kW APU that is 75% efficient compared to the conventional 40-45% efficient APU's. This would give a typical fuel saving of 1,360t for a 737 over a year. It is actually a hybrid gas turbine / fuel cell due to the sudden surges in demand eg engine starts and gear retraction etc. The SOFC will use air from a compressor passed through a heat exchanger for its gas turbine section. A potential drawback is that it has a 40min start-up time, so it would have to remain on for the whole day and depending upon its noise levels this could be a problem at airports which require the APU to be shutdown during the turnaround. The technology for the SOFC APU to replace the current APU is not likely to be available until at least 2015".

    The 737 APU

  3. #143

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nieźle! To by była niesamowita rewolucja.

    Idąc dalej zamiast silników turbinowych to takie APU i elektryczne silniki.
    Piotr

  4. #144
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Idąc dalej zamiast silników turbinowych to takie APU i elektryczne silniki.
    Wiem, wiem. Takie APU to pewnie odległa przyszłość, chociaż i tak takie rozwiązanie ma też swoje wady. A silniki elektryczne w samolotach pasażerskich to na dzień dzisiejszy kosmos.

  5. #145
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Testy nowych wingletów w tunelu aerodynamicznym potwierdzają ich ekonomiczność i mniejsze spalanie paliwa w porównaniu do poprzednich modeli serii 737. Szczegóły: New winglet proves 737 MAX will have big boost in fuel efficiency (Video)

  6. #146
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Boeing ogłosił wczoraj, że szuka dostawcy na ekrany LCD do kokpitu i elektroniczny system sprężonego powietrza. W 737 MAX mają być w kokpicie 4 15-calowe ekrany LCD, coś na wzór samolotu KC-46.
    Boeing 737 MAX Achieves 'Firm Concept' - Nov 15, 2012

  7. #147

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Nie szuka a wybrał. Ekrany dostarczy Rockwell Collins a elektronicznego bleeda Honeywell.

  8. #148
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Wybrał, wybrał, sorki. A tak swoja drogą to miało nie być żadnych zmian w kokpicie, zwazajac między innymi na tak konserwatywna linie, jaką jest Southwest. Nie rozumiem, jak mozna z pięknych 6 ekraników w stylu 777 zrobić 4 i to jeszcze rodem z jakiegos tankowca. Fuj. Żenada.

  9. #149
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    No bo ogolnie wiadomo ze czym wiecej ekranikow tym lepiej... Zdecydowanie powinni zaczac publikowac liczbe ekranikow w danych technicznych samolotu, bo niektore linie moga niechciec takich z zbyt mala ich iloscia...
    Mike5 likes this.
    KZ

  10. #150
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005 Zobacz posta
    jak mozna z pięknych 6 ekraników w stylu 777 zrobić 4
    Mozna jak sie chce i wcale nie jest to glupie. Wieksze ekrany daja ci wieksza szanse rozwojowa dla awioniki i sa duzo lepszym formatem na umieszczenie VSD lub przyszlosciowo SVT. Co do redundancy to 4 ekrany ciagle ci daja mase tego. Wcale zadne fuj, uwazam ze to liczba bliska idealu dla tej klasy samolotow. Dodatkowo jest to standaryzacja ktora zawsze jest dobra w lotnictwie, obniza koszty, teraz taki sam uklad 4 duzych wyswietlaczy w kokpicie Rockwell Collins oferuje jako retrofit do 767 lub 757, oczywiscie 767 w wydaniu USAF jako latajaca cysterna tez bedzie miala ta awionike, o 787 nie wspominajac. Southwest napewno nie protestuje bo dostanie ta sama informacje, w tym samym formacie jak chca tylko wyswietlona na mniejszej ilosci ekranow. Te same 4 ekrany zaczynaja wchodzic do wiekszych bizjetow - naprzyklad G650 lub najnowsze Falcony.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-11-2012 o 23:45

  11. #151
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Ciekaw jestem dlaczego w 747-8 zostawili tradycyjne 6 ekranów. Zobaczymy co teraz zrobia z FMC? Pewnie styl Dreamlinera. Patrzcie Państwo do ekranów sie przyczepili, a taki panel overhead na przykład - skrzeczące przełączniki skokowe z lat 60-tych. A tak się bronili od zmian w kokpicie. A czym jest ten przyszłosciowy system SVT, bo jakoś nie mogę się doszukać?

  12. #152
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    Ciekaw jestem dlaczego w 747-8 zostawili tradycyjne 6 ekranów.
    OIDP w celu łatwiejszego przejścia 777 -> 747-8.

  13. #153
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    A czym jest ten przyszłosciowy system SVT, bo jakoś nie mogę się doszukać?
    A moze by tak zrobic inteligentny uzytek z google?? Samo SVT oczywiscie to za malo ale 'SVT aviation' i juz cos wyskoczy. Za raczke zawsze trzeba??

  14. #154
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    GE Aviation dostarczy system FMS dla Boeinga 737 MAX.
    Szczegóły: GE Aviation Provides Flight Management for Boeing 737 MAX | Business Wire

  15. #155
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    GE dostarczy system FMS. A czy wiadomo już kto dostarczy system EEC dla nowych silników LEAP-1B w 737 MAX?

  16. #156
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005 Zobacz posta
    GE dostarczy system FMS. A czy wiadomo już kto dostarczy system EEC dla nowych silników LEAP-1B w 737 MAX?
    A co to za różnica ?
    KZ

  17. #157
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Pytam tylko i wyłacznie z czystej ciekawości. Wiem, że dla silników CFM system FADEC (EEC) dostarczał BAE Systems. Ciekaw jestem kto bedzie dostarczał dla nowych silników CFM Leap-X.

  18. #158
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Ale to tylko puszka z hardwarem jest - kto ja wyprodukuje serio ma niewielkie znaczenie. Istotny jest software i z nim dostawca tejze puszki ma bardzo niewiele wspolnego. Nie ma sie co podniecac dostawca hardware FADEC'a bo jego rola jest nieporownywalnie mniej istotna niz tych ktorzy pisza software co w FADECu siedzi.
    KZ

  19. #159

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Zastanawia mnie, dlaczego spada popyt na 737 Boeinga. Ostatnimi czasy wszystkie linie składają duże zamówienia na Airbusa. Tylko Ryanair został przy Boeingu.

    Czyżby Airbus był bardziej ekonomiczny?

  20. #160

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Przeczytaj sobie to (paragraf o ekonomicznosci 737), w kazdym razie twoje "tylko Ryanair" jest gruba przesada:

    Ryanair CEO Calls Boeing 787 Problems 'Regulatory Crap'

Strona 8 z 52 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •