Strona 28 z 52 PierwszyPierwszy ... 18 26 27 28 29 30 38 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 541 do 560 z 1028
Like Tree1042Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #541

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Żeby zrobić dłuższe podwozie w 737 trzeba by:
    A. Całkowicie zmienić sposób jego składania, tak aby golenie układały się nie w jednej linii, tylko na zakładkę - jedna po skosie do przodu, druga do tyłu. Czyli duże zmiany w strukturze płatowca.
    B. Zrobić golenie zwiększające swoją długość po wysunięciu. Technicznie wykonalne (spotykane choćby w samolotach pokładowych), ale w eksploatacji raczej upierdliwe.
    C. Rozsunąć węzły mocowania podwozia, co prawdopodobnie wiązałoby się z koniecznością rozsunięcia silników. Efekt ten sam co w punkcie A, tylko na jeszcze większą skalę.
    Ale bajki... Jak już było tu napisane parokrotnie, w MAX 10 podwozie jest dłuższe niż miejsce na nie. Zrobione to jest stosunkowo prostym sposobem opisanym w tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=F4IGl4OizM4

  2. #542

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Dlaczego tylko w dziesiątce zaprojektowali ten system? Ze względu na ryzyko tail strike?

  3. #543

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tak, bo -10 jest dłuższy niż dotychczasowe 737.

  4. #544
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Nasz MAX odpoczywa w doborowym towarzystwie

    fot. twitter.com/royalscottking

  5. #545

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ja widze 3 Maxy lotowskie tym doborowym towarzystwie
    jtf2 and ligus like this.

  6. #546

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Ale bajki... Jak już było tu napisane parokrotnie, w MAX 10 podwozie jest dłuższe niż miejsce na nie. Zrobione to jest stosunkowo prostym sposobem opisanym w tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=F4IGl4OizM4
    Tylko ze... ten układ nie ma nic wspólnego z wysokością silników, a jedynie kwestiami taił clearance przy rotacji (o czym jest mowa w filmie zreszta), a silniki musiały być wysunięte wyżej (i do przodu) żeby spełnić wymagania certyfikacyjne dot. Clearance silnika w przypadku złożenia / niewysuniecia przedniego podwozia a tego ten system nie rozwiązuje bo oleostrut musiałby być „wyciągnięty” także gdy samolot jest na ziemi... a wtedy już by nie wszedł do wheelwella

  7. #547
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    D. Zaprojektować w końcu nowy samolot wąskokadłubowy Boeinga.
    No weeeeeeź...

  8. #548

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    D. Zaprojektować w końcu nowy samolot wąskokadłubowy Boeinga.
    Będą się wstrzymywać, jak długo będzie się dało, bo numery im się kończą
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  9. #549
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Pierwszy argument jest mało przekonywujący, ponieważ inny samolot Boeinga B757 posiada identyczne elementy kadłuba jak b737, (ma dokładnie tę samą średnicę), a podwozie ma prawie o połowę wyższe. Problemem jest konieczność przeprojektowania skrzydeł. Podwozie musiałoby być szerzej rozstawione by móc się schować w kadłubie. A co za tym idzie , również gondole silników musiałyby być szerzej rozstawione, zbiorniki paliwa przeprojektowane, itd.

    To wszystko pokazuje, jak pechowym samolotem był, jego ekscelencja, Boeing 757.

    W podstawowej wersji -200 nie można powiedzieć że sprzedano mało sztuk- 994. Natomiast w wersji -300, jedynie 55. Samolot ten dobił kryzys w przewozach lotniczych po 11 września.

    Gdyby Boeing w 2004 wiedział co się stanie za 11, 14, 15 lat, nie oparłby 50% swojego revenue na wiekowym i mocno ograniczonym 737, tylko by podtrzymał produkcję 757 przez kolejne 10 lat, a w międzyczasie opracował "757MAX". Nie byłoby problemu z podwoziem 737-10, projektowaniem 797- mieliby 757MAX. Obecnie to Airbus byłby w d... ze swoim pseudo substytutem "A321LR" w segmencie Middle of the Market (230 pax, 3500nm), linie na całym świecie by hurtowo zamawialy B753NEO. Obecnie to Delta i United się biją o każdą sztukę wolnych 753 na rynku- a te samoloty są co najmniej pełnoletnie. Niestety 757 nie przetrwał, podobno narzędzia do jego produkcji zostały dawno zniszczone. Wielka szkoda.
    jtf2 and vonMises like this.

  10. #550

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    To wszystko pokazuje, jak pechowym samolotem był, jego ekscelencja, Boeing 757.
    gdyby Boeing w 2004 wiedział co się stanie za 11, 14, 15 lat, nie oparłby 50% swojego revenue na wiekowym i mocno ograniczonym 737, tylko by podtrzymał produkcję 757 przez kolejne 10 lat, a w międzyczasie opracował "757MAX".
    Problemem 757 jest paradoksalnie zbyt duża rozpiętość skrzydeł. Mając 38m nieznacznie wykracza po za maksimum 36m dla kodu C i wchodzi w kod D. A także zbyt długi rozbieg. To jest nie do przyjęcia dla tanich linii lotniczych, które są głównym nabywcą samolotów wąskokadłubowych. Do popularności B737 przyczynił się także Ryanair ze swoim głupim pomysłem z wysuwanymi schodami. W B757 musiałyby być dwa razy dłuższe.
    Boeing miał w planach krótszą wersję B757-100 która gabarytami bezpośrednio mogłaby konkurować z B737, ale ją porzucił.

    B757 Jak na czasy kiedy powstał, miał rewelacyjne niskie spalanie miażdżące konkurencję. I dzisiaj jego spalanie w przeliczeniu na osobę jest porównywalne z 737 NG. Jakby jego dopracować aerodynamicznie, wyposażać w nowoczesne silniki takie jak w MAXie, wyposażyć w składane skrzydła by się zmieścił w kodzie C, byłby lepszy od B737MAXa.
    mammecyje and jtf2 like this.

  11. #551
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Do popularności B737 przyczynił się także Ryanair ze swoim głupim pomysłem z wysuwanymi schodami.
    Prosze wyjasnij nam co w tym jest glupiego?

  12. #552

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Bo one są jak drabina do maszynowni dźwigu, a nie jak wejście do samolotu pasażerskiego w XXI w. W epoce likwidacji barier dla niepełnosprawnych wszędzie gdzie się da, Ryanair idzie pod prąd. W Stanach samolotami lata więcej starszych ludzi i niekorzystanie z rękawów jest źle widziane.

  13. #553
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Bo one są jak drabina do maszynowni dźwigu, a nie jak wejście do samolotu pasażerskiego w XXI w. W epoce likwidacji barier dla niepełnosprawnych wszędzie gdzie się da, Ryanair idzie pod prąd. W Stanach samolotami lata więcej starszych ludzi i niekorzystanie z rękawów jest źle widziane.
    Przecież nie ma obowiązku latania Ryanairem. Jak się komuś nie podoba, może lecieć czymś innym.
    A o ile wiem, FR daje możliwość obsługi niepełnosprawnych, ale trzeba to wcześniej zgłosić.
    mcxmcx likes this.
    pozdrawiam

    jtf2



  14. #554
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Nie slyszalem, zeby nie mieli jakichs opcji udogodnien dla niepelnosprawnych. A same schodki sa genialne w swojej prostocie, dla mnie jako pasazera przyspiesza to w szczegolnosci deboarding i jestem na TAK.
    Kazor likes this.

  15. #555

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Ryanair jest przewoźnikiem masowym, na wielu kierunkach monopolistą. Zgłoszenie niepełnosprawności ruchowej wiąże się z wnoszeniem na pokład przez osiłków. Rzadki widok, to nie znaczy, że takich niepełnosprawnych wśród nas nie ma. Po prostu większość na samą myśl o tym, rezygnuje z podróży. Są lotniska, na których Ryanair mimo wyposażenia we własne schody, korzysta z rękawów. Więc jednak można.
    Jeśli linii zależy na szybkości boardingu, co za problem korzystania z rękawa z przodu i ze schodów zewnętrznych z tyłu. I tak obsługa jest z tej samej wieży.

  16. #556
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    A jesli boarding odbywa sie przez autobus? A nie jest to domena jedynie charterow i tanich linii lotniczych. Finalnie tez konczy sie schodkami. Co wtedy im proponujesz?

  17. #557
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Zgłoszenie niepełnosprawności ruchowej wiąże się z wnoszeniem na pokład przez osiłków.

    Zdarzyło mi się 2x lecieć z osobą niepełnosprawną (wózek), właśnie Ryanairem - boarding z autobusu, rękawów brak.
    Dla osób wymagających asysty zawsze podjeżdżał pod gate samochód z podnośnikiem i wiózł do samolotu.
    Wsiadanie i wysiadanie wyłącznie przez tylne drzwi, więc z przodu może być cokolwiek, wysuwane lub nie.

    Być może dla osób starszych mają jakąś "osiłkową" procedurę, nie dane mi było widzieć, ale przecież zawsze można sobie zażyczyć pełnej asysty z podnośnikiem, nic to nie kosztuje.
    sprajt2, maciass and scomin like this.


  18. #558

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    ambulift
    Rosenzweigova likes this.

  19. #559
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Do popularności B737 przyczynił się także Ryanair ze swoim głupim pomysłem z wysuwanymi schodami.
    Ryanair nie miał wiele wspólnego z popularnością 737, bo pierwsze dostał dopiero w 1982 r.
    Integralne schody są obecne w samolotach od zawsze.
    A dobre relacje FR ze schodami nie zaczęły się od 737, ale wcześniej.





    /p.

  20. #560

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Maciejka79 Zobacz posta
    ambulift
    Dokładnie np. w Ktw Inwalidzi na wózkach wjeżdżają windą przednimi drzwiami z prawej strony.

Strona 28 z 52 PierwszyPierwszy ... 18 26 27 28 29 30 38 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •