http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA
Kilka nowych zdjęć:
twitter.com/SwissSchneider
To tylko za kwartał, nie chce mi się wierzyc w te 18mld, jak sie wielka trojca leasingowa przyssie do boeinga to straty beda wielokrotnie większe, nie bezposrednio ale posrednio tytułem sporych rabatów na nastepne zamówienia, 18mld to bedzie w cashu kosztowac...
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
Telenoweli ciąg dalszy ...
Boeing Identifies New Software Problem on Grounded 737 Max
Boeing Co. engineers have discovered a new software problem on the grounded 737 Max that must be patched before the plane can return to service, Federal Aviation Administration chief Steve Dickson said.
Dickson confirmed during remarks in London Thursday that the agency is evaluating the issue. Boeing representatives didn’t immediately respond to a request for comment.
A light indicating that the stablilizer trim system wasn’t working properly “had been staying on for longer than a desired period,“ Dickson said, without providing more detail.
Boeing shares seesawed during Dickson’s remarks. They rose after Dickson said a certification flight for the Max could occur in a few weeks, then pared gains following the disclosure by Bloomberg News of the new software problem. The stock climbed 2.9% to $339.24 at 11:32 a.m. in New York.
The issue involves an alert designed to warn when the so-called trim system, which helps raise and lower the plane’s nose, isn’t working properly, according to two people familiar with the issue who weren’t authorized to comment on it.
It’s not clear how much of a delay, if any, the issue will create as Boeing finalizes numerous fixes required to get its best-selling plane back into service. One of the people familiar with the trim alert problem said it’s not likely to change Boeing’s projection of returning the plane to service by mid-2020 because the company had built padding into its schedule.
The trim alert issue resulted from Boeing’s redesign the two flight computers that control the 737 Max to make them more resilient to failure, the two people said.
Boeing last month announced it doesn’t expect the plane to fly again until the middle of the year. After months of missed deadlines and growing tension with the FAA, the company said it was projecting a time-line that included extra time in case new issues arose.
The company was already at work on a separate software system known as Manuevering Characteristics Augmentation System that was involved in the two fatal crashes on the plane that killed 346 people and led to the grounding on March 13.
https://www.bloomberg.com/news/artic...ed-737-max-jet
Ale w lotnictwie to chyba jednak latane...
Innymi słowy:
- Przepraszam, czy to ulica Lakowa?
- Nie, to jest ulica Lakowa.
(hint)
For every solution there is a problem.
Pytanie od laika: takie 737 stojące pod gołym niebem (nie wiadomo jeszcze ile ) to będzie tak samo wartościowy produkt jak ten zaraz po produkcji?
Czyżby pojawiło się światełko w tunelu dla MAXów?
https://www.nytimes.com/2020/02/10/b...fly-again.htmlNow thre are signs that the Max may return to service relatively soon. On Thursday, Stephen Dickson, the administrator of the Federal Aviation Administration, said a crucial test flight could occur in the coming weeks, setting in motion the complex process of ungrounding the plane.
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Zdecydowanie
Hint: To był dowcip, ale jak czytam w artykule NYT takie teksty:
Privately, the company is making the case that the bundles do not need to be separated, according to two people familiar with the matter. Some F.A.A. officials and European regulators, however, made it clear to Boeing that it must have a persuasive argument for not separating the wires.
“Regarding wire bundles, we continue to perform the appropriate analysis, including lab testing, fleet data assessment and third-party reviews,” Boeing said in a statement on Thursday. “It would be premature to speculate as to whether this analysis will lead to any design changes.”Boeing is also still working with Collins Aerospace, one of its major subcontractors, to fix lingering issues with updates to the computers that control MCAS...to dochodzę do wniosku że ta cała re-certyfikacja to jest pic na wodę fotomontaż.Pilots from the F.A.A. will take a 737 Max to the sky for a few flights over a couple of days in the Seattle area
Boeing dołoży kilka łatek do MCASa łatającego kiepską aerodynamikę samolotu, przedstawi jakieś potwierdzenia od firm zewnętrznych, że źle poprowadzone kable są jednak zrobione PRAWIE zgodnie ze sztuką, a w ramach wisienki na torcie FAA polata trochę nad Seattle żeby się za bardzo nie oddalać, i nie stwierdzając żadnej awarii - bo przecież nie będą wywoływać awarii czujników nad Seattle - przybiją pieczątkę. A pozostałe nadzory z braku innej możliwości łykną cały ten proces, i dzięki takiemu programistyczno-papierowemu teatrzykowi ładny, amerykański schrott wróci do wożenia milionów ludzi.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...-max-7837.htmlTym razem nikt się nie wygłupiał
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
https://www.rp.pl/Lotnictwo/20021957...atku-lata.html
"Amerykanie polecą Boeingami 737 MAX dopiero pod koniec lata, a nie na początku sezonu. O przesunięciu terminu poinformowali najwięksi amerykańscy przewoźnicy, którzy mają te maszyny w swojej flocie."
Tym razem śmieci w zbiornikach paliwa.
https://next.gazeta.pl/next/7,151003,25710536,boeing-znow-cos-znalazl-w-max-ach-tym-razem-resztki-obcych.html#s=BoxOpMT
Lataj nisko, powoli i zwalniaj na zakrętach. a na pewno się zabijesz.
Trupy z szafy wysypują się już kaskadowo. Problem "foreign object debris" to nic nowego - było już przy Dreamlinerze, było przy KC-46 (z wręcz publiczną krytyką ze strony USAF), ale management był za bardzo zajęty zwiększaniem "shareholder value" . A potem tylko chwila wstydu (zwolnienie) i 60 dużych baniek odprawy do ręki.
Kibicuję Boeingowi, żeby przy okazji tego kryzysu udało się tam wyprostować priorytety, bo "sygnalistów" np. z działów QA w Boeingu nie brakowało, tylko nie było woli, żeby utrzymać wysoki priorytet na jakości produktu. Jak teraz po kieszeni zabolało, to może się taka wola pojawi.
Tak sobie myślę, zmienia sądy ale problem zostaje. Niby będzie sygnał z dwóch czujników konta natarcia ok. Ale to one zawiodły na początku, to z nich był błędny sygnał. Czy B robi coś w kierunku by ulepszyć te czujniki ? Bo nigdzie info na ten temat znaleźć nie mogę
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29942Poważny kłopot sprawiają też niezgodnie z przepisami poprowadzone przewody instalacji elektrycznej
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Ciekawe jest to:
Czyliż, Boeing od dawna produkował samoloty z okablowaniem poprowadzonym niezgodnie z obowiązującymi przepisami, a FAA od dawna mu to certyfikowało. I to wszystko sobie lata niezależnie od uziemienia Maxów. "Fajnie".Przedstawiciele koncernu twierdzą, że samoloty modelu 737 różnych wersji z podobnie poprowadzonymi przewodami wylatały 205 milionów godzin bez żadnych poważnych awarii.
Zakładki