Nie znam zawiłości tego rynku, ale czy nie będzie musiał później "przesiąść" się na Airbusy?
Raczej nie bo jak przyjdzie klient z pieniędzmi to mu nikt nie powie „a niee, pan to nierzetelny panu nie sprzedamy”. To chyba zreszta byłoby nawet nielegalne. Co najwyżej będzie musiał odstać swoje w kolejce od nowa.
Zawilosc jest praktyczna jedna- nie ma zadnych regul. Nie ma umowy ktorej nie mozna negocjowac / zmienic, a nikt samolotu operatorowi nie przyprowadzi i nie zostawi na lotnisku mowiac "od teraz jest Wasz" - bo ktos - w znakomitej wiekszosci przypadkow lessor lub bank - musi za niego zaplacic...
KZ
Jeśli przyjdzie z pieniędzmi i "zapłaci z góry" to producent problemu nie ma, chociaż nie przypuszczam, żeby było to powszechne. Ale jak wchodzi w grę leasing, to bank płaci w ratach czy całości ? Jeśli w ratach to producent jest na końcu "łańcucha" i ma przesrane. Pytam z ciekawości.
Wystarczyłoby przeczytać byle jaką umowę leasingową, żeby zaspokoić swoją ciekawość. Płacenie w ratach to sprzedaż ratalna. Leasing polega na tym, że leasingodawca płaci dostawcy całość, a potem udostępnia leasingobiorcy przedmiot leasingu pobierając za to okresowe opłaty.
Akceptacja zmian 18.11.2020
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN27Q00H
"Following the FAA green light, airlines must complete software updates and fresh pilot training, a process that will take at least 30 days, before the planes can return to the skies."
Przepraszam ja najmocniej..... szkolenie odświeżające dla załóg i zmiana oprogramowania? Czy to jest jakiś słaby dowcip?
Trzeba nim umieć latać a nie tylko naciskać pstryczki autopilota
lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota
No ale w sumie co więcej można było zrobić? Błędów wykonawczych ani konstrukcyjnych jako takich nie było (dla mnie świadome pogorszenie stateczności samo w sobie nie jest błędem, a ryzykownym kompromisem, tak jak silniki na ogonie w bizjetach nie są błędem, a przykrą koniecznością), problemem okazało się niedbale napisane oprogramowanie.
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
A logika jego działania będzie równie niezawodna jak pierwotnej wersji MCASa
A tak na serio - EASA ponoć zażyczyła sobie trzeciego czujnika AoA (tego
'wirtualnego'), ale dopuszcza latanie bez niego do czasu retrofitu dotychczas wyprodukowanych egzemplarzy (~2022). Życzymy Państwu spokojnego lotu
Eeee, ale problem z AoA można rozwiązać na poziomie oprogramowania, wystarczy, że komputer będzie porównywał wskazania obu czujników i jeśli różnica wskazań będzie poza tolerancją, wyłączy się autopilot, a piloci zostaną ostrzeżeni i będą musieli zdecydować, z którego czujnika AoA ma korzystać komputer. Znaczy mam nadzieję, że mniej więcej tak to ma wyglądać.
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
Zakładki