Strona 48 z 52 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 960 z 1028
Like Tree1042Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #941
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie


    Polecamy

    Wiesz. Od kiedy Boeingi 737 latają na CFMach 56 od wtedy są one splaszczone. 737 i 320 to dwa kompletnie różne samoloty. Ale coś jest w stwierdzeniu że -800/900ER to było maksimum co można było z 737 wyciągnąć


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #942
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie 2021.01.09 Katastrofa 737-500 PK-CLC Sriwijaya

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    na moje to Boeing miał ból dupy o to że Arbuz ma dużo wiekszy bypass ratio w nowych silnikach a cowle 737 juz byly splaszczone.
    O których silnikach mowisz. Leapach 1-A czy PW1100G ?


    Ja też mogę powiedzieć że neo to najnudniejszy samolot na świecie. A320 z innymi silnikami i na tym zmian koniec. MAX to coś więcej

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #943

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    O których silnikach mowisz. Leapach 1-A czy PW1100G ?
    mowie o obu silnikach - w obu przypadkach bypass ratio zostal zwiekszony co wplywa dosc znacznie na zuzycie paliwa

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    Ja też mogę powiedzieć że neo to najnudniejszy samolot na świecie. A320 z innymi silnikami i na tym zmian koniec. MAX to coś więcej
    To ja w takim wypadku powiem, że po co zmieniac cos co jest dobre? Dali bardziej oszczedne silniki i tyle. Avionika troche zabytkowa. Chociaz wg mnie duzo bardziej przejrzysta niz ta z 737 - i pewnie kwestia czasu jest az pójdą w coś w stylu A220/350/380.

  4. #944

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    To chyba zależy od tego na czym się lata. Dla mnie awionika (rozumiana przez to co widzi pilot) jest dużo bardziej czytelna i zawiera więcej przydatnych informacji w 737 niż w a320 (w tym drugim miałem do czynienia tylko z symulatorem). Szczególnie w przypadku ND, takie rzeczy jak HDG zobrazowany cyfrowo (dużo precyzyjniejszy odczyt niż czysta róża), green banana, 3 kreseczki pokazujące gdzie przy obecnym przechyleniu prędkości znajdzie się samolot za xyz czasu to tak na szybko przykłady które przychodzą mi do głowy, nie mówiąc już o częstotliwościach i kursach nav które trzeba wklepywać grzebiąc w CDU zamiast w dedykowanym do tego miejscu.

    W airbusie napewno fajniejsza jest za to ergonomia "biura" i duże okna No i kibel bez opadającej deski...

    Ale to tylko moje subiektywne zdanie, nie chcę tu wywoływać kolejnej bitki co jest lepsze.

  5. #945
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    https://wwwapps.tc.gc.ca/Saf-Sec-Sur...WXC0A-cpclw7Bs

    Transport Canada nic nowego nie wymyśliła

    Nawet podejść RNP AR nie zakazali jak EASA


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #946
    Awatar Mario73

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Poznań

  7. #947
    Awatar Mario73

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Poznań

  8. #948
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Ta. RNP AR nie można wykonywać dopóki nie spełni się standardów EASA AMC 20-26


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #949
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HINCulek_av Zobacz posta
    https://ad.easa.europa.eu/ad/2021-0039

    Mamy to.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ty się cieszysz, a ja myślę że za chwilę będzie powtórka z rozrywki. Bo wyjdzie inna ukryta funkcja.

    Szczerze, będę dalej omijał linie z MAX-mi we flocie.

    Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  10. #950

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Do jakiej ceny za bilet będziesz unikał, a od jakiej rozważysz zaakceptowanie ryzyka?

  11. #951
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Najczęściej latam z rodziną więc dzieciaki są ważniejsze nie $$$. A i lowcosty na szczęście też latają na wiele przyjemniejszym a320neo. Pracują parę lat na lotnisku nigdy nie spotkałem się z pofalowanym poszycie. W samolocie jak w B737. Już w 12 letnich sztukach można liczyć wręgi na podstawie falowania. Najbardziej widoczne w tylnej części kadłuba w okolicach bagażnika 3

    Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  12. #952

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Pracują parę lat na lotnisku nigdy nie spotkałem się z pofalowanym poszycie. W samolocie jak w B737. Już w 12 letnich sztukach można liczyć wręgi na podstawie falowania. Najbardziej widoczne w tylnej części kadłuba w okolicach bagażnika 3
    Dobre
    Ale póki co, od pół wieku żadnemu Benkowi ogona nie urwało. Co prawda był jeden cabrio, ale i ten dał radę
    djzybi likes this.

  13. #953

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    Ale póki co, od pół wieku żadnemu Benkowi ogona nie urwało.
    Urwać może nie urwało, ale akurat historia ogona (ściślej - usterzenia poziomego) też do jasnych punktów nie należy, że wymienię tylko United585, czy USair427.

    Pozdrawiam, Adam

  14. #954

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Akurat "rudder" to jest usterzenie pionowe.
    A w ogóle to już ćwierć wieku od tamtych awarii...

  15. #955
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Ty się cieszysz, a ja myślę że za chwilę będzie powtórka z rozrywki. Bo wyjdzie inna ukryta funkcja.

    Szczerze, będę dalej omijał linie z MAX-mi we flocie.

    Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
    Brzmisz jak typowy smoleński inżynier pirotechnik :v


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    FighterMan, JeV and djzybi like this.

  16. #956
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Jakoś mam wrażenie że ostatnio panowie z USA trochę za mało przykładają uwagi do szczegółów i wypychają na rynek nie do końca pewne konstrukcję.

    777 - filtr paliwa który zamarzał. (Wypadek BA)
    787 - akumulatory, silniki
    737MAX wiemy jak się skończyło.

    Ogólnie jakoś tak nie dają pewności że wszyski jest ok. A ile jest jeszcze nie odkrytych błędów ??

    Kasa wygrywa z rozsądkiem

    Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  17. #957
    Awatar HINCulek_av

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie 2019.03.10 Katastrofa etiopskiego Boeinga 737

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Jakoś mam wrażenie że ostatnio panowie z USA trochę za mało przykładają uwagi do szczegółów i wypychają na rynek nie do końca pewne konstrukcję.

    777 - filtr paliwa który zamarzał. (Wypadek BA)
    787 - akumulatory, silniki
    737MAX wiemy jak się skończyło.

    Ogólnie jakoś tak nie dają pewności że wszyski jest ok. A ile jest jeszcze nie odkrytych błędów ??

    Kasa wygrywa z rozsądkiem

    Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
    A350 afera"kubkowa". Kawa się rozlała na awionikę i silnik gasl

    A320 na samym początku się rozwalił w mulhouse z powodu złego softu i zwalili winę na pilotow

    A z neo musieli wywalić rząd siedzeń żeby środę ciężkości się w miarę zgadzał.

    Ja wam mówię że airbus polegnie na A320xlr jak na A380F. Ten samolot nigdy nie spełni standardow long haul dla cabin crew

    Co do silników w 787. To wina RR. Trenty XWB mają identyczny problem. Tylko w 787 można wziąć GEnx a frajerowate erbasy nie mają takiej możliwości, choć przyznaję że 350 genialny samolot. Ale co jak co to faktem jest że Boe ma problem z kontrolą jakości produkcji w Charleston.

    Poza tym AIB ostatnio 4 mld euro kary za korupcję nie zapłacił przypadkiem ?

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    JeV likes this.

  18. #958

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Jakoś mam wrażenie że ostatnio panowie z USA trochę za mało przykładają uwagi do szczegółów i wypychają na rynek nie do końca pewne konstrukcję.

    777 - filtr paliwa który zamarzał. (Wypadek BA)
    787 - akumulatory, silniki
    W przypadku B777 i wypadku na londyńskim lotnisku, to potem RR zmodyfikował silnikową chłodnicę / wymiennik ciepła "Fuel-Oil Heat Exchanger", zatem jak tu wina firmy z Seattle czyli Boeinga? Problem ten dotyczył nie całej floty B777 ale silników RR Trent800, a także chyba i innych typów silników tegoż producenta.
    Podobnie jak w przypadku wad silników RR Trent1000 w B787 - to problem jednego z dwóch dostawców/producentów silników do tego samolotu.
    Trudno licytować, który z dwóch głównych producentów samolotów ma więcej "wpadek", bo każdy ma jakieś. A to kadłub pęka u jednego, co odkryto po kilku zaledwie latach eksploatacji albo podwozie koroduje i łamie się przy lądowaniu czy kołowaniu. Można by zrobić porównanie kto i ile ma tego typu problemów ale na pewno niemiarodajne jest robienie tego na podstawie pracy na lotnisku (bez urazy ale nawet kilka lat pracy na największym lotnisku w Polsce w dowolnym charakterze nie zrobi z nikogo fachowca, chyba że tym kimś jest wiceminister czy kandydat na prezesa ) czy doniesień prasowych. Można zajrzeć chociażby na stronę EASA i zobaczyć ile i jakie dyrektywy zdatności są wydawane i czego tak naprawdę dotyczą.
    frik likes this.

  19. #959

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    Akurat "rudder" to jest usterzenie pionowe.
    A w ogóle to już ćwierć wieku od tamtych awarii...
    Jasne, ale też "urywające się ogony" tak pasowały do tego konkretnego problemu, że trzeba było

    Pozdrawiam, Adam

  20. #960

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    Akurat "rudder" to jest usterzenie pionowe.
    A w ogóle to już ćwierć wieku od tamtych awarii...
    Jeśli chodzi o ścisłość, rudder to ster kierunku, czyli część usterzenia pionowego, jako że klasyczne rozwiązanie stosowane w B737 (i nie tylko) to usterzenie składające się ze statecznika (po boeingowemu vertical stabilizer lub fin - bywa, że stosowana jest podwójna nazwa np. "Vertical stabilizer (fin) removal" jako tytuł rozdziału w dokumentacji) i steru, czyli wspomniany rudder.
    Niektórzy niepotrzebnie nazywają statecznik stabilizatorem ale jak mniemam robią to w dobrej wierze

Strona 48 z 52 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •