Strona 1 z 52 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 1028
Like Tree1042Likes

Wątek: Boeing 737 MAX

  1. #1
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie Boeing 737 MAX


    Polecamy

    Zaczyna się troche szczegółów pojawiać - jeden istony (jak dla mnie) to że będzie można go dostać z LeapX-em albo z Leap-Xem Tak jak w poprzednich dwóch generacjach.

    Final 737 re-engine configuration down to four possible fan sizes
    KZ

  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nein Das PW GTF! Ciekawe ilu to znowu wkurzy co dzialaja z flotami PW.

    Prawde mowiac czytalem troche o Leap-X vs. GTF...2 rozne drogi zeby dotrzec do tego samego miejsca a zadna z nich nie jest lepsza.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Prawde mowiac czytalem troche o Leap-X vs. GTF...2 rozne drogi zeby dotrzec do tego samego miejsca a zadna z nich nie jest lepsza.
    GTF generalnie koncepcyjnie jest niezłym pomysłem, tyle że trudnym do wykonania - Pratt do niego już kiedyś podchodził i się wyłożył... Natomiast w tej chwili jeżeli można w normalnej spawdzonej architekturze dostać taką samą sprawność, to po co pakować się w przekładnie planetarne które jedyne co mogą zrobić to się zepsuć...

    Btw - Twoja firma nie zamierza wejść do CVG przypadkiem ?
    KZ

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Widzialesz koszta CVG? To jest Amerykanski YYZ...Nigdy nie mowie nigdy ale 1 butem weszlismy do EWR przed CVG a to duzo mowi.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    FlightGlobal opublikował więcej szczegółów na temat odświeżonego 737NG. Poszczególne wersje mają nosić oznaczenia 737-7,-8 i -9, będą małe zmiany w konstrukcji części ogonowej i usterzenia pionowego oraz nowe gondole silnikowe. Według anonimowych źródeł, Boeing wybrał wersję Leap-X z 66-calowym wentylatorem, dzięki czemu nie będą wymagane zmiany w konstrukcji podwozia.

  6. #6
    Awatar HARM

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Ale wysypu zamówień nie widać i kto wie czy kiedykolwiek nastąpi. A-320Neo jakoś znacznie lepiej "startował".

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Spokojnie. Jest wstępne zamówienie na 100 sztuk od American, Southwest i Alaska są "zainteresowane", ponadto jeszcze w zanadrzu jest Delta i United.

  8. #8
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    No to mamy oficjalne info.
    Po wielu miesiącach oczekiwań, domysłów, konsultacji oraz nacisku mediów z branży lotniczej, Boeing oficjalnie zaprezentował model B737 z nowymi silnikami. Najnowszy program został nazwany Boeing 737 MAX. Nowa rodzina samolotów będzie składać się z modeli 737 MAX 7, MAX 8 i MAX 9.

    Zarząd Boeinga zatwierdził wprowadzenie nowego wariantu silnika B737 w oparciu o zobowiązania do zamówienia 496 samolotów ze strony pięciu linii lotniczych, a także silne uzasadnienie biznesowe dla tego typu maszyn.

    Producent nominował Boba Feldmanna na stanowisko wiceprezesa i szefa programu nowej rodziny silników 737. Posiadający 35-letnie doświadczenie w branży Feldmann stał na czele działu Surveillance and Engagement w Boeing Military Aircraft obejmującym kilka programów pasażerskich opartych na platformie 737.

    - B737 z nowymi silnikami pozwoli Boeingowi nadal dostarczać samoloty, które są bardzo oszczędne i charakteryzują się najniższych kosztami operacyjnymi w segmencie maszyn wąskokadłubowych - powiedział Jim Albaugh,prezes Boeinga. - Wszystko to, w połączeniu z wiodącą w sektorze niezawodnością i niskimi kosztami utrzymania, powoduje zainteresowanie naszych dotychczasowych klientów. W rezultacie zauważamy duży popyt na nową, ulepszoną wersję 737. W tej chwili pracujemy z naszymi klientami w celu sfinalizowania tych i innych umów w nadchodzących kilkunastu tygodniach - dodał.

    Wśród samolotów z rodziny B737 znikną oznaczenia wersji -700, -800, -900ER, a pojawią się nowe 737-7, 737-8 oraz 737-9. Takie kosmetyczne zmiany mają na celu harmonizację oferowanych produktów zaczerpniętą z programu B787 (787-8, 787-9, 787-10), a także B747-8 Intercontinental. Najprawdopodobniej wśród rodziny samolotów B767 oraz B777 również pojawią się nowe oznaczenia.

    Nowa rodzina 737 będzie napędzana przez silniki firmy CFM International o oznaczeniu LEAP-1B, które zostaną zoptymalizowane pod kątem B737. Według pierwszych prognoz producenta nowe samoloty będą o 4 procent oszczędniejsze od konkurencyjnego Airbusa A320neo. Jednak ile oszczędności pozostanie z tej informacji prasowej pokaże czas, a także testy nowych silników i samolotów. Pierwsze dostawy mają rozpocząć się w 2017 roku.

    Wielkość wentylatora nowego silnika CFM International Leap-1B będzie wynosić 167cm (66 cali), czyli o 10 cm więcej od obecnie montowanego silnika CFM56-7B, który napędza 737NG. Zmodyfikowana zostanie także gondola silników, na której pojawią charakterystyczne nacięcia podobne do tych, które zostały zastosowane w B787 i B747-8 w celu zmniejszenia hałasu.

    Boeing: B737 MAX z nowymi silnikami - Pasazer.com

    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  9. #9
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Dobrze rozumiem, że to będzie tak jakby Face Lifting -700, -800 i -900ER?

  10. #10
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Łał - gondole silnikowe w ząbki - prawdziwy "haj tech"!!!!
    Boże - ileż jeszcze mają zamiar toto klepać?? W technologii "lekko" nieświeżej? Widać totalny brak koncepcji tylko odcinanie kuponów... No chyba, że choć trochę poprzerabiają skrzydła jak to zrobili z 748 - choć klapy bo któż teraz projektuje klapy wieloszczelinowe?? Że o kokpicie przez litość nie wspomnę... Choć ergonomia to (ponoć) specjalność Amerykanów, ale - na pewno nie w 737...
    Bo na obrazku to wszysto w PS się da zrobić
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 31-08-2011 o 01:35
    Pozdrawiam!
    Piotr

  11. #11
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Boże - ileż jeszcze mają zamiar toto klepać?? W technologii "lekko" nieświeżej? Widać totalny brak koncepcji tylko odcinanie kuponów... No chyba, że choć trochę poprzerabiają skrzydła jak to zrobili z 748 - choć klapy bo któż teraz projektuje klapy wieloszczelinowe?? Że o kokpicie przez litość nie wspomnę... Choć ergonomia to (ponoć) specjalność Amerykanów, ale - na pewno nie w 737...
    A A32XNEO to co?

    Przerabianie skrzydel i innych wiekszych skladnikow podniosloby koszta przyblizone do nowej konstrukcji...do ktorej i MAX i NEO maja byc mostem. Logika jest prosta i nie rozumiem w czym lezy problem..
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    A A32XNEO to co?

    Przerabianie skrzydel i innych wiekszych skladnikow podniosloby koszta przyblizone do nowej konstrukcji...do ktorej i MAX i NEO maja byc mostem. Logika jest prosta i nie rozumiem w czym lezy problem..
    Ano w tym, że A320 jest zbudowany w technologi jednak o ok. 20 lat młodszej, bo taki okres dzieli powstanie tych samolotöw, ot co... No i w 748 przerobione zostały m.in. właśnie klapy, uproszczono ich konstrukcję.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    i nie rozumiem w czym lezy problem..
    Zapewne w odwiecznej wojnie co jest lepsze, Boeing czy Airbus

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Ano w tym, że A320 jest zbudowany w technologi jednak o ok. 20 lat młodszej, bo taki okres dzieli powstanie tych samolotöw, ot co...
    A cóż takiego cudownego przyniosła ta 20 lat młodsza technologia?
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 31-08-2011 o 08:28 Powód: Scalanie

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Ano w tym, że A320 jest zbudowany w technologi jednak o ok. 20 lat młodszej,
    Tak naprawde dla lini lotniczych podstawowym wymiarem jest nie mlody/stary tylko jak sie koszta porownuja. Jesli sa klienci i to liczni to najlepszy dowod ze slogany o mlodej/starej technologi nie robia na nich wrazenia.

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Podobają mi się gondole silnikowe. Nie podoba mi się tyłek. Mogli już zrobić profil a'la A320 - który pozostanie póki co ładniejszy, zwłaszcza w wersji NEO.

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Jesli sa klienci i to liczni to najlepszy dowod ze slogany o mlodej/starej technologi nie robia na nich wrazenia.
    Jeden z tych "licznych" klientów uciekł do Airbusa po zwłoce Boeinga z odpowiedzią na A32XNEO. Nicole Piasecki może się uśmiechać ile wlezie do kamery, ale prawda jest taka, że gdyby nie NEO, 737MAX w ogóle nie powstałby. Zresztą historia Boeinga (i Airbusa) pokazuje, że odgrzewane kotlety na dłuższą metę są nieopłacalne. A 737MAX to taki drugi w historii rodziny 737 odgrzewany kotlet, chociaż w tym wypadku nieco lepszy od -300/-400/-500.

    Sugestia do moderatorów: może wartoby zmienić tytuł wątku, skoro 737 MAX jest oficjalną nazwą?
    Ostatnio edytowane przez ojcie_c ; 31-08-2011 o 08:55

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Sugestia do moderatorów: może wartoby zmienić tytuł wątku, skoro 737 MAX jest oficjalną nazwą?
    Done.

  17. #17
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    A cóż takiego cudownego przyniosła ta 20 lat młodsza technologia?
    A znalazoby się parę rzeczy!
    Pamiętajmy - to nie tylko technologia, to także, albo przede wszystkim - sposób projektowania.
    Idąc od przodu - kanciaste szyby i okolice kokpitu - efekt- turbulentny opływ w tym fragmencie dający hałas w kokpicie, większy niż w A320. Drobiazg? Niby tak, ale nie po paru godzinach siedzenia tamże dziennie.
    Skrzydła - w A320 o profilu nadkrytycznym - grubsze czyli większe zbiorniki, mniejszy kąt skosu - prostsza konstrukcja, większy zakres prędkości użytecznych w połączeniu z tylko jednoszczelinowymi klapami. No i FBW - dla ortodoksów dyźurny chłopiec do bicia, ale większa niezawodność, masa, a także wygoda i większe BEZPIECZEŃSTWO dla załóg.
    To tak na szybko...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 31-08-2011 o 10:10
    Zorro_gppl likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    [QUOTE=bedrzich;649594]A znalazoby się parę rzeczy![QUOTE]

    A ta mała chłodnica zamontowana nad kabiną to taka cicha jest? Znam opinie że nie a nawet że jest to głośniejsze.
    FBW nie jest chłopcem do bicia tylko taka jest prawda że nie jest wcale taki niezawodny. Bardzo często usterki komputerów lub elektroniki w siłownikach.
    Niby po co są te długie listy resetów komputerów w powietrzu, chyba nie z powodu ich niezawodności?
    Większa wygoda dla załogi? No pewnie bo nie muszą się o nic martwić samolot sam zadba o siebie. Większe bezpieczeństwo? Zgadza się. Jeśli nie trzeba czegoś dotykać to mała szansa że się coś narozrabia. Tylko jak te komputerki przestaną działać to się zaczyna cyrk dopiero.

    Teraz ja na szybko co dała ta nowa technologia.
    Ciągłe usterki z radiowysokościomierzami z powodu wilgoci w kablach, blokach i na złączach anten.
    Powracające jak bumerang problemy z czujnikami na przednim podwoziu i komunikaty o niezgodności położenia podwozia.
    Oprogramowanie wielu komputerów powodujące fałszywe usterki albo resety.
    No i dużo delikatniejsza konstrukcja samolotu. Wszelkie wgniecenia, rysy czy uszkodzenia po trafieniu piorunem są obwarowane większymi restrykcjami w arbuzie niż w benku.

    I na koniec dopowiem że tak, ze względu na moje doświadczenia z oboma typami, jestem zwolennikiem benka. Może i stara technologia i toporny samolot ale prawidłowo obsługiwany nie sprawia wielkich problemów.

  19. #19
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Z Arbuzami eksploatowanymi w naprawde trudnych i PRYMITYWNYCH warumkach mam do czynienia na codzien A jak latalem na 737 to i jemu dziwne zachowania elektryki (co piekne ochrzcila technika "kotlunkiem pradow ) a i resety komputerow byly nieobce…
    Pozdrawiam!
    Piotr

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Z Arbuzami eksploatowanymi w naprawde trudnych i PRYMITYWNYCH warumkach mam do czynienia na codzien A jak latalem na 737 to i jemu dziwne zachowania elektryki (co piekne ochrzcila technika "kotlunkiem pradow ) a i resety komputerow byly nieobce…
    Mówisz o NG czy o CL :P

Strona 1 z 52 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •