Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Wola Rzedzińska

    Domyślnie Ostrzeżenie - Lufthansa kup biletu dla innej osoby


    Polecamy

    Chciałbym w formie ostrzeżenia, opowiedzieć historie jakie Lufthansa ma procedury fraudowe i jak dba o sowich klientów.

    Znajoma w trybie awaryjnym (na następny dzień) potrzebowała kupić bilet dla siebie i koleżanek na powrót do Polski z Kolumbii. Udało im się znaleźć trzy osoby które takich zakupów dokonały płacąc swoimi kartami kredytowymi zakupy zostały dokonane przez internet. Dziewczyny żeby się upewnić że wszytko będzie w porządku poszły do biura Lufthansy żeby wydrukować sobie bilety, fajnie wszytko niby w porządku miały lecieć następnego dnia.
    Po kilku godzinach Lufthansa stwierdziła że transakcja jest podejrzana i ją anulowało i tyle. Nie skontaktowali się z żadną osobą na którą były wystawione bilety, były podane telefony ,e-maile.
    Nie skontaktowali się z dwoma właścicielami kart czyli z ich bankiem (bo taka powinna być procedura).
    Na szczęście jedna osoba z właścicieli karty mieszka w Niemczech i do niej zadzwoniono (Bankę) nie żeby potwierdzić transakcję ale informując że bilet został anulowany.
    Bilet były kupowane osobno ciekawe podejście Lufy
    I tak z kart pieniążki zablokowane (i szybką nie wróciły około tygodnia) a tu trzeba kupić następne bilety i szukać następnych ponad 16k PLN na karcie i jeszcze liczyć że nie zdąża anulować ich przez wylotem. Ogólnie sytuacja nieciekaw nerwy bo urlop skończony a się zanosi na kolejne opoźnienie na szczęście się udało i dziewczyn wróciły do polski.

    I tak kupić innej osobie bilet można ale Lufthansa może go anulować nie informując zainteresowanych stron ewentualnie zawiadomi bank w Niemczech gorzej jak nie ma się niemieckiej karty kredytowej.
    Zadzwoniłem na infolinie i usiłowałem się dowiedzieć jak można tak karkołomna operację przeprowadzić uzyskałem informację że muszę zapłacić "dobra" kartą kredytową moją pewnie jest zablokowana (nie jest płaciłem).

    Więc dalej nie wiem jak taka operację przeprowadzić w Lufthansie żeby uzyskać pewność może jak odpowiedzą na reklamację to się dowiem
    Z moich doświadczeń w Ryanair się da, w Brusselsairlines się dało, w Finnair też.
    W Finnair w podobnej sytuacji lot do BKK dla dwóch osób wiec kwota podobna, poszło info do banku że jest podejrzenie frauda. Bank profilaktycznie zablokował kartę i zadzwoniono do właściciela karty czy wykonywał transakcję po potwierdzeniu karta została odblokowana i biletów nikt nie anulował cała akcja w ciągu 12 godzin od czasu dokonania rezerwacji.
    To było profesjonalne działanie, w Lufthansie zdecydowanie nie.

    Bob1111


    Posty: 250Dołączył(a): Śr sty 26, 2005 9:38 amLokalizacja: Kraków/Wola Rzędzińska

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Bilety były kupowane tak z bomby czy czyjegoś profilu? LH zdaje się wymaga, żeby kupując bilet dla kogoś innego być zalogowanym na swoim profilu.
    Ale to i tak pikuś przy wymaganiach niektórych linii co do pokazania przy odprawie karty użytej do kupna biletu.

  3. #3
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Lufthansa wymaga tego rowniez. W bilecie mam zaznaczone by posiadac karte przy sobie na wszelki wypadek.
    Urlop w Kolumbii???. Ciekawie brzmi
    Come on Arsenal--))

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Lufthansa wymaga tego rowniez. W bilecie mam zaznaczone by posiadac karte przy sobie na wszelki wypadek.
    LH "wymaga" żeby mieć kartę użytą do bookowania lub kartę M&M. Można zresztą wybrać metodę identyfikacji na lotnisku.
    QR wedle opowieści forumowych już jest dużo bardziej rejstrkcyjną linią w tych kwestiach i normą jest udowadnianie, że nie jest się wielbłądem.
    TK też wymaga posiadania karty (własnej lub cudzej, wtedy razem z właścicielem) przy odprawie - wedle info z biletu.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Wola Rzedzińska

    Domyślnie

    Hmm z tym "wymaganiem" się nie zgodzę można kupić bilet nie logując się także gdy są różne nazwiska dostałem numer rezerwacji.
    Zadzwoniłem na infolinie i uzyskałem informację że jest małe (bardzo małe) prawdopodobieństwo że ktoś zażąda jako identyfikacji okazania karty kredytowej.
    Zresztą głównym problemem jest to że Lufa olała klienta anulowali bilet kilka godzin przed odlotem nie informują zainteresowanych.

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bob_1111 Zobacz posta
    Hmm z tym "wymaganiem" się nie zgodzę można kupić bilet nie logując się także gdy są różne nazwiska dostałem numer rezerwacji.
    Zadzwoniłem na infolinie i uzyskałem informację że jest małe (bardzo małe) prawdopodobieństwo że ktoś zażąda jako identyfikacji okazania karty kredytowej.
    Zresztą głównym problemem jest to że Lufa olała klienta anulowali bilet kilka godzin przed odlotem nie informują zainteresowanych.
    Można całkiem sporo, tylko nie koniecznie musi to przejść, co dodają w zasadach przewozu itp.
    A po takiej akcji z pewnym samozaparciem można by obniżyć cenę biletu o 600 EUR od osoby korzystając z "przywilejów" IDB.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Lufa olała klienta anulowali bilet kilka godzin przed odlotem
    Kolumbia, kilka kart kredytowych, kilka godzin przed odlotem... no sorry, ale "olanie" to raczej tutaj nie wchodzi w grę, nadgorliwość - może trochę, wzorowe zachowanie zasad handlu elektronicznego - na pewno.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    ItsMeOnly@ Jak to, wzorowe jest niekonsultowanie ani z pasażerem, ani ze stroną umowy przewozu (kupującym) kwestii czy płatność jest należycie autoryzowana?

    Za klasyfikowanie takich transakcji odpowiada kto, bank, wystawca karty, przewoźnik?

    Szczerze to nie znam się na kwestii bankowo-płatniczych, ale oddzielmy kwestię płatności od kwestii anulowanej rezerwacji.

    Rezerwację anulowano.

    Oto kiedy wg ogólnych warunków przewozu Lufa może anulować rezerwację:

    7.1.8. okazujesz bilet, który został nabyty niezgodnie z prawem, został zakupiony lub otrzymany w naruszeniem warunków uczestnictwa w programie Miles & More, lub też który został zgłoszony jako zgubiony lub ukradziony, który jest sfałszowany lub też gdy nie jesteś w stanie wykazać, że jesteś osobą, na którą bilet został wystawiony;
    Przekopałem całe te paragrafy, nie ma mowy o "uzasadnionym podejrzeniu nabycia" tylko o "nabyciu".

    Jeśli nikt nie raczył zweryfikować swych podejrzeń, to moim zdaniem naturalne jest, że pasażerowi który musiał kupować bilet droższy, przysługuje zwrot kasy za alternatywny bilet droższy.

    Czy Lufa dostaje sygnał od instytucji zewnętrznej: "unsolicited!" czy sama decyduje i weryfikuje?

    I moim zdaniem przysługuje także odszkodowanie zryczałtowane identyczne jak przy overbookingu (=nieuzasadniona odmowa przyjęcia na pokład), jak pisze L4, choć istnieje część osób, która twierdzi - moim zdaniem w sposób nieuzasadniony - że 261/2004 stosuje się tylko w przypadku overbookingu, TS UE ostatecznie rozstrzygnąć ma tę kwestię w niedawno zawisłej sprawie C-22/11 Finnair Oyj v Timy Lassooy.

    W powołanej wyżej sprawie organy reprezentujące państwo fińskie uważają tak jak ja Rozstrzygnięcie raczej nieprędko

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    wzorowe zachowanie zasad handlu elektronicznego - na pewno.
    Taaa wzorowe... a juz do perfekcji dojda jak odbiora wszystkim karty kredytowe. Wtedy nikt juz niczego nie wyludzi...

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    QR wedle opowieści forumowych już jest dużo bardziej rejstrkcyjną linią w tych kwestiach i normą jest udowadnianie, że nie jest się wielbłądem.
    Zgadza się, lecz tylko w przypadku gdy kupujesz u nich bezpośrednio. Jeśli przez biuro to już ich nie interesuje nic.



  11. #11

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    ItsMeOnly@ Jak to, wzorowe jest niekonsultowanie ani z pasażerem, ani ze stroną umowy przewozu (kupującym) kwestii czy płatność jest należycie autoryzowana?
    A skąd wiesz, że to Lufa a nie banki anulowały transakcje, tak pytam? Bo miałem przejście z kupowaniem u Lufy, i transakcja nie została przez nich anulowana, tylko przez bank - już po zakupie (podobno) biletu...

    Żeby nie było, bank duży, międzynarodowy (jeszcze wtedy nie internetowy). Różnica była taka, że i ja i posiadacz karty, mój tata, zostaliśmy poinformowani że nie przeszło i rezerwacja przepadnie, jeżeli nie wybierzemy innego sposobu płatności. Z tłumaczeń na infolinii banku wynikało, że LH prze transakcjach kartą kredytową stosuje jakiś "dziki" format zapytań, który jest odrzucany bo nie zgadzają się dane - bez szczegółów niestety.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 24-07-2011 o 21:37

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Ciekawe, pierwszy raz spotykam się z takim przypadkiem. Dziwna jest "trasa" przesyłu informacji. Niemiecka precyzja... i polskie nerwy!
    Pozdrawiam voyagerck ;)


  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Z Lufą fakt są problemy jeśli chodzi o kupienie biletu przez osobę, który nie będzie pasażeram, ale zawsze wychodziła ta kwestia przed potwierdzeniem rezerwacji.

    Znam historię od innych przewoźników którzy dokonywali takich następczych interwencji i odmawiali przyjęcia na pokład, ale za każdym razem było to albo uzasadnione (niemożliwość kontaktu z pasażerem/posiadaczem karty) albo zrekompensowane należycie.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z Lufą fakt są problemy jeśli chodzi o kupienie biletu przez osobę, który nie będzie pasażeram, ale zawsze wychodziła ta kwestia przed potwierdzeniem rezerwacji.
    Mi to bardziej podchodzi na knot agenta LH w Kolumbii. Bob_1111 bardzo emocjonalnie podchodzi do sprawy (i wcale mu się nie dziwię), ale skoro jeden bank skontaktował się z właścicielką karty, że transakcję anulowano, wątpię, że inne też nie próbowały (nie wiem, gdzie pozostałe osoby były, Bob_1111 nie mówi o tym) - jeżeli nie próbowały to byłby jeszcze większy knot, ale banków.
    Więcej, wątpię też, żeby kontaktowano się z płatnikami jak i posiadaczami biletu z centrali w Niemczech, na pewno musiał to robić agent.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Wola Rzedzińska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Mi to bardziej podchodzi na knot agenta LH w Kolumbii. Bob_1111 bardzo emocjonalnie podchodzi do sprawy (i wcale mu się nie dziwię), ale skoro jeden bank skontaktował się z właścicielką karty, że transakcję anulowano, wątpię, że inne też nie próbowały (nie wiem, gdzie pozostałe osoby były, Bob_1111 nie mówi o tym) - jeżeli nie próbowały to byłby jeszcze większy knot, ale banków.
    Więcej, wątpię też, żeby kontaktowano się z płatnikami jak i posiadaczami biletu z centrali w Niemczech, na pewno musiał to robić agent.
    Wszytki trzy bilety były kupowane przez internet przez trzy rożne osoby. Mogę odpowiedzieć o najbliższej mi karcie kredytowej wydawca duży polski internetowy bank. Po otrzymaniu informacji skontaktował się z bankiem oni nie mieli zastrzeżeń do transakcji Lufa na początku też ponieważ pieniążki do nich poszły wróciły po tygodniu. Bank nie otrzymał żadnej informacji z Lufy że była podejrzana transakcja kart nie została zablokowana (tak się robi w przypadku podejrzenia kradzieży karty czy danych karty).
    Z tego co udało mi się dowiedzieć na infolinii Lufy transakcje zakwestionował dział księgowy więc centrala.

    Z profesjonalizmem ich działanie nie miało wiele wspólnego.
    Ponieważ skradziono mi dane karty i dokonano kilku transakcji wiem jak wygląda procedura próba kontaktu czasowe zablokowanie karty.

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bob_1111 Zobacz posta
    Wszytki trzy bilety były kupowane przez internet przez trzy rożne osoby. Mogę odpowiedzieć o najbliższej mi karcie kredytowej wydawca duży polski internetowy bank. Po otrzymaniu informacji skontaktował się z bankiem oni nie mieli zastrzeżeń do transakcji Lufa na początku też ponieważ pieniążki do nich poszły wróciły po tygodniu.
    Poszły do nich, czy blokada była założona tylko (te właśnie przepadają po tygodniu zwykle). Za zwrot by się pewnie więcej czekało.

    Cytat Zamieszczone przez Bob_1111 Zobacz posta
    Bank nie otrzymał żadnej informacji z Lufy że była podejrzana transakcja kart nie została zablokowana (tak się robi w przypadku podejrzenia kradzieży karty czy danych karty).
    Nie jest to warunek konieczny - bank równie dobrze sam z siebie może działać/kontaktować się.

  17. #17
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Morał z tego płynie taki: kupuj u dobrego agenta, a nie bedziesz miał problemów z biletem

    Wiele linii lotniczych krzywo patrzy na różne nazwiska widniejące na karcie i na rezerwacji i czasami nie wystawia biletów..
    Podobnie chyba było w tej sytuacji, bo jak zakładam była zrobiona rezerwacja, ale Lufthansa nie wystawiła biletów? Dobrze zrozumiałem?
    pasażer


  18. #18
    Awatar piotrek.

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Wie ktoś jak jest z Aeroflotem i IndiGo ? Bo mam znajomemu rezerwować bilety i z zrobić przelew z mojego konta, więc żeby później problemów nie było

  19. #19
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Przelew? A jak chcesz zapłacić przelewem?
    pasażer


  20. #20
    Awatar piotrek.

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Eee nie przelew tylko ściągniecie pieniędzy z mojej karty

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •