Strona 11 z 76 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 61 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 1512
Like Tree482Likes

Wątek: Airbus A380

  1. #201

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Bodajze 2 lata temu na skutek straju po tamtej stronie Atlantyku ponad 100 737 dostarczono z opoznieniem i nie byo wieklkiego krzyku.

    Bardziej niepokojace od potencjalnego strajku w Tuluzie sa wiesci z programu 787, ktory ma predyspozycje zeby skoczyc gorzej od A380.

  2. #202
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Bodajze 2 lata temu na skutek straju po tamtej stronie Atlantyku ponad 100 737 dostarczono z opoznieniem i nie byo wieklkiego krzyku.

    Bardziej niepokojace od potencjalnego strajku w Tuluzie sa wiesci z programu 787, ktory ma predyspozycje zeby skoczyc gorzej od A380.
    dlaczego obaj Panowie skoro nie macie nic do napisania pozytywnego o a A380 od razu piszecie o Boeingu ?

  3. #203
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    dlaczego obaj Panowie skoro nie macie nic do napisania pozytywnego o a A380 od razu piszecie o Boeingu ?
    Ja tylko robię sprostowanie. A do fanów A380 raczej się nie zaliczam...

    O Boeingu mogę pisać we właściwych temu wątkach.

  4. #204
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    jak zapewne wiesz pierwsze 25 (albo 24) egezmplarzy musi przejsc reczna zmiane okablowania
    Nie 25 lub 24, tylko wszystkie wyprodukowane dotychczas egzemplarze, a tych jest bodajże 12; pozostałe będą miały "oryginalne" okablowanie z zastosowanymi poprawkami, zaś od egzemplarza 25 instalowane będzie okablowanie według nowego projektu. Trudno mówić o zmianie kabli w egzemplarzach, które jeszcze nie doszły do tego stadium montażu.
    Bede sie upieral przy swoich liczbach tylko ujme to inaczej. Pierwsze 25 egezmplarzy bedzie wymagalo znacznej ilosci pracy manualnej. Mam nadzieje ze takie sformulowanie bardziej Cie zadowoli

  5. #205
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Bede sie upieral przy swoich liczbach tylko ujme to inaczej. Pierwsze 25 egezmplarzy bedzie wymagalo znacznej ilosci pracy manualnej. Mam nadzieje ze takie sformulowanie bardziej Cie zadowoli
    No, z tym można się zgodzić.
    Przy czym zaznaczyć trzeba, że egzemplarze 13 - 24 nie będą musiały mieć kabli "wyrywanych z korzeniami", jak to miało miejsce w przypadku MSN001 - 012.

  6. #206
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Bede sie upieral przy swoich liczbach tylko ujme to inaczej. Pierwsze 25 egezmplarzy bedzie wymagalo znacznej ilosci pracy manualnej. Mam nadzieje ze takie sformulowanie bardziej Cie zadowoli
    No, z tym można się zgodzić.
    Przy czym zaznaczyć trzeba, że egzemplarze 13 - 24 nie będą musiały mieć kabli "wyrywanych z korzeniami", jak to miało miejsce w przypadku MSN001 - 012.
    A jak sie w takim razie zapatrujesz na argument o potrzebie certyfikacji kazdej z 25 maszyn wlasnei ze wzgledu na te "kwiatki" zwiazane z okablowaniem?

  7. #207
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    A jak sie w takim razie zapatrujesz na argument o potrzebie certyfikacji kazdej z 25 maszyn wlasnei ze wzgledu na te "kwiatki" zwiazane z okablowaniem?
    Nie maszyn, tylko procesu produkcyjnego związanego z dopuszczeniem do eksploatacji każdego egzemplarza A380 z serii MSN001-024 lub -025 (nie pamiętam dokładnie, na którym owo "trefne" okablowanie się skończy), a to różnica. Ale odpowiadając na pytanie, ujmę to tak: Airbus sam sobie nawarzył tego piwa i sam musiał to piwo wypić.

  8. #208
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    A jak sie w takim razie zapatrujesz na argument o potrzebie certyfikacji kazdej z 25 maszyn wlasnei ze wzgledu na te "kwiatki" zwiazane z okablowaniem?
    Nie maszyn, tylko procesu produkcyjnego związanego z dopuszczeniem do eksploatacji każdego egzemplarza A380 z serii MSN001-024 lub -025 (nie pamiętam dokładnie, na którym owo "trefne" okablowanie się skończy), a to różnica. Ale odpowiadając na pytanie, ujmę to tak: Airbus sam sobie nawarzył tego piwa i sam musiał to piwo wypić.
    Ok, ok, ale zeby maszyna mogla latac musi uzyskac odpowiednie certyfikaty. Jak to bedzie wygladalo w przypadku pozostalych niedostarczonych maszyn do z serii do MSN025? Bo pozniej to generalnie certyfikuja caly cykl produkcyjny i kazda kolejna bedzie niejako z nadania certyfikat upowazniajacy jak do lotow z pasazerami.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Jak sie skonczyla sprawa z "wake turbulence ". Nadal jest super heavy czy tez Airbusowi udalo sie pozbyc "super"

    ed: tu sa zdjecia z pierwszego komercyjnego lotu
    http://www.flightglobal.com/articles...l-service.html

  9. #209
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Bardziej niepokojace od potencjalnego strajku w Tuluzie sa wiesci z programu 787, ktory ma predyspozycje zeby skoczyc gorzej od A380.
    "Fakt jestem brzydki i garbaty, ale Ty jesteś za gruby"
    Śmieszne

    Cieszyłbyś się gdyby tak było, nie?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  10. #210
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Czy ktoś wie czy jest dostępny jakiś rozkład dostaw w 2008? Zaznaczam, że chodzi mi o rozkład a nie kolejne szpile wbijane w A czy B.

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Na pewno od stycznia A380 będzie obsługiwał SIN-LHR. Niektórzy spekulują również, że maszyna zastąpi 747 na trasie SIN-FRA-JFK.
    Dzięki.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #211
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Ok, ok, ale zeby maszyna mogla latac musi uzyskac odpowiednie certyfikaty. Jak to bedzie wygladalo w przypadku pozostalych niedostarczonych maszyn do z serii do MSN025? Bo pozniej to generalnie certyfikuja caly cykl produkcyjny i kazda kolejna bedzie niejako z nadania certyfikat upowazniajacy jak do lotow z pasazerami.
    Krótko rzecz ujmując, cały proces produkcji każdego egzemplarza z tej serii jest śledzony przez inspektorów FAA i EASA, którzy oceniają jego zgodność z tym, co zostało wpisane do certifikatu typu A380 przez bieżącą kontrolę produkcji. Chodzi generalnie o to, żeby procent dokonanych poprawek w danym egzemplarzu nie przekraczał marginesu dopuszczalnych modyfikacji wpisanych do certyfikatu typu A380. Bardzo upraszczając rzecz, to jest to tak, jak z tuningiem samochodów: dodasz spojler lub zmienisz radio - wytwórca nie ukara cię utratą gwarancji; włożysz sprężarkę i podłączysz ją do silnika - wytwórca odbiera ci gwarancję na samochód, tłumacząc to wybieganiem poza zakres dopuszczalnych modyfikacji. Ta sama zasada panuje tutaj. Jako, że wszystko rozbija się o owe nieszczęsne przewody, organy wydały zgodę na certyfikację typu pod warunkiem, że jedynie przewody stanowią problem. Oznacza to również, że okablowanie egzemplarzy z serii MSN013-025 może już być identyczne, jak z egzemplarzem z późniejszej serii, dajmy na to MSN088, jednak właśnie ze względu na udowodnienie, że proces produkcji sprawnie działa i jest powtarzalny, wymagane przy jego certyfikacji, owe "wczesne" egzemplarze będą posiadały własne indywidualne certyfikaty produkcyjne ze względu na posiadanie statusu owych "królików doświadczalnych".

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Mam jeszcze jedno pytanie. Jak sie skonczyla sprawa z "wake turbulence ". Nadal jest super heavy czy tez Airbusowi udalo sie pozbyc "super"
    Tutaj jest wszystko ładnie opisane
    Dla leniwych: przy przylotach: 3 minuty między "super heavy" a "medium", 4 minuty dla "super heavy" i "light".

  12. #212
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Czy ktoś wie czy jest dostępny jakiś rozkład dostaw w 2008? Zaznaczam, że chodzi mi o rozkład a nie kolejne szpile wbijane w A czy B.

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Na pewno od stycznia A380 będzie obsługiwał SIN-LHR. Niektórzy spekulują również, że maszyna zastąpi 747 na trasie SIN-FRA-JFK.
    Dzięki.
    MSN 005 - 2 styczen
    kolejny (takze do SQ) w lutym.
    Qantas podobnie jak Emirates swoja pierwsza maszyne otrzyma w sierpniu

  13. #213
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Qatar Airways opoznia termin dostawy zamowionych przez siebie 5 A380 z 2010 na 2012

    Qatar Airways has again pushed back delivery of its first Airbus A380s and will place into service its first ultra-large-aircraft in 2012.

    The airline's chief executive Akbar Al Baker says delivery of the first aircraft has been delayed from 2010 to 2012 because the carrier does not want take the aircraft at the same time as it moves to Doha's new international airport.

    "We don't want to rush into it," he said on the sidelines of the Arab Air Carriers Organisation annual general meeting in Damascus.

    Qatar made an initial commitment in 2001 to acquire two A380s. In 2003 it delayed delivery of the aircraft from 2007 to 2008, citing delays in the construction of the new airport. Last year it delayed the delivery of the first aircraft until 2010 citing problems at Airbus in ramping up production.

    At the Paris air show earlier this year Qatar ordered another three A380s, increasing its total commitment to five, but indicated deliveries were still on track to begin in late 2010. No engine selection has yet been announced.

    Al Baker says delaying the deliveries by another two years gives Qatar time to settle into Doha's new airport and also gives Airbus time to design improvements to the aircraft. He adds improvements in the A380's weight and range are expected.

    But Qatar has already begun working on plans for the A380 interior. Al Baker suggests Qatar's A380s will include amenities beyond what Singapore Airlines is offering, but will not give away details until closer to delivery.
    http://www.flightglobal.com/articles...s-to-2012.html

  14. #214
    Awatar Jaca

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice
    Obserwuję UL619 i UL986


    MyAviation.net

  15. #215
    schackal
    Goście

    Domyślnie

    Zrobiłem skany z książki autorstwa Jeremy'ego Clarksona (Świat Według Clarksona 2). To są skany felietonu o A380. Jak widać to jest artykuł z przed ponad dwóch lat więc czytając weźcie poprawkę na zmiany jakie zaszły przez ten czas. Warto przeczytać bo fajny jest Z tym że Clarkson ma czasem zdolność do wyolbrzymiania faktów


  16. #216
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    piękne!
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  17. #217
    Awatar Sansei6

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Siedlce

    Domyślnie

    Hehe cały JC

  18. #218

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Latanie ma być dla pasażerów nowym przeżyciem – ale nie aż tak bardzo różnym od tego, co znamy dotychczas. Nie ma się co martwić, że wpakujemy się w tłum pasażerów: A380 ma certyfikaty świadczące o tym, że jego twórcy wypróbowali ewakuację przy liczbie 853 osób, ale Singapore Airlines umieściło tylko 471 miejsc w przedziałach trzech klas: 12 w pierwszej, 60 w biznes klasie (to na górnym pokładzie) i 399 w klasie ekonomicznej (na obu pokładach). To niemal sto miejsc więcej niż w Boeingu 747-400 – samolocie mieszczącym 375 pasażerów i powoli wycofywanym z użycia.

    za:

    http://przewodnik.onet.pl/1250,1660,...8,artykul.html


    p.s 747-400 wycofywany?

  19. #219
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    F-WWOW (27-04-2005) Airbus
    F-WXXL (04-11-2005) Airbus / Etihad for 05-2013
    F-WWSA (07-05-2006) Singapore Airlines 15-10-2007 9V-SKA
    F-WWDD (18-10-2005) Airbus / Etihad for 06-2013
    F-WWSB (19-07-2006) Singapore Airlines for 03-2008 9V-SKB
    F-WWSC (12-11-2006) Singapore Airlines for 04-2008 9V-SKC
    F-WWSD (19-02-2006) Airbus F-WWJB
    F-WWSE (19-03-2007) Singapore Airlines for 07-2008 9V-SKD
    F-WWSF (25-08-2006) Airbus F-WWEA
    F-WWSG Singapore Airlines for 12-2008 9V-SKE
    F-WWSH (04-09-2007) Emirates for 08-2008 A6-EDA
    F-WWSI Singapore Airlines for 05-2009 9V-SKF
    F-WWSJ Emirates for 09-2008 A6-EDB
    F-WWSK Qantas for 10-2008 VH-QQA
    F-WWSL Qantas for 10-2008 VH-QQB
    F-WWSM Emirates for 10-2008 A6-EDC
    F-WWSN Emirates for 12-2008 A6-EDD
    F-WWSO Malaysia for 03-2009 9M-...
    F-WWSP Singapore Airlines for 12-2009 9V-SKG
    F-WWSS Emirates for 01-2009 A6-EDE
    F-WWSQ Singapore Airlines for 01-2009 9V-SKH
    F-WWSR Qantas for 07-2009 VH-QQC
    F-WWST Emirates for 02-2009 A6-EDF
    F-WWSU Malaysia for 09-2009 9M-...
    F-WWSV ILFC / Emirates for 04-2013 A6-...
    F-WWSX Qantas for 08-2009 VH-QQD
    F-WWSY Qantas for 12-2009 VH-QQE
    F-WWSZ ILFC / Emirates for 07-2013 A6-...
    F-Wxxx Qantas for 04-2010 VH-QQF
    F-Wxxx Emirates for 03-2009 A6-EDG
    F-Wxxx China Southern for 04-2009 B-....
    F-Wxxx Malaysia for 05-2010 9M-...
    F-Wxxx Air France for 03-2009 F-H...
    F-Wxxx Singapore Airlines for 05-2010 9V-SKI
    F-Wxxx Korea Air for 04-2009 HL...
    F-Wxxx China Southern for 06-2009 B-....
    F-Wxxx Lufthansa for 08-2009 D-AIMA
    F-Wxxx Korean Air for 10-2009 HL....
    F-Wxxx Air France for 03-2009 F-H....
    F-Wxxx Lufthansa for 11-2009 D-AIMB
    F-Wxxx Emirates for 04-2009 A6-EDH
    F-Wxxx Air France for 08-2009 F-H....
    F-Wxxx Lufthansa for 02-2010 D-AIMC
    F-Wxxx Singapore airlines for 09-2010 9V-...


    Airliner World

  20. #220
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    F-WXXL (04-11-2005) Airbus / Etihad for 05-2013
    F-WWDD (18-10-2005) Airbus / Etihad for 06-2013
    z tego co rozumiem, te dwa samoloty są już zbudowane ... czy one będą az 6 lat czekać w Tuluzie na dostarczenie ich w końcu do Etihad?? Szczerze, nie bardzo tego rozumiem, hmmm ....

Strona 11 z 76 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 61 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 28-04-2015, 12:15
  2. 11-07-2014, 14:46
  3. 06-07-2014, 21:45
  4. 20-01-2014, 15:58
  5. 10-11-2013, 18:04
  6. 09-11-2013, 21:37
  7. 02-11-2013, 15:03
  8. 26-03-2013, 15:19
  9. 01-02-2013, 12:47
  10. 24-01-2013, 21:06
  11. 14-01-2013, 17:13
  12. 04-01-2013, 21:39
  13. 17-12-2012, 20:01
  14. 14-12-2012, 20:31
  15. 04-11-2012, 23:15
  16. 03-11-2012, 20:17
  17. 16-08-2012, 11:09
  18. 03-08-2012, 14:19
  19. 10-07-2012, 21:52
  20. 09-06-2012, 20:32
  21. 02-06-2012, 01:59
  22. 01-05-2012, 20:59
  23. 07-04-2012, 01:30
  24. 13-03-2012, 10:06
  25. 20-02-2012, 00:56
  26. 10-02-2012, 13:50
  27. 09-02-2012, 16:04
  28. 26-01-2012, 11:30
  29. 08-01-2012, 20:54
  30. 08-01-2012, 15:19
  31. 06-12-2011, 20:54
  32. 05-12-2011, 12:01
  33. 04-12-2011, 14:13
  34. 16-11-2011, 20:04
  35. 11-11-2011, 20:47
  36. 05-11-2011, 20:09

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •