dlaczego obaj Panowie skoro nie macie nic do napisania pozytywnego o a A380 od razu piszecie o Boeingu ?Zamieszczone przez Danny
dlaczego obaj Panowie skoro nie macie nic do napisania pozytywnego o a A380 od razu piszecie o Boeingu ?Zamieszczone przez Danny
Ja tylko robię sprostowanie. A do fanów A380 raczej się nie zaliczam...Zamieszczone przez Gabec
O Boeingu mogę pisać we właściwych temu wątkach.
Bede sie upieral przy swoich liczbach tylko ujme to inaczej. Pierwsze 25 egezmplarzy bedzie wymagalo znacznej ilosci pracy manualnej. Mam nadzieje ze takie sformulowanie bardziej Cie zadowoliZamieszczone przez ojcie_c
No, z tym można się zgodzić.Zamieszczone przez Gabec
Przy czym zaznaczyć trzeba, że egzemplarze 13 - 24 nie będą musiały mieć kabli "wyrywanych z korzeniami", jak to miało miejsce w przypadku MSN001 - 012.
A jak sie w takim razie zapatrujesz na argument o potrzebie certyfikacji kazdej z 25 maszyn wlasnei ze wzgledu na te "kwiatki" zwiazane z okablowaniem?Zamieszczone przez ojcie_c
Nie maszyn, tylko procesu produkcyjnego związanego z dopuszczeniem do eksploatacji każdego egzemplarza A380 z serii MSN001-024 lub -025 (nie pamiętam dokładnie, na którym owo "trefne" okablowanie się skończy), a to różnica. Ale odpowiadając na pytanie, ujmę to tak: Airbus sam sobie nawarzył tego piwa i sam musiał to piwo wypić.Zamieszczone przez Gabec
Ok, ok, ale zeby maszyna mogla latac musi uzyskac odpowiednie certyfikaty. Jak to bedzie wygladalo w przypadku pozostalych niedostarczonych maszyn do z serii do MSN025? Bo pozniej to generalnie certyfikuja caly cykl produkcyjny i kazda kolejna bedzie niejako z nadania certyfikat upowazniajacy jak do lotow z pasazerami.Zamieszczone przez ojcie_c
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak sie skonczyla sprawa z "wake turbulence ". Nadal jest super heavy czy tez Airbusowi udalo sie pozbyc "super"
ed: tu sa zdjecia z pierwszego komercyjnego lotu
http://www.flightglobal.com/articles...l-service.html
"Fakt jestem brzydki i garbaty, ale Ty jesteś za gruby"Zamieszczone przez Danny
Śmieszne
Cieszyłbyś się gdyby tak było, nie?
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Krótko rzecz ujmując, cały proces produkcji każdego egzemplarza z tej serii jest śledzony przez inspektorów FAA i EASA, którzy oceniają jego zgodność z tym, co zostało wpisane do certifikatu typu A380 przez bieżącą kontrolę produkcji. Chodzi generalnie o to, żeby procent dokonanych poprawek w danym egzemplarzu nie przekraczał marginesu dopuszczalnych modyfikacji wpisanych do certyfikatu typu A380. Bardzo upraszczając rzecz, to jest to tak, jak z tuningiem samochodów: dodasz spojler lub zmienisz radio - wytwórca nie ukara cię utratą gwarancji; włożysz sprężarkę i podłączysz ją do silnika - wytwórca odbiera ci gwarancję na samochód, tłumacząc to wybieganiem poza zakres dopuszczalnych modyfikacji. Ta sama zasada panuje tutaj. Jako, że wszystko rozbija się o owe nieszczęsne przewody, organy wydały zgodę na certyfikację typu pod warunkiem, że jedynie przewody stanowią problem. Oznacza to również, że okablowanie egzemplarzy z serii MSN013-025 może już być identyczne, jak z egzemplarzem z późniejszej serii, dajmy na to MSN088, jednak właśnie ze względu na udowodnienie, że proces produkcji sprawnie działa i jest powtarzalny, wymagane przy jego certyfikacji, owe "wczesne" egzemplarze będą posiadały własne indywidualne certyfikaty produkcyjne ze względu na posiadanie statusu owych "królików doświadczalnych".Zamieszczone przez Gabec
Tutaj jest wszystko ładnie opisaneZamieszczone przez Gabec
Dla leniwych: przy przylotach: 3 minuty między "super heavy" a "medium", 4 minuty dla "super heavy" i "light".
MSN 005 - 2 styczenZamieszczone przez frik
kolejny (takze do SQ) w lutym.
Qantas podobnie jak Emirates swoja pierwsza maszyne otrzyma w sierpniu
Qatar Airways opoznia termin dostawy zamowionych przez siebie 5 A380 z 2010 na 2012
http://www.flightglobal.com/articles...s-to-2012.htmlQatar Airways has again pushed back delivery of its first Airbus A380s and will place into service its first ultra-large-aircraft in 2012.
The airline's chief executive Akbar Al Baker says delivery of the first aircraft has been delayed from 2010 to 2012 because the carrier does not want take the aircraft at the same time as it moves to Doha's new international airport.
"We don't want to rush into it," he said on the sidelines of the Arab Air Carriers Organisation annual general meeting in Damascus.
Qatar made an initial commitment in 2001 to acquire two A380s. In 2003 it delayed delivery of the aircraft from 2007 to 2008, citing delays in the construction of the new airport. Last year it delayed the delivery of the first aircraft until 2010 citing problems at Airbus in ramping up production.
At the Paris air show earlier this year Qatar ordered another three A380s, increasing its total commitment to five, but indicated deliveries were still on track to begin in late 2010. No engine selection has yet been announced.
Al Baker says delaying the deliveries by another two years gives Qatar time to settle into Doha's new airport and also gives Airbus time to design improvements to the aircraft. He adds improvements in the A380's weight and range are expected.
But Qatar has already begun working on plans for the A380 interior. Al Baker suggests Qatar's A380s will include amenities beyond what Singapore Airlines is offering, but will not give away details until closer to delivery.
Zrobiłem skany z książki autorstwa Jeremy'ego Clarksona (Świat Według Clarksona 2). To są skany felietonu o A380. Jak widać to jest artykuł z przed ponad dwóch lat więc czytając weźcie poprawkę na zmiany jakie zaszły przez ten czas. Warto przeczytać bo fajny jest Z tym że Clarkson ma czasem zdolność do wyolbrzymiania faktów
piękne!
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Latanie ma być dla pasażerów nowym przeżyciem – ale nie aż tak bardzo różnym od tego, co znamy dotychczas. Nie ma się co martwić, że wpakujemy się w tłum pasażerów: A380 ma certyfikaty świadczące o tym, że jego twórcy wypróbowali ewakuację przy liczbie 853 osób, ale Singapore Airlines umieściło tylko 471 miejsc w przedziałach trzech klas: 12 w pierwszej, 60 w biznes klasie (to na górnym pokładzie) i 399 w klasie ekonomicznej (na obu pokładach). To niemal sto miejsc więcej niż w Boeingu 747-400 – samolocie mieszczącym 375 pasażerów i powoli wycofywanym z użycia.
za:
http://przewodnik.onet.pl/1250,1660,...8,artykul.html
p.s 747-400 wycofywany?
F-WWOW (27-04-2005) Airbus
F-WXXL (04-11-2005) Airbus / Etihad for 05-2013
F-WWSA (07-05-2006) Singapore Airlines 15-10-2007 9V-SKA
F-WWDD (18-10-2005) Airbus / Etihad for 06-2013
F-WWSB (19-07-2006) Singapore Airlines for 03-2008 9V-SKB
F-WWSC (12-11-2006) Singapore Airlines for 04-2008 9V-SKC
F-WWSD (19-02-2006) Airbus F-WWJB
F-WWSE (19-03-2007) Singapore Airlines for 07-2008 9V-SKD
F-WWSF (25-08-2006) Airbus F-WWEA
F-WWSG Singapore Airlines for 12-2008 9V-SKE
F-WWSH (04-09-2007) Emirates for 08-2008 A6-EDA
F-WWSI Singapore Airlines for 05-2009 9V-SKF
F-WWSJ Emirates for 09-2008 A6-EDB
F-WWSK Qantas for 10-2008 VH-QQA
F-WWSL Qantas for 10-2008 VH-QQB
F-WWSM Emirates for 10-2008 A6-EDC
F-WWSN Emirates for 12-2008 A6-EDD
F-WWSO Malaysia for 03-2009 9M-...
F-WWSP Singapore Airlines for 12-2009 9V-SKG
F-WWSS Emirates for 01-2009 A6-EDE
F-WWSQ Singapore Airlines for 01-2009 9V-SKH
F-WWSR Qantas for 07-2009 VH-QQC
F-WWST Emirates for 02-2009 A6-EDF
F-WWSU Malaysia for 09-2009 9M-...
F-WWSV ILFC / Emirates for 04-2013 A6-...
F-WWSX Qantas for 08-2009 VH-QQD
F-WWSY Qantas for 12-2009 VH-QQE
F-WWSZ ILFC / Emirates for 07-2013 A6-...
F-Wxxx Qantas for 04-2010 VH-QQF
F-Wxxx Emirates for 03-2009 A6-EDG
F-Wxxx China Southern for 04-2009 B-....
F-Wxxx Malaysia for 05-2010 9M-...
F-Wxxx Air France for 03-2009 F-H...
F-Wxxx Singapore Airlines for 05-2010 9V-SKI
F-Wxxx Korea Air for 04-2009 HL...
F-Wxxx China Southern for 06-2009 B-....
F-Wxxx Lufthansa for 08-2009 D-AIMA
F-Wxxx Korean Air for 10-2009 HL....
F-Wxxx Air France for 03-2009 F-H....
F-Wxxx Lufthansa for 11-2009 D-AIMB
F-Wxxx Emirates for 04-2009 A6-EDH
F-Wxxx Air France for 08-2009 F-H....
F-Wxxx Lufthansa for 02-2010 D-AIMC
F-Wxxx Singapore airlines for 09-2010 9V-...
Airliner World
z tego co rozumiem, te dwa samoloty są już zbudowane ... czy one będą az 6 lat czekać w Tuluzie na dostarczenie ich w końcu do Etihad?? Szczerze, nie bardzo tego rozumiem, hmmm ....Zamieszczone przez Gabec
Zakładki