Strona 59 z 76 PierwszyPierwszy ... 9 49 57 58 59 60 61 69 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,161 do 1,180 z 1512
Like Tree482Likes

Wątek: Airbus A380

  1. #1161

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Banki uwielbiają leasing lotniczy, bo to ogromne środki angażowane i zwracające się w krótkich terminach rzędu 10-15 lat i nie bójcie się, wyszli z tym na plus. Jeżeli ktoś ma co do A380 mieszane uczucia to właśnie Airbus, no ale jednocześnie szczęśliwie jest boom w Chinach więc od tego nie zbankrutowali.

  2. #1162
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale czytałem, że niektórym instytucjom leasingującym A380 też nie było wesoło. Konkretnie był wymieniony Doric i pierwsze kilka(dziesiąt) A380 dla Emirates. Nie wiem konkretnie o jaką część umowy chodzi, ale nowsze A380 Emirates leasinguje już na dużo bardziej niekorzystnych warunków. Może ktoś wie coś więcej i może nakreślić sytuację.

  3. #1163
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcexperts Zobacz posta
    Wracajac do cargo, przy regularnych przewozach chyba się jednak opłaci firmom wyposażyć lotniska w wyższe nożyce.

    A dodatkowo winda wewnątrz nie jest nie do zrobienia, zwłaszcza że może to być opuszczania / podnoszona cała sekcja wielkości podnośnika.


    Skoro w przyczepach wozacych towar do marketów opłaca się robić podnoszone piętro to co dopiero w samolocie.
    Tu nie chodzi o to, czy coś jest nie do zrobienia, tylko czy to jest opłacalne... Stworzenie wewnętrznego podnośnika nie jest problemem z technicznego punktu widzenia. Pojawia się pytanie czy warto, ile będzie trwał załadunek/rozładunek. etc.
    M.in. dlatego coraz więcej firm cargo przesiada się z 747 na 777F, bo praktycznie ładowność prawie ta sama, a koszty utrzymania niższe (dwa silniki mniej)... Mimo, że Airbus na początku planował wersję A380F, to jednak nie ma na nią chętnych, a potencjalni klienci wycofali zamówienia...

    Porównanie przyczepy tira jest, IMO nietrafione, ponieważ tam ta winda hydrauliczna stanowi bardziej rodzaj pomostu ułatwiający wjazd paleciakiem/wózkiem widłowym... w A380 wewnętrzna winda, wynosząca ładunki na górne piętro, niepotrzebnie wydłużałaby cały czas ładunku... Tu trzeba od razu mieć dostęp do dwóch pokładów...

    Kto miałby wziąć te używane A380? Na jaką trasę?
    Jeśli ten zwracany przez Singapore A380 jest w konfiguracji ~379 miejsc (wg. Seatguru mają takie we flocie), to jakoś nie widzę, żeby ktokolwiek chciał się pakować w czterosilnikowy samolot, o pojemności 777, który w dodatku jeszcze nie wszędzie może wylądować i być obsłużony... skoro A380 po MAS, mogące wziąć prawie 500 paxów, grzeją płytę, to te tym bardziej... szkoda, bo to piękne maszyny i wspaniale prezentują się w powietrzu.
    Natomiast co do przyszłych maszyn exEK: te w wersji dwuklasowej, o pojemności 615 pax, powinny znaleźć nowych operatorów...
    bedrzich likes this.

  4. #1164
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    w A380 wewnętrzna winda, wynosząca ładunki na górne piętro, niepotrzebnie wydłużałaby cały czas ładunku... Tu trzeba od razu mieć dostęp do dwóch pokładów...
    Czy w cargo czas załadunku jest tak kluczowy? Często te samoloty stoją godzinami na płycie.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #1165

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    Porównanie przyczepy tira jest, IMO nietrafione, ponieważ tam ta winda hydrauliczna stanowi bardziej rodzaj pomostu ułatwiający wjazd paleciakiem/wózkiem widłowym...
    Co innego winda samochodowa a co innego tzw. podwójna podłoga (doppelstock) pozwalająca na załadowanie ładunku piętrowo. Podobnie jak 747, ewentualne przerobione na cargo A380 będą sprzętem niszowym i muszą osiągnąć odpowiednio niskie ceny aby się to opłacało.

    A380 MAS przechodzą teraz retrofit więc pewnie będą dalej latały.

  6. #1166
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Czy w cargo czas załadunku jest tak kluczowy? Często te samoloty stoją godzinami na płycie.
    Zależy, dla kogo ten wywiad
    W kiedy jestem na TIRówce Hongkongu zanim zdążę zrobić wszystkie checklisty i podpisać wszystkie papiery to większość górnego pokładu jest rozładowana! Tam przeładowanie czyli in&out 777F trwa ok. 45min, podobnie w Amsterdamie czy FRA. A gdzie indziej - trwa to godzinami...
    TomaszRT, frik, 12wit and 3 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  7. #1167

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Co innego winda samochodowa a co innego tzw. podwójna podłoga (doppelstock) pozwalająca na załadowanie ładunku piętrowo. Podobnie jak 747, ewentualne przerobione na cargo A380 będą sprzętem niszowym i muszą osiągnąć odpowiednio niskie ceny aby się to opłacało.

    A380 MAS przechodzą teraz retrofit więc pewnie będą dalej latały.
    Dokladnie o tym mowie. Przyczepa ma dwa dwa poziomy. Z rampy jada palety i po zapakowaniu pietra jedzie to na gore a pozniej pakuje sie parter.

    O ile wiem to w samolocie sie pakuje to w kontenerach a do dziury kontenery sa przepychane zeby przepchnac na podest.

    Jezeli kogos bedzie to interesowalo to sobie policza i ustala czy sie oplaca robic dwupiętrowy cargo. Wg mnie czas rozladunku wydluzy sie o 2 minuty na jeden zaladunek podnosnika, nie wiem ile sie platform miesci w samolocie.

  8. #1168
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie



    Bułgarskie Migi 29 eskortowały pierwszy lot A380 do Sofii, przelot Lufthansy nad Sofią.

  9. #1169
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


  10. #1170
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Singapore potwierdza, że do marca 2018 zwróci 4 najstarsze egzemplarze A380.

    https://www.ch-aviation.com/portal/n...-a380s-by-2q18
    Mateos33 likes this.

  11. #1171
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Singapore potwierdza, że do marca 2018 zwróci 4 najstarsze egzemplarze A380.

    https://www.ch-aviation.com/portal/n...-a380s-by-2q18
    W sumie 5
    Mateos33 likes this.
    no risk, no fun ;D


  12. #1172
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Może nie tyle zwróci co je wycofa z eksploatacji.

  13. #1173

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dlaczego z nich rezygnują? Co się z nimi stanie?

  14. #1174

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Skończyła im się umowa leasingowa (tak to się nazywa w przypadku samolotów?) i zdecydowali się je oddać.

  15. #1175
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Dlaczego z nich rezygnują? Co się z nimi stanie?
    Dostaną w ich miejsce fabrycznie nowe. Te wycofane mają zostać przerobione na wersję VIP (przynajmniej takie są plany) - https://www.ausbt.com.au/singapore-a...ivate-vip-jets

  16. #1176

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Airbus jeszcze mocniej tnie produkcję giganta A380. Tylko jeden samolot miesięcznie, a może jeszcze mniej

    Problemów z a380 ciąg dalszy

    A swoją drogą to "wiedza" redaktorków przeraża:

    Wbrew oczekiwaniom dwóch największych producentów samolotów pasażerskich - europejskiego Airbusa i amerykańskiego Boeinga - linie lotnicze niechętnie zamawiają wielkie czterosilnikowe maszyny A380 i 747, wybierając mniejsze, ekonomiczne modele w rodzaju 737 MAX i A321neo.

  17. #1177
    Awatar BartekSM

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Kurcze szkoda, bądź co bądź ta maszyna ma w sobie coś wyjątkowego, nigdy nie byłem wielkim fanem Airbusa, ale do a380 zawsze miałem jakąś słabość.....
    Rob_Sad likes this.

  18. #1178

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Na twitterze pojawiły się zdjęcia A380 z Paryża z zamontowanymi wingletami typu scimitar. Czyżby się jakieś A380neo szykowało? :P

    https://twitter.com/jpmach2/status/875381206371708934

  19. #1179
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez friutfulmonk58 Zobacz posta
    Na twitterze pojawiły się zdjęcia A380 z Paryża z zamontowanymi wingletami typu scimitar. Czyżby się jakieś A380neo szykowało? :P

    https://twitter.com/jpmach2/status/875381206371708934
    Obiekt muzealny
    no risk, no fun ;D


  20. #1180
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Airbus jeszcze mocniej tnie produkcję giganta A380. Tylko jeden samolot miesięcznie, a może jeszcze mniej
    Problemów z a380 ciąg dalszy
    A swoją drogą to "wiedza" redaktorków przeraża:
    Ale jakich problemów?
    Jeśli ktoś w artykule twierdzi, że A380 są niepotrzebne, bo linie kupują więcej 737/320 niż 380 to raczej świadczy tylko o autorze.
    Równie dobrze można napisać, że bułki odchodzą do lamusa, bo ludzie piją więcej wody, niż jedzą bułek. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. To zupełnie inne segmenty rynku.
    Airbus zapewne wiedział, że rynek na A380 jest mały, ciężko tego nie widzieć. Zapewne nigdy nie liczyli, że zarobią bezpośrednio na tym produkcie. Ale doświadczenie i know-how idzie dalej i zostanie (zostało) wykorzystane później.
    Są trasy na które nadaje się tylko A380 i nic innego.
    Tupungato and pyza_snk like this.

Strona 59 z 76 PierwszyPierwszy ... 9 49 57 58 59 60 61 69 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 28-04-2015, 12:15
  2. 11-07-2014, 14:46
  3. 06-07-2014, 21:45
  4. 20-01-2014, 15:58
  5. 10-11-2013, 18:04
  6. 09-11-2013, 21:37
  7. 02-11-2013, 15:03
  8. 26-03-2013, 15:19
  9. 01-02-2013, 12:47
  10. 24-01-2013, 21:06
  11. 14-01-2013, 17:13
  12. 04-01-2013, 21:39
  13. 17-12-2012, 20:01
  14. 14-12-2012, 20:31
  15. 04-11-2012, 23:15
  16. 03-11-2012, 20:17
  17. 16-08-2012, 11:09
  18. 03-08-2012, 14:19
  19. 10-07-2012, 21:52
  20. 09-06-2012, 20:32
  21. 02-06-2012, 01:59
  22. 01-05-2012, 20:59
  23. 07-04-2012, 01:30
  24. 13-03-2012, 10:06
  25. 20-02-2012, 00:56
  26. 10-02-2012, 13:50
  27. 09-02-2012, 16:04
  28. 26-01-2012, 11:30
  29. 08-01-2012, 20:54
  30. 08-01-2012, 15:19
  31. 06-12-2011, 20:54
  32. 05-12-2011, 12:01
  33. 04-12-2011, 14:13
  34. 16-11-2011, 20:04
  35. 11-11-2011, 20:47
  36. 05-11-2011, 20:09

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •