Strona 70 z 76 PierwszyPierwszy ... 20 60 68 69 70 71 72 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,381 do 1,400 z 1512
Like Tree482Likes

Wątek: Airbus A380

  1. #1381
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Ptak bez ogona też nie poleci :P

  2. #1382

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ciekawostka z dzisiejszego kalendarium:
    18.01.2005 – w Tuluzie został zaprezentowany Airbus A380.
    ligus, michastrain and satori85 like this.
    Pozdrawiam Marcin (mkonst)

  3. #1383
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Trzeci A380 dla ANA:











    fot. www.aviationwire.jp

  4. #1384
    Awatar marudny_stefan

    Dołączył
    Jul 2016
    Mieszka w
    średniowieczu

    Domyślnie

    jakby przednie łapy żółwia rozciągnąć na skrzydła jeszcze ,

  5. #1385
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Poleciał





    fot. Dirk Grothe


  6. #1386

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Pozdrawiam Marcin (mkonst)

  7. #1387

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mkonst Zobacz posta
    A380 ofiarą koronawirusa?
    Raczej koronawirus katalizatorem procesu.
    Itts, sprajt2 and Tupungato like this.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  8. #1388
    Awatar lynxmr

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Air France wycofał dziś wszystkie A380... Tylko patrzeć, jak zrobią to pozostałe linie.
    MD-11 rules :)

  9. #1389

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    a EK zrezygnował z zamówionych...

  10. #1390
    dar
    dar jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPBC/EPWA

  11. #1391

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Straszna szkoda. Rozumiem decyzje ekonomiczne, ale komfort, cisza, oraz piękna zsynchronizowana praca lotek (taka jak na tym filmiku) will be missed. https://youtu.be/Lty-uuosulE?t=643
    PeK, tartal, myszygon and 1 others like this.
    Dryndy, którymi leciałem
    A300; A310; A319; A320, A320NEO; A321; A330; A340; A380; ATR-42; BAe 146; B727-100(?),-200; B737-200.-300.-400,-800, -MAX8; B747-300,-400,-8; B747-300 & -400 Combi & -8; B757-200, B767-200LR,-300ER; B777-200; B787-8,-9; Cessna 150; Cessna 152; DC-9-50; DC-10-30; ERJ-145; ERJ-170;
    ERJ-175; ERJ-190; Il-18; Il-62M; LT-1011-500 Tristar; MD-80,82,88; Piper PA-28 Cherokee; Robinson R22; Tu-134a; Tu-154; balon; patyki; motolotnie. We własnym zakresie ppg i paralotnie.

  12. #1392
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ostatni A380 opuścił halę montażową.
    https://onemileatatime.com/final-airbus-a380-assembled/

    smutne to...
    Kazor likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  13. #1393
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Oj tam zaraz smutne.
    Seven and Goppel like this.

  14. #1394
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Moim zdaniem jest.

    Niezależnie czy komuś się podobał czy nie, był osiągnięciem. Samo w sobie zakończenie produkcji tego wieloryba być może nie powodowałoby większych emocji, ale w dającej się przewidzieć przyszłości podobnej skali nowej maszyny raczej nie będzie, chyba że Chińczycy zrekonstruują AN225. Jeśli do tego dodamy wycofywanie Królowej Jumbo, to pokazuje, że pewna era lotnictwa się kończy. A to już jest smutne.

    O ile nie będę płakał za A380, o tyle wizja lotnictwa z Jumbo jako okazem wymierającym jest niewesoła.

    Swoją drogą ciekawy jestem podsumowania projektu - zakończenie po wyprodukowaniu 272 egzemplarzy, przy ustaleniu przez Airbusa breakeven point projektu na 420 musiało boleć i ubicie teraz ma służyć niepowiększaniu strat.
    sniffer, Omega98, satori85 and 3 others like this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  15. #1395
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Nie jest smutne, bo projekt nie wniosl za wiele do lotnictwa oprocz pewnej megalomanii i pokazania, ze mozna. Rynek to zweryfikowal i tyle. Dla lotnictwa wiecej wniosly samoloty typu 737, 767, 777 lub konkurencyjne a320, a330.

  16. #1396
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Z tego, co wiem, w bardzo wielu zakresach był on rewolucyjny. Chociażby był jedną z pierwszych maszyn, gdzie poważnie zmieniono metodologię projektowania przejścia kadłub-skrzydło. Do tego czynnik "learning-by-doing" jeśli chodzi o zastosowanie kompozytów i ilość problemów przy tym rozwiązanych też jest nie do przecenienia.

    Oczywiście to nie wyścig, żeby oceniać, która maszyna więcej wniosła. Wiadomo, że projekt nie zakończył się sukcesem. Ale nawet Twoje stwierdzenie, że "rynek to zweryfikował" też jest bardzo dużym wkładem w lotnictwo. Postęp rodzi się i z sukcesów i z porażek...

    Ta megalomania i pokazanie "że można" od dawna jest motorem rozwoju. Taką samą megalomanią był lot Linderberga na Spirit of Saint-Louis czy lot Solar Impulse 2 dookoła świata. Bez wielkich celów nie ma postępu. Nawet jeśli czasem się nie uda.

    Tu się nie udało, ale jak pier***ć to z rozmachem
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  17. #1397

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    co by nie mówić, A380 jest bardzo przyjemnym samolotem dla pasażera - dla mnie największym problemem jest szum w samolocie, w A380 jest tak cicho, że spokojnie mogę siedzieć bez słuchawek z aktywnym tłumieniem szumu. Idealny samolot na długie trasy typu LHR-JNB, LHR-LAX, LHR-SIN, LHR-HKG - mam nadzieję, że BA swoich A380tek się nie pozbędzie.
    kaazik, jtf2, satori85 and 2 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #1398
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Ja bardzo żałuję że zakończyła się produkcja A380. Europejskie SuperJumbo niestety nie odniosło sukcesu jak amerykański Boeing 747-100/200/300/400.

    Pamiętam jak ówcześnie Airbus przy okazji tego projektu widział przyszłość lotnictwa jak połączenia wielkimi maszynami pomiędzy największymi hub-ami.
    Wtedy Boeing stawiał na produkcje mniejszych dwusilnikowych maszyny, przy okazji zmodernizowali 747-800 który także nie odniósł sukcesu rynkowego (prawdopodobnie w 2022 zakończy produkcję) ale koszty tego projekty były znacznie mniejsze niż A380.

    Będzie to kolejny kultowy szeroki kadłub którego wyprodukowano stosunkowo mało jak Lockheed Tristar (250 szt.) McDonnell Douglas DC-10 (386 szt), MD-11 (200 szt), IL86 (106 szt) IL96 (30 szt), Airbus A340 (380 szt) oraz A310 (255 szt.).
    Adik_s likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  19. #1399

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Moim zdaniem A380 nie odniósł sukcesu bo zabrakło przestrzeni dla większej ilości Cargo. Pomyślcie dwa razy więcej pax to dwa razy więcej kontenerów z bagażem i cyk cały tylny bagażnik zajęty, a przód to cóż nie za wiele pomieści
    Adik_s likes this.

  20. #1400
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie


    Polecamy

    Był taki wynalazek jak 747 combi (jakoś tak) KLM tego głównie używał który był mixem pasażera z cargo, zabierał coś koło 250 pax a reszta to cargo i też jakoś nie podbiło to rynku.
    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Nie jest smutne, bo projekt nie wniosl za wiele do lotnictwa oprocz pewnej megalomanii i pokazania, ze mozna. Rynek to zweryfikowal i tyle. Dla lotnictwa wiecej wniosly samoloty typu 737, 767, 777 lub konkurencyjne a320, a330

    tylko jeżeli chodzi o obniżone koszty były rewolucyjne, 737 to był klasyczny samolot, prawie że pomniejszona kopia 727, 767 w formie jaką znamy to w zasadzie dzieło przypadku, 777 to rozwinięcie finalnej koncepcji 767. U Airbusa A320 to była odpowiedź na 737 a A330 to było rozwinięcie A300
    Kazor likes this.
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

Strona 70 z 76 PierwszyPierwszy ... 20 60 68 69 70 71 72 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 28-04-2015, 12:15
  2. 11-07-2014, 14:46
  3. 06-07-2014, 21:45
  4. 20-01-2014, 15:58
  5. 10-11-2013, 18:04
  6. 09-11-2013, 21:37
  7. 02-11-2013, 15:03
  8. 26-03-2013, 15:19
  9. 01-02-2013, 12:47
  10. 24-01-2013, 21:06
  11. 14-01-2013, 17:13
  12. 04-01-2013, 21:39
  13. 17-12-2012, 20:01
  14. 14-12-2012, 20:31
  15. 04-11-2012, 23:15
  16. 03-11-2012, 20:17
  17. 16-08-2012, 11:09
  18. 03-08-2012, 14:19
  19. 10-07-2012, 21:52
  20. 09-06-2012, 20:32
  21. 02-06-2012, 01:59
  22. 01-05-2012, 20:59
  23. 07-04-2012, 01:30
  24. 13-03-2012, 10:06
  25. 20-02-2012, 00:56
  26. 10-02-2012, 13:50
  27. 09-02-2012, 16:04
  28. 26-01-2012, 11:30
  29. 08-01-2012, 20:54
  30. 08-01-2012, 15:19
  31. 06-12-2011, 20:54
  32. 05-12-2011, 12:01
  33. 04-12-2011, 14:13
  34. 16-11-2011, 20:04
  35. 11-11-2011, 20:47
  36. 05-11-2011, 20:09

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •