Ciekawostka z dzisiejszego kalendarium:
18.01.2005 – w Tuluzie został zaprezentowany Airbus A380.
Ciekawostka z dzisiejszego kalendarium:
18.01.2005 – w Tuluzie został zaprezentowany Airbus A380.
Pozdrawiam Marcin (mkonst)
Trzeci A380 dla ANA:
fot. www.aviationwire.jp
jakby przednie łapy żółwia rozciągnąć na skrzydła jeszcze ,
Poleciał
fot. Dirk Grothe
A380 ofiarą koronawirusa?
https://www.fly4free.pl/najwieksze-l...gzQ1pFzRyz49Ak
Pozdrawiam Marcin (mkonst)
Air France wycofał dziś wszystkie A380... Tylko patrzeć, jak zrobią to pozostałe linie.
MD-11 rules :)
a EK zrezygnował z zamówionych...
Straszna szkoda. Rozumiem decyzje ekonomiczne, ale komfort, cisza, oraz piękna zsynchronizowana praca lotek (taka jak na tym filmiku) will be missed. https://youtu.be/Lty-uuosulE?t=643
Dryndy, którymi leciałem
A300; A310; A319; A320, A320NEO; A321; A330; A340; A380; ATR-42; BAe 146; B727-100(?),-200; B737-200.-300.-400,-800, -MAX8; B747-300,-400,-8; B747-300 & -400 Combi & -8; B757-200, B767-200LR,-300ER; B777-200; B787-8,-9; Cessna 150; Cessna 152; DC-9-50; DC-10-30; ERJ-145; ERJ-170; ERJ-175; ERJ-190; Il-18; Il-62M; LT-1011-500 Tristar; MD-80,82,88; Piper PA-28 Cherokee; Robinson R22; Tu-134a; Tu-154; balon; patyki; motolotnie. We własnym zakresie ppg i paralotnie.
Ostatni A380 opuścił halę montażową.
https://onemileatatime.com/final-airbus-a380-assembled/
smutne to...
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Moim zdaniem jest.
Niezależnie czy komuś się podobał czy nie, był osiągnięciem. Samo w sobie zakończenie produkcji tego wieloryba być może nie powodowałoby większych emocji, ale w dającej się przewidzieć przyszłości podobnej skali nowej maszyny raczej nie będzie, chyba że Chińczycy zrekonstruują AN225. Jeśli do tego dodamy wycofywanie Królowej Jumbo, to pokazuje, że pewna era lotnictwa się kończy. A to już jest smutne.
O ile nie będę płakał za A380, o tyle wizja lotnictwa z Jumbo jako okazem wymierającym jest niewesoła.
Swoją drogą ciekawy jestem podsumowania projektu - zakończenie po wyprodukowaniu 272 egzemplarzy, przy ustaleniu przez Airbusa breakeven point projektu na 420 musiało boleć i ubicie teraz ma służyć niepowiększaniu strat.
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Z tego, co wiem, w bardzo wielu zakresach był on rewolucyjny. Chociażby był jedną z pierwszych maszyn, gdzie poważnie zmieniono metodologię projektowania przejścia kadłub-skrzydło. Do tego czynnik "learning-by-doing" jeśli chodzi o zastosowanie kompozytów i ilość problemów przy tym rozwiązanych też jest nie do przecenienia.
Oczywiście to nie wyścig, żeby oceniać, która maszyna więcej wniosła. Wiadomo, że projekt nie zakończył się sukcesem. Ale nawet Twoje stwierdzenie, że "rynek to zweryfikował" też jest bardzo dużym wkładem w lotnictwo. Postęp rodzi się i z sukcesów i z porażek...
Ta megalomania i pokazanie "że można" od dawna jest motorem rozwoju. Taką samą megalomanią był lot Linderberga na Spirit of Saint-Louis czy lot Solar Impulse 2 dookoła świata. Bez wielkich celów nie ma postępu. Nawet jeśli czasem się nie uda.
Tu się nie udało, ale jak pier***ć to z rozmachem
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
co by nie mówić, A380 jest bardzo przyjemnym samolotem dla pasażera - dla mnie największym problemem jest szum w samolocie, w A380 jest tak cicho, że spokojnie mogę siedzieć bez słuchawek z aktywnym tłumieniem szumu. Idealny samolot na długie trasy typu LHR-JNB, LHR-LAX, LHR-SIN, LHR-HKG - mam nadzieję, że BA swoich A380tek się nie pozbędzie.
Ja bardzo żałuję że zakończyła się produkcja A380. Europejskie SuperJumbo niestety nie odniosło sukcesu jak amerykański Boeing 747-100/200/300/400.
Pamiętam jak ówcześnie Airbus przy okazji tego projektu widział przyszłość lotnictwa jak połączenia wielkimi maszynami pomiędzy największymi hub-ami.
Wtedy Boeing stawiał na produkcje mniejszych dwusilnikowych maszyny, przy okazji zmodernizowali 747-800 który także nie odniósł sukcesu rynkowego (prawdopodobnie w 2022 zakończy produkcję) ale koszty tego projekty były znacznie mniejsze niż A380.
Będzie to kolejny kultowy szeroki kadłub którego wyprodukowano stosunkowo mało jak Lockheed Tristar (250 szt.) McDonnell Douglas DC-10 (386 szt), MD-11 (200 szt), IL86 (106 szt) IL96 (30 szt), Airbus A340 (380 szt) oraz A310 (255 szt.).
Moim zdaniem A380 nie odniósł sukcesu bo zabrakło przestrzeni dla większej ilości Cargo. Pomyślcie dwa razy więcej pax to dwa razy więcej kontenerów z bagażem i cyk cały tylny bagażnik zajęty, a przód to cóż nie za wiele pomieści
Był taki wynalazek jak 747 combi (jakoś tak) KLM tego głównie używał który był mixem pasażera z cargo, zabierał coś koło 250 pax a reszta to cargo i też jakoś nie podbiło to rynku.
tylko jeżeli chodzi o obniżone koszty były rewolucyjne, 737 to był klasyczny samolot, prawie że pomniejszona kopia 727, 767 w formie jaką znamy to w zasadzie dzieło przypadku, 777 to rozwinięcie finalnej koncepcji 767. U Airbusa A320 to była odpowiedź na 737 a A330 to było rozwinięcie A300
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Zakładki