Strona 71 z 76 PierwszyPierwszy ... 21 61 69 70 71 72 73 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,401 do 1,420 z 1512
Like Tree482Likes

Wątek: Airbus A380

  1. #1401

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    No właśnie, jak to jest (było?) z tym rynkiem dla Whale Jeta (nazwa użyta z sympatią): główną podawaną motywacją dla jego opracowania był wzrastający ruch lotniczy, i że, mówiąc w skrócie, zabraknie slotów na lotniskach. Więc chociaż oczywiście dla pasażera wygodniejszym rozwiązaniem jest zwiększenie liczby rejsów, to mogło się okazać, że właśnie przepustowość lotnisk (w sensie liczby operacji) to zablokuje. A jednak, nawet już przed marcem 2020 roku... Czy rzeczywiście pojawiło się przez te lata aż tak znacząco więcej połączeń bezpośrednio między mniejszymi (takimi na 10 mln czy 20 mln pasażerów a nie na 60 mln) portami, lub przynajmniej z/do takich portów do/z hubów?

    Co do ciszy na pokładzie (pokładach!) A380: rzeczywiście jest imponująca. Czy, tak a propos, coś z niej udało się przenieść do A350?

    (Ze spotterskiego punktu widzenia, A350 ma (choć wiem to tylko ze zdjęć) ten sam co A380 piękny mewi kształt skrzydeł widzianych od przodu, gdy stoi na ziemi lub kołuje. A jeśli chodzi o całą sylwetkę A380, to od razu na Salonie w 2005 roku stwierdziłem, że na żywo ten samolot wygląda dużo lepiej (po prostu: dobrze) niż na zdjęciach!)

    Co do cargo: rzeczywiście ciekawe że B747 Kombi aż tak bardzo nie "chwycił". Z kolei wersja frachtowa A380 nawet nie wyszła poza stadium projektu. Czy to w szczególności oznacza, że teraz nikt nawet nie odważy się napomknąć o przeróbce odchodzących A380 na wersję towarową? I w ogóle o opracowaniu takowej? Boczne drzwi załadunkowe dla obu pokładów dotychczas pasażerskich? Albo górny pokład nadal dla pasażerów, a główny i dolny na cargo? (Ale to by było takie "kombi do kwadratu" - p. wyżej...)

    Niektóre konstrukcje są ratowane handlowo, lub wręcz stają się hitem, przez wypuszczenie ich większych wersji (np. 763, 359, wersje 10/1000 itp.). Ciekawe czy A380-kę by było uratowało udostępnienie wersji 900.

    PS. Zaryzykuję: Zobaczymy czy, jeśli wszystko się jakoś uspokoi, to ktoś zorganizuje pożegnalne loty na A380. (To samo pytanie dla B747.) Ale być może, jeśli ten czas (do) uspokojenia będzie zbyt długi, to (dotychczasowi) użytkownicy nie będą się starali utrzymywać tych maszyn w zdolności do lotu...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 30-09-2020 o 17:52

  2. #1402
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Coś czuję że mimo tego że B747 jest znacznie starszym projektem niż A380, to i tak ten pierwszy znacznie dłużej będzie eksploatowany przez użytkowników komercyjnych.
    Być może jacyś szejkowie będą chcieli sobie zrobić latającą salonkę z A380.
    megaloman likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #1403

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No właśnie, jak to jest (było?) z tym rynkiem dla Whale Jeta (nazwa użyta z sympatią): główną podawaną motywacją dla jego opracowania był wzrastający ruch lotniczy, i że, mówiąc w skrócie, zabraknie slotów na lotniskach. Więc chociaż oczywiście dla pasażera wygodniejszym rozwiązaniem jest zwiększenie liczby rejsów, to mogło się okazać, że właśnie przepustowość lotnisk (w sensie liczby operacji) to zablokuje. A jednak, nawet już przed marcem 2020 roku... Czy rzeczywiście pojawiło się przez te lata aż tak znacząco więcej połączeń bezpośrednio między mniejszymi (takimi na 10 mln czy 20 mln pasażerów a nie na 60 mln) portami, lub przynajmniej z/do takich portów do/z hubów?
    Boeing próbował sprzedawać przed pojawieniem się A380 rozciągnięte wersje 747 (747-500, 747-600, 747-700) i niewiele linii było tym zainteresowanych. Większe zainteresowanie wzbudzał 777 - dwa, bardzo niezawodne silniki, dobry zasięg, a przy tym niewiele mniejsza pojemność pax co 747 + sporo cargo udźwignie. 747-8i/F powstał jako odpowiedź dla A380, jedynie wersję towarową można uznać za mały sukces.

    Airbus chciał pokazać, że potrafi zbudować coś wielkiego i się im udało. A380 pojawił się w odpowiednim momencie dla jednej linii lotniczej - Emirates. Dla innych linii A380 to za duży samolot do zapełnienia, użyteczny tylko na wybranych trasach.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  4. #1404

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Dla innych linii A380 to za duży samolot do zapełnienia, użyteczny tylko na wybranych trasach.
    No właśnie chyba od początku miał to być samolot tylko na wybrane trasy? I dla wybranych portów, np. LHR. Dopiero Emirates, jak złożył zamówienie z przecinkiem przesuniętym o miejsce w lewo względem innych linii, zaczął twierdzić że będzie latał A380-ką wszędzie (prawie).

    A swoją drogą, za jakiś czas pewnie jednak pojawi się samolot na (znowu) 800 miejsc, zgodnie z obecnym skrzywieniem będzie dwusilnikowy - i wentylatory tych silników będą pewnie miały po 6 metrów średnicy...

  5. #1405
    MDA
    MDA jest nieaktywny
    Awatar MDA

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    niedaleko od ETNU

    Domyślnie

    Eh, tęsknię za lotami A380, jedyne co mi nie pasowało to odstęp siedzenia przy oknie od okna... Poduszka zawsze spadała...

  6. #1406

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No właśnie chyba od początku miał to być samolot tylko na wybrane trasy? I dla wybranych portów, np. LHR. Dopiero Emirates, jak złożył zamówienie z przecinkiem przesuniętym o miejsce w lewo względem innych linii, zaczął twierdzić że będzie latał A380-ką wszędzie (prawie).
    Tak, ale Airbus oczekiwał zamówień po 40-50 sztuk, a nie po 3-12

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    A swoją drogą, za jakiś czas pewnie jednak pojawi się samolot na (znowu) 800 miejsc, zgodnie z obecnym skrzywieniem będzie dwusilnikowy - i wentylatory tych silników będą pewnie miały po 6 metrów średnicy...
    Ale kto potrzebuje samolot na 800 miejsc? kto go zapełni?
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  7. #1407

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MDA Zobacz posta
    Eh, tęsknię za lotami A380, jedyne co mi nie pasowało to odstęp siedzenia przy oknie od okna... Poduszka zawsze spadała...
    Ciekawe jak z tym było na górnym pokładzie. AF miał (okropny jest ten czas przeszły) tam niedużą kabinę Y, ale nie zwróciłem uwagi na odległość foteli od okien. Natomiast na dolnym pokładzie odstęp rzeczywiście był duży. W sumie można by w tym miejscu zrobić dodatkowe przegródki (nawet zamykane) na bagaż podręczny!

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Ale kto potrzebuje samolot na 800 miejsc? kto go zapełni?
    Dlatego napisałem: za jakiś czas.

  8. #1408

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ciekawe jak z tym było na górnym pokładzie. AF miał (okropny jest ten czas przeszły) tam niedużą kabinę Y, ale nie zwróciłem uwagi na odległość foteli od okien. Natomiast na dolnym pokładzie odstęp rzeczywiście był duży. W sumie można by w tym miejscu zrobić dodatkowe przegródki (nawet zamykane) na bagaż podręczny!
    Na górnym pokładzie pod oknem były (są nadal!) schowki na bagaż podręczny, tu zdjęcie z QR, ale wyglądają one identycznie we wszystkich liniach:



    BA od października przywraca A380 na wybranych trasach (JNB, LAX) i też ma małą kabinę economy na górnym pokładzie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Dlatego napisałem: za jakiś czas.
    A388 było certyfikowane na 880 pax z tego co pamiętam, jednak większość linii zdecydowała się na konfigurację około 500 miejsc. Skromnie myślę, że po pandemii trend lotów bezpośrednich (nie przez hub) będzie rósł, bo pasażerowie będą woleli latać bezpośrednio.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  9. #1409

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Ale na tym zdjęciu to jest klasa Y czy Y+? (Pytam, nie droczę się.)

  10. #1410

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ale na tym zdjęciu to jest klasa Y czy Y+? (Pytam, nie droczę się.)
    Y, QR nie ma klasy Y+
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #1411

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Y, QR nie ma klasy Y+
    Uo, to niezły seat-pitch w Y mają/mieli. (Chociaż, skądinąd, wiadomo że obiektyw może mylić.)

  12. #1412

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Czy któreś z lotnisk u nas, poza Okęciem, jest przystosowane do obsługi A380? Przynajmniej w sensie operacji lądowania/kołowania/startu (czyli np. jako port zapasowy/awaryjny)? Nawet jeśli nie z pełnym obciążeniem?

  13. #1413
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czy któreś z lotnisk u nas, poza Okęciem, jest przystosowane do obsługi A380? Przynajmniej w sensie operacji lądowania/kołowania/startu (czyli np. jako port zapasowy/awaryjny)? Nawet jeśli nie z pełnym obciążeniem?
    KTW

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  14. #1414

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Pewnie wszędzie tam, gdzie Rusłan siadał to i Gruby się zmieści

  15. #1415

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Panowie, dzięki za odpowiedzi.

    PS. Skoro tak się rzeczy mają, to pewnie i Ławica wchodzi w grę - bo ile dobrze kojarzę, swojego czasu przyleciała tam Mrija?

  16. #1416
    Awatar skopcon

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Hangar

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czy któreś z lotnisk u nas, poza Okęciem, jest przystosowane do obsługi A380? Przynajmniej w sensie operacji lądowania/kołowania/startu (czyli np. jako port zapasowy/awaryjny)? Nawet jeśli nie z pełnym obciążeniem?
    RZE również.

  17. #1417
    M
    M jest nieaktywny
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    bo ile dobrze kojarzę, swojego czasu przyleciała tam Mrija?
    Tak, w 2003 roku . Było to jeszcze przed przedłużeniem pasa do 2504m, wtedy sytuacja miała się tak, że wylądować mógł, ale z tamtym ładunkiem by już nie wystartował - odlatywał pusty.
    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Skoro tak się rzeczy mają, to pewnie i Ławica wchodzi w grę
    Na szerokość jest ok, z długością RWY - zależy to od wielu zmiennych (masa maszyny, warunki - temperatura, ciśnienie, wysokość położenia lotniska itd. itp. ), dla przybliżenia 388 potrzebuje ok. 3km przy pełnym załadowaniu, ale to w ustandaryzowanych warunkach (ISA15°C itd.). Pewnie w korzystnych warunkach, i w miarę "na pusto", teoretycznie byłoby to możliwe.
    Ostatnio edytowane przez M ; 24-10-2020 o 09:04
    Pozdrawiam

  18. #1418

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Ponownie dzięki, Panowie.

    PS. Auto-poprawka po kilku tygodniach:
    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Natomiast na dolnym pokładzie
    Oczywiście: na pokładzie głównym. Bo na dolnym to ani foteli, ani okien.
    tango fox likes this.

  19. #1419

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Było? Chyba nie...
    https://airwaysmag.com/airlines/firs...to-retirement/

    W skrócie: A6-EDB idzie się paść na pustynię. Nie jest pierwszą jaskółką i EK nie ma zamiaru wycofywać wszystkich. Był najstarszym A380 we flocie.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  20. #1420

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    WAW/EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Zabawne, że przelot się z Dubaju do Tarbes określamy udaniem się na pustynie

Strona 71 z 76 PierwszyPierwszy ... 21 61 69 70 71 72 73 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 28-04-2015, 12:15
  2. 11-07-2014, 14:46
  3. 06-07-2014, 21:45
  4. 20-01-2014, 15:58
  5. 10-11-2013, 18:04
  6. 09-11-2013, 21:37
  7. 02-11-2013, 15:03
  8. 26-03-2013, 15:19
  9. 01-02-2013, 12:47
  10. 24-01-2013, 21:06
  11. 14-01-2013, 17:13
  12. 04-01-2013, 21:39
  13. 17-12-2012, 20:01
  14. 14-12-2012, 20:31
  15. 04-11-2012, 23:15
  16. 03-11-2012, 20:17
  17. 16-08-2012, 11:09
  18. 03-08-2012, 14:19
  19. 10-07-2012, 21:52
  20. 09-06-2012, 20:32
  21. 02-06-2012, 01:59
  22. 01-05-2012, 20:59
  23. 07-04-2012, 01:30
  24. 13-03-2012, 10:06
  25. 20-02-2012, 00:56
  26. 10-02-2012, 13:50
  27. 09-02-2012, 16:04
  28. 26-01-2012, 11:30
  29. 08-01-2012, 20:54
  30. 08-01-2012, 15:19
  31. 06-12-2011, 20:54
  32. 05-12-2011, 12:01
  33. 04-12-2011, 14:13
  34. 16-11-2011, 20:04
  35. 11-11-2011, 20:47
  36. 05-11-2011, 20:09

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •