Strona 73 z 74 PierwszyPierwszy ... 23 63 71 72 73 74 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,441 do 1,460 z 1468
Like Tree454Likes

Wątek: Airbus A380

  1. #1441
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli martwisz się o swoje bezpieczeństwo, ale nie przemawiają do Ciebie fakty, nauka oraz wiedza innych, to musisz zacząć powierzać swój los któremuś z bogów (jest ich wielu i można sobie wybrać najbardziej odpowiadającego Twoim upodobaniom) i się do niego modlić.
    samatyranin likes this.

  2. #1442
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał Gdańsk Zobacz posta
    tragiczna śmierć kilkuset osób naraz.
    No dobra. Zakończę rozmowę argumentum ad Hitlerum.

    W ciągu ostatnich 22 lat udało mi się przelecieć w fotelu pasażera przez wszystkie oceany, w sumie pewnie więcej niż 400 razy. Latałem dookoła świata trasę na wschód i na zachód. Podróżowałem wszystkimi aktualnie wykorzystywanymi na longhaulach typami oraz paroma, które już nie latają z ludźmi. I powiem Ci, z własnego doświadczenia, że nie czułem się jakoś super bezpieczniej w czterosilnikowcach. Powiem więcej, siedząc w A340 TAP Portugal albo 747-400 Lufthansy czasem musiałem przekonywać samego siebie, że w lotnictwie bezpieczeństwo jest zerojedynkowe i to nie jest sprawa wieku maszyny bo nigdy nie miałem takich odczuć w wytłuczonych 767 LOTu.
    Więc spokojnie. Głowa do góry i bilety w dłoń. Nie ma się czego bać.
    sholay likes this.

  3. #1443
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał Gdańsk Zobacz posta
    To nie chodzi o to, że dane mi się nie podobają, bo katastrofy nad Atlantykiem (nie A380) miały miejsce - chyba o tym nie dyskutujemy.
    A kiedy ostatnio była katastrofa dwusilnikowego samolotu latającego pod ETOPS, której powodem była awaria obydwu silników? Czy kiedykolwiek była w ogóle taka katastrofa? A o tym wszak dyskutujemy.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 11-06-2021 o 19:52
    Trooper85, samatyranin and solti like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #1444
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    atastrofa dwusilnikowego samolotu latającego pod ETOPS, której powodem awarii obydwu silników
    Nigdy.
    frik and Trooper85 like this.

  5. #1445
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Co więcej utrata 50% silnikow jest bezpieczniejsza w dwusilnikowcu niż w cztero, bo w cztero można stracić 2 silniki na tym samym skrzydle, co bardzo utrudnia późniejsze sterowanie

  6. #1446
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał Gdańsk Zobacz posta
    Co w tym złego, że martwię się o własne bezpieczeństwo? Setki osób w Airbusie i Boeingiem poświęcają na kwestie bezpieczeństwa całe życie - czy ktoś ich wyśmiewa?
    Nic w tym złego. Nikt tu nie wyśmiewa Twoich obaw, natomiast każdy stara Ci się wytłumaczyć, że obecnie latanie dwu-silnikowcami jest bezpieczne, a Ty sprawiasz wrażenie jakbyś nie chciał przyjąć tego do wiadomości.
    Konkluzja jest taka: Nie martw się, bo to bezpieczne.
    A jeśli Twój strach jest aż tak mocno zakorzeniony, że nie daje Ci myśleć w racjonalny sposób, może warto pomyśleć o psychologu lub podroży statkiem?
    EOT. Wysokości.
    Pzlm28, alibaba, Trooper85 and 1 others like this.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.youtube.com/channel/UC1f...G6X55ROTU4_72A

  7. #1447

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Można jeszcze spróbować „znieczulenia” przed lotem. Kolegi żonę nauczyliśmy latać w ten sposób��
    martineho likes this.

  8. #1448

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    A380 to taki płetwal błękitny w morzu pełnym krylu. Wielki, rzadki dziwoląg bez wielkiego znaczenia dla ekosystemu.
    ale za to ładny skubaniec... za 10 lat ludzie będą mówić o A380 jak o concorde.

    Szkoda ze nie mialem okazji tym polatać ani nawet z bliska nie widziałem - moze jeszcze na jakies niedobitki w Emirates sie załapię.

  9. #1449

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    ale za to ładny skubaniec... za 10 lat ludzie będą mówić o A380 jak o concorde.
    z całym szacunkiem, ale ikoną to jest Concorde, Boeing 747, ale nie A380... A380 to co najwyżej największy niewypał w historii lotnictwa - jest za duży i pojawił się za późno.

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Szkoda ze nie mialem okazji tym polatać ani nawet z bliska nie widziałem - moze jeszcze na jakies niedobitki w Emirates sie załapię.
    Emirates jeszcze przez parę ładnych lat będzie używał A380, więc skorzystaj póki możesz Emirates to w sumie jedyna linia, dla której A380 ma sens..
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  10. #1450
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Co więcej utrata 50% silnikow jest bezpieczniejsza w dwusilnikowcu niż w cztero, bo w cztero można stracić 2 silniki na tym samym skrzydle, co bardzo utrudnia późniejsze sterowanie
    Ale utrata 2 silników, na jednym skrzydle w inny sposób niż sabotaż, jest statystycznie dużo mniej prawdopodobna niż awaria 1 w 2 silnikowcu
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  11. #1451

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    z całym szacunkiem, ale ikoną to jest Concorde, Boeing 747, ale nie A380... A380 to co najwyżej największy niewypał w historii lotnictwa - jest za duży i pojawił się za późno.
    Nie moge się z Tobą zgodzić. Concorde był szybki, 747 z 'humpem' a A380 jest najwiekszy pasażerski. Dopoki nie będzie wiekszego (a pewnie dlugo nie bedzie) będzie to swego rodzaju ikona. Pamiętaj że concorde to też był niewypał. Złożony na prędce nie do końca przemyślany, ze swoją flagową prędkością mógł latać praktycznie z francji/anglii do nowego jorku i to tyle.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Emirates jeszcze przez parę ładnych lat będzie używał A380, więc skorzystaj póki możesz Emirates to w sumie jedyna linia, dla której A380 ma sens..
    Dziwne że Qatar nie jest odpowiednią linią. Geograficznie podobnie. Wiem że Emirates z lotniskiem w dubaju zanim jeszcze Qatar sie rozkrecił zrobiło sobie duży kawałek tortu i trudno teraz im go zabrać. Ale miałem nadzieje ze Qatar tez bedzie latał 380. A tu sie slyszy ze wszystkich pilotów 380 przerabiają na 350.

  12. #1452
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Tutaj duży wykrzyknik- Concorde nie był wcale niewypałem. Marketingowo był genialny. Latał przez prawie 30 lat, to normalny wiek emerytury dla samolotu.

    Co prawda producentom program się nigdy nie zwrócił, ale nie o to chodziło, to były inne czasy gdy kraje robiły rzeczy "na pokaz", concorde sfinansowali obywatele Francji i UK. Natomiast British Airways i Air France, podobno nawet na nich zarabiały (pamiętając że średni LF był poniżej 50%).

    Fakt- była ograniczona ilość tras na których sie nadawał, ale to była wina nie concorde tylko praw fizyki- Boom, Zoom, czy co tam innego powstanie- też będzie mógł lecieć ponad Mach1 jedynie nad oceanami.



    A380 zdecydowanie też jest ikoną i to od samego początku. Czy samolot się podoba czy nie, kwestia gustu- ale nieuznawanie niczego po 707, Concorde, 747, DC-10 i Ił-62 jest zwykłym zrzędzeniem. Świat cały czas idzie do przodu i lotnictwo cywilne lat 2010 będzie się zawsze kojarzyć z dwoma samolotami: 787 i A380, dwoma biegunowo różnymi od siebie innowacyjnymi konstrukcjami, które powstały przez różne przewidywania producentów odn. tego jak się będzie kształtował rynek lotniczy.

  13. #1453

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Tutaj duży wykrzyknik- Concorde nie był wcale niewypałem. Marketingowo był genialny. Latał przez prawie 30 lat, to normalny wiek emerytury dla samolotu.
    Troche mnie nie zrozumiałeś. Porównywałem kolegi A380 jako niewypał do Concorda jako niewypał na podobnej zasadzie. Nie sądzę że UK czy Francja wyszły do przodu jakby policzyć koszty badawcze, budowania, certyfikacji i operacji Concorde. 30 lat to dobry wiek na samolot - fakt, ale zakladajac ze jest uzywany dosc czesto a nie na doslownie kilku trasach. Przy bardzo małej ilosci samych jednostek, bo ile zbudowano tych concorde z 50 (nigdy sie nie zastanawialem, ale raczej nie była to seryjna produkcja wielkoformatowa)? Przy tej ilości koszt jednostkowy jest bardzo wysoki wiec amortyzacja srodka trwa o wiele dłużej bo w koszt zakupu jednostki wchodzą przecież wielokrotnie wieksze koszty opracowania konstrukcji.

    Patrząc od strony ekonomicznej concorde był prawdopodobnie podobnym klopsem co A380.


    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    A380 zdecydowanie też jest ikoną i to od samego początku. Czy samolot się podoba czy nie, kwestia gustu- ale nieuznawanie niczego po 707, Concorde, 747, DC-10 i Ił-62 jest zwykłym zrzędzeniem. Świat cały czas idzie do przodu i lotnictwo cywilne lat 2010 będzie się zawsze kojarzyć z dwoma samolotami: 787 i A380, dwoma biegunowo różnymi od siebie innowacyjnymi konstrukcjami, które powstały przez różne przewidywania producentów odn. tego jak się będzie kształtował rynek lotniczy.
    No i tu się zgadzam w 100%. Biznes to biznes komuś uda się wstrzelic w rynek komuś nie. Jakby przemyśleć od nowa konstrukcje 380 wejsc w kompozyty - kto wie być może udałoby się zrobić relatywnie opłacalny samolot o podobnej zdolności przewozowej jezeli chodzi o pasażerów. Ale według mnie prawda jest taka że tak dużej maszyny nie można opierać tylko o operacje pasażerskie bo jak zostało powiedziane to jest do zrobienia tylko przy sporej konsolidacji pasazerów miedzy wielkimi hubami (typu np Heathrow, Dubaj, Sydney i USA). Mimo że jestem fanem Arbuzów bo podobają mi się dużo bardziej niż Benki to też wydaje mi się że pierwsze 20to lecie XXI wieku to 787 i A380. Ale wiadomo zawsze beda ludzie ktorzy 'a kiedys to bylo' mają tak zakorzenione, że dla nich nie będzie już nigdy żadnej ikony.

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    Ale utrata 2 silników, na jednym skrzydle w inny sposób niż sabotaż, jest statystycznie dużo mniej prawdopodobna niż awaria 1 w 2 silnikowcu
    Wystarczy jedno uncontained engine failure i jest spora szansa ze łopata uszkodzi sąsiedni silnik. Mimo wszystko troche mniejsza niż np w iłach 62 ale wciąż. Wiadomo szansa jest nadal minimalna i jeszcze trzeba miec niefarta zeby ta łopata wentylatora wleciała w sąsiedni silnik.

  14. #1454
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Wystarczy jedno uncontained engine failure i jest spora szansa ze łopata uszkodzi sąsiedni silnik. Mimo wszystko troche mniejsza niż np w iłach 62 ale wciąż. Wiadomo szansa jest nadal minimalna i jeszcze trzeba miec niefarta zeby ta łopata wentylatora wleciała w sąsiedni silnik.
    Chyba jest to trochę zabezpieczone przez usunięcie "pozycji silników w jednej linii".
    samatyranin likes this.

  15. #1455

    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Przy bardzo małej ilosci samych jednostek, bo ile zbudowano tych concorde z 50 (nigdy sie nie zastanawialem, ale raczej nie była to seryjna produkcja wielkoformatowa)?.
    Zbudowano 20 egzemplarzy.

  16. #1456
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr1974 Zobacz posta
    Zbudowano 20 egzemplarzy.
    Z tego komercyjnie latało po 7 u obu operatorów. Pozostałe 6 to prototypy i maszyny doświadczalne.

  17. #1457

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ciekawy biznesowo-historyczny rys o Concorde'ach (oraz o przyszlosci latania naddzwiekowego):

    https://www.youtube.com/watch?v=4p0fRlCHYyg
    frik likes this.

  18. #1458
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mawey Zobacz posta
    (oraz o przyszlosci latania naddzwiekowego)
    Miesiąc po publikacji tego filmu Aerion ogłosił upadłość ;] Ale w ogóle Wendover jest świetny jako kanał, sporo lotniczych tematów, ale nie tylko.
    mawey likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #1459

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasażer.com
    Samolot A380 w malowaniu Lufthansy przestanie być regularnie widywany na lotnisku we Frankfurcie. Ostatni egzemplarz należący do niemieckiego przewoźnika powinien opuścić Niemcy w ciągu kilku najbliższych godzin.
    https://www.pasazer.com/news/460308/...-wz2AanjQD-XSg

  20. #1460

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Dopiero teraz zajrzałem do powyższej dyskusji z czerwca. Więc w skrócie (?):

    Concorde niestety miał tego pecha, że zanim wszedł do eksploatacji, pojawił się kryzys naftowy (chyba ok. 1973 r.). O ile wiem, przedtem całkiem sporo linii miało go w zamówieniach, ale w związku z owym kryzysem wycofały się z nich.

    Natomiast *bardzo dobrze* że Francuzi i Anglicy go dokończyli.

    Co do ograniczonej liczby możliwych tras - ciekawe jak to będzie jeśli rzeczywiście (w latach 70-tych i 80-tych pisało się że to niedługo...) pojawią się samoloty hipersoniczne (Ma=5 etc.; LON-TYO 2h etc.). Bo one to już chyba jakieś loty suborbitalne by wykonywały? Może byłaby kwestia ustalenia tylko ścieżek podejścia do lądowania (coś jak dla wahadłowców?)

    Jeśli chodzi o A380, to on miał być odpowiedzią na gęstniejący ruch lotniczy, spodziewany brak slotów na wielkich lotniskach itp. W sumie ciekawe, dlaczego jednak to nie A380 okazał się właściwym rozwiązaniem. Czy ruch lotniczy aż tak zmalał (i nie chodzi tylko o to co po marcu 2020)? Czy może jednak ten ruch został rozgęszczony przez więcej połączeń bezpośrednich między mniejszymi portami (czyli motywację podawaną przez Boeinga przy opracowaniu 787)?

    W kwestii liczby silników, to, mówiąc zgryźliwie, gdyby były silniki o ciągu po 700 kN (i średnicy wentylatora pewnie 6 m), to i A380 latałby w kategorii ETOPS...

    A propos awarii: pamiętam (choć nie umiałbym znaleźć tego wpisu), że już lata temu ktoś z Was wspominał na Forum, że zdarzały się awarie obu silników po jednej stronie samolotów takich jak przykładowy 747. Ale chyba nie chodziło o rozerwanie silnika (i uszkodzenie sąsiedniego przez odłamki), tylko raczej jakieś awarie elektryki, układu paliwowego lub podobne. Czyli większa liczba silników nie zawsze oznaczałaby automatycznie większą (tak to określmy) niezawodność (łączną). Ale przecież nie tylko tego typu ("podwójne") awarie się zdarzały (*), więc przy braku tak ogromnych silników jak w poprzednim akapicie, jednak i liczbę trzeba było zwiększać (z tego właśnie powodu).

    ----------
    (*) Vide chociażby awaria (rozerwanie) silnika, jednego, w A380 QF.
    ----------

    PS. Jedna z bardzo dobrych cech A380 z punktu widzenia pasażera to *cisza* w kabinie.

Strona 73 z 74 PierwszyPierwszy ... 23 63 71 72 73 74 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 28-04-2015, 12:15
  2. 11-07-2014, 14:46
  3. 06-07-2014, 21:45
  4. 20-01-2014, 15:58
  5. 10-11-2013, 18:04
  6. 09-11-2013, 21:37
  7. 02-11-2013, 15:03
  8. 26-03-2013, 15:19
  9. 01-02-2013, 12:47
  10. 24-01-2013, 21:06
  11. 14-01-2013, 17:13
  12. 04-01-2013, 21:39
  13. 17-12-2012, 20:01
  14. 14-12-2012, 20:31
  15. 04-11-2012, 23:15
  16. 03-11-2012, 20:17
  17. 16-08-2012, 11:09
  18. 03-08-2012, 14:19
  19. 10-07-2012, 21:52
  20. 09-06-2012, 20:32
  21. 02-06-2012, 01:59
  22. 01-05-2012, 20:59
  23. 07-04-2012, 01:30
  24. 13-03-2012, 10:06
  25. 20-02-2012, 00:56
  26. 10-02-2012, 13:50
  27. 09-02-2012, 16:04
  28. 26-01-2012, 11:30
  29. 08-01-2012, 20:54
  30. 08-01-2012, 15:19
  31. 06-12-2011, 20:54
  32. 05-12-2011, 12:01
  33. 04-12-2011, 14:13
  34. 16-11-2011, 20:04
  35. 11-11-2011, 20:47
  36. 05-11-2011, 20:09

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •