Strona 74 z 74 PierwszyPierwszy ... 24 64 72 73 74
Pokaż wyniki od 1,461 do 1,480 z 1480
Like Tree460Likes

Wątek: Airbus A380

  1. #1461

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Jeśli chodzi o A380, to on miał być odpowiedzią na gęstniejący ruch lotniczy, spodziewany brak slotów na wielkich lotniskach itp. W sumie ciekawe, dlaczego jednak to nie A380 okazał się właściwym rozwiązaniem. Czy ruch lotniczy aż tak zmalał (i nie chodzi tylko o to co po marcu 2020)? Czy może jednak ten ruch został rozgęszczony przez więcej połączeń bezpośrednich między mniejszymi portami (czyli motywację podawaną przez Boeinga przy opracowaniu 787)?
    Airbus postawił na A380, bo źle oszacował potrzeby rynku... Boeing z 787 wstrzelił się idealnie.

    Z drugiej strony Boeing zabił program 757 zbyt wcześnie, gdzie 757-neo teraz świetnie by pasował do potrzeb niskokosztowych przewoźników, którzy chcą latać TATL/TPAC na wąskim kadłubie. Nie oszukujmy się, ale A321LR/XLR to taki 737 Max - odświeżanie sprawdzonej konstrukcji bo jest to tańśze niż stworzenie nowej.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  2. #1462

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nie oszukujmy się, ale A321LR/XLR to taki 737 Max - odświeżanie sprawdzonej konstrukcji bo jest to tańśze niż stworzenie nowej.
    He he, 757-neo też by spełniał ten opis...

    Ale - w rzeczy samej, bardzo szkoda że zaprzestano produkcji 757. Nie wiem na ile w tym przedziale ma się mieścić 797: chyba bliżej 767?

    A swoją drogą: czy skoro 757 pasowałby do lotów nisko-kosztowych przez ocean (wysoko-kosztowych też: przecież latała i DL, i UA), to 767 nie? One do jakiegoś stopnia są podobne, były opracowywane jednocześnie.

  3. #1463

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    He he, 757-neo też by spełniał ten opis...

    Ale - w rzeczy samej, bardzo szkoda że zaprzestano produkcji 757. Nie wiem na ile w tym przedziale ma się mieścić 797: chyba bliżej 767?

    A swoją drogą: czy skoro 757 pasowałby do lotów nisko-kosztowych przez ocean (wysoko-kosztowych też: przecież latała i DL, i UA), to 767 nie? One do jakiegoś stopnia są podobne, były opracowywane jednocześnie.
    Nie do końca - 757 w podstawowej konstrukcji latał na trasach TATL, z nowymi silnikami mógłby latać dalej i oszczędniej. Nie trzeba by montować dodatkowych zbiorników, przesuwać gondoli, czy wydłużać golenie podwozia 757 MAX IMHO byłby tym, co idealnie by wstrzeliło się w wymagania linii typu LCC do latania TATL/TPAC.

    787 miał być następcą 767, ale był kryzys i większość linii potraktowała go jako mini-777...

    757 oryginalnie był następcą 727, a 767 miał być odpowiedzią na A300 - na blogu simply flying jest fajne podsumowanie.

    Czemu DL/UA latały na 757 do Europy? może z braku większych samolotów? z tego co pamiętam UA na Heathrow latała wszystkim, co miała: 757/767/777.
    Trooper85, Babilas and frik like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  4. #1464

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Moderator nas skrzyczy za OT...

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    757 MAX IMHO byłby tym, co idealnie by wstrzeliło się w wymagania linii typu LCC do latania TATL/TPAC.
    Tylko - taka smutna refleksja: na ile zamówień byłaby szansa? (Czy aby nie właśnie takie pytanie było powodem, lub pretekstem do, zaprzestania *jakiejkolwiek* produkcji 757?) Wprawdzie swojego czasu temat "LCC TATL" pojawiał się dość często, ale koniec końców potencjalni gracze się raczej wycofywali (zanim zaczęli(by) latać)...

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    787 miał być następcą 767, ale był kryzys i większość linii potraktowała go jako mini-777...
    A potem Boeing wprowadził 787-10, który pojemność ma chyba właśnie taką jak 777 (i to nawet nie "mini", tylko 200). Ciekawe co je różni (w sensie użytkowym): ilość cargo? kwestia (jednak) większej jednorodności 788(9)/781 vs. 788(9)/777?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    a 767 miał być odpowiedzią na A300
    Hmm. Inne są choćby pojemności (A300 ma swoją wpisaną w nazwie). Poza tym, A300 był początkowo zaprojektowany na krótkie trasy (ale oczywiście o dużym ruchu). B767 (nawet zanim powstała wersja ER) chyba od razu na sporo dłuższe. To bardziej chyba A310 konkurował z B767, także potem na trasach już długich.

    PS. Wracam do pytania: a B767 nie nadaje się do LCC/TATL? Czy np. taki Norwegian nie powinien był właśnie za B767 się zabrać w tym kontekście?

    PS2. Mam nadzieję że nikt z LCC nie przeczyta tego oto zdania: oby tylko LCC nie zrobiły w B767 układu 2-4-2 czy 2-3-3 (?!)...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 20-09-2021 o 03:11

  5. #1465

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Moderator nas skrzyczy za OT...


    Tylko - taka smutna refleksja: na ile zamówień byłaby szansa? (Czy aby nie właśnie takie pytanie było powodem, lub pretekstem do, zaprzestania *jakiejkolwiek* produkcji 757?) Wprawdzie swojego czasu temat "LCC TATL" pojawiał się dość często, ale koniec końców potencjalni gracze się raczej wycofywali (zanim zaczęli(by) latać)...


    A potem Boeing wprowadził 787-10, który pojemność ma chyba właśnie taką jak 777 (i to nawet nie "mini", tylko 200). Ciekawe co je różni (w sensie użytkowym): ilość cargo? kwestia (jednak) większej jednorodności 788(9)/781 vs. 788(9)/777?


    Hmm. Inne są choćby pojemności (A300 ma swoją wpisaną w nazwie). Poza tym, A300 był początkowo zaprojektowany na krótkie trasy (ale oczywiście o dużym ruchu). B767 (nawet zanim powstała wersja ER) chyba od razu na sporo dłuższe. To bardziej chyba A310 konkurował z B767, także potem na trasach już długich.

    PS. Wracam do pytania: a B767 nie nadaje się do LCC/TATL? Czy np. taki Norwegian nie powinien był właśnie za B767 się zabrać w tym kontekście?

    PS2. Mam nadzieję że nikt z LCC nie przeczyta tego oto zdania: oby tylko LCC nie zrobiły w B767 układu 2-4-2 czy 2-3-3 (?!)...
    Program 757 został zabity w 2004 roku, a tak na prawdę decyzja została podjęta parę lat wcześniej - rynek lotniczy podnosił się z kolan po 9/11... wtedy sytuacja była zupełnie inna - duże LCC nie myślały o lataniu TATL/TPAC. Owszem, były mini przedsięwzięcia z 1-2 samolotami, ale one raczej skupiały się na ruchu premium.

    767 nadaje się na TATL, ale wygrywa ekonomia - 787 jest tańszy w utrzymaniu. WestJet latał przez chwilę z Kanady do Londynu na 767, ale ciągle z nimi były problemy - opóźnienia, awarie, itp. Szybko zmienili je na 787. SilverJet próbował latać z LTN do JFK na 767 i ciężko im było zapełnić jeden samolot pasażerami klasy premium.

    Rynek TATL/TPAC jest dużo trudniejszy, niż latanie p2p po Europie czy Azji. O ile JetBlue bez problemu zapełni dwa A321LR paxami między JFK a LHR, to ich oferta mało przypomina LCC - przód samolotu ma świetną klasę business, a z tyłu kucharz-celebryta przygotował posiłki dla plebsu, które są darmowe. Do tego JetBlue wszedł w "partnership" z AA, podejrzewam, by JV przymykał oko na to co robi B6. Czemu? Bo BA bez problemu wykończy każdego, kto lata do US z Londynu. Norwegian próbował i nie było mu łatwo.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  6. #1466
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Moderator nas skrzyczy za OT...

    PS2. Mam nadzieję że nikt z LCC nie przeczyta tego oto zdania: oby tylko LCC nie zrobiły w B767 układu 2-4-2 czy 2-3-3 (?!)...
    Układ 2-4-2 w B767 jest szeroko stosowany przez różnego rodzaju LCC/czartery, ba nawet nie trzeba być LCC:

    https://www.airplane-pictures.net/ph...ing-767-300er/

  7. #1467

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    WestJet latał przez chwilę z Kanady do Londynu na 767, ale ciągle z nimi były problemy - opóźnienia, awarie, itp.
    A czy to były (pytam, nie droczę się) nowe 767, czy po służbie w iluś innych liniach?

    Czy 767 nadal jest w produkcji (w tej branży chyba jest to równoważne z: czy nadal znajduje nabywców)? Bo Airbus ma 330-Neo - ale ten chyba jest bardziej konkurentem dla 787?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    SilverJet próbował latać z LTN do JFK na 767 i ciężko im było zapełnić jeden samolot pasażerami klasy premium.
    Swojego czasu był też MaxJet: kilka 767 całych w klasie C (ale chyba nie "flat-bed"). Jednak chyba też dość szybko zakończył działalność?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Do tego JetBlue wszedł w "partnership" z AA
    Hmm, to ciekawe, bo wydawało się przedtem, że po wschodniej stronie Wielkiej Wody zwąchał się raczej z Ciotką Lufą?

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    Układ 2-4-2 w B767 jest szeroko stosowany przez różnego rodzaju LCC/czartery, ba nawet nie trzeba być LCC:
    Zapewne ważniejszy jest odstęp między rzędami foteli - ale...

  8. #1468

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    A czy to były (pytam, nie droczę się) nowe 767, czy po służbie w iluś innych liniach?
    Stare, jako rozwiązanie tymczasowe z powodu opóźnień dostaw 787. WestJet musiał zacząć latać do Gatwick, by nie stracić slotów.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czy 767 nadal jest w produkcji (w tej branży chyba jest to równoważne z: czy nadal znajduje nabywców)? Bo Airbus ma 330-Neo - ale ten chyba jest bardziej konkurentem dla 787?
    Jest nadal produkowany, w wersji cargo i wojskowej.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Swojego czasu był też MaxJet: kilka 767 całych w klasie C (ale chyba nie "flat-bed"). Jednak chyba też dość szybko zakończył działalność?
    2003 do 2007 - jak na tego typu start up, to wytrwał dość długo

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Hmm, to ciekawe, bo wydawało się przedtem, że po wschodniej stronie Wielkiej Wody zwąchał się raczej z Ciotką Lufą?
    B6 nie należy do żadnego sojuszu i podpisuje umowy interline/codeshare/partnerstwa z kim popadnie - nawet LOT z tego co pamiętam korzysta z ich usług.

    Od kiedy AA i B6 rozpoczęli współpracę, trzeba uważać, by AA nie przebookowało w razie zmian na lot operowany przez B6 - zero statusowych przywilejów dla uczestników programów innych niż AA/B6.
    Babilas likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  9. #1469

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    nawet LOT z tego co pamiętam korzysta z ich usług.
    I dobrze, bo B6 ma z JFK dużo dobrych połączeń. (Przynajmniej tak było przed marcem 2020.)

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Od kiedy AA i B6 rozpoczęli współpracę, trzeba uważać, by AA nie przebookowało w razie zmian na lot operowany przez B6 - zero statusowych przywilejów dla uczestników programów innych niż AA/B6.
    Ale czasem jednak ważniejsze jest dolecieć w skończonym czasie w zaplanowane miejsce.

  10. #1470
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Od listopada British Airways przywraca 5 A380 do rozkładu. Początkowo na trasach do FRA i MAD, potem LAX, MIA, DFW, DXB.

    Qatar Airways również zaprzęga A380tki do pracy, od 15.12 będzie latał 2x dziennie na LHR i raz na CDG. Al Baker twierdzi, że w kwietniu 2022 już na 100% z nich zrezygnują.

    Powrót A380 do floty podobno rozważa też Etihad.

    Informacje za https://www.facebook.com/AeronewsGlobal

  11. #1471

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PM Zobacz posta
    Początkowo na trasach do FRA i MAD
    Na zasadzie "przypominacza dla załóg", czy jest aż takie obłożenie?

    Cytat Zamieszczone przez PM Zobacz posta
    Qatar Airways (...) Al Baker twierdzi, że w kwietniu 2022 już na 100% z nich zrezygnują.
    Hmm, dziwne: turniej piłkarski ma być w grudniu 2022, więc skoro już, to chyba przynajmniej do tego czasu powinni tymi 380-kami polatać?

    PS. A swoją drogą - czyżby jednak za szybko ogłoszono przedtem "koniec A380"?

  12. #1472

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Na zasadzie "przypominacza dla załóg", czy jest aż takie obłożenie?
    Trening załóg.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Hmm, dziwne: turniej piłkarski ma być w grudniu 2022, więc skoro już, to chyba przynajmniej do tego czasu powinni tymi 380-kami polatać?

    PS. A swoją drogą - czyżby jednak za szybko ogłoszono przedtem "koniec A380"?
    Znając QR i Al Bakera, to zmienią zdanie jeszcze kilka razy
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #1473

    Dołączył
    Mar 2020
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A to nie jest jakieś przekłamanie tłumaczenia? Chyba w kwietniu (2021) Al Baker twierdził, że na 100% z nich zrezygnują. A teraz już chyba tak nie twierdzi

  14. #1474

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Trening załóg.
    Zdaje się że chwilowo BA będzie jedyną linią latającą regularnie na/do Barajas na A380.

    Cytat Zamieszczone przez mimx Zobacz posta
    A to nie jest jakieś przekłamanie tłumaczenia? Chyba w kwietniu (2021) Al Baker twierdził, że na 100% z nich zrezygnują. A teraz już chyba tak nie twierdzi
    To tak jak z tekstyliami: 100% bawełny, pozostałe 20% inne włókna...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-10-2021 o 14:50

  15. #1475
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mimx Zobacz posta
    A to nie jest jakieś przekłamanie tłumaczenia? Chyba w kwietniu (2021) Al Baker twierdził, że na 100% z nich zrezygnują. A teraz już chyba tak nie twierdzi

    Masz rację. W poście na FB była wzmianka o kwietniu, jakoś z rozpędu założyłem, że chodzi o kwiecień 2022
    mimx likes this.

  16. #1476

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PM Zobacz posta
    Od listopada British Airways przywraca 5 A380 do rozkładu. Początkowo na trasach do FRA i MAD, potem LAX, MIA, DFW, DXB.
    Dzięki wielkie za info. Chętnie bym skorzystał tylko jak to znaleźć? Prawie cały listopad wg apki to A319/A320 (mowa o LHR-FRA/MAD)

  17. #1477

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez walusinsky Zobacz posta
    Dzięki wielkie za info. Chętnie bym skorzystał tylko jak to znaleźć? Prawie cały listopad wg apki to A319/A320 (mowa o LHR-FRA/MAD)
    Podejrzewam, że będą wrzucone do siatki w ostatniej chwili. W przeszłości BA wpisywało je w rozkład na 1-2 tygodnie przed. Na trasie LHR-MAD obstawiam, że będzie to rotacja BA460/BA461 zwykle obsługiwana przez 787/777, ale to tylko moja spekulacja.
    walusinsky likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #1478

    Dołączył
    Mar 2020
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez walusinsky Zobacz posta
    Dzięki wielkie za info. Chętnie bym skorzystał tylko jak to znaleźć? Prawie cały listopad wg apki to A319/A320 (mowa o LHR-FRA/MAD)
    Póki co nie wrzucili chyba jeszcze do systemu. Są tylko pogłoski:

    In November, British Airways will operate the A380 on short haul routes for crew familiarization purposes. I don’t yet see these flights loaded into the schedule, but rumor has it that British Airways will begin operating the A380 temporarily on the following routes as of November 8, 2021 (again, this remains subject to change, and hasn’t been publicly confirmed by the airline):

    • From London to Frankfurt (FRA) in the mornings
    • From London to Madrid (MAD) in the afternoons


    https://onemileatatime.com/news/british-airways-a380/
    walusinsky likes this.

  19. #1479

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mimx Zobacz posta
    Póki co nie wrzucili chyba jeszcze do systemu. Są tylko pogłoski:

    In November, British Airways will operate the A380 on short haul routes for crew familiarization purposes. I don’t yet see these flights loaded into the schedule, but rumor has it that British Airways will begin operating the A380 temporarily on the following routes as of November 8, 2021 (again, this remains subject to change, and hasn’t been publicly confirmed by the airline):

    • From London to Frankfurt (FRA) in the mornings
    • From London to Madrid (MAD) in the afternoons


    https://onemileatatime.com/news/british-airways-a380/
    To nie pogłoski, a informacja udostępniona na podstawie noty wysłanej do pracowników firmy.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #1480

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Bilety na loty A380 po Europie z British Airways są już w sprzedaży. Loty odbedą się od 8 listopada do 2 grudnia według następującego rozkładu:

    LHR > FRA
    12345.7 BA902 dep 07:05 arr 09:50
    .....6. BA908 dep 15:55 arr 18:40

    FRA > LHR
    12345.7 BA903 dep 11:25 arr 12:15
    .....6. BA909 dep 20:10 arr 21:00

    LHR > MAD
    12345.7 BA462 dep 15:15 arr 18:45
    .....6. BA465 dep 06:20 arr 09:55

    MAD > LHR
    12345.7 BA463 dep 20:15 arr 21:30
    .....6. BA457 dep 11:25 arr 12:55


    Zakładam, że górny pokład będzie zamknięty i serwis będzie tylko na dolnym pokładzie. Załoga pewnie będzie robić tour dla chętnych po górnym pokładzie z wizytą w kabinie pierwszej klasy na dole z przodu, a przynajmniej tak robili, jak A380 latało treningowo na trasie do Frankfurtu w 2013 roku

    Jeżeli ktoś planuje wycieczkę, to ważne od 24 października zasady wjazdu do UK dla osób zaszczepionych będą wymagały:
    • potwierdzenie szczepienia
    • potwierdzenie zakupu testu typu lateral flow (który trzeba wykonać najpóźniej 2 dnia po przylocie do UK)
    • wypełniony formularz Passanger Locator Form
    Piotr1974, walusinsky and maciass like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Strona 74 z 74 PierwszyPierwszy ... 24 64 72 73 74

LinkBacks (?)

  1. 28-04-2015, 12:15
  2. 11-07-2014, 14:46
  3. 06-07-2014, 21:45
  4. 20-01-2014, 15:58
  5. 10-11-2013, 18:04
  6. 09-11-2013, 21:37
  7. 02-11-2013, 15:03
  8. 26-03-2013, 15:19
  9. 01-02-2013, 12:47
  10. 24-01-2013, 21:06
  11. 14-01-2013, 17:13
  12. 04-01-2013, 21:39
  13. 17-12-2012, 20:01
  14. 14-12-2012, 20:31
  15. 04-11-2012, 23:15
  16. 03-11-2012, 20:17
  17. 16-08-2012, 11:09
  18. 03-08-2012, 14:19
  19. 10-07-2012, 21:52
  20. 09-06-2012, 20:32
  21. 02-06-2012, 01:59
  22. 01-05-2012, 20:59
  23. 07-04-2012, 01:30
  24. 13-03-2012, 10:06
  25. 20-02-2012, 00:56
  26. 10-02-2012, 13:50
  27. 09-02-2012, 16:04
  28. 26-01-2012, 11:30
  29. 08-01-2012, 20:54
  30. 08-01-2012, 15:19
  31. 06-12-2011, 20:54
  32. 05-12-2011, 12:01
  33. 04-12-2011, 14:13
  34. 16-11-2011, 20:04
  35. 11-11-2011, 20:47
  36. 05-11-2011, 20:09

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •